Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 218635 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda -Luleå
Jaha jag bor ju 20 mil från Gbg så jag hämtar dom samma dag som jag kommer dit!

Rookie
cj80: nu har jag äntligen blivit rookie ;-)

(va det inte du som hade lite bråttom o bli expert?)

Sv: Hur ska vi få biljetter?
Patrik87:
i den vanliga serielunken så har bortalaget minst 100 biljetter att tillgå och i slutspelet så kan det inte vara mindre.. jag skulle tro att det hamnar runt 500 - 800 biljetter..och dom är öronmärkta för bortasupportar...

Becka: ja, jag hade sista hämtdag den 6/2 tror jag

Becka: Biljetterna till kvartsfinal 2 och 3 är helt slut ja, finns ju chans att det blir fler matcher i kvartsfinalserien, men den chansen är ju inte stor ;)

Becka: är du där 16 kommer du iaf inte för sent...

tACK Det va snällt att du ´svara! Har du redan hämtat dom? Lär bli mycket folk på söndag=)

Är biljetterna till kvartsfinalerna redan slut???

Någon som vet om matchen mellan VF -Luleå går kl 16 lr kl17???

VILL HA SVAR SÅ FORT SOM MÖJLIGT!!!

DET STÅR 16:00 PÅ ENDEL STÄLLEN OCH 17:00 PÅ ETT ANNAT

Becka: på mina biljetter står det iaf kl.16

Sv: FRÖLUNDABORG
HENKEBUS: Enligt GT är det endast semi 5 och 7 som spelas i Frölundaborg. Resten i scandinavium.

Patrik87: Oroa dej inte. Det finns säkert nån svartabörshaj som köpt 500 biljetter. Säljs säkert för 1000 kr st

Patrik87: Detta är väl en av fördelarna med att veta att man är klar för slutspel och framförallt i kvarten veta vilka datum man spelar. När det gäller eventuella biljetter för HV fans tror jag att ett visst antal är förbokade av supportergruppen eller något. Annars är det en fråga om tillgång och efterfrågan. Biljetterna till kv 1 och 2 försvann på några timmar så det ör många Frölundafans som var utan.

Vi befinner oss i en liknade situation i och för sig också. Vi vet ännu inte vilka vi möter och kan således inte boka några bortabiljeter.

Håll er nu borta från plats 7 och 8 så slipper ni förnedringen.

Patrik87:

Skumt system det där..........

men så är livet

FORZA VF!!!

Hur ska vi få biljetter?
Hej!

Som HV-supporter blev jag ju riktigt nervös när jag hörde detta. Jag menar, HV, kommer ju inte alls säkert att möta VF i kvarten.
För det första så kan ju HV mkt väl sluta 5:a eller 6:a och då lottas de ju inte mot VF. Slutar HV däremot 7:a eller 8:a så är det ju 50 % chans att vi får möta er. Men då fins alltså inga biljetter kvar då eller? Verkar ju inget vidare. Om ni inte låter oss få en ärlig chans att boka biljetter hos er så kan ni ju inte räkna med att få biljetetr i Kinnarps...

Sv: Färjestad
BJ:

Han överdrev nog lite

och sen tror jag han menar sen Hyvönen kom till FBK...

Frölunda -Luleå
Jag har beställt biljetter till matchen på söndag men på ett ställe står det att matchen börjar kl16:00 och på ett annat kl 17:00.

Någon som kan svara mig på när matchen igentligen börjar?

Vilket otroligt hockeysug det är i Göteborg för tillfället!!! Det hade med största sannolikhet kunna sålts uppemot 20000 per match!
Säger bara WOW HÄRLIGT TJOFF TJOFF

carina:

Japp, måste vara så... :-D

Scandinavium tar ju i dagsläget 12044, men klämmer dom inte in xtra stolar i slutspelet. vad är det för kapacitet då??

Sv: FULLSATT
Dragan 2k:
har till och med för mig att de börjar i semin i kanal 4

BJ: Självmål av de andra lagen? ;-)

Dragan 2k:

Javisst är det en himla tur att man har Canal+,
de har ju helt klart de bästa kommentatorna.

TV4 är ingen höjdare på hockey. Hockeykväll bojkottar
jag fullständigt.
Såg förresten fyrans sporttimme i söndags, det var ingen upplyftande direkt. Jösses vad värdelöst.

SVT-sporten är mycket, mycket bättre.

sannes: Jo då stämmer nog bra. I finalspelet är det dock "hockeykanalen"som sänder. Jag är så nöjd att man har Canal +.

Har också för mig att TV4 gick in först efter typ omgång 3 i kvartsfinalen.

Vf chefen:

Om Hyvönen är FBKs enda målgörare så kan man ju undra vem/vilka som gjort de övriga 160 målen...

Dragan 2k:

Jag har en svag aning om att i förra årets slutspel så sände tv4 en match och canal+ en annan.
Men canal+ började sända själva och så kom fyran senare.

Men jag kan ha helt fel, inget ovanligt isåfall.

Sv: Slutspelsbiljetter
HENKEBUS: Vi får se till att avgöra i fyra raka då.

Dragan 2k:
borgen får nog ta 8900 om jag inte misstar mig,,

mot malmö 89 var det nog minst 12000 där,, men det är fortfarande jävligt inoficiellt,,,

slutfasen av semi spelet kan bli i borgen,,, då är hästjävlarna och förstör igen,,

/Bus

Vf chefen: Igen aning om detta men har för mig att Frölunda blir delvis kompenserat för inkomstbortfallet under slutspelsmatcherna i Borgen.

Dragan 2k: Hur många får man lov att ta in i borgen enligt säkerhets regler? Ett fullsatta scandinavium ger ju sköna slantar i kassan. Är det nån som vet vad "hyran" är för scandinavium respektive borgen?

Vf chefen: Frölundaborg väcker kära minnen. Eller gamla tider i Scandinavium när större delen av publiken skrek Fröööööööööööölllllllllllllllluuuuuuuuunnnnnnnnnddddddddaaaaa!

Man befann sig i trans.

Dragan 2k: Jag minns Frölundaborg -96 mot luleå. Det var så man fick ont i öronen. Det är så det ska kännas.

Vf chefen: Motståndarklacken har väl sin beskärda del av biljetterna. Vet dock inte hur många platser de är garanterade. Kan väl vara npgra hundra kanske. Räkna dock med minst 11500 galna Frölundafans som skriker sig hesa. Mmmm. Myser vid tanken.

Snart lyfter taket.

Dragan 2k: Om alla biljetter är slutsålda måste det ju bli 12000 Vf supportrar. Eller håller dom några extra biljetter tills motstådarlaget blir lottat?

Sv: FRÖLUNDABORG
HENKEBUS: Hästarna intar Scandinavium mellan den 27.e och den 30:mars. Finalspelet går av stapeln först den 1:e april. Finalen kommer att spelas i Scandinavium

Sebbe: Vi släppte in 6 men Norrena släppte bara 5. Sista i öppen kasse.

FRÖLUNDABORG
när vf spelar final i år,, är det någon som vet om scandinavium är bokad till hästhoppning eller om finalen är efteråt,,

final i borgen är inte så kul som en fest i kålleseum,,

/Bus

Sebbe: Ingen aning tyvärr. Men när dem gör det och man inte är på match blir det ljudet av, radiosporten på.

Dragan 2k: hehe...
Vet du när 4:an börjar sända matcherna. Ifjol var det väl i den 3:e semi-matchen? Minns väl när FBK krossa HV med 8-0. Då va det liv i TV-soffan ska ja tala om =)

Sebbe: Jippot sänds i TV4 precis som du sa. Hoppas bara man slipper höra dem profilera sig som TV4 - hockeykanalen som de gjorde ifjol under slutspelet. Jag ryser bara jag tänker på det.

danoj: ja det e inte långt kvar nu...
lottar dom ihop kvartsfinalkonkurrenterna i TV 4 Sporten efter den 50:e omgången som vanligt eller?

Sebbe: Nope stämmer bra det, var bara i den matchen vi släppte 6 mål.
F*n vad jag ser fram emot den 3/3 nu :)))

FORZA FRÖLUNDA!!

frölundaindian: chans har ni givetvis, men det har å andra sidan vi oxå ; )
När det gåller vår "glänssäsong" lär ni slå oss på en punkt iaf. Antal insläppta mål. Vi släppte in exakt 100 mål förra säsongen, med tanke på att ni med 3 matcher kvar har 89 insläppta mål e jag totalt övertygad om att ni slår det!
Tack vare era suveräna målisar, personligen favoriserar jag "Henke", helt underbart att se en sådan talang!
Om jag inte minns fel så har ni som mest släppt in 6 mål på 1 match, o det var vår segermatch mot er i LLA (6-3). Rätta mej om jag har fel...

Sebbe:

Ne, det e sant, JÄVLAR vad ni gläntste. men vi har fortfarande chansen att gör ett lika fint Slutspel som FBK i fjol. :)))

HENKEBUS: I ödmjukhetens tecken finns det inget lag, som Frölunda möter i kvartsfinalen, som har en susning av en chans mot Frölunda

HENKEBUS: all heder till VF:s fina spel denna säsong, men lika överlägsna som FBK var ifjol e ni inte!

FULLSATT
japp,, så var det knökafullt i kålleseum igen då!!

Oavsett vilket lag det blir så kommer ( förhoppningsvis ) VF köra över allt vad mtstånd heter,, i samma överlägsna stil som FBK gjorde förra säsongen.

Anledningen till VF´s halvknackiga spel den senaste tiden måste vara att de har kört hårdkörning den senaste tiden som uppladning inför hemhämtningen av sm-bucklan.

DOCK!!! SE UPP FÖR MODO,, tre år i rad har de slagit kras på medaljdrömmarna för vilda västern,, men i år skall väl vi lyckas få hål på dansken i modo-kassen.

dags för tolsa, kallio och grabbarna att spela som legenden Serge Boisvert gjorde på den gamla goda tiden så skall vi nog få hissa upp ytterligare en flagga i taket.

/Bus

Dragan 2k: Hörde också detta, bra tycker jag, alavaara är en av våra stöttepelare även inför nästa säsong.

danoj:

HEHE, fan va tungt det hade varit att följa FINALERNA i Hockeylive,
HAHAHA. fy fan va rötet.

Ett tips: köp serie biljetter nästa säsong, det lönar sig GRYMT :)

danoj: Aaaaargh!! Försov mig och vaknade först 12 idag. Inte bra. Har du sett någonstans att Jan-Axel har förlängt sitt kontrakt. Såg Paddans inlägg i HV:s forum.

Dragan 2k: Snacka om att jag blev nervös nu, hade ordnat så att min polare skulle ringa o boka biljetter nu på morronen, han hade tydligen suttit i telefon i 50 min utan att få svar och inte kommit fram, jag ringde jobbet och där hade dom fått tag i biljetter, jag utbrast i ett JAAAAAAAAAAAAA!!! :)))
Kan också meddela att allting är nu slutsålt.

« · 218635 · »