Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 220554 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Seriesegern
cj80:
Jaha..då är jag med:)

Skulle vara perfekt om vi hittade nån avdankat gammal stormålvakt. Se på Bosse Ahl. Han trivs utmärkt med att hoppa in lite då o då bara.

liepins: jo, det vet jag, jag menade isåfall att de belönas med en flygresa till tex. malmö eller karlstad i såfall

Sv: NY MÅLVAKT,,, NY TRÄNARE
HENKEBUS: satsa på jönfeldt, det gynnar henke att man inte köper in någon ny storstjärna - dessutom vill ingen nyinköpt målvakt som har bra rutin behöva kriga om målvaktsplatsen som etta. dessutom tror jag att jönfeldt får det roligare om han flyttas upp från tredjemålvakt till andramålvakt.

cj80: Spelarna flyger redan idag till de längre bortamatcherna. Gränsen går väl vid Södertälje tror jag.

NY MÅLVAKT,,, NY TRÄNARE
undrar vem som blir 2.e målvakt bakom ( troligtvis) henke nästa säsong?? juniorer jönfeldt eller någon rutinerad gammal lirare.

Den gamle stjärnan olow sundström gör succé i olofström som kvalar till div 1 nu,, han har vunnit 15 matcher i rad åt OIK.

När Connys kontrakt går ut 2004 vore det på sin plats att värva Serge Boisvert som ny tränare. Den gamle scandinavium favoriten gör nu succé som tränare i norska toppklubben frisk/asker..

Där har ni två heta tips så här i upptakten av Silly season...

/ Bus

cj80: Var nog lita väl snabb när jag skrev flygresa. 25 personer på ett flyg skulle sluka miljonen ganska fort. Därimot kan jag tänka mig att man spelar bättre i tex stockholm, linköping ( om dom nu behöver åka dit till hösten). Är det någon som vet hurdan klassen på spelarbussen är?

Peter72: Den går ju indirekt till spelarna om den investeras i komfort till a-laget. Så mycket tid de ägnar åt hockeyn, är det förmodligen viktigt med bra komfort, man själv vill ju ha en schysst bekvämlighet på sitt arbete.

Om flygresor får laget att vinna fler bortamatcher än bussresor, så har jag inga problem med det. =)

Vf chefen: Jag tycker att miljonen skall gå till VF spelarna. Dom har gjort sig förtjänta av det. De har underhållet publiken i så många år nu. Vad tycker ni andra???

Seriesegern
Conny säger att miljonen som seriesegrn gav ska investeras i bättre komfort till a laget. Tror ni dom köper en ny Buss eller flyger mer nästa säsong? Rustar upp omklädningsrum el kanske fixar ett trevligt relax avd nånstans. Vad skulle ni vilja ha?

Silly Season
Nu har silly season kommit igång. En rolig tid där spekulationerna råder fritt.

Hockeymagasinet.com är redan igång med sin silly season.

Sv: NYA MATCHTRÖJOR
liepins: Visst kan dom minska reklamen när dom ligger på +. Men man vill ju se bra lirare i Frölunda och vem skall betala dom om inte sponsorerna som har sina namn på tröjorna :)

HENKEBUS: Det är inte säkert att dom röda siffrorna försvinner redan efter denna säsongen det står ju inte klart ännu. Men går dom till final och matcherna äs slutsålda finns det goa förhoppningar att skulden är betald sen.

Sv: MoDo-Frölunda
Vf chefen: Ja det var vad jag oxå hörde.. Så då var det nog så.. Gött att han kunde åka på stryk för en gångs skull...

Grattis till Serie segern, den var ni värda efter mycket bra spel hela säsongen..

Enligt min grabb som lyssnade på hockey direkt när Jensa och Wernblom slogs så hade Jensa gått segrande ur striden. Är det någon som kan bekräfta detta?

liepins:

De röda nuffrorna är borta efter denna säsongen,,,

,,,
/Bus

HENKEBUS:

Är så enkelt att Frölunda ligger back och måste få in pengar på reklam.

När siffrorna är bättre kan vi nog räkna med renare tröjor igen.

NYA MATCHTRÖJOR
Frölunda har nu i ett antal år spelat i röda matchställ,,, nerlusade med reklam. Detta tycker i alla fall jag personligen att det skall bli snabb ändring på!!!

Föreställ er ett helsvart matchställ med en stor indianlogo på bröstet/magen samt lite SMÅ inslag av t.ex rött, guld eller grönt.

Skippa reklamen förutom en stor sponsor som för en reklam plats på stället som inte påverkar designen utan vävs in på ett snyggt sätt.

Kompensera reklam bortfallet med en offensivare marknadsföring för försäljning av den nya matchtröjan samt byt ut de gamla röda souvenirerna och ersätt den med nya tuffa pryar i NHL stil,,

Detta, tillsammans med ett nytt intro samt ett ev sm guld kan nog ge ett mycket intressant utgångsläge för kommande säsonger.

Se på FBk,, de har mångdubblat sin souvenirförsäljning på bara ett par år,, och de har ju som bekant kunnat få ihop ett skapligt lag,,

blir intressant att höra era kommentarer på detta!!!

/Bus

MAStermind: Äh, olycksfall i arbetet vet du. :)

Fler lag som kan, ser jag... :)

Sv: Spelare som försvinner...
Dragan 2k:
Ja de verkar ha fått pippi på Frölundaspelare. Lite lustigt är att bägge de värvade förra året nu harvar i farmalaget. Kanske håller dem borta i år?:)

liepins: Minns i fjol. Då satt man på nålar främst ovissheten kring Johnson. St Louis var inte en av mina favoritklubbar då...

Dragan 2k:
Just det ja. Så var det. Blir en pirrig tid. Tror dock inte vi kommer förlora nån till NHL...alla de yngre lär stanna. Är väl Norrena i såna fall.

liepins: Usch ja. 15:e juli tro jag till och med. Sedan har vi väl 15:e augusti för nydraftade eller har jag fel?

Mr Y:
Nån gång i Juli.

MoK GG:

Jubla målvakten rätt i ansiktet? Det hela började ungefär fem minuter tidigare då Norrena fick hjärnblödning och skällde ut Peter Högardh för att denne råkat bli inknuffad i målgården. Sedan var Norrena ute och klagade på Wernblom då Wernblom fick ett rapp över armen. Norrena ansåg att Wernblom spelat över vilket man knappast kan säga. En fullsving rakt på handleden gör ordentligt ont just i början.

Sedan när MODO gör mål så jublar Wernblom, att han står framför mål är inget ovanligt. Han åker inte fram och hånar Norrena utan jublar på samma sätt som han alltid gör.

Sammanfattningsvis kan man säga att Norrena verkade lite ur balans tidigt. Han skällde vitt och brett på både domare, motståndare och medspelare redan i första perioden.

vilket datum får NHL klubbarna ta över spelare till NHL?

knaskamilla: Tycker det är skönt att spelarna visar sitt missnöje om dom anser själva att dom eller laget gör en dålig insats. Sen njuter jag bara av att han kängade ner Wernblom för jag tycker inte man skall jubla motståndarna i ansiktet när man gör mål det kallar jag osportligt!

Matchdräkter
Appropå ingenting, satt och kollade lite på frölundas matchställ hur det har sett ut dom tidigare åren.
Om man jämför från det att Indianemblemet kom med in i bilden så tycker jag att förra årets dräkter var absolut snyggast, med vita ärmslevar, lite för mycket reklam på årets dräkter enligt mitt tycke.
Nu fick jag sagt det också, givande inlägg man kan hitta på när man sitter på jobbet och inte har någonting att göra :)

knaskamilla: Som jag sa förut till FBKárna , grabbarna var säkert ute och drack bira igår ;)
Alla vet ju hur lätt det är att det slår slint när man har en rejäl bakfylla.
Ne skämt åsido, vi lät er vinna idag, så att vi kan piska upp er i slutspelet sen, vi har ju revansch att utkräva sen förra året.

Jag tänkte skriva om hur konstigt Norrena betedde sig, men det stod rätt bra i AB:
"Finske målvakten Norrena i Frölunda tappade besinningen redan efter Modos 3-0. Först pricksköt han mot Peter Högardh, sedan slog han sönder klubban mot Tommy Pettersson för att efter 4-0 avsluta med att sparka Magnus Wernblom. Solklart förlängt matchstraff."

Nåja. Det blev ju bra i alla fall. Vi fick vår slutspelsplats, och ni fick pengarna.

Jenza: Visst Hyvönens skott e inte att leka med han skjuter precis så man skall göra det man själv efterlyst länge. SKjut direkt, fippla inte med pucken. Men ett SM guld kräver mer än en snubbe med bra skott och visst det har VF men fler lag kommer nog kämpa om det och förutsätter att Frölunda är ett av dom och får HV igång spelet igen är dom ruggigt farliga.

frölundaindian: Skall Frölunda så långt som till en eventuell final kan du säkerligen räkna med att Norrena kommer stå nån mer match.

Sebbe: men förra säsongen trodde fan 10 miljoner svenskar Om det äns finns så många svenskar HAHHA, på att ni skulle ta sm-guld. eh men den säsongen e nog ett undantag :-)

frölundaindian: Givetvis får Nicke själv välja. Men oroa dig inte det kommer inte inträffa.

Jenza: det gör du rätt i att ha =)
experterna håller nog kvar VF som favoriter dock, o det passar oss utmärkt, att för en gångs skull slå ur underläge!

Dragan 2k: men måste han gå då eller de e la upp till nicke, och han vill la stanna.

Näe man får väl gratulera till seriesegern, det var ni värda efter denna säsong. Men kom ihåg, ingen minns det när säsongen är över då är det bara guldet som räknas. Och dit är det långt än. Man blir nästan lite skraj när man ser Hyvönens skott, jag har nog Fbk som favoriter till guldet.

Kikkoman: Här försöker ingen vara viktig-petter men förklara då hans kontraktsituation och det ryktet. Känns som det inte finns någon grund för att komma med ett sådant rykte som bevisligen inte är sant.

Nicke har gällande kontrakt med Frölunda för två säsonger till efter denna. Enbart om NHL vill ha honom kan kontraktet brytas.

Jenza: Att det kan ha varit grinigt det köper jag, men som du sa, finns bara ett lag i elitserien som spelar riktigt fult, och alla vet ju vilka det är.

Nä Leksan är Sm mästare i den grenen :-)

danoj: Ta en titt på utvisningsminuterna så ser du att ni var lite griniga idag, men som sagt bara en varning. Till Leksands smutsiga spel har ni långt kvar.

Dragan 2k:

Jadu viktig-petter vi får väl se...

Jenza: Spelet var väl mest grinigt så vitt jag har hört och inte brutalt. Tror knappast att det är Leksandsvarning

Jenza: Jo, och modospelarna var jättesnälla antar jag ;)
Du ska nog inte jämföra oss med leksand, då sjunker du i mina ögon.

danoj: Men så fult frölunda spelade, leksandvarning på det spelet! Det går inte i ett slutspel.

finne85:

MMm-....men jag tycker om Norrena tillskilnad från många andra och jag sa att han förmodligen gör sin sista match i VF TRÖJA och visst lite klumpigt sakt, men han lär ju dra efter säsongen, eller hur? eftersom Lundqvist kommer nog att stå nästan säsong.

Och han ska inte heller stå i slutspelet.

Och vad har det med mina hockey kunskaper att göra, hjag kanske tror att det va hans sista match även i fall jag inte HOPPAS det.

Jenza:

Ja, men då har ni ju skräck för Lundqvist och han ska ju stå i slutspelet, då är det ni som Darrar :-)

Gött o se att Norrena inte var dålig iaf...

Jenza: Jag sa att om vi VANN så skulle du få äta upp dom orden, lite skillnad, nu vann ju ni iof, men vi vann serien och fick ett bonustillskott på 1 mille :)

Idag var det inte något snack. Nu har vi två raka segrar mot VF. Ni borde darra för att möta Modo i slutspelet.

Jag jublade när jag såg att Norrena skulle stå och så rätt jag fick. Tror det var danoj som sa att jag skulle få äta upp de orden men icke!

« · 220554 · »