Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 220988 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Framtiden är fortsatt ljus
Dragan 2k: ja, det e orättvist...
Ni har ju redan ungdomar så det räcker tycker man, dela med er litta va =)

Sv: Framtiden är fortsatt ljus
Dragan 2k: de ju gött

Framtiden är fortsatt ljus
Framtiden ser ljus ut för Frölunda, Modo och Leksand. Det är ju dit alla talanger inom svensk ishockey drar. Säkert många som läst det redan men ändå

Se länktipet

Sv: Silly Season
liepins: hehe nä kanske ingen har sagt, har bara fått den uppfattningen här, jaja då stryker vi den här diskusionen :)

Å lycka till i Slutspelet :)

t0rre: Rätt kul och höra Karlberg efter en usel Leksand insats mot LHC när dom vann med 1-0 bara hemma. Så sa han nästa match möter vi Frölunda och mot bra lag så brukar vi bjuda till bra spel. Visst Djurgården är bra. Då spelar ni fult. Frölunda är Outstanding. Då spelar ni fult. När i helsike spelar ni bra egentligen?

t0rre: Vem har sagt det?:)

liepins: dom spelar fult i vissa matcher ja, men att säga att Leksand spelar fult jämt e ju töntigt..;)

t0rre: Har sett Leksand och baserar mina uttalanden på vad jag sett. Det jag sett är att de spelar fult. Thats it.

t0rre: Leksand är ju på målvakterna hela tiden inte undra på att man blir förbannad.

liepins: hehe ja vet! =) och att säga att Leksand spela fult mot DIF är väl oxå att överdriva, då var det Holm igen som slogs och vad skulle Ene göra när Gage flyger på han? ;-)

t0rre: Norrena var i båset mot Leksand. Dessutom tror jag att han var frustrerad över att han fick släppa 4 mål när han fick chansen så jag tror det var därför han kicka Wernblom. Dessutom erkände Wernblom att han hånade Norrena. Men vad som däremot inte nämnts är att Joaqin Gage fått 2 matchstraff denna säsongen och bägge mot Leksand. Inte så konstigt tycker jag. Med tanke på att Leksand inte kan spela hockey.

t0rre: Att Norrena slogs är att kraftigt överdriva.

FreddanVF: Intressant att se Norrena slåss! så det e ju inte Leksand fel att Frölunda håller på ;-)

t0rre: Ja men det är intressant att se hur Leksand även spelar fult och slåss mot Djurgården också. Det är ju inte Frölunda det är fel på isf.

frölundaindian: Det är ju för Holms alla matchstraff

frölundaindian:
Droppa den meningslösa diskussionen nu...

t0rre:

Varför är ert lag ÖVERLGSET FULAST i Elitserien då?

Sv: MoDo-Frölunda
Sykade Norrena ska det ju stå!

Dragan 2k:

Wernblom sylade Norrena det står också i expressen att han skrattade norrena rakt i ansiktet, fan va lågt av werna, men, man ska ju inte spara för det, men i stridenshetta.........

Dragan 2k:

För övrigt tycker jag det där med videobedömningen är helt meningslöst om ingen annan får se bilderna. Vem vet. Kanske är Vinnerborgs bror som är vieodomare? Vem vågar lita på en sån grabb?;)

Lite längre ner på sidan står det ..."Samtidigt slår Frölundas målvakt Fredrik Norrena ner Magnus Wernblom så att han får lämna isen."

Där låter det nästan brutalt men så var det väl inte direkt. Hehe.

Vf chefen: Ja du, hehe. Ganska kul rapportering. Gillar just det där med att Lärking måste titta på TV för att se vad som hänt.

Kolla detta matchreferat. Gissa i vilken tidning som jag hittat det. Svår fås genom att kolla in länktips. Klicka sen på "matchen direkt" det funkar inte med kopiera länk.

4.34 Modo kanske har gjort 2-0. Lärking tittar på tv för att få klart för sig vad som hänt.
4.34 Det var mål. Målskytt: Magnus Wernblom. En sinnessjuk regel eftersom det är två Modosupportrar som sitter och tittar på tv; ingen annan kommer att få se bilderna, men 2-0 står det.
7.50 Nu är det trevlig raggarhockey.

t0rre: det va väl roligt att modo fick oss på fall men i slutspelet blir det andra bullar....

Sv: Slutspelet
Har ni inte medlemskap i Frölunda eller goa gubbar. Dom håller en sektion till oss tills matchdag då de säljs till alla andra.

Man måste ju stödja sitt lag. Nu blir det hockeyfest i Gbg. Troligt vis blir det södertälje vi får.

SSK har Leksand hemma i sista omgången och ingen har ju direkt övertygat på sistonde, men jag tror hemmaplan avgör.

Vf chefen:

Finemang. Gött jobbat!:)

:fan va ni skulle va på Leksand! :/
Alla i Leksand spelar inte fult!

Tobias Holm är väl den som slåss mest, och gillar inte han speciellt mycket.

Såg att Norrena glott lite för mycket på "Karate Kid" ;-)

Vf chefen: Bra brev. Få se om de behagar svara. Kanske ett reklamfinansierat svar, vem vet?

leksands gästbok
kolla in leksands gästbok,, se om ni kan skriva under på det som nyss skrivits in där!!!

Vf chefen: Detta brev fick tv4 nyss.
Hej

Som jag har fattat det så kommer ni att sända en hel del ishockey under slutspelet.
1. Jag undrar då om ni kommer att sända reklampauser mitt i perioden eller om dom hamnar imellan perioderna?
2. Ifall det sänds reklam, har ni då ett avtal med Svenska ishockeyförbundet som låter er göra upehåll i spelet medans reklamen sänds. (som tv3 under vm)
3. Kommer ni att växla mellan olika matcher eller hålla er till en och samma match hela sändningen?
4. Kommer stora publikdragande lag såsom frölunda att visas mer än andra matcher?
Tacksam för svar.

Marcus

Dragan 2k: Jag håller på att maila tv4 för att fråga om dom tänker ha reklam mitt i matcherna. Återkommer med svaret.

Vf chefen: synd att man inte har canal+ då.... :(

Vf chefen: Goda nyheter. Ser mycket hellre på + än tv4. Härliugt med två matcher samtidigt.

Vf chefen:
GLIMMRANDE DET,,,

TYPISKT LEKSANDSSTUK PÅ DEN MATCHEN MED 3 SOM SLÅR PÅ EN KILLE...

SANT ÄR VÄL OXÅ ATT DE TRÄNAR EN GÅNG I VECKAN,, SAMMA SOM LEKSAND,,

liepins: Fick precis ett svar får canal+ ang vilka matcher dom tänker visa. Tänk er om jag hade skickat samma fråga till tv4. Då hade svaret blivit, Nja, eftersom vi tänker växla mellan alla matcher och dessutom visa reklam så blir det nog 5 min från varje match.
Tack canal+

Tack för ditt mail. Till alla elitseriefans stora glädje kan vi meddela att Canal+ i år gör sin största satsning någonsnin på SM-slutspelet!

Kvartsfinaler och semifinaler spelas i bäst av 7. Canal+ har exklusivt match 1 tom 3 och då kommer vi att visa två matcher varav en på C+ och en på ZAP. De kommer att saxas lite i tid för att man skall få se så mycket som möjligt. Det kommer alltså att bli två matcher varannan dag på Canal+ under nästan hela mars månad!
På sidan 6 i marsmagasinet som kommer i dagarna finns information om storsatsningen som Canal+ gör på slutspelet i Elitserien i år.

danoj: Hehe. Den var ganska kul, lite elakt men kul. :)

Vf chefen: hahaha, klockrent :)

Dragan 2k: I bifogad länk kan ni läsa om evt blivande leksands stjärnor.

mysmi: Precis=)

eller det vet vi inte förrän efter kvartarna är klart...

så semi-finalerna lag 1-4 är där jag ska kolla då? för det är väl kvartarna om är slut?

Oki, tackar pöjkar. :)

mysmi:

prova svarta börs marknaden,, allt som går att boka ä knökafullt,,,

måste va ute i tid,, jag bokade en kvart efter att de öppnade kassan i onsdags,, en´timme senare var det lapp på luckan,,,

mysmi: Hemma matcherna än så länge. Vi vet ju inte vilka vi möter. Som det ser ut nu HV, Leksand eller SSK.

Sv: NY MÅLVAKT,,, NY TRÄNARE
jablonski vore guld som back up,,,, den plocken kan vara guld att se som reserv!!!

Slutspelet
Ni killar som har stenkoll på slutspelet och vilka som möter vilka osv...Om man ska planera biljettköp, vilka matcher ska man fundera över då?

Sv: Seriesegern
Dragan 2k:
Give him a call dude:)

Dragan 2k: nej, fy och usch, ska det vara någon transatlantisk, så får vi väl fixa tillbaka Jablonski

liepins: Brunetta kanske är ledig :)

liepins: nej, jag tror på juniorer...

dessutom så gillar inte riktigt VF LLA (Löfbergs Lila Arena) och inte Malmö Isstadion så mycket heller.

Har de senaste säsongerna gått dåligt där

« · 220988 · »