Är det ngn som vet hur man fixar mp3 av ett kassetband???? isåfall fixar jag ut frölundalåten som jag reciterade förut och Vi vill se frölunda med Triple & Touch
Ha Ha jag lyssnar just nu på RALLY låten om alla lagen i ES om slutspels/kval öden....." jag undrar om Modo blir kvar ska västra frölunda bli kvar eller brynäs stanna kvar" OSV.
HENKEBUS: Om jag inte minns fel så är väl Ulf Ekberg rätt hockey intreserad. Finns det nån annan? Lasse Kroner, Arvingarna? Nån måste väl kunna skriva en skitbra låt med fart och fläkt. Nån som känner nån musikkunnig kändis?
HENKEBUS: Den har inte jag heller hittat, men det var inte den låten jag syftade på. Den låten jag syftade på spelades i pauserna innan laget hette indians, under den där goa tiden då laget äntrade isen till Thunderstruck med AC/DC.
Jag är ruskigt musikintresserad, har faktiskt skrivit en låt själv om Frölunda när jag var elva år, så den låter ju därefter, kanske lägger upp texten - om ni är snälla -:) och om jag vågar
är det förresten någon som vet vem eller vilka det är som sjunger "Här kommer Indianerna"????
frölundaindian: Nu i slutspelet gäller det att vi gör vår plikt och ger våra iskrigare ett oerhört stöd i kampen mot SM-GULD! Inga torrisaR MED SLIPS SOM EJ VARKEN ROPAR,KLAPPAR ELLER GÖR NÅT ANNAT.....Krossa Modo
frölundaindian: Nu i slutspelet gäller det att vi gör vår plikt och ger våra iskrigare ett oerhört stöd i kampen mot SM-GULD! Inga torrisaR MED SLIPS SOM EJ VARKEN ROPAR,KLAPPAR ELLER GÖR NÅT ANNAT.....Krossa Modo
den låten "vi vill se frölunda"som spelas när vårt kära lag gör mål,, är det någon som vet var man kan få tag på den låten,, (skiva, band,, spelar ingen roll!!)
Den frölunda cd som totempolarna gav ut för ett par år sedan är redan bortglömd,, dags för något nytt snart,, med nån go gubbe och frölunda supporters inblandade,,
se tex på Borussia Dortmunds ( mästare i tysk fotboll ).. De har spelat in en variant av hiten Go West tillsammans med klipp från supporter läktaren vilket givit dem en dunder succé,,
Alla musikintresserade goa gubbar,, rynka pannan och sätt igång hjärnan och kom med förslag på någon ny klubblåt!!!
Vf chefen: Jag vet inte hur man gör, har den bara på kassetband som jag spelat av för länge länge sedan från en EP-skiva tillsammans med Triple & Touches "VI vill se Frölunda" En riktig klassiker. eller hur!?
Tror inte att vi ska ta ut segern i förskott!! Modo är ett mycket bra lag och allt kan hända i slutspelet! Jag hoppades på att VF skulle få Leksand i kvarten men nu blev det ej så.
cj80: Kan du inte lägga ut den i mp3 format nånstans. Skit i om det är dålig kvalitet. Tänk att sitta och lyssna på den efter en av kommande storsegrar. (eller innan match)
Letade igenom gamla kassetband och gissa vad man hittade för låt med galenskaparna och After Shave!!!
Läs och njut, och kan du melodin så sjung med!!! Allt stämmer ju nästan om man byter ut Jörgen mot Carna till exempel och grönvitt mot rödvitt, då de färgerna dominerar mer än den goa gröna nuförtiden!
Frölunda – Frölunda – Frölunda
Åh, Frölunda är våra gubbar. Åh, Frölunda som ingen rubbar Tänk att få se ett grönvitt gäng med full poäng, Vilda Västern vi går mot SM-Guld Åh, Frölunda är enda laget. Åh, Frölunda med rätta draget som här i Scandinavium man knappt får rum, Vilda Västern vi går mot Guld!!!
Skynda dig följ med mig och ställ dig i kön. Vi ska se nåt som ger en känsla så skön. Go gröna gänget från Sveriges väst, när det är trångt i Kålleseum mår man som bäst. Äntligen Vi é igen elitserie nått, knô dig in tanten min för nu är det brått. Sätt dig till rätta och vröla och njut när gamle Jörgen kommer loss och sätter ett spjut. É ni med? Nu börjar det!
Åh, Frölunda är våra gubbar. Åh, Frölunda som ingen rubbar Tänk att få se ett grönvitt gäng med full poäng, Vilda Västern vi går mot SM-Guld Åh, Frölunda är enda laget. Åh, Frölunda med rätta draget som här i Scandinavium man knappt får rum, Vilda Västern vi går mot Guld!!!
Sopa på det ska gå att bli nummer ett. Varje gäng ska få däng så örat blir hett. Visa nu gubbar var skåpet ska stå för vi har landets goaste publik som ser på. É ni med? Nu börjar det!
Tuppa: Om FBK börjar med att ta sig till final, så skall vi se till att skrika fram Frölunda till final, sedan får vi väl se vilket lag det är som får stora darren......
danoj: Kempehallen när det är slutspel är en mardröm för motståndarna, det blir som en gryta som kokar över och domarna står oftast inte pall för trycket. Visst, vi är enögda men det ska man vara som hemmapublik. Det är möjligt att folket klappar händerna i scandinavium ibland men det är inte samma tryck. Varför de rankar er publik som den bästa är för att ni är den snällaste publiken.
Visst, alla lag måste slås....men Leksand ÄR ett sämre lag en Modo...och Leksand kan ju känna sig nöjt med en slutspelsplats.....så visst hade jag hellre haft Leksand.
Å andra sidan skall VF ha revansch på Modo för de tre senast åren....och det njuter jag av.
NuMountain: Ståpäls volym är det lätt i Scandinavium i ett slutspel. Förra året mot Modo var det riktigt go stämning. Jag hoppas på en upprepning av matchserien där VF tog hem en match i Scandinavium med 8-1.
liepins: Jag hoppas Henke hamnar i trans nu och kommer in lika bra i slutspelet som förra gången. Nu har vi ett slagkraftigt lag också. Kan bli riktigt riktigt kul. Och ska bli sååååå skönt att få slå ut Modo om det nu blir så.
Jo, fast han har bara sagt att Henke börjar. Vem vet? Han kanske alternerar här med? Fast inte troligt dock. Tror nog Henke kommer stå tills han gör bort sig.
liepins: Inget ont om Norrena men skulle han stå i slutspelet så får väl Conny få en stor härdsmälta innanför pannbenet och det hoppas jag innerligt att han inte får.
bajenmattias: Jag har sett Leksand 2 gånger i Scandinavium denna säsongen det räcker. Jag trodde första matchen var en engångsföreteelse men så var uppenbarligen inte fallet. Där, sluttjatat om Leksands klubbor.
Pest eller Kolera i lottningen men jag är nog nöjd för Modo spelar ju hockey iaf.
Jag har blivit lite orolig angående VF bara för det verkar som dom bara gjort plattmatcher det senaste. 4-1 mot Luleå var ju vinst med tydligen vaknade dom inte förräns i tredje. 1-5 mot Modo och brist på disciplin. Och 3-2 mot Brynäs borta. Jag hade faktiskt väntat mig en trepoängare i den matchen. Och kanske minst 3 måls skillnad.
Upp på tå nu Frölunda för nu börjar allvaret. Och spela med Henke i kassen :)
"Det kan bli avgörande. Frölunda har bästa publiken därför att ett Scandinavium just nu är den arena där det oftast är bästa trycket. Visst finns det en känsla av goa gubbar inne i arenan och motståndarna kan till och med få en eller annan applåd ibland men när 11 000 börjar gapa på hemmalaget i den plåtiga och fina arenan så är trycket monumentalt."
bajenmattias: Om du nu tycker att Leksand blir felaktigt beskyllda för fulspel och vill hålla tillbaks diskussioner rörande detta, varför skriver då DU i din tur dummheter rörande "grin conny"? Du gräver din egen grav med onödiga påhopp som dessa. Leksand har spelat fult i ett par matcher, och det har uppmärksammats. Acceptera detta, och koncentrera er på den svåra uppgiften Färjestad istället för att munhuggas med oss och smutskasta en av Sveriges genom tiderna bästa coach......
Vf chefen: Som jag skrev, en bättre motståndare i kvartsfinalen finns inte att uppbringa, men det kommer att bli tuffa och spännande matcher och det är ju kul för oss åskådare och supporters. Det ska vara nervi ett slutspel ;-)
Jag tror att Frölunda kommer att gå segrande ur denna batalj med MoDo, förmodligen med 4-1 i matcher.