Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 226642 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo vs VFHC
mysmi: Jo sant :), men han verkar hyfsat smart iaf, eller vad tycker du?, han är ju en bra domare :)

frölundaindian: man kan va född i farstun även om man e 42 :)

Vf chefen: ja det ligger nåt i det, men han måste ändå veta vad han snackar om killen e ju fan 42 år så han är ju inte helt född i fsturn.

frölundaindian: Ja. Om det nu visar sig att Rådbjer skulle dömma en viktig match för oss och det skulle bli något tveksamt domslut med vf fördel, så kan folk hänvisa till hockeykväll. Helst vill jag att Rådbjer ska dömma så många vf matcher som möjligt. Har man riktigt otur så dras detta upp ännu mer och han kanske blir avstängd.

Är det någon här som håller med BOORK om att det va DUMT av rådbjer att säga att han hade VF som sm-guld kanditater.??

frölundaindian: vi får la hoppas på det :)

mysmi: okej kanske men det blir nog henke genom hela

Peter72: Minst sagt.

frölundaindian: det fanns tydligen inga biljetter att få tag på till matcherna i GBG. pratade med ett MoDo fan att det kommer inte många hit. Ja vad skall man säga. Hockeyn är stor i GBG nu.

Peter72: jajemän det vill jag lova :)

frölundaindian: Ville inte nämna det men mot MoDo förra oba förra året ville det sig inte riktigt. men som sagt så vill han ha revansh. han kommer att visa Ö-vikarna att det var en engångsföretelse

Peter72: ja visst, men sen när har HENKE haft en svacka?

frölundaindian: det är klart att han kommer satsas på i hela slutspelet. men det kan ju bli så att han har en "liten" svacka nånstans. då kan det vara bra att Norrena får avlasta honom en match eller så.

frölundaindian: jag har för mig han sa att Henke iaf skulle börja sedan är det inget mer sagt...

Peter72: okej....jag hoppas på det oxå,,=)

Peter72: jaghar för mig att han skulle satsa på han HELA slutspelet!

ribba9: han kommer nog att satsa på Henke från start i slutspelet

Stiina: jag tror på 4-0 till vf...Vet någon om conny kommer att altinera i slutspelet??

frölundaindian: ja vinner vi, då får Modo det riktigt jobbigt! Mitt tips: 2-4

MoDo vs VFHC
Nu gäller det men kanske mest för MoDo som måste vinna.

Om vi förlorar i morgon så är det LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ från kört.

Tips: 1-2

Sv: Goda nyheter
Tänk er Steen i blont hår.

Knepig syn, undra om det är helt blont eller lite blonda toner i håret.

danoj: nääää, inte blondera sig!!! usch vad hemskt :-/

Dragan 2k: JA det kan man ju kalla GODA NYHETER, f** va GÖTT!!

danoj: Hehe. Blonderat ja. Precis som Rumäniens landslag i fotboll gjorde för ett par år sedan. Chocken när hela laget kom ut och alla var väl mer eller mindre blonda. En blonderad Danoj. Det vill jag se innan jag tror på det. =)

Sv: Domarna i slutspelet
svanru: Ja just det bra Idé men, sänder TV4 bara semi/finalerna?

Dragan 2k: Hade tydligen blivit populärt att blondera håret i frölunda läste jag, jag ska iof göra det på måndag, men det hade jag bestämt redan innan jag läste den artikeln :)

Dragan 2k: I samma artikel kan man läsa att Steen, Esbjörs och Granit Karlsson har varit hos frisören och blonderat sig. Hehe. Ska bli kul att se dessa herrars nya image.

Goda nyheter
Nicke spelar imorgon. Detta innebär att både Modo och Frölunda är ordinarie.

Se länktipset!

frölundaindian: Glöm nu inte att spela in matcherna på DVD eller VHS. Det är en underbar känsla att plocka fram en go SM vinst vid deppiga tillfällen.

Dragan 2k: Ja, ärligt talat så är det inte orättvist att om vi skulle vinna. Ja menar FBK,DIF vet ju hur det känns, så fall TIK men dom får snällt vänta några år till.

svanru: NEj bra då har du något RUS att gotta dig åt tills nästa säsong :))

frölundaindian: Helt allvarligt undrar man hur det kommer se ut i Göteborg om Frölunda lyckas vinna guldet. Som du säger säkert en hundra tusen euforiska människor som är helt galna.

Det vore riktigt kul att få uppleva det i år.

frölundaindian: Dröm på, ni kan behöva det. Mitt bakrus har inte gått över än.

Dragan 2k: å fan men i poseidon rymmer bara 50 pers ungäfer man får köra i om gångar hmm..... om alla badar i 1 min och det är 100.000 galna fans så tar det lång tid HEHE men man får la knö sig lite.

Och man behöver spärra av Avenyn men det har ju Kravall-Polisen redan fixat förstås. Sen man bada lite i Götakanal va fan det är ju i April.

Hmm.....sen är väl flertalet berusade men det ingår i Sm-guldet. så det bjur Polisen på så det blir en lång kväll.....äh KVÄLL Vecka.......MÅNAD....SOMMAR. :))

svanru: Alla är mycket välkomna!!!

Dragan 2k: Hänger på, någon av oss har säkert någonting att fira glädjeöl eller trösteöl

frölundaindian: Först och främst är det Poseidon som gäller. Där råder badtvång. Sedan upp och ner Avenyn och dess krogar.

Dragan 2k: Exakt var sammlas alla när vi har tat -sm-guld

På Avenyn gissar jag!

rådbjer: Hehe. Ska bli intressant att se vad de allsvenska lagen säger om dem...

Dragan 2k: O.K men är det inte så att det är "hemligt" tills matchstart sedan mord-hoten kom?.. eller det kanske inte gäller längre?

frölundaindian: Enligt Swehockey är det inte fastställt ännu. Det är säkert det men det är inte uppdaterat på deras webbplats ännu.

Dragan 2k: Säg såå här!
Lindh o Vimmelborg är ju solklara katastrofer på isen denna säsong, mycket bra att dom inte får vara med.
Hoppas dom dömer bort Linköping, Rögle, Brynäs, o Hammarby i KS istället :))

svosch svosch rätt in i kaklet med dom!

Dragan 2k: Detta visar att Ledningen faktiskt har samma åsikter som vi åskådare.Visst gör alla domare nåt fel ibland men vissa gör för många fel för ofta. Nu får vi hoppas att ingen gör nåt fel som drabbar oss (eller nån annan) i slutspelet.

Dragan 2k: NEEEJ, inte Patrik Sjöberg han är inte min favorit. vet du vem som dömer på Lördag i ö-vik??

Vf chefen: Kanske det.

Men Kalle är go han också :))

Vf chefen: Då måste man erkänna att han har gjort ett bra val. Han har alltså sållat bort:
Marcus Vinnerborg
Ulrik Lindh
Ulf Gyllander
Robert Lahti

Enlligt hockeyligan.se har 12 domare varit med.

Att Ljungbykillarna inte fick vara med är ganska självfallet. En positiv övverraskning är att Gyllander inte heller får vara med och leka. I Frölundas matcher har han varit bedrövlig - i synnerhet första hemmamatchen mot Leksand.

Rättelse: I Leksandsmatchen var han inte dålig. Han var katastrofal.

rådbjer: Du får byta ut Kalle mot ett kort på Råbjer på din presentation.

Så här ser dom ut.

Dragan 2k: Ha ha ha sure!

Dragan 2k: På swehockey finns en förteckning över alla godtjända domare. Klicka på funktionärer och sen på "vi dömmer"

ANDERSSON, Thomas GÄVLE A-Domare
DANIELSSON, Stefan INGARÖ A-Domare
GYLLANDER, Ulf ÖREBRO A-Domare
LAHTI, Robert VÄSTERÅS A-Domare
LÄRKING, Christer SOLNA A-Domare
LINDH, Ulrik LJUNGBY A-Domare
RÅDBJER, Ulf TUMBA A-Domare
RÖNNMARK, Ulf STOCKHOLM A-Domare
RYHED, Lars Johan ÖREBRO A-Domare
SJÖBERG, Patrik GÄVLE A-Domare
VINNERBORG, Marcus LJUNGBY A-Domare

In Total: 11