Henke har vart strålande i mål men nu i slutspelet har han visat att han e mänsklig oxå...så varför inte våga prova att ställa norrena i mål i morgon...kanske kan bli bra...
Jag hoppas conny vågar göra detta...för kolla vad som hände när Juusoo i modo målet blev sjuk...då ställer sig peter å e suveränt bra...kanske kan tända norrena å lundqvist...
Tulesjö HC: HAHA, senaste mötena var väl 5-2 och 7-4 ni har inte en CHANS i scandinavium, för ni har ingen WERNBLOM. och ert spel passar oss mycket bättre
liepins: Nej ja vet.. men alla VRÅLAR efter mål två gånger, och i ett sånt viktigt skede. Hellre en vass mål chans som går utanför, än ett bortdömt mål, hur fel det än är.
liepins: Bra med lie rättvisa - hoppas nu att Modo verkligen gör en Modo så att ni åker ur!! Ni är ändå för överreklamerade och kommer inte ha en chans mot mitt FBK!
Dragan 2k: Werner är en kille som man hyser en konstig form av hatkärlek till. Hat då man möter Modo, kärlek när han spelar i 3kr. Werner har en vilja av stål, och en förmåga att lyfta ett helt lag med sin uppoffrande spelstil. En demon på isen och en skräck framför mål. En fruktansvärt nyttig spelare som inger respekt. Man älskar att hata honom, men ändå så älskar man honom. En spelare som alla vill ha i sitt lag, inte i motståndarlaget...
Frölunda saknar tyvärr en sådan spelare... Det finns några som försöker, men de lyckas inte så som Werner lyckas. Det är bara att konstatera. Werner är en hockeyspelare som skall hyllas för sina insatser, även om han spelar i motståndarlaget..... Men icke att förglömma, Frölunda har en bättre lagmaskin än Modo.... Det är det som avgör i slutändan....
ribba9: visst e han äcklig för OSS, alla som inte är Modoiter hatar ju han mest av alla hockey seplare, men han är ju EXTREMT viktig för laget.. Det är kanske därför han stannar i Modo. och har alltid gjort det också.
Men den Cross cheking han gjorde på JENSA var ju Frktansvärd. det var mycket lågt av han.
frölundaindian: På sportradion var det bara ett mål. Fast jag håller med - med alla våra stjärnor har det trots allt sett lite fiaskovarning. Hoppas de rycker upp sig och visar vart skåpet skall stå.
Tuppa: japp en i tredje som Jonsson fick via RYggen men buren var TYDLIGEN "ur sitt lägge" och en som Jag ej kommer i håg PAngade in efter att det var en blockering som ej varade i tre sek.
frölundaindian: Hehe. Du får ha förtroende för laget. Imorgon tar vi det som Klinth sa. Vi gör fyra mål och släpper in ett. Kallio avgör till vår fördel...
ribba9: Ja, men är det inte Evensson som har sista ordet? Visst kanske han trodde på Steen och gav honom chansen. Sen ska gudarna veta att det är nog inte så enkelt att göra mål på straff...
Dream Team: Steen är ju en av Frölundas klart bättre straffläggare, det var nog avgörande för valet av just Steen. Lägg till att han dessutom är het och är en av de som lyckats under slutspelet. Sedan har han iofs inte rutinen, men det finns ju bara ett sätt att skaffa sig rutin.... Inte Steens fel att Frölunda förlorade, borde avgjorts långt tidigare!!!
Nu tar Frölunda det i morgon i stället, med 1-4!!!!
danoj: Ja, Hirsch hade ju blivit bortlurad av Steen i matchen före och "visste" väl ungefär vad han skulle göra... Bättre kanske att sätta in nån som inte Hirsch läst...
Dream Team: Skillnaden mellan fiasko och succe är ju hårfin, hade han suttit straffen hade han varit hjälte idag. Men klart att jag hellre hade sett typ niklas a som straffskytt.
ribba9: Kanske herr Evensson överskattade unge Steens egenskaper? Jag menar hur lätt är det att avgöra inför ett fullsatt Scandinavium och i ett sånt läge i matchen. Jag hade röstat för nån med lite mer rutin kanske...
Visst har Jonas Johnson var mycket blek under slutspelet. Han kan ju "försvinna" under någon enstaka match men så många dåliga matcher på rad som mot MODO var längesedan han gjorde.
fRölunda fan 0: ja eller magnus kahnberg............fan viktig match imörnn....börjar redan bli nervös....så måste man följa den via teven som gör det ännu mer närvöst..=)
Ett målvaktsbyte är vad modo gjorde,, riksman gjorde inte bort sig men när hisrch kom in så blev det ändring,,
samma för vf?? henke har absolut inte gjort bort sig ,, men norrena är kung på långpass,, starta kontringar,, då kan vf ta modo med deras egna medel på bortaplan,,
Klinth: Exakt. I morgon fixar laget det. Man ville bara bjuda Modos hemmafans på en extra möjlighet att se på en match. Dessutom ville kanske Frölunda ha nöjet att uppleva Höga Kusten. :)