Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 237406 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: slutspel
BJ:

"helloor förstod det hela han..."

va menade du me det?

R10: Jo jag förstår det men så jäkla kul kan det inte ens vara om man är nio.

Sv: Idag tar vi chansen!
danne147: Svårt att spela försvarshockey mot ett lag som enbart kan spela försvarshockey och vägrar föra spelet eller hålla puck.... Frölunda skall ÅKA ifrån Modo ikväll, låta pucken jobba och framförallt skjuta mycket. Samtidigt skall backarna stå upp vid defensiv blå och stå fast där. STOPP!!!! Här kommer ni helt enkelt inte förbi!!!! Tryck bort dom bara!!!!!

Sv: Kvällens drabbning...
Klinth: Jag klagade inte på Henke :o) Han är för mig nummer ett men eftersom inget hände med eller utan Alavaara så måste man göra något annat. Jag efterlyste något som kan tända laget.

Sv: *suck*
Frasse99:
Hehe!
sant!
... om nu inte Frölunda vinner Guld i år! så har vi iaf Sveriges bästa J20 lag och J18 lag! Båda lagen vann sina serier i år!
o nu vankas det slutspel för dom oxå..

Frölunda A-lag: serieseger
Frölunda J20: serieseger
Frölunda J18: serieseger

kommentera..

FreddanVF:
JAG ÄR JU BARA 9 ÅR

Frasse99: Ja men inga mer. Hockeyn är död i stockholm. Ingen publik, Inget spel, och inga resultat. Och sen har vi ju publikredkorden på fotboll också ;o)

FreddanVF:

helloor förstod det hela han...

[färg=blue]HOCKEY[/färg]
[f][u]HOCKEY[/u][/f]

Idag tar vi chansen!
Fördelen för Frölunda ikväll är att vi inte behöver föra spelet. Inte för att vi varit dåliga spelförare denna säsong, snarare tvärtom, men däremot har MoDo:s försvarsspel imponerat i kvarten. Genom att inte föra spelet allt för mycket kan ju MoDo inte utnyttja sitt försvarspel lika väl. Samtidigt som frölunda, om vi går ner lite i försvar har bättre backar och kan försvara oss bättre. Typ som vi gjorde mot DIF förra året, fast tvärtom. Börja med anfallshockey, chockera sedan med försvarshockey och semi nästa!

R10R: Du är verkligen rolig, Menar du att du har tre olika användarnamn för det kan väl inte vara så att alla som tycker som du stavar fel på tycker och också?? Har du inget liv? Det var en snäll fråga.

FreddanVF:
16 guld det räcker ;)

Sv: Kvällens drabbning...
FreddanVF: Målvaktsbyte? Jag skulle föredra backbyte!!! Att bänka Alavaara och i stället spela med Leetma är för mig helt ofattbart. In med Alavaara igen, och piska backarna till att göra sitt jobb till 100%, och se för F*N till att hjälpa henke, så skall ni se att det blir riktigt målsnålt i egen kasse. Sedan är det egentligen ointressant om det är Henke eller Norrena som vaktar kassen, bara backarna gör sitt.......

Frasse99: Djurgården?? Skulle inte komma hit och skriva ner ett lag som slagit ut mitt eget året innan med utklassningssiffror. Speciellt inte samtidigt som man förlorat sin hemmafördel i sin egen och klart ser ut att åka ur igen.

helloor:
Glöm det..

*timrå ik går på vatten, cha la la la la lalalala*

Det är inte över än, TIK leker och har roligare än på länge på sina träningar,,, vi funderar på att göra en HV..gå hela vägen ;-)

R10:
JAG TYCKÄR OCHSÅ ATT DET BLIR TUFT

FreddanVF:
Ni är ju verkligen kända för att gå vinnande ur finalserier ;)

BJ:

kvartsfinalserie dårå..
du fattade nog inte va jag menade..! men så e du från Karlstad oxå =) *skoja*

Om Frölunda slår ut Modo så tippar ja en final mellan Frölunda och Färjestad!

Rma:
du har rätt
det är nog några andra som ochså tyckär det

BJ: Hur menar du.

helloor:

Mig veterligen så har inte VF avgjort någon "finalserie" till sin fördel... ;-)

Kvällens drabbning...
Inför kvällens match så vill jag se ett målvaktsbyte. Inte för att Henke varit dålig men för att tagga spelarna och för att jag tror Norrena ser det som en chans att komma in i slutspelet. Plus att jag vill se en splittrad dragkedja. Jag tror man kan åstadkomma lite fart om grabbarna får lite ombyte i miljön. Kanske byte och sätte Joel som första center och klämma in Johnson mellan Kahnberg och Tolsa. Två anledningar. Dels att Johnson åkte med nattmössa i förra matchen och inte alls var taggad efter sitt matchstraff. Och dels att första kedjan måste vakna. Den bästa formationen så här långt är Esa, Jensa och Steen. Helt underbart att se hur dom hittat varandra. En annan variant är ju att prova Johnsonligan med Johnson, Ström och Carna. Den var ju framgångsrik för ett par år sen.

Jaja, vi får väl se hur Conny gjort ikväll... Men en sak är säker. Laget måste spela mycket bättre än i Scandinavium senast. Iaf sätta chanserna.

Kom igen nu Frölunda, Semifinalen väntar runt hörnet.

slutspel
det blir bara tufare och tufare

Klinth:

Ja, o det är oxå jäkligt typiskt Frölunda att avgöra en finalserie på bortaplan! ingen press - lättare att spela ut.

FreddanVF: Tror som du att det är "mentalt" lättare för VF att spela på bortais ikväll, och att de inte känner pressen på samma sätt i Kempis som i Scandinavium. Däremot bara måste ju Modo vinna, annars är det ju bye-bye!!!! Och på hemmaplan förväntas man ju dessutom vinna!!!!!

Frölunda vinner ikväll....... tro mig.......

scim: Nä men efter allt prat om att ni ska gå vidare så himla enkelt från detta läget så är det väl snarare så att pressen nästan vägt över på Modo. För nu förväntas ju Modo vinna ikväll. Och visst Frölunda har press på sig men inte ikväll. Tror inte jag iaf.

Sv: skandal??!!
Klinth:
Det är ju faktiskt så att för att det skall vara fullt på matchen så måste ju motståndarlaget ha fullt på sin sektion också, TIK hade inte fullt på sina två hemmamatcher heller men det beror på att det var lit tilresta "fulingar"

Nu vet jag ju inte i och för sig hurt många biljetter MoDo hade fått.

HENKEBUS:

ja, jag menar, Norrena lär vara sugen på att visa Evensson att han är värd alla pengarna han är köpt för!

det kommer gå bra detta
Frölunda går vidare.. =)

HENKEBUS:

Jag skulle nog vilja påstå att det är Modo som har allt att vinna och VF som har allt att förlora. Det är trots allt ni som talat om SM-guld hela säsongen, inte vi.

HENKEBUS: Just det in med Norrena så får vi se vad han går för. det kan ju bara bli vinst. eller hur?

HENKEBUS:

helloor:

så sant så sant,,

även om den gode henke ligger på ca 90 % räddning, så är förändringar nyckeln,,,,

Modo har allt att förlora idag, vf allt att vinna,, låt norrena testa då,,,

Han är slutspelskung,, det är ju ca 14 matcher kvar av denna säsongen så det finns mer tid för henke,,

danne147: 400 tomma platser av ca 12000, så himla farligt är ju inte det. Hade det däremot varit tvärt om så hade jag förstått eran diskussion bättre....

ribba9: När jag köpte mina serie/medlems-biljetter på torsdagen var det slutsålt.Men det lär ha kommit återbud senare och då trodde de som inte fått biljetter att det var slutsålt.Det är min teori iaf!

Los Lobos: Javisst men media skrev faktiskt att det var slutsålt och det var det ju inte eller hur?

FreddanVF: Ja, det finns alltid någon annan at skylla på...

helloor: håller med....dax för norrena o komma in och briljera...=)

Frölunda85: Det är dags för Norrena att stå ikväll! Man måste tänka på vad Norrena är känd för; VARA BRA ISLUTSPELET!! han gjorde ju succé i Finlands slutspel förra året! dags för honom i sverige me andra ord!! /Robban

Dragan 2k: ja det tror jag me...det va ju fullt fem-sex gånger i rad och en avgörande kvartsfinal så e det inte fult....konstigt...=)

FreddanVF: Jag menar slutsålt.

ribba9: Anledningen varför det inte var fullt i Scandinavium i söndags berodde nog helt enkelt på att det inte kom tillräckligt med folk... :)

Los Lobos: Det var pressens fel. Dom sa ju t.o.m på Canal plus att VF ledningen var arga för att pressen skrivit att det var fullsatt när så inte var fallet.

Klinth: men det va ju ändå typ 400 i från....

Los Lobos: Men det var bra nära ;-)

Dragan 2k: Inte ens Scandinavium var fullt i söndags...

Dragan 2k: ja det e ju sorgligt.....men varför va det inte fullt i scandinavium i söndag??

Varende hockeyarena borde vara slutsåld under ett slutspel. Så är det bara.

FreddanVF: ja det e ju egentligen sorgligt att sveriges huvudstad inte kan fylla globen under ett slutspel....

HENKEBUS: Bara hoppas att tråkiga Djurgården åker ut idag då. Slipsarna bestämmer tydligen i Globen. Och så har dom ju bara 8 800 i snitt i slutspelet. Hockeyn är död i Stockholm.

HENKEBUS: Det har varit mycket snack om att förbjuda Goa Gubbars trummor i Scandinavium också... Fast det några år sedan.

« · 237406 · »