Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 237814 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: -HEJA VF-
Dragan 2k: Så här ser laget ut ikväll

58. KARLSSON, Jens 17. STEEN, Alexander 22. ESBJÖRS, Jonas
4th Line 28. LEETMA, Jonas

14. CARNBÄCK, Patrik 20. LUNDQVIST, Joel 11. KAHNBERG, Magnus
3rd Line 12. ERONEN, Kimmo 25. ACKESTRÖM, Oscar

19. TOLSA, Jari 34. ANDERSSON, Mikael 26. STRÖM, Peter
2nd Line 5. ALAVAARA, Jan-axel 94. KAKKO, Erik

------------------------------------------------

24. ANDERSSON, Niklas 30. JOHNSON, Jonas 71. KALLIO, Tomi
1st Line 23. SUNDIN, Ronnie 6. JOHANSSON, Magnus

---------------

Goalkeepers 32. NORRENA, Fredrik
35. LUNDQVIST, Henrik

Västra Frölunda HC

Dragan 2k: jasså e han bättre "Curre"

Gott. Det blir Niklas Holmgren som kommenterar kvällens match - inte Anders Fredriksson. Vad fick jag det ifrån?

Niklas Holmgren framstår mer och mer som den bästa hockeykommentatorn i svensk TV.

Hans "Virus" bisitter.

Klinth: JApp, en bromskloss, som vi kan vid det här laget.:))

Sv: semifinal 6
rayar: Åkay, blev klart nyfiken på ett sådant drag, men har svårt att tro att Conny ändrar på dessa kedjor.... Ge mig inte hjärtattack i onödan i fortsättningen är du snäll ;-)

klinth: nevermind de va ett false alarm tror jag! sorry

nek97raj: Ja, det är ju en bra bromskloss mot Frölunda.... Men det hjälper inte i kväll!!!

frölundaindian: Nej, jag är medveten om att 1-3-1 kan vara mördande trist. Man får dock förstå MoDo att de ej begår spelmässigt "självmord"

rayar: Hört? Hur kan man "höra" en sådan sak? Har du någon form av inside information då eller?

samtidigt tror jag att vi kniper det idag!
det känns så faktiskt, plus att dem åkte redan en dag tidigare , borde ju endå få folk o vakna lite

har hört det bara men men

Sv: skandal??!!
HENKEBUS: Ja DIF förnekar sig aldrig...O när de sen får kritik, skyller de på de mest konstiga saker- 'publiken vill ha lugn'...
Då får de väl gå på Serie-matcher då? ;-))
O när alla andra försvar är slut/omkullkastade, då kommer det:
'Avundsjuka mot Stockholm!'
Ridå....

rayar: Säger som Dragan 2k, var kommer detta ifrån? Finns ju inte på Frölundas hemsida i alla fall.....

nek97raj: jo men man får inte bara fram SPELVÄNDNIGAR av 1-3-1

BORÅSINDIAN: Om vf kommer igång som dom har gjort förr, så har vi stor chans i ö-vik, men det kommer bli tufft, ja visst.!

rayar: Hur går det i kväll? Blir det vinst.? Jag tror att dom får det ruskigt svårt uppe i ö.vik, men sammtidigt har Modo press på sej att vinna inför hemma publiken. Jag håller tummarna på vinst i dag.

FORZA FRÖLUNDA

rayar: Gott. Vaska om lite i kedjorna behövs. Framförallt att dragkedjan splittras får förhoppningsvis igång dem bättre. Var har du hört detta förresten?

semifinal 6
Tolsa och Carnbäck byter kedja med varandra så att Tolsa går in i andra och Carnbäck i 3:e

Dragan 2k: Beror på hur det spelas. Giftiga kontringar kan vara njutbart, och, effektiv hockey bygger på snabba spelvändningar.

Dragan 2k: nej, den hockeyn är faktiskt den trågigaste, ja det är den nog. Dagens Vf´s uppställning är underbar!!

nek97raj: Finns inget härligt alls med 1-3-1 spel. Det är den tråkigaste spelsystemet som finns. Frölunda spelade det förut men har som tur var lagt ner det. Usch för 1-3-1.

MoDo har gett uttrycket "äckligt disciplinerat" ett nytt, fräscht ansikte.
Lite Lusth över Wernblom, får man säga. Harlitt!

Klinth: Ja det är ju lite skillnad det :)

Linnea: Klart det blir till vf, vilka annars?.

ppe01: Menade då kanske 400 på 12000 platser då ;-)

Sv: Peter Högardh
frölundaindian: Här kommer den ;-)

frölundaindian: Visst. Här har du den.

Dragan 2k: Inte mer än att de ska förhandla efter slutspelet och att han helst är kvar i Frölunda. Hoppas kan man ju..

Dragan 2k: Kan du ge mig ett länktips?.

Klinth: Tvärtom. Hmm, låt mig se nu. 12000 tomma platser av 400. Nej detta får jag inte ihop riktigt...

Dragan 2k: Samtidigt har Jens Karlssons namn försvunnit från rykteslistan över eventuella bortfall. Någon som hört något?

Peter Högardh
Jaha. Då var Peter Högardh med på rykteslistan över eventuella nyförvärv till Frölunda nästa år...

Alle enligt den eminenta hockeymagasinet...

frölundaindian: till VF...helt riktigt

Linnea: Ja just det och så blir det 0-32

Dragan 2k: Minst. Två backmå, en långnick av Norrena, Två mål av Conny och ett av materialarn. Gästspel från publiken kan förekomma liksom vissa partiska domarinsatser=9

Sv: Alavaara
indian gbg: Som fan heller. han ska spela..

scim: Jo, det stämmer kanske, m,en då kan man ju också Syfta PÅ RIKTIGT GAMMLA Vf 1965 :))

frölundaindian:

Jag läste allt du skrev, jag tyckte bara att det var lustigt att du kallade den gångna säsongen vf för "gamla vanliga vf"...

;)

scim: Om du läste lite mer nogrant kunde du se ett Parantes text där det stog "(denna säsongs VF)"

frölundaindian:

Gamla vanliga VF? De som alltid åker ut mot Modo i slutspel?
Isåfall, ja tack! ;)

pasen: ja förstår, jag vet bara en krog i sthlm och det är Spybar :)) och dom visar nog inte matchen. :(

frölundaindian: Jag instämmer till fullo men måste dit i jobbet kommer hem till nästa match :)

Dragan 2k: ja du, det är vad jag alltid har sagt. FÅ I GÅNG GAMMLA VANLIG VF (denna säsongs vf) IGEN.

Ja 1-8 herregud, mallt är möjligt.
men jag skulle vara nöjd med 1-2 efter 1000 Perioder

pasen: nej usch sthlm :))

frölundaindian: låter som ett ganska troligt tips men för egen del hoppas jag Indianerna verkligen får spelet att lossna. Proppen ur. 1-8 kanske?

pasen's tråd
Ska till Stockholm idag e det ngn som vet ngn krog som visar frölunda matchen där?

I Dag blir det 1-2 som jag har tippat alla matcher i ö-vik :-)

Sv: Idag tar vi chansen!
Klinth: Nu har du lurat mig till att käka pizza ikväll, men ölen skippar jag som vanligt.

Kan man be en stilla bön om att vi fixar det ikväll. Det hade varit underbart att slippa höra en av chaufförerna på jobbet gå och vråla MODO hela dagarna och han påstår att han håller på Färjestad, jag börjar att tvivla på det....nåja hur som helst så är det tröttsamt att höra han.

liepins: För egen del blir det pizza och öl under matchens gång.... Ett ständigt flöde ;-)

Klinth: aprå på QUEEN, jag kör nog CHAMPONS i stället. eller ja BÅDE och! :-)

frölundaindian: Det gör man i tanken med ALLA Frölundas underbara supportrar och med laget!!!

« · 237814 · »