Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 237906 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: -HEJA VF-
Peter72:
Wernblom är ju sten hård

bajenmattias: dom är säkert MODOiter. han fick inte ens ett slag. en fjant är det.

Peter72:

hahaha jaha ja så kommentatorena på radion ser inte samma match som du då?

de ansåg att frölundaspelaren skulle ha minst 2 minuter för roughing :-) när de sänkte wernblom!!

Sv: MoDo - VF
Dragan 2k: Ja vi få hoppas att Kallio stänker in nått mål.

Roberth: kom igen VF kom igen. nu skall det väl komma en propp här snart så att werblom åker ut för gott. såg vilken filmning han försökte sig på. han fick en liten klapp på kinden och störtdök i isen. Bengjöns

Roberth: Vad är det??

Troligtvis inte----

Mr Y:

7-7 i skott efter första perioden
och bara tre utvisningar 2 för vf och en för modo

Dragan 2k: Synd bara att inte ens en 2 måls ledning, känns säker längre =) Men det e en mycket bra början.. Ska bli kul å se om de klarar å hålla det tempot bara..

Skönt att se mer fart på de olika kedjorna men som vanligt produceras målen av fjärde kedjan. Kallio ser riktigt het ut idag måste jag säga.

Sv: MoDo-Frölunda, kvartsfinal 6
De sa på radion att Frölunda omedvetet backat hem mer än vad de gjorde i början, inte bra.

Frölunda har hållit låg profil hittills och låtit modo styra spelet och vf kontrar. En äkta modotaktik eller bortataktik om man så vill, men ett defensivt lag som de är så gillar de nog inte att hålla i pucken så länge, vilket säkert kan framkalla misstag. Detta stärker också vårt försvarsspel då de får försvara Lunkan mer, och om modo tar svåra skott så har vi ingen anledning att frukta något.

Sen att de säger att ledningen är orättvis, skiter jag i. För skulle de som dominerat matcherna vinna jämt, hade vi inte spelat idag utan vilat och väntat på semifinalspel!

ullisen: Usch ja! Man sitter och hoppas på en 2 måls ledning så att man inte riskerar en hjärtattack!!

MoDo - VF
Okej, nån mer än jag som kallsvettas??
Hypernervös e bara förnamnet

Sv: semifinal 6
Gött 1-0 till frölunda i första pausen.

Sv: MoDo-Frölunda, kvartsfinal 6
Ok, tillbaka till nattningen....

Mr Y: Jamen. Verkar som att nattningen får vänta lite =)

MoDo-Frölunda, kvartsfinal 6
Tänkte att vi använder den här rubriken istället till matchen, så att folk hänger med...

4 mot 4 nu, det gynnar förhoppningsvis VF

spiff: visst är det gött.

Ok, känner mig lite långsam här men håller på att natta barn också =)

Jaaaaaaaaa! 1-0!!!!!!!!!!!!

Roberth: det tor jag inte Vf spelarna vet att det är långtid kvar av matchen och dom kommer nog inte att slapna av.

Roberth: vi får väl se

cj80:

NÄNÄ dedär ingick ju i taktiken, Nu kommer ni att slappna av sen smäller de bara =)

cj80: Nä tyvärr så raker det inte.

1-0 räcker ju inte, det känns alltid oroligt med uddamålen, hoppas på en utökning snabbt, så att man rubbar Hirschs megaflyt tidigt, kanske sätter lite griller i huvudet på honom

Dragan 2k: Jag hoppas varkligen att vf håller detta.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Akerström gör mål GöTTTTTTTTTTT

Ackeström: HÄRLIGT!!!!!

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

Vem är det som står i vf mål ikväll?

finne85: Sorry om jag lurade dig men om tittar så börjar laget bakifrån med fjärde linen och slutar med målvakterna (reserven överst och den som står sist)

frölundaindian:

okej... funderade nästan dt oxå...
men såg att nån skrev VF laguppställning:

"Goalkeepers 32. NORRENA, Fredrik
35. LUNDQVIST, Henrik "

och då var Norrena först så därför...

jaja... så man "låter" Lundqvist stå igen då...
snart så jag tappar förtroendet för Evensson

Undrar om Norrena kommer stå något mer under slutspelet?

finne85: Nej, henke forsätter i kassen!

Los Lobos: Hehe. På senaste tiden har det tyvärr inte gått att referera Blåvitts matcher positivt. jo det skulle vara för motståndarlaget då. :)

finne85: Henke står i mål.

Dragan 2k: Skit samma om han är DIF:are - han är bra.

Det värsta är att höra Hegerfors när Frölunda spelar, hans strävan att försöka verka objektiv gör att han hela tiden baissar VF.

Samma sak händer när han refererar Blåvitt...

A-team:

Äre Norrena som står ikväll?

Peter72: Vem vet. Hoppas att det lossnar för backparet Alavaara och Kakko. Att splittra på Eronen och Acke vore tråkigt då det backparet är riktigt bra. Egentligen är det rätt konstigt att man inte får ut mer av Alavaara och Kakko tillsammans - det är två suveräna backar egentligen. SKumt.

Dragan 2k: Ett möjligt och kanse ett bra byte vore väl att byta platser på Alavara och Eronen?

Undrar om detta hade gått?

Dragan 2k: hehe, jag ska göra en bedömning i kväll! :))

frölundaindian: Säkert Difare men bra trots detta :)

Dragan 2k: Kanske det, det är ju alltid en Kommentator och en Expert. så sant så sant.. Men Holmgren......e inte han DIfare, eller är han Neutral.??

Dragan 2k: Nedsläpp om en halvtimme. fy fan vad nervöst. hoppas att allt går vägen denna gången. men som sagt det är MODO som har störst press på sig. dom måste vinna inför sin publik annars är det slut? hoppas att VF tar tillvara på sina chanser och sätter dom.

frölundaindian: Curre är väl ok som bisittare men Holmgren är bättre och roligare att lyssna på.

A-team: Tack för den upplysningen!

Klinth: kom på att ja kanske inte fick säga nått så ja tog tebaka det jag sa innan hehe men iaf fick reda på de av han.

Stiina: Hmm. Detta ska bli mycket intressant och på tiden att man splittrar Dragkedjan (temporärt?).

Nedsläpp inom en timme. Nervöst... Oh Ja!

Klinth: Jodå...enligt laguppställningen på swehockey har Carnbäck och Tolsa bytt plats!

« · 237906 · »