mysmi: Måste erkänna att förra året i fjällen fick jag ett antal mycket vackra shots men smakade urk. Recept enl. följande 3 cl Parfait Amor sedan försiktigt ihälles 3 cl Ägglikör
svanru: Vilken tur, jag älskar skotsk single malt. Denna gyllengula gudagåva whiskey (observera stavningen) är en fröjd för både smak, lukt och syn...... Är du man eller mus? Har du hår på bröstet?
Har köpt en speciell segerwhiskey och segergarre enkom för att fira SM-guldet.... Whiskeyn är numera vällagrad, och garren torr som fnöske :-0
haha, ja på 4 matcher ja!!! Visst har han vart bra nu i sluspelet.
Men i grundserien så var Norrena och Kapanen rätt jämna, statistiskt sätt (båda låg väl runt 90.7 %), men som jag renn sagt 100 ggr. så säger inte statstiken allt, men rätt mycket ändå.
Men ska vi se på tidigare säsonger?
Jag har just jämfört Kapanens och Norrenas statistik allt sen de var senior. Om man ser på Kapanens räddningsprocent så ligger den på rätt goda 90.6 % medan Norrenas ligger på 91.25 %, det säger väl en hel del. Så, om man ser på statistiken på de 10 senaste åren så har Norrena rätt mycket bättre. Då är allt inräknat. Både Div. 1 matcher samt liga matcher i olika ligor.
Och jag har svårt att tro att en målvakt mittiallt kan komma och bli så bra som Kapanen gjort, med tanke på att han knappt varit en etablerad målvakt i Finska ligan tidigare.
Jag menar inte att han är dålig, snarare tvärtom, men att han vore bättre än Norrena vore ju en ren lögn, om man stirrar på statistiken. Eller hur?
Se Länktips och sök på Kapanen och Norrena om du inte tror mig!
Zigge:
"Min finne behagar skämta...är ju ENBART FBK's starka LAG, som hjälper Walle's statistik, annars skulle han ju vara i botten! FBK's klart svagaste punkter, målisarna!"
- Jasså... det säger du. Till viss del har du rätt, men det är ju så för alla målvakter, speciellt Lundqvist i Frölunda har bra hjlälp av sina backar. Det hör ju oxå till målvaktspelet!
Cc: är det därför du kallar dig Cc..(sektion C) ;0)
det är grymt otrevligt att det alltid ska finnas folk som inte kan vara bra ambasadörer för sitt lag när dom är gäster...men tyvärr så finns det gringa människor i dom flesta lag...
Dragan 2k: Det satt två Timrå-supportarar på Sektion C senast de spelade i Skandinavium. Den ena av dem blev riktigt förbannad och var på gränsen till otrevlig. Sen sjung Goa gubbar "Timrå de har ingen klack, tjaala, tjaala", sen blev det tyst på dem!
mysmi: Officiellt finns det inga gangsters i Timrå, enligt dem själva, men inofficiellt är Sundsvall nordens Chicago och då är begränsade biljetter för dem ett bra sätt att vår fredliga lilla by inte invaderas av kriminella element.
jeppsson: hehe..coolt för dig att vara med i dom storas sällskap..:0) att dom har valt att bortasupportrarna bara ska få 100 biljetter beror nog inte på att det finns gangsters hos dom..
frölundaindian: Jag är lite tveksam inför denna semifinalserie. Det känns däremot som om Frölunda kommer att få lite enklare mot Timrå än mot Modo. Jag tror på 4-1 i matcher till Frölundas favör. Vinst borta, vinst hemma, förlust borta, vinst hemma och vinst hemma.
Men samtidigt har ju Timrå en tendens till att åstadkomma tvärt emot alla "experters" tips, så vem vet hur det egentligen slutar.... Eller så är jag helt enkelt ingen "expert" och får hur rätt som helst ;-)
gud: Plus alla våra ordföranden/klubbdirektörer i föreningarna. Både Timrås ordförande som Frölundas har varit med och beslutat om detta vansinne. Buuuuuuuuu!
Styrelsen i Hockeyligan:
Ordförande – Per Anders Örtendahl Brynäs IF – Roland Henning Djurgårdens IF – Tommy Engström Frölunda Indians – Mats Ahdrian Färjestad BK – Lars Glennert HV 71 – Per Carendi Leksands IF – Nils-Erik Johansson Linköping HC – Christer Mård Luleå Hockey – Sture Karlsson MIF Redhawks – Percy Nilsson MODO Hockey – Åke Eklöf Södertälje SK – Jan-Erik Dantoft Timrå IK – Jan Söderström
Dream Team: Dåligt av Frölunda att bara ge oss 100 biljetter i scandinavium, det är ungefär som om frölunda skulle få 45 stycken i Timrå,,fast dom kanske inte behöver fler?
3 st biljetter Sektion R HÖGER rad25 Några utav de finaste platserna i arenan säljer jag bokningsnumret till. Maila: [email protected] om ni är intresserade
Tjabba höres imöra