Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 239493 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: semifinaldags?
gud:
Kuggfråga:
Har Timrå någon gång vunnit mot Frölunda i Gbg?;)

Dream Team:
och du kunnde inte vänta på mitt inlägg...;0)

Peter72:
13 raka vinster...nu tror jag att det har blivit något galet här...
Hmm....så du menar att ni vann alla förra säsongens
matcher?? och säsongen innan?? har jag svårt att tro på...

överbevisa mig gärna...;0)

Peter72: Vet inte var du fått 13 segrar från, lagen har bara mötts 12 ggr. under 3 säsonger. VF har nio raka segrar, inget annat.

Här är samtliga resultat sedan säs. 2000/01:
(timrås siffror först)

2000/01:
Hemma: 5-2, 4-3
Borta: 0-1, 2-3

2001/02:
Hemma: 2-3 e. straffar, 2-4
Borta: 3-5, 1-4

2002/03:
Hemma: 1-4, 1-2 e.straffar
Borta: 3-4 e. straffar, 3-6

Timrå-Frölunda 12 2 0 3 7 27-41 9p

Sv: Den 26 januari 1975 - en dag att minnas
gud: Ja, det skulle vara härligt att få täppa igen stortrutarna pårom;)

semifinaldags?
Tror ni att VF kommer att vara lika överlägsna som historien mot Timrå har varit?

Vf har 13 raka vinster mot TIK. det är väl ganska stort med tanke på att dom är i semi. Denna säsongen har VF vunnit alla matcher. 2 med straffar i och för sig men ändå. detta kommer nog att bli en tuff semifinal. inget snack om den saken men traditionens makt kommer att bli övermäktiga mot Timrå.

dom kan säkert vinna en match eller 2 dock ingen i scandinavium eller frölundaborg om det blir så.

Sv: Den 26 januari 1975 - en dag att minnas
mike66:
Ahaa..du menar Matchen som slutade 1-12...;0)
läge för en repris va...;0)

Den 26 januari 1975 - en dag att minnas
gud:
Redan på den här tiden så chartrades flygplan!

Sv: Sugen på resa till Timrå
Tycho:
funderade på det...;0) nää..blir det en resa
så flyger jag upp...

gud: Du får väl hänga på!

Heda:
härligt att se att ni ska åka..heders åt er...

Sv: J20-slutspelet...
liepins: Förstår det.. ;)

Dream Team: Nej då. Vi bryr oss till viss del. Vi har dock också intressen i både serier där vi antagligen vinner Sm gulden.

Dream Team:

Satt just och kliade mig i huvet och undrade om du inte hamnat lite snett;)

Dream Team: He he.. Detta LÄR inga här bry sig om, är visst i fel gästbok...

Sånt som händer...

J20-slutspelet...
TIK förlorade första kvartsfinalen mo HV på bortais, med 4-6. Noterbart är att TIK ledde med 3-1, innan HV vände matchen i andra perioden.
Retur hemma på lördag kl. 15.00.

J18 börjar sin kvartsfinal mot Huddinge nu kl. 19.00...

Frölundaborg
Är det någon som vet hur sektionerna är uppdelade i Frölundaborg? Det är ju troligt att det blir match där snart :-)

Sv: Grattis Frölunda!!!
willysson:

haha, ja på 4 matcher ja!!!
Visst har han vart bra nu i sluspelet.

Men i grundserien så var Norrena och Kapanen rätt jämna, statistiskt sätt (båda låg väl runt 90.7 %), men som jag renn sagt 100 ggr. så säger inte statstiken allt, men rätt mycket ändå.

Men ska vi se på tidigare säsonger?

Jag har just jämfört Kapanens och Norrenas statistik allt sen de var senior. Om man ser på Kapanens räddningsprocent så ligger den på rätt goda 90.6 % medan Norrenas ligger på 91.25 %, det säger väl en hel del.
Så, om man ser på statistiken på de 10 senaste åren så har Norrena rätt mycket bättre. Då är allt inräknat.
Både Div. 1 matcher samt liga matcher i olika ligor.

Och jag har svårt att tro att en målvakt mittiallt kan komma och bli så bra som Kapanen gjort, med tanke på att han knappt varit en etablerad målvakt i Finska ligan tidigare.

Jag menar inte att han är dålig, snarare tvärtom, men att han vore bättre än Norrena vore ju en ren lögn, om man stirrar på statistiken.
Eller hur?

Se Länktips och sök på Kapanen och Norrena om du inte tror mig!

Zigge:

"Min finne behagar skämta...är ju ENBART FBK's starka LAG, som hjälper Walle's statistik, annars skulle han ju vara i botten! FBK's klart svagaste punkter, målisarna!"

- Jasså... det säger du.
Till viss del har du rätt, men det är ju så för alla målvakter, speciellt Lundqvist i Frölunda har bra hjlälp av sina backar.
Det hör ju oxå till målvaktspelet!

knaskamilla: lovar, vi ska inte ta det ifrån dig :)))

mysmi:

Hmpf. Nåja, bara det inte blir några missförstånd. Jag är ju trots allt den ursprungliga knas... ;)

knaskamilla: ja, du är knas hos MODO så är vi knas hos frölunda ;)

mysmi & Klinth: Hallå, det är ju JAG som är knas... ;)

Sugen på resa till Timrå
Tjenare,

På Söndag spelas ju den 1:a semifinalen mellan Timrå IK och Frölunda Indians, uppe i Timrå Ishall. Är just D U sugen på att hänga med och stötta Frölunda till 1-0 i matchserien? I så fall skall du kika in på:

www.bad-boys.nu

Vi åker upp på Söndag morgon, runt 7-tiden, för att se matchen som börjar 17:00. Hemresa direkt efter matchen, ankomst Göteborg runt 03:00. Priset kommer att hamna ungefär på 500:-. Det är dags att börja åka på bortamatcher, GUBBARNA BEHÖVER KÄNNA STÖDET ÄVEN PÅ BORTAPLAN!

Frågor? I så fall maila [email protected]

Sv: lottning
Frölunda85:
Visst, Bara att vinna över Timrå, så är vi säkra på att vi inte får möta fler norrlandslag på ett tag :P

lottning
he he..komiskt nog får vi ju möta Timrå...vilket var det laget jag minst ville möta pågrund av många skäl...vi ska i alla fall lungt vinna över Timrå, tror att det kan gå ganska lätt

Sv: -HEJA VF-
frölundaindian: *asg* ta det lugnt, det är ingen fara, du är säkert en skitsmart kille :)......och du har så rätt det finns de som har noll koll och de som inte är så gamla att de har hel koll på stavningen ......sånt e livet, men ibland kan det kännas lite skrämmande att så många inte kan stava ordentligt.......

mysmi: åååååå nu framstår jag ju som en NOLLA, men jag har sett dom på HS som stavar NOLL-NOL eller GÄRNA-JÄRNA eller VINNA-VINA, och det värsta är ju att detta upprepats MÅNGA gånger och är inga enånsförtelse......

Se kan ju felet ligga i att "persoen" var 12 år...men det är en anna sak :))

frölundaindian: japp, så passa dig :) *skrattar*

mysmi: hehe värre för dom som stavra jämnt med "G" :)

Klinth: jag är görtrött på alla som inte kan stava, men som sagt, några stavfel här och där och missade bokstäver när man skriver fort är väl helt ok

Klinth: Ja just det där är det väl såna där Z.an i varje jäv** ORD. jaja men Jämnt kan stavas med G i himmlen.. aaaaaaa

äääääääää....dålig ursäkt av mig .((

frölundaindian: Som på lunarstormfikonspråket då eller? Nej tack! Men ett och annat stavfel får man bjuda på ;-)

Klinth: haha.. jag var inte inne på ordet jämt i engelskan utan på "gearbox" och "generally".

Men jag blir så trött på alla dessa ord, jag tycker man ska ha fri stavning :))

har en biljett till semifinal 4 om nån vill ha..
alltså en bokning
på 8:e raden sektion A eller U kommer j ihåg
200 kr iaf
kan ha vart andra sidan :P
men iaf om nån e intresserad har jag bokningsnummret

frölundaindian: oki hörru :-) ska låta det passera för denna gången ;)

frölundaindian: Blir det inte "always" då eller?

Fast det är ju visserligen ett resebolag med bindor förståss....

Språket kan vara förvirrande ibland ;-)

mysmi: hehe såg det, jag håller på att skriva en ängelsk text oxh så hamnade jah på G.g.g....gg...gämt :))

frölundaindian: och hur fa*n stavar jag: GÄMT...öööööö.. JÄMT ska det naturligvis stå..........

helloor: Jag är lugn, och lite knas emellanåt oxå för den delen :-)

Skrev detta inlägget tidigare idag, så jag får väl stå fast vid det.

Jag är lite tveksam inför denna semifinalserie. Det känns däremot som om Frölunda kommer att få lite enklare mot Timrå än mot Modo. Jag tror på 4-1 i matcher till Frölundas favör. Vinst borta, vinst hemma, förlust borta, vinst hemma och vinst hemma.

Men samtidigt har ju Timrå en tendens till att åstadkomma tvärt emot alla "experters" tips, så vem vet hur det egentligen slutar.... Eller så är jag helt enkelt ingen "expert" och får hur rätt som helst ;-)

Om jag sedan tar hänsyn till lagens formkurvor och hur den kommer att svänga under spelets gång, hur de har tränat och kommer att träna. Deras matvanor. Eventuella skador, utvisningar och matchstraff och naturligtvis lutningen på isen och valet av dummare (medveten felastavning) så tror jag att slutresultatet i respektive match blir:
Match 1: 1-3
Match 2: 4-2
Match 3: 3-2
Match 4: 3-2
Match 5: 5-2

Jag ämnar nu tillägga en liten klausul som ger mig rätten att ändra mig rörande matchernas slutresultat under resans gång....

frölundaindian: JÄMNT stavas det, eller vad menar du???

*språkpolis*

helloor: du har rätt, jag är knas och jag står för det :)

jag tippar 4-2 i matcher och på söndag blir det GÄMT.....hmmm..-1-3 kanske......:)

Klinth: Det enda jag vågar tippa om i detta sammanhang är att det blir 4 vinster för Frölunda. Första matchen en nyckelmatch.

Klinth:

det e lugnt... trodde bara ni va lite knas! =)
vilka som vinner semifinalserien? efter hur många matcher?
jag tror själv att det blir 6 matcher som mot MODO..! o VF går vidare! =)

Frölunda har ju 4-0 i matcher i år mot Timrå, så det ser ju bra ut...

helloor: För att man ibland flummar iväg lite, vad gör väl det?

Slutresultat i alla matcherna eller hur många matcher det blir?

helloor: Vinst :)

mysmi:

varför pratar ni inte hockey?
va tippar ni i timråmatcherna?

Klinth: tja, välj du, jag är öppen för förslag :)

mysmi: Jag har druckigt den, men det gör jag förmodligen aldrig om. Öl, whiskey och rödvin, annars kan det vara. Jaja, en liten snabel eller två och groggar går ju också bra.... och Starkvinsglögg spetsad till bandyn och...

Ska vi snacka sprit eller hockey här? Gud vad törstig jag blir...

« · 239493 · »