Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 241290 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå-Frölunda 1:sta Semi
gud, mysmi:

Vadå snacka taktik, dom kommer bara snacka med Ulrick.. :P

mysmi:
nääää...tror det blir mest snack om Gött mos...

gud: tror du de klarar att sitta och snacka taktik utan skalle? :-/

mysmi:
riktigt rätt av dig..men vänta tills i morgon..då dyker dom upp..
dom som INTE klarade av det...;0)

gud: har ju inte sagt att de klarar en fylla, bara att de super skallen av sig ;)

mysmi o Dysso...
det finns väl ingen frölunda fans som klarar en #host# fylla...;0)

Dysso: ja, eller så super de skallen av sig :-/

gud:

Alla sitter hemma och skakar av abstinens, akut hockeybrist...

Tror fakstiskt Timrå kommer att slå ut Frölunda.
Iaf kommer dt bli jämnt.

HoHooo..vart är alla?? eko eko...

Timrå-Frölunda 1:sta Semi
Lite tänkvärt.

Om man skall gå på statistik så kommer Frölunda att vinne denna semi ganska klart. Men kan man verkligen lita på all statistik? förmodligen inte. Det enda som går att säga med all sannolikhet är att statistik bygger på ett fåtal matcher utan kanske egentligen något värde.

Om vi tar semifinal eller finaler utav all sort så kan man nog säga att det har alltid varit de lag som har haft starkast trupp och en förbannat bra målvakt som har tagit hem bucklan.

Man kan också säga att viss statistik stämmer ganska övertygande i alla fall om man tar slutspelet. De lag som alltid går långt i ett slutspel har till stor del haft en superbra säsong. undantaget vissa lag(HV 17 - 1995). Jag tror att det gäller att he ett krigar hjärta om man vill nånting och att aldrig sluta kämpa, hur dåligt man än ligger till. om man skulle tänka så skulle vilket lag som helst vinna.

Om vi ser till truppen i Frölunda:

Målvakt: Tveklöst en matchvinnare av rang. kan dock ha en svaghet i och med att han kanske är för aggresiv i sin spelstil, på isnivån är han dock outstanding. tror inte att det finns en målvakt i hela ligasystemet som slår Lundqvist ut med isen. Släpper dock upptill ovanför axlarna.

Backbesättning: Utomordentlig uppsättning. finns både offensiva och defensiva backar i varje par. kan dock falla ut ur ramen ibland. det är vid sådana tillfällen som det behövs stabila backar. kan säga att vi har 3 utmärkta i Sundin, kakko och Eronen.

Forwards: Kan någon egentilgen mäta sig med ett av ligans bästa anfall? kanske skulle det vara Färjestad. Vi var 2 i målproduktion efter Färjestad. det tyder på anfallsvillighet och målkänsla. Men även här kan det gå i lås vid flera tillfällen. Vad behövs då? Jo matchvinnare som kan avgöra matchen med att bara vara på isen. En som har känslan att kunna slå den precisa passningen eller göra det målet som avgör. Kan faktiskt tänka mig att Kallio kan vara den mannen som har det lilla extra som fördel.

Vad är då summan av detta? Jo att statistik kan vara till fördel om moståndaren har samma känsla att det kanske inte går att vinna.
Ett starkt lag med vinnarkänsla är alltid nyckeln som kan avgöra matcher.

Hur går det då i Semifinalen mot Timrå? Jo i slutändan så står nog Frölunda som segrare, fast riktig säker kan man nog aldrig vara.

Vad tycker ni om detta ge gärna era svar om detta tänkvärda.

Sv: ingen ståplats,,,
Dragan 2k: det finns trösteöl:-)

svanru: hehe. Trodde du gav oss ditt tips på matchserien. Misuppfattning från min sida.

Fast å andra sidan är jag inte pessimistisk utan enbart försiktig. har varit kaxig två gånger under säsongen. Ena gången mot Mif i vår bortapremiär. Då blev det givetvis torsk och så skedde det mot HV hemma en gång också tror jag. Då gick HV och vann.

Finns inget värre än att behöva äta upp sina ord i efterhand.

Sv: Henke till NHL
Los Lobos:
ett sådant läge kan jag inte bränna,,,,

det finns annat i new york som suger rejält oxå!! höhöhö!!

(grabbar hajjar direkt...)

Mr Y: Synd bara att han skall hamna i ett skitlag som Rangers. Fantastiskt att få bo i New York, men hockeylaget suger rejält.

Mr Y:

NÅVÄL,, då får vi satsa på det framgångsrika paret janne lundell niklas dyrén igen,,,,

Henke till NHL
Enlit aftonbladet så är henke på väg till NHL till nästa sesong
Aftobladet skriver att New york Rangers har förberätt Henkes ankomst genom att bytta bort Johan Holmqvist till Minnesota.

Sv: tid
Sylvenius: Nu ska jag vara väldigt tydlig. Inget illa menat mot dig alls, men det känns som jag har viktigare skaker för mig än att leka sökmotor åt dig. Fatta!!

Ha D ändå...

Dream Team: m. Men kan du itte visa den procenten???? Snälla

Sylvenius: Tja, bestäm själv, vad vet jag??

Dream Team: Att va vän med dejj eller????

Skönsång
lyssna till denna skönsång i länktipset...... alternativa karriärer i sommar om inte vägen till SM-guldet fortsätter pga Frölunda?.

Sylvenius: Känns tryggt, förstår jag.. ;)

Dream Team: Varför jag vet ju inte hur man gör jag har lagt te dejj som min vän... Hehe

Sylvenius: He he... Du får som läxa att lära dej hitta den siten själv... ;)

Ha D & lycka till..

Dream Team: Tjoooo!!! Kan inte du skicka den länken med räddningsprocenten???? Frölunda äger!!! Ha d

MoK GG: Självklart är det så, men nu förväntar sig 12000 pers att GG skall starta och leda det hela. Och då blir aldrig samma tunga tryck.

Los Lobos: Lite svårt att jämföra GoaGubbar som är typ några hundra medlemmar med ett fullsatt borgen som sväljer att par tusen....

Vi vill se FRÖLUNDA!!!!
Ingen som har Mål-Låten??? Hittar inte min!

Dragan 2k: Jag har haft mina bästa hockeyupplevelser i Borgen. Maken till tryck kan man aldrig uppnå i Scandinavium.

Hela hallen i ett gammalt hederligt FRÖ-LUN-DA ger en ståpäls som Goa Gubbar aldrig kommer i närhetan av... Tyvärr

gud: Läs presentationen

svanru:
tror du bara att det blir 4 - 1 till er??
nänä..det blir minst 8 - 1 till er..så vågasatsa lite...
ni krossar oss med 4 - 0 i matcher..allt annat ären skandal...;0)

Dragan 2k: Om du nu inte tror på en ännu större seger så är du född negativt. MoDo:iterna samt en del VF:are tyckte jag psyksjuk när jag tippade 1-6 förra matchen. Men var ett f...hår från att ha görskoj hela helgen. En del börja t o m anklaga mig för att ha konverterat, hemska tanke.

svanru: Då kan du lika gärna ge mig dem pengarna direkt. :)

Dragan 2k: Vågar jag kaxa mig på ett tips. Jag sätter hundra spänn på 1-4. VF vinner söndagens match.

Los Lobos: Hmm. Jag räknar med åtminstone en match i Borgen. Det jag gillar framförallt med den arenan, även om Scandinavium är favoriten, är att man kommer så nära spelarna. man känner intesiteten på ett helt annat sätt.

fröken småland: 15.00, I´ll be there...

Dragan 2k: Det lär du nog få uppleva, för inte blir det några 4-0 inte...

tid
nån som vet när matchen den 22 mars börjar? mejla eller kladda i gbn

Dragan 2k: Och slutade på ett underbart sätt :)

Mmm. Skulle vara kul att uppleva stämningen i Borgen igen. Undrar om man får möjlighet att uppleva den stämning som rådde i Borgen under SM-final spelet mot Luleå. Den var elektrisk.

HENKEBUS: Inte så lätt att slita bort dom sittplatser som finns i Borgen..... Fullt lär det bli men så är det

stolt indian: Du verkar ha bra koll på vad ordet ödmjukhet står för...??

matsby:
Frölunda kan vara hur ödmjuka som helst. du såg vell matchserien mot modo. 4-2 i matchen hade dom inte vart "ödmjuka" så hade det blivit lätt 4-0 i matcher

Idolbilder
HJÄLP!

Jag håller på att göra en bok om samlarbilder/idolvykort på ishockeyspelare i Sverige. Frölunda skall ha gett ut idolkort sedan 1993/94. Tyvärr går det inte att få någon information om detta från klubbens kansli.
Finns det någon här som kan ha information om detta skulle det mottagas varmt.

Det skulle kännas fattigt om Frölunda inte blev representerade i boken.

Hör av er till [email protected]

matsby:
Vi är överlag ganska ödmjuka.

matsby:

rätt simpelt. efter uppvisningen mot modo borta så,,,

HENKEBUS:

Hur kan man diskutera sånt här nu?

Snacka om att fallet kan bli långt, hoppas för eran skull att era spelare har mera ödmjukhet...

HENKEBUS: ja och chanserna e ju ganska stora att det blir så att timrå lyckas vinna någon match..

ingen ståplats,,,
tyvärr gött folk så blir det ingen ståplats i kålleseum i en ev final,,,

men vf ska satsa på att ha storbildsskärmar där inne,,

en annan idé vore ,, att om timrå lyckas vinna en match mot vf, så att det blir spel i borgen,, slit bort sittplatserna där och knö in 1500 till,,,,,

lär bli fullt på 2 minuter annars,,

« · 241290 · »