mike66: Bara att instämma i gratulationerna. Frölunda är verkligen värdiga vinnare av SM-Bucklan detta år. Deras tid är kommen efter att ha fått vänta sedan 1965.
Det enda Frölunda kan gråta lite över är att trots att de vinner guldet så är laget alla kommer prata om efter denna säsong Timrå IK.
Så det ska bli en kul semifinal trots att vi lätt torskar i 4 raka mot detta välmeriterade lag. Vi kan bara sitta och njuta av underhållningen och avlsuta med en riktigt skön fest efter match 4 i Göteborg på Lördag då hela vårt lag ska firas för denna fantastiska säsong!
mysmi: Ähh, vi är bara lite deppade att vi fick en så dålig lottning i semin. I kvarten var vi alla så glada och nöjda efter att ha fått våra önskemotståndare Lulä - och se hur bra det gick 4-0 i matcher och nu är det er tur att vinna med dessa siffror.
Nu känns det dock lite uppgivet på förhand - Frölunda är ju i särklass det bästa laget i elitserien denna säsong. Jag har sett bägge hemmamatcherna i Timrå isstadion och ska jag vara ärlig så har vi inte ens varit nära att rubba på er även fast en match slutade 1-1 så var det inget snack om saken var segern tillslut skulle hamna, 2-1 på straffar för VF var kassaskåpssäkert.
gud: Javisst är det härligt att inte ha något som helst att förlora - Likadant var det mot Luleå, de var också storfavoriter liksom vad Frölunda nu är.
Tror nog aldrig att ett lag varit så stora favoriter som vad nu Frölunda är i denna matchserie - Vinner inte Frölunda detta med 4-0 i matcher så skulle det vara en sensation utan desslike. Om vi mot förmodan skulle vinna en match så skulle jag gråta utav glädje.
Jamenar vi skulle juh komma dyngsist i serien juh och få uppleva ännu en kvalserieångest i våra ännu sålänge miserabla hockeyliv.
Dragan 2k: nänänä...inget sånt nu va...ni tar SM-Guld och krossar TIMRÅ IK på vägen...;0) sätt på kaffe om 25 minuter..så kommer jag upp o mobbas lite med dig...;0)
Sylvenius: ja själv så fattar jag mej inte på st louis hur dem kan sckikat tom till farmaligan...han fick la spela typ 5 matcher innan det va good bye...
Peter72: Ja, det blev som du säger, bättre när dom blandades upp... Vi får nog se upp med samtliga VF:s formationer i morrn, bredden ser "skaplig" ut... ;)
Tror dock att Timrås spel kan bli en lika otrevlig överraskning för VF. Timrå har liksom de lag som är kvar, lyft sitt spel en nivå i slutspelet. Speciellt försvarsspelet har varit otroligt tätt, mycket bättre än grundserien. Sedan ställer som ni vet, laget om till anfall blixtsnabbt...
Hoppas och tror på en spännande och rolig match, med mycket hög kvalitet...
Tips: Timrå IK - Västra Frölunda 2-2 full tid. Timrå avgör i sudden...
Dream Team: Jo han satt in Carnbäck i drag kedjan och satte Tolsa tillsammans med Mikael andersson och peter ström. Det blev ganska bra fart på dem. ni kanske skall se upp för deras nya kedjor. kan nog bli en otrevlig överraskning.
Nå nytt nu, börjar bli tött på Timrå-tjatet om för få biljetter. Nån som vet om vem som kan bli aktuell efter Mange, det behövs nog nån offensiv back. det räcker inte bara med Ackerstöm nästa år. Nån som har inside uppgifter kanske ;-)
Los Lobos: Varför skulle det inte bli samma tryck om GG får igår den ibland mycket trögstartade publiken i Scandinavium? Fredags matchen som var mot MoDo sköttes det ganska bra av sej själv av lite folk runt arenan. Det löser sej alltid.
Trycket efter biljetter och Frölunda här i Göteborg är benhårt... 12 044 kommer det att stå i publiksiffra under semifinalerna, garanterat. När Leksand besöker Göteborg då kan det mer eller mindre komma hur många som helst hit från Dalarna + alla dalkvinnor som bor i Göteborg ;-). Garanterat så hade tilldelningen på biljetter för bortasupportrar varit ca 1200 om det hade varit Leksand och inte Timrå som Frölunda skulle ha mött i semifinal. Dom bortalagsbiljetterna hade varit sopslutputsväck borta, garanterat för både Frölunda och det affärsdrivande verket Scandinavium. Men nu kommer uppstickaren älskade Timrå på besök som kommer i snitt att ha 77 mil bortifrån till Göteborg en tisdag mitt i arbetsveckan. Hur många Timrå supportar åker mitt i en arbetsvecka 77 mil t.o.r hit till Göteborg för en semifinal???? Jag vet att det kan bli många, men vad tror ni att ekonomiskt ansvariga i Scandinavium har trott? Vad tror ni att den person som kom på att Timrå Supporterklubb bara ska få 100 biljetter trodde? Dom blir nog aldrig fler än 100..... OK, nu är det semifinal och då är Timrå supportrarna kåtare än någonsin på biljetter. Men 77 mil en vardag mitt i veckan....? Hur många blir dom? Tja, det blir väl aldrig mer än 100? Likt Leksand, likt Färjestad så kommer det affärsdrivande verket Scandinavium anpassa sig efter det tryck som borta supportrarna ha visat sig efterfråga. Men älskade Timrå IK är bara nybörjare i branschen och den person som ansåg att 100 biljetter var en bra början har varit i underkant och vet inte vilken kraft TIK:s supportrar besitter. Men vad faan, nu fyller hundra rödvita TIK:are + de som är smygTIKare och har köpt biljetter den officiella vägen, upp Scandinavium på tisdag och för ett herrans liv och förhoppningsvis så kommer det affärsdrivande verket Scandinavium att lära sig att.... Det finns en TIK:are där du minsta anar och dom är dessutom betydligt fler än vad Du har en aning om.......... Sedan kanske att den som sade att vi ska ha 100 biljetter oxå lär sig någonting....
P.S vi har även 100 biljetter, om det nu går så långt, efter den fjärde semifinalen när hästarna, dom som inte ger något odds, intar Scandinavium och ishockeyn får flytta sig till Frölundaborg. 100 biljetter har alltså inget med tilldelning i förhållande till det antal arenan i fråga tar..........
FORZA TIK................alltid, alltid.............
mysmi: Läser man den här trådens senaste inlägg är det tydligt att sprit och idrott hör ihop, vilket ytterligare besannades igår. Satt och såg Celtic-Liverpool på 4+ och så fort Robert Perlskog sade något, höll bisittaren Pontus Kåmark med genom att glatt utbrista ABSOLUT!
kan bara hålla med...det är bara att bocka o buga för Svenska mästarna..