Frölunda HC

SHL · 60915 inlägg · 3408 ämnen
« · 243729 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Målvakter
Dragan 2k:
nänääää...våran FORZA hockey är ju till för att vi ska orka
ta oss ur våran zon...så den gick inte lilla göbben...;0)

gud: Bara att instämma. Er FORZA hockey kommer ta knäcken av oss. Förhoppningsvis kommer vi att lyckas ta oss ur egen zon någon gång under sista perioden.

Peter72:
kan det vara så enkelt?? som jobb....Hmmm..näääääää...
måste bero på något annat...måste snacka med andarna lite...
så var lite tyst nu...

Frölundafans...
hur känns det så här dagen innan TIMRÅ IK kommer till
Götet o spelar FORZA hockey?? pilutta er..nu tar vi er...;0)

Pssst...
kolla in länktips...

Sv: Chatt med Kung Carna!!!
danoj:
Han är ju kunglig!
Vissa av svaren är störtsköna..hehe

Peter72: ölkorven var väl förmodligen svensk, han har bara koll på utomjordisk ölkorv :-/

gud: En sak är säker i alla fall. det surrar inget nu. undrar om det kan vero på att man var tvugnen att jobba idag?

gud: Träffade Fox Mulder och han visste inget heller om ölkorven? skumt han brukar veta det mesta.

Peter72:
Ölkorvens gåta är INTE knäckt ännu..men med lite
mer senap så då j**lar...;0)

Chatt med Kung Carna!!!
För er som inte kunde delta i GP's chatt idag med Patrick Carnbäck så kommer här sammanställningen.
Följ länktips.

Ps: 6-2 imorrn :)))))))))))

Sv: 1-0 till Frölunda
gud: Inte säker men det brukar vara kl 10.

mike66:
*snyft* vilka tider gamle man...
då var vi unga o pigga som små gristottar som sprang
över ängarna o bara var...jag sjunger med...

MoK GG...
när öppnar biljettkassan i morgon??

gud: Låten var ganska lång och rätt patetiskt tyckte vi. men den roade iaf oss och vi stog och sjöng refrängen på läktaren i 3e när segern var säkrad :) Alltid mysigt att åka 70 mil i en bil efter en seger :)Var inte du där alltså?

gud: Gula kort har jag fått många i mina dar - tänker då på den underbara allmänna fotbollsklubben Finsta ABK - det blir en rejäl nostalgitripp och jag blir då genast ännu deppigare. Ge mig ett RÖTT nu!

Nää, nu tar vi varann i hand och sjunger med i denna underbara hockeysång....

..
Skön vinst igår, mycket rättvis.
Nu tar vi och slår ut Timrå!!

MoK GG:
den pärlan till låt kom till precis innan slutspelet...
och allt för att hosta in lite stålar... jag har inte
ens hört den...;0) var den bra förövrigt??

kan tänka mig att ni hade en mysig resa hem igår...

gud: Hur var det nu dom sjöng i Timrå ishall? Vi e Timrå och vi ger aldrig upp :) Men sen spelades en låt vi tillresta VF supportrar hade rätt skoj åt:

Timrå knockar hela skiten! Spöar lagen från eliten! Rena rama dynamiten! Nu tar Timrå SM-Guld!

Mycket ödmjukt ::)

Klinth:
näää...här blir det inget att bita ihop inte...
ÅNGESTEN kryper i våra skinn..mike66..du har nu
fått ett gult kort...för att du är för positiv...;0)

marsch pannkaka dig över till TIMRÅ IK gb

upp till kamp..nanana Upp till kamp..näääääää

mike66: Bit ihop och kom igen nu för fanken. Det är tre-sex matcher kvar, och det ska fan krigas på isen, på läktaren, och här på hockeysnack tills det är klart och över och finito. Då kan förlorarna gratulera och segrarna njuta, men först då!

UPP TILL KAMP!!! Slutspel och semifinal kräver detta, oavsett favoritskap och så vidare...... Timrå blev inte trea i serien för att de vek ner sig, det här är inte över än!

Hmmm, tänkvärt det här, jag vill ju i och för sig att det ska vara över efter fyra matcher, men fyra TUFFA, TÄTA, SPÄNNANDE och ROLIGA matcher.....

mysmi: Vi gav heller aldrig upp igår även fast det var rejäl uppförsbacke som vanligt när vi möter er - Men man måste också inse när motståndet är alltför övermäktigt, och det är det nu - tyvärr för våran del.

mike66: oki, vi ska vara lite mer allvarliga och snälla mot er i fortsättningen då :)

mysmi: Tycker inte att det finns något att skoja om längre - hela hockeylivet håller på att rasa ihop. Ångestfestivalen är i antågande. Snart har jag lyckats slagit mig in på min egna 20-topplista över "ångestfyllda kommentarer" här på HS. Men att gå förbi Smokey the man blir svårt.

Just nu är min ångest en snårig tallskog med skrikande örnar som kippar efter andan och faller i marken en efter en! Förhoppningsvis så dör örnarna och en ny härlig tallskog ska åter se dagens ljus. Amen!

Ni är för skojsiga häriine på er gb - jag drar nog hemöver till TIK:s gb igen!

mike66: Man ska aldrig ge upp!!! :)

sannes: Lite bättre? Jag skulle vilja påstå att ni är helt outstanding jämfört med de andra lagen i årets ES. Lite som FBK under förra säsongen. Tror inte heller att FBK kan rubba er i den form som ni nu befinner er i. Som sagt - SM-guldet hamnar där det ska denna säsong. Men vi i Timrå IK kommer igen ett annat år - vi ger aldrig upp!

mike66: oj, ska vara mer övertydlig när jag skojar nästa gång ;)

mysmi: Lägga över pressen på oss? Nämn ett lag som skulle kunna rubba er i en SM-final? Nänä precis, det finns inget sånt lag i dagsläget. Lägga över pressen på oss? Är rädd för att jag inte förstår vad du menar - kan Timrå ha en minsta chans att kunna vända den här matchserien? Njaaeee!

mysmi:

Det tror jag faktiskt inte, men kan det vara så illa att jag har fel?!

Timråfansen är så ärliga att de inser att vi är lite bättre........

mike66:

Ni får allt med Er nån match, tror knappast att vi nyper till med 4 raka men hoppas kan man ju alltid.

SM-guldvinnarna........det låter det.....

Men usch vad tufft det kommer att bli, men vi är på god väg.

mysmi: men det ska de väl inte få göra

sannes: äh, de ska bara lägga över pressen på oss så de kan gotta sig riktigt när de har dragit hem hela skiten ;)

sannes: Jag brukar sällan ha fel - jag trodde att jag hade fel en gång men det visade sig senare att det var ett misstag. Ingen skam dock att förlora fyra raka mot de blivande SM-guldvinnarna.

Lycka till i finalen - jag unnar er verkligen den här framgången.

mike66:

Det var väldigt vilken optimist du var......

Men jag hoppas så klart att du har rätt.

Och snart är det 2-0 & 3-0 och sedan så är det 4-0 och färdigspelat för denna säsong. *suck*

Grattis till SM-guldet det är ni värda!

Becka: Din TV supporter !

Linnea: Försvunnen? Men det passar ju inte in speciellt bra ju.... :-)

Förvirrad passar mycket bättre.... :-)

Sv: In med Norrena?
finne85: Då Henke "spelar dåligt" eller vad folk nu påstår, så anser jag att det, åtminstonde hittills, har varit pga bristande effektivitet hos backarna. Sedan är Henke inte lika outstanding som han var när han var som bäst under grundserien, men vem kan vara närmare 95%-ig i match efter match, oberoende backspelet och motståndet?

Jag påstår inte att Norrena är dåli, han är en av de klart bättre målvakterna i elitserien, och det har han visat under grundserien. Men nu är det slutspel, och Henke har fått förtroendet. Hittills har han spelat tillräckligt bra för att få fortsatt förtroende. Krävs en riktig plattmatch om Norrena skall få gå in.

Vad det gäller "Spelar dom hockey i mumindalen oxå?"

Ta det för vad det är, lite ironi och lite ploj.... Som någon har skrivit här inne: Ta inte livet på för mycket allvar, du kommer ändå inte ifrån det levande!

Lev väl min gode finne, och hoppas vid gud att Frölunda går till SM-final........

Komiskt i sig att en 20-årig målvakt i sitt andra SM-slutspel påstås sakna hungern :-)

bara ha chansen att spela Frölunda till final samt att för första gången under säsongen få stå en jäkla massa matcher i följd låter väl kanske inte direkt som nåt som minskar hungern.

Att Lundqvist uppträdde darrigare än tidigare under säsongen igår, och även i ett par matcher mot Modo, har knappast med motivationsproblem att göra.

Däremot borde VF inte byta målvakt redan till nästa match. Men spelar Lundqvist darrigt även imorgon så är det nog lämpligt att byta in en erfaren slutspelskrigare i kassen och inse att nerverna nog spökar mer än Lundqvist själv vill göra gällande.

liepins: Jo jag vet men i vårt boxer paket så ingår inte canal + zap=(

Becka: Jo fast den sänds på canal + zap. men det är klart alla har ju inte den. Hörru GUD. har du fått reda på något om ölkorven ännu? Nu har surrandet slutat. det blev nog så när man skulle jobba.

Becka: Den sänds på Canal plus Zap.

Målvakter
Om dom ska byta målvakt så tycker jag bara att Norrena ska stå 1 match, enbart för att Henke ska få vila. Men annars vill jag att Henke står!!!
Han är den bästa målvakten!!!

Forza Frölunda!!!!!!!

Synd att matchen i morgon inte sänds på canal +

Klinth: FÖRSVUNNEN astronaut..Klinth då kan du inte din fjaskoschlager?=)

finne85: Tycker det spelar en ruggig roll om man ser matchen på TV eller inte om man skall försöka ge en objektiv bedömning i en matchrapport eller liknande. På TV missar man lätt saker som sker utanför bild och liknande saker.

Dragan 2k:

Vem har sagt att jag är Frölundait?
Bara för att jag har skrivit "favoritlag: frölunda" på min press så betyder dt inte precis att jag är nån "frölundait"
Men klart jag håller på VF lite iaf.
Men det går ju bara att välja svenska lag så därför valde jag just VF.

Klinth:

Inte alla matcher men dom flesta har jag sett från finsk TV.
Men inte gårdagens match.
Och jag sa ABSOLUT INTE att dt var henkes fel att dom släppte in 4 mål. Och sen förlorade dom ju inte så.. som du skrev.

Jag menar som jag skrivit tidigare att Henke inte är het längre och det märks ju på utespelarena, jag orkar inte tjafsa mer om detta nu, men vi får ju se hur det går i resten av matcherna mot Timrå.
Och så efter dt kan vi ju göra en bedömning?

"Spelar dom hockey i mumindalen oxå?"

- Moget, väldigt moget.

finne85: Vad är detta? En frölundait som inte tror på sitt eget lag? Sedan är det redan fördel Frölunda med tanke på att man "snodde" en match uppe i Timrå.

finne85: Så du menar att Frölunda förlorar mot Timrå eftersom Henke står? Eller? Har du över huvud taget sett matcherna som spelats under slutspelet? Vet du vad du pratar om?

Spelar dom hockey i mumindalen oxå?

gud: Vem har inte ett jobb att sköta då? Det är en fråga om att prioritera ;-)

gud:
Jobb är överskattat;)

Klinth:
Ööööööh....Gött mos...;0)

vissa av oss härinne har ett jobb att sköta...
så jag måste dra..men...jag kommer tillbaks..;0)

Klinth:

Men hur längre håller dt, kan man ju inte vänta tills man förlorar en match om du menar på att göra bort sig.
För endast 1 seger i en semifinal är oerhört viktig, så jag tycker endera nu eller aldrig!

Men dt besämmer ju inte jag så... men jag tror VF förlorar semifinal serien mot Timrå, och att Färjestad vinner över Timrå i finalen.

« · 243729 · »