Frölunda85: Det är landslags klass på Sundins passning till Hallin samt att Lundqvist gjorde flera fantomräddningar i första perioden !! Ni har väl 8 - 10 landslagsmän och en dagiskedja som inte märks nu när det gäller !!
Gårdagens match är historia och morgondagens är framtiden. Vinner Timrå där kan resan till Götet på lördag bli riktigt trevlig. Jag hoppas att pajkastarna i båda läger på HS har lugnat ner sig så att vi kan mötas i samma fina anda som vi haft tidigare under säsongen.
B-GW: Vem som har Sveriges bästa trupp att coacha är det inget snack om. det är Conny Evensson. Men den som gjort det alra största hästjobbet är väl ändå med all rätt Kenta Johansson.
Tycker inte att Evensson visat några större coachegenskaper i nån av matcherna mot Timrå. I söndags behövdes det inte, då var ni bättre i det mesta, igår hade han själv ingen taktik att sätta emot Timrås försvarsspel.
Sportboy: Tänk att en sådan värvning behövs till ett slutspelet för att ni tror att ni skall lyckas ta er någonstans, utan Kallio hade ni väl redan åkt ut mot MoDo i kvarten !!
Tack till Conny Evensson för att du direkt tog avstånd från det vårdslösa spelet. Inget försök till bortförklaringar. Tror faktiskt att Frölunda vunnit om inte det här hade hänt. Frölundaspelarna verkade totalt komma av sig efter de otäcka scenerna. Men som sagt : Tack Conny - du är Sveriges bäste coach !
Dream Team: Nej, har jag sagt det??Det han gjorde var DUMT och han får sin avstängning, men det är inte mer med det. De flesta överdriver det han gjorde
B-GW: " Men som sagt - visst ångrar han att han gjorde det - men bara för att han har spelat färdigt den här säsongen"
Och hur vet du det? Har du personligen pratat med Jensa om detta?
Lägg av med idiotresonemanget nu, och detta gäller ALLA som envisas med att tjöta om och om igen. Jensa ska få avstängning, och det är helt rätt. Disiplinsnämnden avgör längden på straffet. PUNKT!
Sportboy: Det har jag ALDRIG påstått heller... Men det går inte att blunda för ett sånt agerande med att säga att det var oavsiktligt, i sånt fall skulle ju allt bli tillåtet...
skadan beror oxå ( dock ej försvar av jensa ) på att de inte har vanligt gammeldags plexiglas , plastvariant i kålleseum,, de har nämligen en ny sorts härdat glas,, det är som att åka in i en betongvägg,,,,
FreddanVF: Har du verkligen sett bilderna ? Eller gissar du bara ? Han kommer med full fart , sätter upp armarna mot halsen/nacken och trycker till allt vad han kan. Blir som en pisksnärt och ser hemskt ut. Avsiktligt ? Javisst - man sätter inte all kraft mot halsen/nacken annars. Men som sagt - visst ångrar han att han gjorde det - men bara för att han har spelat färdigt den här säsongen.
Dream Team: Det intressanta i sammanhanget tycker jag är att om tacklingen tagit som den skulle och Wallenberg bara åkt vidare så hade Jens inte ens åkt på 2 minuter för checking from behind eller charging. Det var tack vare dom berömda linjedomarna som Jens fick matchstraff. Sen blåste dom offside 2 gånger mot VF när det solklart inte va så, men men...
kapanen ska enbart HÅLL KÄFT,, eller varför är inte han själv i NHL då,,,
det kallas avundsjuka,,, i nästa match kommer kapanen darra som ett asplöv,, han kommer att vara som ett sönderskjutet j---la såll när kallio är klar med honom,,,,
FreddanVF: Låt de "verkliga experterna" i disciplinnämnden säga sitt i ärendet först, sen får vi se. Tacklingen är vårdslös och sker mot sargen och är därför värd ett hårt straff.
Kapanen verkar ha en enorm respekt för Kallios målskytte! Varför skulle han annars sänka sig till dagisnivå och göra en massa dumma uttalanden i media? "Kallio klarade sig inte i NHL på grund av att han filmade"! Kallio skall tydligen plockas hårt av TIK. Är det för att han filmar, eller för att han är målfarlig? Känns ju dumt att medvetet spela tufft och hårt mot en spelare som "filmar". Resonemanget håller inte. Kapanen är livrädd för Kallio och hans målfarliga klubba, och nu försöker dom med att psyka Kallio. Tur att det inte biter på Kallio!!!
matsby: Exakt. Så kan ni vara så snälla och inte falla in i det berömda Leksand-syndromet? ...alltså. Försök hålla inläggen på en vettig och vuxen nivå. Vissa inlägg är aningen pinsamma;)
matsby: Det är skillnad på Jensas tackling och Sjögrens tackling. Dom går inte ens att jämföra. Står fast vid min uppfattning. Jag har sett tacklingen flera gånger och jag tycker fortfarande det är en vanlig tackling som tar olyckligt. Men Sjögrens "tackling" är en hänsynslös armbågstackling i bakhuvudet en halvmeter från sargen. Jensa åker med och fullföljer taklingen in i sargen han slår inte in sin motspelare som Timrås Sjögren gjorde.
Frölunda85: Tycker nog att stödet i scandinavium igår också avtog ju längre matchen led,,har en tendens att göra detta när laget ligger under och spelar dåligt,,detta är inte unikt bara för frölunda och Timrå utan de flesta lag..
Det enda man hörde var "ut med kapanen" spela hockey bonn jävlar"
Vet inte om det är det du kallar stödja sitt lag??
Måste säga att jag blev förvånad, jag har alltid tyckt bra om frölundas supportrar men där sjönk ni ett snäpp...
Per HApps: Ointressant resonemang. Straffet kommer och det med rätta, vänta med dina uttalanden tills dess, det kanske de har skaffat sig vett till, vem vet?
Vad vill du att vi ska göra mer för att du ska bli nöjd, vi tycker ju ( i alla fall majoriteten) att Jensa SKA ha avstängning.
Frölunda85: Vilken klok fråga av dig, enligt senaste räkningen så låg iaf Timrå IK Supporterklubbs medlemsantal på ca 650, och då är det nog det dubbla som inte är medlemmar i SK. Supportrar förekommer, bevisar väl inte minst att vi åker ned med 40 pers på lördag som nog säkert hade varit 150 om vi fått mer platser i Scandinavium. Nu fick vi dela upp 100 platser på 3 supporterklubbar, Timrå IK Supporterklubb, TIK08 och TIK031.
Eftersom du nu är så tuff så förmodar jag väl att du åker upp imorrn så du får se hur många supportrar vi har i Sundsvallstrakten eftersom jag har svårt att uppskatta antalet.
matsby: Kul att se att det var så pass många här igår. Kul att tjöta o ta nåra pilsner på samma krog innan också;) Men i och med att flera av er kommer in här dagen efter och löjlar er sjunker min respekt för er en aning...
Klinth: Det hade varit intressant om det hade varit Christian Sjögren som delat ut smällen på tex. Kallio. Undrar om Ankan hade sagt likadant som han sade om Bulans smäll.
-- Jag mår dåligt av att se det här. Det kan skada nyrekryteringen av unga ishockeyspelare, säger Canal Plus expertkommentator Anders Parmström.
Väligt vad tyst herrar Lundmark & Boork blev helt plötsligt. Har dom tappat talförmågan?
Frölunda85: kan bero på att hallen inte tar mer än 5500 ;-) Faktum är att vi har supportrar lite överralt i sverige, det var väll drygt 200 stycken i scandinavium igår,,fast bara 100 fick stå tillsammans :-(
...Trasor ni svingade i luften igår efter varje mål, i bästa NHL-anda. Jag satt hemma i min vrå och bara skrattade åt påfundet. Det mest expensiva TIFOt ni kan anordna eller? Skitsamma.
Ska bli kul att komma ner till Scandinavium på lördag, även fast vi enbart har 100 platser. Förhoppningsvis så får vi se en bra match utan idiotiska tacklingar och med högre domarnivå. Lärking bör ha gjort sitt i detta slutspel nu...
Kimmo Kapanen när Frölunda gör 2-2 så tar han med händerna om Lärkings huvud och sen kastar han vatten på honom. Regeln abuse of the official ger matchstraff. I NHL där reglerna funkar hade detta lätt resulterat i det. Visst det är slutspel men lite sansad får man vara. Sen att Lärking missar utvisningen på Kallio och tar ut Mangan 1 sekund senare. Tyder också på dåligt matchseende. Och sen när han i slutminuten tar ut Ronnie på 2+2 och Timrå spelaren på 2 min, när Timrå spelaren börjar...*skrattar*
Per HApps: Räcker det inte med att era finländare trackar och psykar Kallio allt vad de klarar av, samt slår honom sönder och samman med sina klubbor på isen? Ska ni även försöka psyka honom här, där han inte ens läser era inlägg?
Jag förstår att TIK är livrädda för Kallio, maken till fart och fläkt och målspruta får man leta efter!!!