Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 248238 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
ribba9: Om ni vinner i möra så har ni oss rejält i brygga - Matchen i morgon bli direkt avgörande skulle jag tro för fortsättningen. Vinner vi den kan allt hända - Timrå är ju trots allt det allra bästa bortalaget denna säsong. Inte ens Frölunda kan mäta sig där - Sådäså!

Men det är ju klart - ni har ju redan vunnit SM-guldet sååå...

mike66: jo det har ni nog varit fast nu har vi er i brygga....;)

ribba9: Vi får la si i möra - Vi har varit uträknade förr!

mike66: hon??????ne nu har inte tik något att bjuda på längre...;)

danoj: gud fixar segern i möra han - Champagnen kan ni sälja för den kommer ni inte att få användning utav än på några matcher! Eller skänk flarran till lillguden vettja ;)

ribba9: VF-mor SM-guld, är hon snäll hon? En sådandäringa Go gumma eller? Känner på mig att efter att Timrå tagit ledningen i inledningen på den andra perren så börjar busvisslingarna att hagla återigen och sen har vi er i säcken igen - bara att knyta till sedan.

mike66: Tack! ;)
som jag skrev nedan så kommer Dysso att närvara i scandinavium imorgon, kombinationen Dysso + GUD + Timrå = Timråförlust, så champagnen står redan på kylning ;)

danoj: Tycker mig skönja en viss vekhet i psyket hos GötLaBorgarna - Nä ni får inte vika ner er nu grabbar för det är juh nytt krig i morgon juh. I vilket fall som helst så leder vi psykkriget STORT och ni leder matchserien, kanske stort i morgon? Det ser lite halvtungt ut nu igen men vinner vi bara en utav dessa två bortamatcher så kan allt hända.

Grattis till SM-guldet!

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
vill bara att ni ska veta det,många tror det är klart,men vi ska se till att ni får blodsmak i munnen,svett på ryggen,flås efter matchen
vi har aldrig nånsin gett upp och gör det inte nu heller,vad tippas imorn?5-0?glöm det,aldrig mot ett krigarlag som vårt kära TIK

vi tar er imorn!jävlar anamma!
VF-TIK 2-2 (2-3)
målsyttar VF: Tomi Kallio,Joel Lundqvist
TIK:Pär Styf,Cristian Söderström,Valeri Krykow

danoj: ja....verkligen....

Mike66: Måste jag verkligen se till så hela tråden blir raderad, orkar verkligen inte :)

frölundaindian: tycker att det är dax nu att slå timrå i scandinavium.....sista chansen imorgon....Vf mor Sm-Guld

Ja lite bättre rubrik!

i morgon ska jag soy på tv4 sen ska jag lyssna på p4, och "höra" vf vinna mot timrå, sen ska jag till borgen.

Frölunda mot SM-Guld!
Jag gjorde ett försök att avsluta tråden förut men det var tydligen ingen som lyssnade, då försöker jag igen, tycker denna rubriken passar bättre in i sitt sammanhang.
Imorgon är jag helt bergssäker på att det blir seger för Frölunda, varför?
Jo för att VF's turmaskot dysso ska hedra Scandinavium med sin närvaro, och då förlorar inte Frölunda mot Timrå, det är bevisat :)

Sv: ny tråd
Vf chefen: Såg det, Strongt - AIK gjorde sitt mål med bara sekunder kvar. Daniel Åhsberg från Gislaved som gjorde mål idag är han son till "den gamle" Roger Åhsberg? Såg också att lillebror Karlsson spelade med J-20 laget idag trots att han bara är -86:a.

På tal om j20 så slog dom just AIK med 7-1. (utan Fredik Johansson)

gud: Ok, jag har 2 alternativ varav det ena inte är varken trevligt eller troligt.
1. Timrå slår ut Vf. Då blir det tid över för spelarna.
2. Jag ger mig. A-lags spelare i stora folksamlingar kan ge risk för smittsamma sjukdomar.

Dysso:
det känns som jag känner som du...
så skicka dom för f*n till J20 matcher...;0)

Dysso: Ska ge mig in på swehockey och kolla div spelscheman så återkommer jag strax med en heltäckande plan.

Vf chefen:

Jag hade personligen hellre sett att laget fokuserade på sin matchserie än gick på J20 finaler, men ärligt talat gråter jag inte blod om VF skulle förlora så visst.. Skicka dom till J20's matcher! :)

Dysso: Jo men efter match 5 så ska dom ju vila i några dar.

Vf chefen:

Laget kanske har lite annat att syssla med under slutspelet än att gå på J20 hockey?

gud: Fick en ide om hur man skulle kunna få mängder med publik till j20 matcherna. Aaget placeras ut i arenat bland publiken. Tänk er vilken reklam. Kom på j20 match och sitt brevid Carnbäck el Sundin. Det måste ju vara roligare att spela med massa publik.

Gone:
Hmmm...ser det logiska i ditt inlägg...;0)

Peter72: Stockholmarna från Solna? Jag säger då det...

Dysso: Ganska troligt för att inte säga ganska säkert. då blir det Bästkusten i år igen.

Peter72:

Ett rätt säkert tips är nog VF - HV i final där. Ska bli kul...

J20 laget med VF krossar stockholmarna från solna. står 4-0 i första perioden. Hua gött mos.

Gud Ja sova är görgött. särskilt när man egentligen inte får, men det spelar väl ingen större roll. Nä nu skall det bli gött med fika och kolla på en bra film.

Bra danoj det var inte en särskilt bra rubrik som nån tomte hittade långt in i skafferiet.

ny tråd
Så, fortsätt å tjattra på den här tråden istället, blir förbannad när jag ser rubriken på den andra, seså!! :))

Sv: Jens Karlsson - Peter Hirsch
Cantona:
Med andra ord ligger Jens Karlsson på top 40 i Sverige!

Cantona: Jag saknade honom! jag hoppas att han stannar, för han har faktiskt varit bra i slutspelet och det ska bli kul å se hur han utvecklas som spelare nästa säsong om han stannar!

Cantona: Uppenbarligen Conny Evenson eftersom han fick lyfta upp en junior vid namn Fredrik Johansson istället.

danne147:
Det där med AIK fattar jag inte. AIK blir det automatiskt om man inte uppger favoritlag.
Eftersom Sverige använt drygt 40 spelare i Tre Kronor denna säsongen så känns det inte speciellt konstigt att Hardy provar även Jens. Något mer framträdande lär det väl knappast bli.
Vad jag har för kontakter med Frölunda och inte kan du ju spekulera i men kom ihåg var ni läste det först. Jens Karlsson lär inte få nytt kontrakt.
Var det någon som saknade honom i Sundsvall igår?

Cantona: Håll dig till AIK istället. Jag tycker inte att de har någon spelare som är bättre än Jens Karlsson.

Varför tror du både MoDo och Djurgården visade intresse för Jens?

Blev han draftad av LA Kings i förstarundan för att han är dålig?

Förresten, varför skulle du ha bättre kontakt med Frölundas ledning än någon annan här inne och massmedia?

Kom inte hit och snacka om något du inte har en aning om och som sagt håll dig till allsvenskan och AIK istället!

Cantona: Vad innebär det då att spela i landslaget, att man är dålig?
Sen har vi gott om spelare som är bra på att läsa spelet redan i vf, däremot har vi inte många som kan spela fysiskt, förutom sundin och karlsson.

Dragan 2k:
Bara för att man spelar i landslaget behöver det inte innebära att man är bra. Att man är bra som junior behöver inte innebära att man är bra som senior. Jag håller dock med om att hans kedja har höjt sig under slutspelet. Då skulle jag dock vilja poängtera att där har Jonas Esbjörs betytt mest.
Att Jens kan spela fysiskt det vet jag men att han är så dålig på att läsa spelet att man blir gråtfärdig har uppenbarligen Frölundas ledning också insett och därmed blir det inget nytt kontrakt.

Cantona: Oj då. Dålig koll på ishockey brukar man inte bli beskylld för men visst har du rätt till din åsikt.

Hur många producerar rikligt i en fjärde kedja med begränsad speltid? Om du sett Jens Karlsson under sin tid i J20 så skulle du inte komma med ett yttrande om att Karlsson är "ytterst begränsad".

Efter Kallios intåg i laget och Esas flytt till fjärde kedjan har kedjan med Jens, Alex Steen varit en av Frölundas främsta.

Cantona: Jens Karlsson är en bra hockeyspelare, lägg därtill med att han debuterade i landslaget i år, och platsar i frölunda, det säger precis allting om hans kapacitet.

Dragan 2k:
Frölunda drömmer om att LA Kings skall höra av sig och de placerar sedan Jens Karlsson i farmarlaget. Frölunda får bra pengar för ett förstarundeval och slipper kicka Jensa efter säsongen.

Att Jens skulle vara en bra hockeyspelare säger en hel del om att du inte har riktig koll på ishockey. Jens Karlsson är ytterst begränsad och har producerat extremt lite under säsongen. Enligt säkra källor får han inte nytt kontrakt.

Med sin vårdslösa spelstil passar han säkert bra i Leksand men de har väl tillräckligt med obegåvade spelare och ledare ("Masken").

Sv: Nu blev det tråkigt...
mysmi:
såja såja..ta det lugnt o fint nu..;0)

gud: öhhh, förstår inte riktigt......var inte mig du hade fika med :-/

TIMRÅ vinner SM-GULD

mysmi:
hehe..dålig stämning..inte när gud är här..

jag kan berätta vad dålig stämning är...TIMRÅ IK
leder med 6-0 när det är 10 minuter kvar av matchen
i morgon och ni vinner med 7 - 6..då är det dålig stämning
i mitt hjärta...;0)

eller TIMRÅ IK leder med 6 - 0 när det är 10 minter kvar och VINNER med 6 - 0..då du...är det dålig stämning...i stan..

Tack för fikan...och äntligen kom du o jag överens att Frölunda vinner SM-Guld...;0)

A-team: Tror att man i framtiden kommer utveckla sidan alltmer. För övrigt så är förra Frölunda spelaren Jerry Persson webmaster för sidan. Man har dock inte en egen webmaster på sajten som jag förstått.

Annat är det med exempelvis Linköpings sajt. I mitt tycke kanske den bästa webbplatsen som ett elitserielag har.

gud: börjar bli väldigt dålig stämning härinne ;)..........

A-team:
Ööööh..det mesta med frölunda håller låg nivå...;0)
(du bjöd på den..;0))

A-team: kan faktiskt hålla med dig där, märkte det i grundspelet när poängen aldrig stämde...

Nu blev det tråkigt...
Är det ngn mer än jag som tycker att Frölundas hemsida håller låg nivå? Den uppdateras ju väldigt sällan - och inte skrivs det mycket nyheter heller, knappt slutresultaten!

Dysso: Vi behöver inga trådar här, vi vet vad vi (och alla andra också) skrivit det senaste dygnet, eftersom vi är så smarta här dessutom vääldigt bra minne. =).

När vi får tråkigt skapar vi en ny intressant tråd och det bara för att se hur lång den kan bli...

Dragan 2k:

Skojar du? Ni har ju stenkoll på trådarna, jämför med LHF's GB. DÄR struntar man i trådarna, här är det värsta lyxtrådarna, titlarna stämmer i säkert 10% av fallen, minst!

« · 248238 · »