Vissa av er på hockeysnack dömde ut MoDo redan innan kvarten hade börjat, men det satt hårt åt innan VF klarade sig ur den mördrömmen,nu har det dykt upp en ny i Timrå,så jag hoppas att ni som var så självsäkra mot MoDo har insett att man inte får ta ut något i förskott, ni söderbröder skall veta att vi i Västernorrland aldrig ger upp, räcker inte MoDo till så kommer Timrå och sätter gråa hår i er..MVH Aliz /ModO Hockey
svan36: Så illa är det inte riktigt, att ingen spelare bjuder upp håller jag inte med om. Tycker i alla fall att Joel var helt ok idag och även Sundin. Resten va ju däremot inte så bra, och man måste kräva mer av de spelare som du sa, och även Kallio och några andra. Man kan ju undra var våra målskyttar har tagit vägen??
Med Johnsson, M.Andersson, Lundquist och Steen som centrar ser det inte ljust ut inför slutspurten. Vi vinner inga viktiga tekningar varken i anfall som försvarzon. De ligger i slutspelet på 46-50% vunna. Det är bedrövligt illa det.
För övrigt så tycker jag inte killarna bjuder upp för 5 öre. Totalt förlamade.
BlackBay: det är samma med timrå, alla förväntar sig att man ska vinna hemma. på bortais kan man slappna av på ett annat sätt och det är det vi ser i denna serie...
willysson: jo.... men det var ju rubriker i Sportbladet för ett tag sedan om finnkampen mella Kapanen o Kallio... den jag syftade på... men koskinen vann finnkampen mot Norrena.
Då är det bara två fjädrar kvar i indianskruden // på Måndag rycker vi den tredje / och på onsdag inför en fanatisk hemma publik i Timrå så vingklipper vi den helt !!! ( )
Frölunda reser sig aldrig mentalt efter matchen ikväll !! Ni pallar ej för pressen, ni viker ner er när ni skall vara som bäst.
Vi är Timrå och vi ger ALDRIG UPP !! ......................... kom ihåg det nästa gång indianer !! Ugh, Ugh
mike66: VF- med rätt att känna nervositet nu..... bara bortasegrar i denna matchserie än så länge o håller trenden i sig så blir det 4-3 till TIK innan det är klart =)
Andra matchen i rad som Kallio får kliva av isen mållös, precis vad jag förutspådde för några dagar sedan - Nu vet dom hur man plockar bort han. Filmstjärnan ramlade också idag mycket lätt - varför talar ingen om för honom att han ska plocka av sig skridskoskydden?
Helt osannolikt att vi klarade utav alla dessa 3 mot 5 lägen? Vilken match Timrå-grabbarna gör, Timråklacken hördes mycket ikväll - helt underbart att höra dom stå kvar och skandera: "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp."
Vi snackade lite om vilket lag som är bäst tränade här på gb:n för några timmar sedan - Idag visade Timrå att dom är grymt starka och att dom aldrig aldrig någonsin kommer att vika ner sig en millimeter i detta slutspel.
Bäva Frölunda för nu blir det åka av i fortsättningen!
Frölunda85: som det låtit hela säsongen, så ska ju frölunda ta det här... Det är ju faktiskt så att, om man hör en lögn tillräckligt många gånger så blir det en sanning... Man kanske tror att man är bäst och då kan det knyta sig..
asson: Men jag förstår som sagt inte varför de är nervösa???Det har ju varit tvärtom förut. Då vann vi alla hemma matcher, nu har det vell blivit så att media har gått ut och snackat om pressen på frölunda, att frölunda spelarna börjar känna efter..och blir pressade.
Men kom också ihåg att det inte är Frölunda spelarna själva som säger att de är pressade, det är Timrås lag och media som gör
ribba9: fan vad jag älskar Kalle Koskinen!! det blev en sån match jag efterlyste förut idag.... Men vi har tur att frölunda är sveriges sämsta lag i PP, och det säger jag inte för att vara elak utan det är fakta...