Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 249280 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skandal
smirnov:
men du gubben..... kolla upp vilket lag jag håller på innan du attackerar..... var ju VF jag drev med o inte TIK.

Bua INTE åt Frölunda!!
Ok..vad har vi lärt oss av allt det här??Att inget blir som man tror...men däremot kommer vi inte att ge upp, och jag tror att vi kommer att få se ett helt annat Frölunda i nästa match, jag är säker på att alla spelare har fått en väckarklocka och kommer att vakna till ordentligt, vilket gör att vi kommer att vinna matchen.

Angående det här med stämmningen i scandinavium..jag tycker inte alls att det var så dåligt tryck som alla Timrå supportrar tycker, men e det någon sak man kan klaga på så är det faktiskt när vårat eget lag buas ut...det tycker jag är pinsamt. Igår så ställde jag mig frågan varför de är så nervösa på hemmaplan..nu fick jag svaret!!Det e klart som fan att spelarna blir stressade och nervösa när det vet att om dom gör något misstag så blir dom utbuade, det e ju inget stöd, själv har jag aldrig buat åt dom när det gått dåligt. Jag tycker att det ska bli skärpning på det!!Man buar inte åt sitt eget lag utan åt motståndarlaget.

I Frölundaborg så hoppas jag på bara stöd (inget annat), för då kommer vi att knäcka Timrå totalt!!

Sv: Bättre kan ni väl?
danoj: Jaja ett missförstånd då. För mig när någon skriver Sveriges trognaste publik så är den publik som alltid kommer, år efter år. Tunga som Succéartade. Timrå hade inte många människor på matcherna då det var som tyngst i Div1 i slutet på 80-talet så jag försöker inte glorifiera Timrå på något sätt med detta heller.

Sedan är kanske inte Publiksnittligan det bästa att jämföra med heller. Det visar väl bara om Hockeyn är hetare i Gbg än i Huvudstaden förtillfället. I Timrå kommun bor det ca 18000 invånare. I Göteborg bor det väl en halv miljon som exempel.

Jimmy: Ja denna säsong, tror du jag syftade på 1980 års säsong i mitt inlägg, eller?

PS: Vi vann publikligan förra året också.

danoj: Ja denna säsong ja. Men att vara den mest trogna publiken i Sverige. Nja det blir man inte av en säsong då man bara förlorar 2st hemmamatcher under grundserien och vinner serien klart.

Då skulle du skrivit "årets mest trogna hemmapublik".

Jimmy: Menar du på allrvar att du inte sett publiksnittligan i år?
Den frågan behöver man väll inte ens ta upp?

Sv: Nu j****r
ramis: kaxiga?långt till en ev.final?
va ere för snack?vi hade en reserverad kvalplats!vi ska inte ta guld,me nnu har vi ändå tagit oss till semi,klart ma när stolt och mallig!ni är i gungning!tack vare lilla kvallaget Timrå IK,glöm aldrig det!

FORZA TIMRÅ,ALE ALE ALE ALE ALE ALE ALE ALE ALE ALE ALE!
FORZA TIMRÅ, ALE ALE!!!!

danoj: Jo det funkar ju tydligen så hos er. Att TIKare kommer in här och skriver såna saker kanske mest beror på att vi är vana annat och när vi under hela säsongen fått höra att Frölunda har Sveriges bästa publikstöd så blir man ju lite brydd. Igår var det Globen-klass. Men men om ni vinner klart imorrn så får vi väl smaka på andra bullar då. Blir säkert mäktigt.

"Frölunda har den mest trogna publiken i hela ES"

Sen när då? Hur var det då Frölunda var ett bottenlag på 80- och 90-talet tex?

danoj: 11900 (egentligen 11944) är antalet biljetter som inte Timrå Supporterklubb fick någon andel i. Loosers ärförlorare och det kan man naturligtvis vara i varierande grad. IRL-loosers är grabbarna som står nedanför oss efter matchens slut och viftar med långfingrarna. De kan få höra av klacken att de är förlorare. Webloosers är exempelvis magsura Motalabor som inte kan se att det är två lag på isen. Frölunda presterade dåligt, kan det bero på att Timrå var bra? Närå, Timrå är mediokra för de har låga löner. Men visst, det finns fortfarande Luleåsupportrar som menar att ijenkligen så är faktiskt Luleå ett bättre lag.

Jag håller med Jimmy.
* Jag hade förväntat mig ett helt annat liv av hemmapubliken. Inte ens vid matchstart när de knappast hunnit döma ut hemmalaget var det något vidare drag.
* När det blev mål jublades det
* När det slarvades buades det. Då var det alltså 1-1...

Till saken hör att den i mitt tycke eminente skribenten Henrik Leman skriver i GP att han får gåshud av hemmapublikens stöd under matchen. Ofan.

Annars var det rent generellt en skön atmosfär att komma som besökare till. Många trevliga personer som ville snacka både på stand före matchen och inne på arenan under matchen. Efteråt så haglade gratulationerna i mycket större omfattning är förolämpningarna. Men det kanske är samma sak, förolämpningarna sparas till egna spelare?

Tyvärr kan jag inte delta i Frölundaborg på måndag.

Jimmy: Om spelet ser ut som det gjorde igår så ska dom också höra det, Frölunda har den mest trogna publiken i hela ES, då har vi rätt att kräva mer än det vi såg igår, och därmed basta.
Sen att några individer kommer in och ropar loosers och medgångssupporters, ja tacka tusan för att man blir irriterad.
Vi har rätt att ställa krav på laget.

danoj: Nu börjar ni bli riktigt irreterade här ser jag. Att förlora mot ett lag som Timrå är uppenbarligen riktigt jobbigt. En berusad VF-supporter skulle spöa mig efter matchen igår sa han. Jag bara skrattade och gick därifrån så inget hände som tur var. Men det ska också tiläggas att han var ett undantag för många Göteborgare grattade oss faktiskt.

När jag läser vad du skriver om angående publiken så förstår jag dig bättre. Ni har uppenbarligen en annan publikkultur än vad vi har. Ni satsar på att lyfta laget ännu mer i medgång och därmed knäcka motståndarna. I motgång kräver ni mer och sätter därmed press på spelarna genom att bua åt dem.

Vi vill ge vårt lag stöd genom att sjunga fram dem även när de ligger under, ge dem den där extra kraften när det det går tungt. Om du spelat in canal+ matchen från i Torsadgs där vi ligger under hela matchen så kan du höra ett bra tryck och ett påhejande av laget. I Timrå skulle det aldrig buas åt en egen spelare. Vi älskar dem för mycket för det!

Jimmy: Snart blir jag riktigt förbannad, vad är ni för några att komma in här och börja snacka en massa skit om vår publik?
Loosers, medgångssupportrar är några av fraserna som har gått här inne, jag vet inte vad ni har för krav på ert lag men efter det spelet Frölunda har visat upp i serien och den hängivenhet vi gett laget till dom flesta matcher så har vi RÄTT att kräva mer av dom än det vi såg igår.
Sen ska det sägas att jag tyckte nog att publiken hördes rätt bra igår, även om det har varit bättre, men det har ju också sin förklaring, tappar man ut pucken ur zon 2 ggr (kakk) i spel 5-3 å ska man höra det!
Nej nu vill jag inte se ett inlägg till med nitiska inlägg om publiken i scandinavium.
Ni vann rättvist igår, nöjj er med det.

Frölunda har det svårt på hemmaplan och guldet känns mer och mer som det är på väg till Karlstad. Tycker ni gör en sämre insats denna gång än n'r vi vann i Tisdags. I gårdagens match skapade ni nästan bara heta chanser när ni var en man mer.

Vilket lag man håller på! Kämpar ner stjärnspäckade Frölunda för andra gången i Scandinavium på en vecka. Visar att det inte var någon slump. Denna seger var nästan mer imponerande eftersom Ulf Rönnmark gav VF bra hjälp i tredje perioden med att ge dem överläge 5 mot 4 och tom 5 mot 3 under sista 10 minuterna. Strakt av Timrå att klara det! Men pressen var hård och spelet var bra i ert PowerPlay så det var väl med viss tur också.

Om jag återgår till domaren så är det ju inte så att man blir lite brydd. Tror Timrå fick 2st powerplay hemma senast och VF fick 1 den matchen. I den här matchen blåser karln på allt. Båda lagen fick flera mycket billiga utvisningar med sig, ramlade någon så blåste han typ. Han höll denna nivå i 3 perioder. I den 4:e tilläts mer.

Nu när man åkt ner och sett Hockey i Scandinavium för första gången i sitt liv så måste jag säga att jag verkligen trodde publiken skulle vara mycket bättre. Ni var riktigt pinsamma stundtals. FRÖLUNDA *klapp klapp* var det enda som hördes starkt, det kom då laget gjort något bra. När laget spelade sämre buades de ut. Så det känns som att publikstödet i Scandinavium nog bara mest är en pina för hemmaspelarna, åtminstone då de inte leder matcherna.

malva3: Viktigt att komma ihåg är att pengar inte är allt...

smirnov: visst ni spelade bättre...vad e det att tjata om....klart att publiken blir besvikna på sitt lag...

BlackBay: Det verkar vara rätt skrallt med hockeykunnandet hos folket på västsidan. Jag kan lära er lite grunder som ni verkar sakna: Hockey är ett lagspel! En kedja är inte starkare än dess..osv. Vad tror du är mest effektivt, överbetalda stjärnor eller spelare med stort klubbhjärta? Svaret på det är väl att "det mediokra" laget TIMRÅ IK kom trea i serien och nu vunnit två matcher mot stora otäcka Frölunda som är ett sånt fantastiskt hockeylag. Ärligt tycker jag det!!! Skulle era spelare kämpa på samma sätt som timråiterna gör skulle ni vinna serien med 50p, minst. Och är det verkligen så att vi är ett sånt mediokert lag törs man väl inte ens ta ordet i mun som beskriver vad ni är som fått spö i två matcher på hemmaplan. Inför 12000pers!
Var lite ödmjuk för fan, ni närmar er Stockholmsmentalitet med ert resonemang.
Hur som helst verkar ni vara ruskigt i gungning nu, synd för er kul för oss!

FORZA TIMRÅ!

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
Ne kom igen nu frölunda. Ta er i kragen och kom till borgen med ett glatt anfallsspel som ni visade upp i grundserien..Och frölunda behöver ju som sagt var en stabil center/tekare till nästa säsong..jag tycker dem ska fixa hit Ylönen.

Sv: Kvartssamtal
Du skriver att ev SM tecken kommer att dröja ett år till
där tror jag att du har fel,för tar ni det inte nu så är det kört
erat lag kommer att värvas sönder efter den här säsongen lita på det..

danoj: Provar du att göra en"gud"? I så fall tror jag på 1-16 :-)

Nä, det var ju inte så bra det här, gubbarna fortsätter att spela dåligt på hemmaplan, och Timrå har inte vett på att ge sig. Varför skall dom vara så förbannat envisa? Jag förstår inte detta, de borde visa mer respekt och sluta vinna nu, nu får det vara nog!!!

Vill bara avsluta mitt flummande orerande här med att konstatera att jag inte är ett dugg orolig, det har bara blivit onödigt spännande. Frölunda VINNER detta lätt, i period 5 i sista och avgörande matchen..... Inga problem ;-)

malva3:
har ett ord åt dej....SKRATT..... detta "mediokra" lag som du säger kommer att kosta Frölunda SM-guldet i år som dom abonnerat på sedan seriestarten. =)

ramis: Då kommer det alltså att finnas noll losers på Måndag i Borgen. förutom alla dessa som blev misshandlade som barn att hålla på Timrå.

El Maco: Detta var nog det mest intelligenta inlägget jag någonsin läst... Du är härmed nominerad till årets timråsupporter. visar verkligen vilken otrolig hockeykunskap det finns hos er :=)

Draget: Den som lever får se. Men jag tycker det är lite konstigt att ni Timråsupporters är så kaxiga nu. Det är ju ganska långt till en ev final.......

malva3: elvatusenniohundra loosers...

Skandal
Det är en av de största fiaskon jag sett. Över 12000 på läktarn + de folk som hoppas och tror framför tv'n. Hur kan man skapa så oerhört lite under 60 min effektiv tid på hemma plan mot ett lag som Timrå. Ursäkta, vi pratar om ett lag som kostar så lite utav vad Frölunda's lag kostar, kom inte och säg att grabbarna är utslitna eller trötta, det gäller SM guld. Jag måste säga att besvikelsen är enorm på större delen utav laget. I stort sett har vi två backar. Ackerström och Sundin, framåt är det tveksamt om någon får godkännt. Titta på Kahnberg, katastrof, detta inkl. hela dragkedjan. Micke Andersson, vad gör han för nytta ? Jonas, Niklas och Tomi, skärpning för helv.... Conny? börja ställa krav det är många i vårt avlånga land som har väntat länge nog. Timrå är och förblir ett mediokert lag som vi borde ha slagit med 4-0 i matcher.

VF - TIMRÅ
2 - 3...

ramis:haha...Timrå tar det här nu när dom fått upp ångan i eran hemma-arena!

Nu j****r
Nu glömmer vi det som varit... Vi som var i borgen 96 vet vad som väntar Timråspelarna på måndag. Nog för att Timrå är ett mycket bra lag men på måndag blir det pisk!!!!!!!!!!!

danoj:
Ääääh..din lilla hund...hemmaplan...Frölundaborg...
ni vinner med 6-1....

gud: Nej nu jädrar ska jag också använda mig av omvänd psykologi, måste ju hitta på nått nytt.
VF-TIK 2-8 på måndag!!

danoj:
Äääh...det står 2-2 i matcher...och ni tar oss i måndagsmatchen..

gud: mm, man kan aldrig veta ;)

danoj:
ville bara vara säker på ditt påstående...

gud: Frölunda såklart.

danoj:
vilket lag ville inte bjuda upp???

frölundahjärta: Precis, den enda som går ifrån matchen var Norrena, han var skitgrymm!!
Kul lördag man fick nu, kände inte ens för att gå ut på stan, och allt detta för att ett visst lag vägrade att bjuda upp.

Frölunda var unde isen idag... De verkade helt klart tyngda av allvaret och 12 000 på läktaren... Helt handlingsförlamade - ingen ville ta ansvaret och ta tag i spelet... Och när skottläge dök upp så skulle det passas och slarvas bort puckar i sraghörnen... Tragiskt... Inte undra på att en del i publiken buar i frustration... Men större delen försökte ju stötta med "frölunda klapp klapp klapp"... Men visst kan det inte vara kul som spelare - men va fasen... Den här matchen var ju sämre än en helt betydelselöd tråk-match mot Linköping...

Det blev ju visserligen lite mer fart i tredje - men... Vad hjälpte det... När man inte sätter solklara chanser... Den enda riktigt bra spelaren var ju Norrena... Katastrof i en SM-semi...

Nej... Skärpning krävs i Borgen... Kan nog vara bra att matchen går där - så slipper Frölunda undan det nya Scandinavium-spöket... Herregud... Anställ en psykolog - det skall ju vara en fördel att spela inför 12 000 fans... Tror dock att VF tar en visnt - det går ju inte att förlora två hemmamatcher inom tre dagar... Spelarna lär ju vara revanschsugna utav bara h-vete... Och i rena ilskan hoppas jag de vinner i Timrå också!!!

Link: Visserligen. Blicka framåt är det enda man kan göra. Spelet som Frölunda har bjudit på framförallt på hemmaplan är allt annat än acceptabelt.

Ja nu tar vi och glömmer det som hänt och siktar framåt igen! Det kunde trots allt varit sämre än 2-2 i matcher och i Frölundaborg ska vi bara inte förlora!

FreddanVF: Håller med, Frölunda har ett på papperet bättre lag, ett gammalt begräpp "motivation slår klass" Serien är lång ifrån klar och vad som helst kan hända... Frågan är hur känns för VF spelarna för tillfället.. spelade större delen av 3 perioden med en (eller 2) man mer utan att göra mål... 12 000 frustrerade åskådare som efter ett tag (som det lät på TV) började bua åt sitt eget lag... sånt kan ta psykiskt... men dom har många rutinerade herrar så den kanske inte ska vara något problem... hmm

hoppas på en bra match i Borgen på Måndag iaf =)

IceMaster: Underskattningen är befogad.. Modo var inte direkt något hot. Det såg du väl i sista matchen. Och i första uppe i Timrå regerade Frölunda. Så vill dom kan dom. Men frågan är när dom vill och det är det som Conny måste smälla i dom.

IceMaster: Jaså, ödmjukhet säger du, det har jag inte märkt mycket av hos timråiterna heller eftersom du nu tar upp frågan, med vissa undantag naturligtvis.
Sen tror jag inte det lönar sig att försöka vara moralpappa.

danoj: Det sa jag ;) Dom andra sa inte så mycket men verkade trevliga... men den fjärde som pratade hela tiden var otroligt självsäker och vart förmycket... visa ödmjukhet! och lägg ner underskattningen

IceMaster: Att du inte sa det du skrev till dom vf fansen du träffa då istället för att skriva det här.

Aliz: Det roliga är att VF supportrarna underskattar TIK (och även MoDo) hela tiden... det spelar ingen roll hur matchen sett ut o.s.v... att ni inte lär er!! Matcherna under grundserien gam kapanen praktiskt taget bort =/ han var under isen i första semifinal matchen också... men nu när han är igång så är det dags att öppna ögonen och inse att det inte bara är att ställa in skriskorna och hämta segern! jag säger inte att TIK är ett bättre lag än VF eller nått.. säger inte heller att vi går till final,

jag och min bror träffade 4 VF fans när dom var i Sundsvall i Onsdags, varav en var den drygaste jag stött på, enligt han så behöver VF bara komma upp i 60% och dom skulle plocka hem segern... och var så Oödmjuk man kan vara, VF skulle bara Dansa igenom semifinal serien!!! så lägg ner underskattningen och öppna ögonen!!!

FreddanVF: Klockrent.

FreddanVF: Man ska inte behöva be en publik att INTE bua ska det va :o)

Kvartssamtal
Japp!

Då var det dags för Conny att ta in grabbarna på kvartssamtal med och Janne.
Nu får han på allvar fråga grabbarna vad dom vill. Vill dom vinna guld så vill jag se det. Vill dom spela av säsongen. Fint säg det då så folk slipper betala nära 300 spänn för att se på ett gäng gubbar med 50 000 i snittlön ha allmänhetens åkning.
Som Bros skrev i AB: Bua inte. Man ska inte behöva be en publik bua. Det är absolut ingen skillnad på det Timrå man vann lätt över med 6-3 i mitten av februari och det Timrå som åker omkring och slänger sig på Scandinaviums is idag. Absolut ingen skillnad. Jag trodde Modo var ett "slutspelsspöke" som man hade lite problem med men att det sen skulle släppa.

Jag har ett tips till Conny och Janne inför nästa hemma i borgen. Åk till Scandinavium och ha isträning. Sitt sen kvar där och snacka eller ta en lur eller nåt och sen åk buss bort till Borgen. För som det ser ut nu så spelar man mycket mer disciplinerat på bortaplan.

Ge Magnus en biljett på ett plan till Schweiz imorgon vid lunchtid. För mentalt är han redan i Schweiz. Jonas Johnson i friläge lika vilsen han. Det minsta man kan begära är ett skott. Inte att han ska glida ut i hörnet och titta sig omkring som en vilsen höna.

Visst Timrå är ett mindre begåvat lag men som så många gånger förr så passar uttrycket motivation slår klass in i denna serie. Ska detta underbara spel som visas upp från VF:s sida i Scandinavium fortsätta så kommer vårat SM tecken att dröja minst ett år till.

Två saker som måste förbättras till nästa match... POWER PLAY! Det är som att slå på slow motion knappen på DVD när man ser Frölundas power play i jämförelse med resten av matchen.

Domaren måste bytas... Visst i dag så gick säkert den dåliga insatsen Frölundas väg men det var pinsamt dåligt att se. Jag satt och hoppades på en repris a la Thomas Andersson när Rönnmark fick en skridsko på benet och var på väg att bli uträknad men sen reste sig på 7. Får han inte en överkorsad geting i tidningen imorgon så är det ett under...

Snälla Frölunda sluta spela sån skithockey och kom in i matchen!

Ge laget stöd!!!
Tittade på matchen på tv idag och hörde en del som buade ut Frölunda. Även om man är missnöjd med hur dom spelar så hjälper det inte att bua. Istället för att ödsla tid på burop använd rösten till att heja på dom istället.
Jag hoppas att Frölunda vinner på måndag i borgen, vem vet Borgen kanske ger oss lite tur=)

VA ETT RIKTIGT FAN OCH STÖDJ DITT LAG I MED OCH MOTGÅNGAR!!!!!!

Lugn, det här tar vi!
Det var samma mot MoDo. Efter hemmaförlustern såg det mörkt ut. Det kändes som om vi var tvugna att vinna i Övik och då vann vi.

Nu känns det som om vi måste vinna i Frölunda Borg, då kommer segern. Frölunda kan spela en väldigt displinerad ishockey samtidigt som man gör många mål.

Jag tror att spelarna känner att de måste ge allt på måndag och onsdag, då vinner vi båda matcherna. Frölunda mot SM-final!

« · 249280 · »