Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 170985 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skärp er
frölunda85:
det va en sömnig match.. å jag tror att alla e glada att dom tog 2 poäng. så varför gör du så stor grej av det här??

sannes: Det var ju en här som sa att publiken buade åt Frölunda...i så fall är det riktigt dåligt.

Frölunda85: Visst buade publiken men jag upplevde inte som det var mot grabbarna utan snarare mot domaren.
Dålig stämning var det idag tycker jag men hyfsad publiksiffra 7500 personer är inte fy skam tycker jag med tanke på att matcherna duggar tätt.

sannes: Det har jag inte sagt något om. Men med tanke på det han skrev så får man en viss uppfattning.
Tycker inte man ska klaga så mycket bara

sannes: Både jag OCH liepins ska det naturligtvis stå.

liepins: Jag var inte och såg matchen idag,men jag såg stora delar av den på TV och håller med om att spelet inte var bra,men det viktigaste var att vi fick 2 poäng.
Jag tycker bara att du iborde respektera Frölunda spelarna bättre och försöka vara lite positiv även om det är svårt. Att man sedan fick höra att Frölunda publiken buade ut sitt eget lag var pinsamt. Så gör inte riktiga fans

Frölunda85: Nu tycker jag att detta börjar att spåra ur, Både jag liepins håller stenhårt på Frölunda, för egen del så har jag hållt på dom i över 20 år i både med och motgång. Man har fått vänt tabellen många gånger när det har gått dåligt.
Man betalar för att se sitt lag spela hockey och man vill naturligtvis se dom vinna, men alla har vi en dålig dag på jobbet då och då men man biter ihop och fortsätter och gör så gott man kan trots allt, detsamma borde väl gälla för våra indiangrabbar att de gör så gott de kan trots en risig dag på jobbet men idag såg det ut som om de inte ville spela överhuvudtaget.

Jag har alltid stöttat Frölunda och kommer att göra det resten av mitt liv, det är inte för inte man har en liten skylt med sitt namn på i Scandinavium efter att man stöttat ungdomshockeyn.

Frölunda85: Att säga att det var ens ömnig match och att man kan begära mer av sina spelare är inte att kasta skit. Såg du matchen idag? Det var verkligen uruselt!
Att jag skulle vara medgångare är nog det mest befängda jag hört...Jag har missat två hemmamatcher i år. Åkt på bortamatcher trots formsvacka för att vara en av de få som var där för att stödja laget...låter det som en medgångare i dina öron?

Nu lägger vi ner det här skitsnacket.

Sv: VF-SSK
sannes: Jo,men de kan som sagt inte alltid vara bra. Då är det viktigt att stötta dom

liepins: Jasså,men du beter dig som en. Du kastar skit på ditt eget lag,och det tycker jag inte om. När Frölunda inte vinner så är de tydligen inte värda någonting enligt dig. Börja stötta ditt lag ORDENTLIGT istället, i med och motgångar heter det

danoj: Hehe..när den grabben sätter igång får man gåshud:)

Kika in länktipset för en intervju med han förresten.

liepins: såg kahnbergs mål nu på sporten, säger bara wow, där har vi näste huselius, silken klubbteknik den killen besitter.

Frölunda85: Jag försöker allt att vara positiv men jag erkänner att det är svårt att plocka fram den efter att ha sett dagens match. För det var som jag skrev tidigare uruselt, till och med domare Rådbjer var urusel idag, det var faktiskt första matchen jag har sett han blåsa så risigt men han var precis lika dålig åt bägge håll.

Men resan hem känns alltid lättare när man har håvat in några poäng.

sannes: Jo absolut, mycket starkt att gång på gång att segra trots uselt spel...det är bara topplagen som gör det!

Frölunda85: What??!! Nu är du verkligen ute och cyklar grabben! Kallar du mig medgångssupporter?? Nu börjar du bli lite väl personlig. Du känner mig inte och skall därför inte yttra dig om sånt du inte vet ett skit om.

Klart som fan man har rätt att kräva mer av sitt lag, det är ju vi som betalar deras löner!

VF mot SM-guld....

sannes: Skönt att det finns en till person härinne som är lite positiv

liepins: Ja, det var verkligen ingen höjdarmatch man såg ikväll men trots uruselt spel så är det stark av grabbarna att fixa två poäng. Det tyder på en enorm moral. Men lika bra att vi hamnar i en liten svacka nu än senare.
Grabben som sjöng nationalsången var klart bäst i afton tycker jag.

Nu laddar vi om för ny match mot Leksand på tisdag. Då bjuder grabbarna upp till dans var så säker.

liepins: De är vell bara människor, de är inte perfekta,men du verkar tro det. Om det är någon som är ute på hal is är det du, du är en medgångssupporter. Det är vell ingen som tvingar dig att gå på matcherna???Om det är så jobbigt att betala lite pengar för att se sitt lag

Frölunda85: Nu börjar du ge dig ut på djupt vatten. Gnället idag berodde nog mest på den usla match vi såg. Att VF är inne i en svacka är solkart, men man skall ändå begära mer av sitt lag om man betalar en massa pengar...

Frölunda85: håller faktiskt med till viss del, eju omöjligt att begära att frölunda ska spela propagandahockey varje ggn, det lossnar snart, var så säkra, vi leder ju även serien! :)

ps: Gud va pinsamt det är med damhandboll på 4'an....

liepins: Ja om det hade vart norrena som hade stått så hade det vart gnäll. om att Henke e bättre... Men dom e ju lika bra.
Bra att dom fick 2 . men dom e inte särskilt bra nu.. men det e bara att hoppas på att dom blir som förut snart

Skärp er
Vad är det med er???Det viktigaste är vell ändå att vi vann matchen???Det finns ingen anledning att börja gnälla än, vi ligger ju faktiskt etta. Jag förstår inte hur vissa personer tänker...snacka om att vara medgångssupportrar...Man stöttar vell sitt lag både när det går bra och dåligt eller??Jag tror definitivt inte att ni hjälpte Frölunda spelarna om ni börjar busvissla åt dom istället för att visa erat stöd.
Skärpning!!!Ni borde skämmas!!!

VF-SSK
Zzzzzömnigt. Längesen man hade så tråkigt på en hockeymatch i Scandinavium.

Hade Norrena stått hade han fått skit för minst ett av målen...:) (det var en pik, säkert nån som känner sig träffad)

Sv: Någon som vet?
Stiina: Maginfluensa

Känns ändå som torskdags mot leksand. När man vinner med "bara" 3-2 efter straffar hemma(!) mot SSK, då har det inte varit någon bra match...

Hur länge ska det pågå?? busvisslingarna borde ju väcka laget. Och sen att det är kollektivt att hela laget faller ihop. En sån samling bra spelare som faller ihop borde ju vara omöjligt fast efter vad blåvitt gjorde i allsvenskan så tror jag inte att något är omöjligt längre....

Så skönt å va Öisare... Och det är skönt att heja på VF också men nu är det nästan så man skickar en väckarklocka i posten till kansliet för nu sover dom rejält! Fart o fläkt och vilda västern. Jo jag tackar jag. Spelar dom så här i fortsättningen så borde en kudde ingå i biljettpriset.

Dragan 2k: håller med, men det måste erkännas att det ändå är starkt av frölunda att vinna dom här matcherna när vi är i en "svacka" , vi har fortf inte förlorat 2 matcher på raken.

danoj: Det är ändå starkt att man vinner matcherna trots inget fart och fläkt. Är dock lite orolig inför Leksandsmatchen. Skärper de sig inte åker de garanterat på torsk.

Vinst på straffar mot ssk, niklas andersson satte den avgörande straffen. Hade tydligen inte vart nån jättebra match, men 2 poäng är alltid 2 poäng, och fortsatt serieledning :)

jahopp, 0-2 i baken, dumdidum..

danoj: På Frölundas laguppställning på swehockey finns han inte med...Kakko spelar med Magnus Johansson och Leetma med Alavaara.

Stiina: Är han inte, vad nu då?

Någon som vet?
Varför är inte Ronnie Sundin med mot SSK?

Sv: Henke vs Norrena
Frölunda85: Horn i sidan..hehe..nedu. Det handlar om vem som skulle vara den bästa målvakten. Jag menar bara på att de bägge är minst lika bra och att denna disskution är så fruktansvärt onödig. Vi har de två bästa målvakterna i elitserien så varför hålla på att tjata om vem som skall stå istället för den andra hela tiden?? Conny bestämmer, Conny har rutin, Conny är kung... Hans ord är lag!!

Piska SSK idag tack

liepins: hmm...du verkar ha något horn i sidan på Henrik. Det är bara att inse att han är den bästa målvakten just nu. Henrik har visat att han håller, förra året var det han som tog Frölunda så långt, Djurgården fick inte hål på han. I år är han ännu bättre, så han har visat väldigt tydligt att han håller!!

Till ALLA: Härligt tugg om målvakterna, Lundqvist vs Norrena. Ingen verkar ju belasta målvakterna för de stackars få förluster som VF har, och det skall man inte göra heller. Backarna måste supporta, för att hålla tätt hemmåt. Sen har VF det starkaste målvaktsparet i ES, vilket utnyttjas på ett fenomenalt sätt av Conny. Det är nog därför som folkhar så olika åsikt om vem som är "bäst". Egentligen spelar det ingen roll, eftersom VF har båda ;-) Men jag har tidigare sagt att jag favoriserar Henke, och det mest pga att man vill att han verkligen skall lyckas.

Nu ser vi till att piska SSK ikväll!!!!!

Frölunda85: Statistiken ljuger självklart inte men man måste utgå från annat ibland.
Norrena har stått flera matcher, (FBK och HV), då Frölunda gjort sina sämre matcher. De 11 mål han släppte in där hade likväl Henke kunnat släppa in. Och vips hade Norrena haft det bättre snittet.

Och hur vet man om Henke håller en längre period? Conny om någon vet hur målvaktsparet skall matchas, låt han göra det så njuter vi av hockeyn istället!

RoCkEr: Jag gnäller inte. Jag tycker att det är jättebra att vi har två jätte bra målvakter. Men angående frågan vem som är bäst av dom två så svarar jag ärligt att det är Henke!!

liepins: Hur man bestämmer om en målvakt är bättre än den andra???Det är ju bara att gå rakt på sak!!!Statistiken talar Sanning!!!Det finns ingenting som kan säga något annt, inga bortförklarningar, det är bara att se sanningen, Statistiken säger att Henrik är bäst!!
Visst jag har inte sett Henrik spela i Tre Kronor,men jag är ganska säker på att han är bättre än den nuvarande första målvakten Stefan Liv.

liepins: Helt rätt uttalat, kunde nog inte sagt det bättre själv! Fan att det måste gnällas även när laget är bäst i sverige för en gångskull?!

"Will we die, i´m not going that way with out my hockeystick so you have something to suck on your ssk-fucker"

Frölunda85: Jaja..nu tar vi det lite lugnt här. Henke har inte ens gjort sin debut i landslaget än så jag tycker vi låter han göra den innan vi uttalar oss om huruvida han skall vakta den kassen i framtiden eller ej.

Hur bestämmer man om en målvakt är bättre än den andra? Hur bestämmer man vem som agerar lugnast? Kan ni svara vettigt på de frågorna är jag beredd att backa med mitt personliga tycke angående målvaktsfrågan. Enligt mitt tycke är Henke och Norrena minst lika bra, rutinen gör dock att det väger över lite åt Norrena.

Nämnas skall göras att de matcher Norrena stått och varit mindre lyckad är de samma matcher då övriga laget har haft en mindre lyckad dag/afton.

Summan av kardemumman...Lägg ner detta eviga tjat om vem som borde stå hit och dit!! Vi har Sveriges bästa målvaktspar, njut av det istället. Vem vet när vi får uppleva det igen?

Tack för mig och ha en trevlig helg!

Henke vs Norrena
har läst era åsikter. Nu ska jag säga vad jag tycker.
Norrena är en bra målvakt. Det var inte hans fel att vi förlorade mot Färjestad, enligt vissa är det alltid målvaktens fel om ett lag förlorar, det finns faktiskt backar som också ska hjälpa till.

Men i frågan om Norrena är bättre än Henrik Lundqvist???Blir det ett självklart NEJ! Henrik Lundqvist är den i särklass bästa målvakten i hela elitserien, han är bra på allt och han ÄR bättre än Norrena.
Dessutom har det ju snackats om att vi ska utnyttja våra svenska spelare, utnyttja Henrik Lundqvist mer!!Han har visat att det är han som ska vara första målvakt i Frölunda (även om Norrena är bra, men Kundqvist är bättre).
Den enda målvakten som platsar i Tre Kronor förutom Tommy Salo är Henrik Lundqvist

Sv: Ingen tv sändning?
MoK GG: Din och många andras åsikt, Javisst det respekterar jag. Men det finns få som vill respektera oss som tycker en 20 årig talangfull svensk Frölundait som mycket lugnare stabilare och han har koll när han går utanför målet. Ska jag vara ärlig så är Norrena för cool när han spelar runt kassen. Det är min åsikt.

Sv: Sälj Norrena till Färjestad....
BORÅSINDIAN: Ja det gjorde han... Och Henke mot Djurgården, Brynäs och Södertälje

MoK GG: Inget fel på mina kunskaper om hockey men Norrena är inte världens bästa målvakt. Även om det är allas ansvar så kan han ju iaf ta 2 av målen mot FBK och han såg darrig ut på vissa räddningar som TV4 visade upp också.

Det var väl ingen sargstuds?
Alla försvarar Norrena, men sargstudsar så där 4 matcher nu eller vad det är som han stått bakom som en åskådare och tittat när pucken gått i mål. Kan räkna till 3 men jag tror det är en till. Mif borta, Leksand hemma och FBK borta. Och mot FBK så tog pucken på Norrenas vänstra skridsko och gick in framför kassen. Om det är Norrenas styrka att spela runt buren så är den lika stark som Patrick Roys. Och det är INTE hans styrka. Kan inte fatta hur man sitter och säger att Norrena är bättre än Henke? Henke har väl stått minst lika många matcher och även om han är en puckmotare som inte alltid håller pucken så är han mycket säkrare än Norrena. Satsa på Henke i en längre period nu! Men sälj inte Norrena för han är elitseriens näst bästa keeper ;) Svagt av VF dock att inte bjuda upp till kamp i Karlstad. Radion och tidningar kan inte ha fel, nej jag var inte där och ja VF vann skottena för en gångs skull men dom ville inte enligt alla rapporter... Conny sa att vi skulle vinna alla matcher fram till jul. Det sa han innan HV borta. Vinn resten nu.

Fina grabbar: HUr jag kan säga att Norrena är bättre? Jo för att han är dte så simpelt blir det grabben. Hade du kunnat hockey lite bättre kanske du hade sett detta oxå. Norrena är bra med klubban och skall röra sej runt buren och bryta spelet. Många lag slänger bara ner pucken bakom Frölundas bur och jagar men NOrrena är där och bryter det direkt och anfallet kommer av sej.

MoK GG:

Hur fan kan ni säga att Norrena är bättre än Lundqvist???

Lundqvist har bättre statistik, flera nollor... Sedan är han mycket jämnare än den där finnen.

Norrena borde stå i målet när han skall vakta det och inte bakom!

Klinth: Det är min personliga och många andras åsikter. Statistik visst men säger det egentligen allt? Norrena är bättre anser jag därför att han är stabilare, kan hantera klubban bättre etc. Henke börjar lära sej mer och mer ser man varje match som går men har en bit kvar till att bli så stabil som Norrena är. Är mycket mindre nervös när Norrena står. Och kom inte dragandes med: Men matchen igår vad höll Norrena på med. Han hade ingen hjälp och en jävla otur helt enkelt.

MoK GG: Nu får du gärna förklara dig.

Norrena är bättre än Henke, trots att Henke har bättre statistik. Hur hänger det ihop? är det din personliga åsikt, eller vad grundar du påståendet på?

Själv anser jag att båda är riktigt duktiga, och det är mest spelstilen som skiljer dom åt. Sedan lutar jag lite åt att favorisera Henke, men det är mest för att jag så gärna vill att han skall lyckas.

« · 170985 · »