Frölunda85: Jag var och kollade på division 1 hockey i går, mellan Borås-Jonstorp. Där var eet em mycket fiulare grej efter en avblåsning, en från Jonstorp gjorde en regel vidrig knä tackling, så att Borås spelaren fick utgå pga knä skada. Domare visade ut killen för, hör och häpna, armbågs tackling. Han fick bara 2 minuter.
liepins: Dom kan ju som sagt ha grälat innan..annars blev vell Niklas bara lite sur. Det här är ändå hockey, då händer det såna här situationer ibland. Jag tycker inte alls att det här var så farligt,har sett mycket värre
KH: Mmm..lite överdrivet ja. Då var tacklingen i ryggen på Jens Karlsson uppe i Tälje bra mycket fulare...rent ut sagt livsfarlig då följderna kan bli katastrofala vid en såan tackling.
Frölunda85: Jag satt nära och såg precis vad som hände. Andersson satt på knä vid SSK:s blålinje. SSK-spelaren knuffade in honom så det blev offside. Vet inte varför Nicke agerade som han gjorde för i just den situationen hände det inget direkt innan. Möjligtvis var det någon situation tidigare i matchen...
KH: Jag tycker som sagt att du överdriver. Du behöver inte hänga ut Frölunda spelare sådär...det händer ju mycket värre saker än så..och som jag redan har sagt så var inte ssk spelaren oskyldig heller
KH: SLÅR FÖR KUNG OCH FOSTERLAND!!!!!! skojjar du med mig de va ett rapp för fan, visst jäövligt onödigt och dumt men "offret" överdrev oxo fölr han kom i spel direkt! hade den träffat som du breskriver här så hade han inte fortsatt spela, Både kakko och jens karlsson i frölunda har fått MYCKET värre slashings i år och var borta i några matcher plus att södertälje spelarna slashade friskt också, alavaara va de va? hans klubba gick itu!! p.g.a av era spelare inte hängde med så kom fan inte hit och kalla våra spelare drägg lär era att spela ren hockey dpå med!!! fmkölajkl"!#¤"!#ÖL5"!#¤%
Oavsett vilket lag man håller på så kan vi ju helt klart vara överens om att det var fult och onödigt gjort. Sånt hör inte hemma på en rink. Men det värsta som skett är ju en klar överdrift, har allt sett en jävla massa grejer i år som är värre.
Nej siktar man mot den som alla vet oskyddade delen ovanför handsken och slår för kung och fosterland efter avblåsning så var det nog i all välmening en kompis grej. Tror Z stannade för en fika hos Andersson efter matchen.
fukami: Det fulaste du sett denna aäsongen då har du inte sett mycket kan jag säga. Sen som nån sade NIklas gjorde knappast det utan att ha blivit phoppad själv men rätt onödigt att göra så det kunde gått illa,
fukami: Nej, det tror jag inte. Dessutom tror jag inte att Niklas skulle gjort så om den andra spelaren var helt oskyldig...han hade säkert gjort något mot Niklas innan
Frölunda85: Inte ute efter att skada? När man hugger klubban över underarmen på en annan spelare EFTER AVBLÅSNING? Det var det fulaste jag sett den här säsongen.
Visst är det bra!!!Henrik i Tre Kronor!!!Men han borde vara första målvakt. Liv är inte hälften så bra. Någon som vet varför inte Jonas Johnsson är med??
Niklas Andersson har blivit anmäld till förbundet för den vidriga slashingen på Patrik Zetterberg i gårdagens match mot SSK. Att han slashade Z över handleden efter avblåsning är nog inte till hans fördel. Bort med drägget!!!
danoj: Mycket bra artikel en del goa skratt. Jag hade glömt bort att VF blev bortdömda 1980 men minns äggen mot Bros. Jag tycker att journalisten är lite väl hård som liknade VF på 70 talet med ett råbarkat gangstergäng.
Fy fan vad härligt att Henke nu får chansen i landslaget. Dessutom kom Jensa med. Han ska nog användas till att tackla sönder motståndarna. Givetvis kom ju Sundin och Mange med samt hela dragkjedjan. Nu blir december inte en tråkig hockey längtande period. VF for GOLD.
Lars nylin ger sin syn på dagens frölunda i aftonbladet och chanserna om att ta guldet till göteborg där det hör hemma, sveriges bästa och största publik förtjänar ett guld!! Följ länktips.
BORÅSINDIAN: Ni Frölunda fans ska vara nöjda med hur läget ser ut iaf. Jag hade gärna bytt placering med er(FBK). Ni spelar inte riktigt så bra som ni gjort förut, men lyckas ändå vinna jämna matcher. Det tyder på bra moral i laget!
Sen läste jag att ni diskuterar om vem av Norrena och Henke som är bäst?!? Lyxproblem... Själv tycker jag Henke verkar vara den lite bättre av dem. Iaf tror jag att det lönar sig att satsa på honom eftersom jag tror att han kommer att växa med uppgiften.
Vf chefen: Det är MYCKET starkt av frölunda att ta poäng när man inte spelar på topp. Vi är det ENDa lag som inte har förlorat 2 matcher på raken. Det bevisar att vi är ett starkt lag.
Frölunda85: Jag känner mig nog inte särskilt utskämd direkt, lugnt för min del. Lägger vi det bakom oss och kommer ihåg varför vi skriver här, för hockeyns skull samt att vi håller på samma gäng!
nu har jag gjort bort mig, är lika bra att säga det på en gång annars säger vell Danoj det. Det va klantigt av mig..sorry. Handlade först och tänkte sen.
frölundafan: Jo,jag håller med dig,självklart är det roligare om alla är överens, vi hejar ju på samma lag. Men i längden så är vi överens..vi är ju Frölunda supportrar och håller ihop. Det är bara det att man ibland har olika åsikter om saker tex vem som är den bästa målvakten i Frölunda. Du får ju självklart vara med och diskutera,det verkade bara som du inte ville det
Frölunda85: jo det akn man.. men liksom vi håller på samma lag så man kan ju hålla överens.. men visst fel av mej... men du sa att alla kan va me å diskutera,....
frölundafan: jaha.men var kom du in i diskussionen???Det är faktiskt yttrande frihet här??det är meningen att man ska diskutera med varann!!Kan man inte diskuter i en gästbok..ska man nog inte vara här
Frölunda85: ja det e klart... men då behöver du inte snacka så mycke om va dom andra tycker.... men i alla fall nnu slutar vi me de här.. å e nöjda me 2 poäng tycker jag...
liepins: Jag har inte sågat Norrena!! Jag försvarade snarare honom. Men i frågan om vem som är bäst mellan honom och Henke sa jag helt enkelt som jag tycker, att Henke är bättre.
Buropen vet jag som sagt inte vad som var rätt,eftersom jag inte själv var där. Jag vet bara vad en person härinne skrev,men det kanske var fel av mig att bedömma saken utan att veta fakta.
Henrik Lundqvist
Joel Lundqvist
Jari Tolsa
Ronnie Sundin
+
2 till som jag inte kommer ihåg.