Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 174535 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

harald
saxat från expressen.se

"- Så bra som Frölunda är nu, och varit hela hösten, skulle man kunna skicka hela laget till Moskva, skämtade Harald Lückner. "

hmm, ja kanske det :-)

GöTT E DET!
Hur gött va det inte att vinna idag då!!!??? Hade vart tungt med en förlust inför jullovet. O helnöjd e jag - Henke stod o va grymt bra. Men varför känns det som att VF alltid spelar mot domaren. FBK har alltid domaren med sej men aldrig VF.

Sv: intervju
Frölunda85: nej. eller.. han sa att han ville lira några turneringar först. men faan. sånt har han inte tid med!

bra att han iaf vill stanna i sverige :)

Sv: Off
Gone: Frölunda hade vunnit ändå.

Sv: Off
Gone: Tror som en annan skribent att mannen i randigt fokuserade för mycket på pucken istället för att titta på spelarna. Men, men vi tackar och tar emot.

Off
Klen offside innan avgörandet i tom kasse. Domaren stod en meter ifrån. Märkligt.

BORÅSINDIAN: Jag hoppas i alla fall att han ändrar sig, ingenting är omöjligt. Till slut tröttnar han nog på att inte få spela hockey (när elitserien är slut) och då ställer han upp i VM

Sv: WOW!!!
Frölunda85: Vilken härlig seger,ska bli angenämt att titta på hockeykväll nu!Ha det bra alla Frölundaiter,så syns vi annandagen....

Nästa gång skickar vi Frölunda till Baltika Cup :) Det kan bli nåt slags träningsläger... Alla gubbarna är ju nästan med ändå.

Dragan 2k: Men jag förstår fortfarande inte varför??och jag vill inte höra att det beror på familjen...Tre Kronor behöver verkligen en spelare som Jonas..förstår inte varför han inte vill vara med...var ju med i det här VM et

Frölunda85: Han sa det när han blev intervjuvad på TV

Inte direkt oväntat. Han har väl i praktiken redan sagt att landslagskarriären är över.

BORÅSINDIAN: Är det helt säkert eller bara spekulationer?

Frölunda85: Inget VM För Jonas Johnsson

fröken småland: Sa han nåt om han ville vara med i VM eller??

WOW!!!
Helt underbart!!!!!Matchen var så bra, och Frölunda visade verkligen vilket lag som är bäst i Sverige.
Det var också härligt att se Henke i målet, han var jättebra!!Var kul när han blev interjuvad efteråt och han sa att han tyckte att det skulle bli jätte kul att spela i Tre Kronor, att han längtade dit. Skönt att det finns några spelare som ställer upp för landslaget

Frölunda85: att han borde rycka upp sig

fröken småland: Vad menar du?

intervju
jonas jonsson intervjuades på svtsporten. hårda bud där. inget em utan ett antal turneringar innan. nehe.. grina då.. eller vad?!

Matchen
Nyss hemkommen från hockeytemplet där över 11.000 själar hejjade fram frölunda till ännu en seger.
Fan va skönt det var att se magnus kahnberg idag, han lyckades med precis allt, var bara en tidsfråga innan det skulle lossna för honom.
Tolsa däremot är ovanligt blek, men det tar han igen nu över juluppehållet.
Frölunda var det klart bättre laget sett över hela matchen, efter första perioden skulle man satt dit en 2-3 puckar på alla lägen, men stefan liv var omutlig ett tag där.
Jag citerar "LG" på radiosporten "Frölunda håller en överlägsen klass" , och vet du vad LG, för en ggn's skull håller jag med dig!

FORZA FRÖLUNDA!

Sv: Kung Khanberg
BORÅSINDIAN: Det var en bra match som grabbarna genomförde, jag såg visserligen bara sista perioden men jag tycker att det var bättre fart på grabbarna idag än tidigare matcher.

Kahnberg grabben har verkligen kommit in i ett bra flyt, sen så var väl hans tredje mål en klar offside men sånt som kan hända, tur att det inte gällde mer utan var "bara en match i högen".

Och så var det dags för en landslaget igen, nu hoppas jag bara att våra grabbar kommer tillbaka friska och hela.

Kung Khanberg
Vilken match, härligt spel från frölunda, Lunkan var outstanding i målet. Jag säger bara KHANBERG 3 mål, nu ska det väl äntligen lossan rejält i målskyttet för honom. Nu går vi till jil ippehåll som värdiga serie ledare.

FORZA FRÖLUNDA

nervöööst!
nu är man allt bra nervig! står 0-0 efter första perioden :S

Sv: Nu tar vi dom!!
rayar: Det är klart!!!!!Jag är inte direkt oroad för HVs klack heller. Nu är det vi som har hemma plan

Sv: Nu tar vi dom!!
Frölunda85: YES OCH MYCKET GAPANDE O HEJJANDE NU!! så inte hv får en syl :D

Nu tar vi dom!!
Nu tar vi dom!!!!Ikväll gäller det!!Ska bli jättekul att se matchen. Hoppas att jag kan komma tillbaka hit ikväll, glad över en Frölunda vinst

Sv: Kolla in
MoK GG: Ja, jag tycker att det ska vara lika för alla, även för Jonas

Sv: Årets hemvändare
MoK GG: äh. såklart inte, han har ju impat hårt på de flesta här =) iaf hockey freaks hehe, han fick ingen såpn här uppmärksamhet innan han drog så han är väl också en sån här "late-bloomer" som johnsson :)

vår publik
saxat från aftonbladet idag från mats wennerholms krönika ang publiken i elitserien.

"Frölunda har elitseriens bästa publikssiffror och en hängiven publik som stöttar sitt lag i alla lägen. När det är match i Scandinavium hörs det en kilometer bort."

Man kan ju inte mer än att hålla med :-)

Sv: ???
lifälskare: Men sluta älta nu. Vi har lagt detta bakom oss för längesen, borde du också göra. Var nöjda med att ni vann iaf!

???
Vad är detta??? matchen mellan leksand o frölunda, vad tänker ni med? i första perioden tacklar joel ner micke pettersson bakifrån, anfallet efeter dras TVÅ leksandsspelare ner och vad händer??? jo ingenting... så sluta klaga på domarn!!! ni är ett topplag i elitserien som spelar den finaste hockeyn, ta inte bort den stämpeln med att börja klaga på domarn!!! snälla...

MoK GG: 11% hittills på Ackeström. Bättre kan ni=)

rayar: Så klart man gör! Risken att han vinner känns tyvärr liten :)

Årets hemvändare
www.gp.se (www2.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=104) kan man i högra menyn rösta på årets hemvändare där vår allas kära Oscar Ackeström är med på listan :) ja tycker vi alla borde gå in och lägga rösten där på han!

Sv: Örebroare som älskar Frölunda
sofia: ja d e henke som står... då vinner vi lätt!!!

VF fan

Sv: Örebroare som älskar Frölunda
Piraterna: Japp idag vinner vi=) det borde va henke som står för det var väl norrena förra matchen, menmen vi får väl se!

Örebroare som älskar Frölunda
Match på canal+ ikväll,hoppas man kan glömma förlusten iLeksand och ta revanch för när vi mötte HV senast då det blev förlust.Vem står ikväll,Henke eller Norrena?Tror vi vinner iett fullsatt Scandinavium.
FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!

Sv: HV GO!!
Nä nu ska jag sluta tjôta med er :))

Lycka till ikväll o må bästa lag vinna, vilket det nu blir!

FreddanVF: Mig veterligt var det väl bara VF av dom här lagen som vi spelade på säkerhet :))

rådbjer: Jasså du tippade 4a. jag som dom flesta andra tippade TIK låångt ner. Men som du säger i ett slutspel kan allt hända men där tror jag TIK kommer sakna den rutin som behövs för att överleva slutspelet. Men vi följer detta med stort intresse!

rådbjer: tappar Timrå lite och får möta VF, FBK eller HV så ska det bli kul och se hur ett lag ska kunna gå vidare i bäst av sju med spel i egen zon 90% av matchtiden :)

Visst är jag imponerad, men får Timrå en formsvacka tror jag dom får det svårt att ta sig ur den.
Allt ovanför kval är bonus, då tror jag inte din 4:e placering var så seriös som du vill få den att verka.

okej! IKVÄLL GÄLLER DET ATT GÖRA SIG HÖRD =)
HV's klack är ju som bekant aldrig liten och låter mycket (iofs alltd skoj med stora klackar) så nu gäller det att alla 10-12000 personer på läktarna tar i så de dånar! :) *hoppas iaf*

MoK GG: Ända till GULD :))))

Jag tippade faktiskt TIK 4 efter seriens slut, du kan söka upp det på allmänt snack nån gång före seriestarten.

Hur jag tippade i övrigt kommer jag inte ihåg, kanske HV 1:a o VF 2:a eller tvärtom.

Hursomhelst hoppas jag att det bär riktigt långt, hur långt? Det får vi se, som sagt i ett slutspel kan ALLT hända.

MoK GG: jag hade iaf inte gjort det. trodde de skulle hänga på linköping som vanligt..

rådbjer: Hade du ens själv tippat att Timrå skulle ligga där dom ligger? Ingen människa i hela sverige kan ha gjort detta innan säsongen och menat vad dom sade. MEn det är imponerande att TIK ligger kvar i toppen. Men hur långt bär det?

FreddanVF: Sant sant men den tanken faller oss inte in o skulle han bli skadad så faller vi inte som en sten men kanske tappar några placeringar.
Men spelar det nån roll??? Vi är ju lika glada ändå allt utom kvalspel ÄR en bonus för oss o därför känns det oooooootroligt härligt att vi ligger där vi ligger o har spelat så bra som vi har gjort!

För jag antar att du knappast hade tippat detta?

FreddanVF: ja Kapanen gör no mycket för Timrå! hur fan kunde dom hitta honom?? vinst idag! :) go go frölunda!
4-1 frölunda!

rådbjer: Skulle vara intressant och se vad som händer om Kapanen blir skadad... Då kommer ni falla i tabellen snabbare än en sten.

Ursäkta jag glömde säga det: Vi behöver ju inte skjuta så mycket skott för att göra mål som viss andra lag :))

Varför ta ut sig mer än nödvändigt?

FreddanVF: Japp, det är därför alla tycker att vi spelar attraktiv hockey med fart o fläkt :))))

« · 174535 · »