Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 174951 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Súmmering av första halvan
danoj: Jo säkert! Men ni har ju lite gnissel i maskineriet, Fina grabbar o nu pyjamas Hardy :)))

rådbjer: hade du haft pajaser i er gbok som gör personangrepp hade du också blitt grinig.

Party Hard: hur har du hunnit bilda dig den uppfattningen om mig på den korta tiden du har varit reggad här med ditt "nya" nick?
Eju nånting som inte stämmer.

BORÅSINDIAN: O jag som trodde ni var Goa gubbar?? Griniga gubbar kanske vore bättre? :))))))

Party Hard: Det ska du säga. Du kommer in här och snackar precis som om du vet och kan allt om frölunda. Vilket jag inte tror att du kan.

danoj:

Jag håller på Frölunda! Men jag stör mig på dig... Du tror att du vet allt och kan allt! men det gör du inte!

Party Hard: ja just de, har du inget liv så skaffa dig ett

Party Hard: Hoppas verkligen att du inte är någon som har reggat ett nick och håller på ett annat lag, sen att du kommer in i "fel" gbok för att skapa irritation, det kan man ta reda på sedu.

Party Hard: Lugna ner dej nu va!!! Att du orkar irritera dej på bagateller?? har du inget liv eller??

danoj:

Skall du säga pysen! Skriv rätt istället från börja om du inte kan ta att andra klagar på dig! Du klagar ju jämt på alla andra...

PS 50 omgångar delat i 2... (för att få fram halvan) = 25...
alltså borde din summering kommit efter 25 omgångar... Om den nu skall kallas "Súmmering av första halvan"...

Nu borde du ha skrivit summering efter 29 omgångar... Eller något med jul kanske?

Sv: Frölundas Hockeysnack LUCIA!
Frölunda85: :) hehe ja först te fem! kom igen rösta nu! :)
god jul på er alla.. :) e glaa fick ju en tidig julklapp igår!
1 i serien! :)

Party Hard: menade att det är tack vare honom, plus mycket att våra killar i dragkedjan har höjt sig sen föregående år, haka inte upp dig på bagateller.

remes: Ja, vi får se vem som vinner. Först till 5 till fem, tycker jag vinner. E du med på det?

danoj:

Har verkligen Conny Evenssonhöjt sig? Dags att vakna nu dan jo!

Frölunda85: Mok GG 1 röst, Liepins 1 röst! spännande.. :)

remes:he he, I så fall går min röst till liepins

BJ: jo ser att jag glömt att påpeka just detta :)

Frölundas Hockeysnack LUCIA!
jg tycker vi gör en frölundare te lucia! :)

min röst går till MoK GG han e så smart... :)
hehe

danoj:

Angående din sista punkt om LHC. Det går att göra på det sättet, om man värvar rätt. MIF är ett bra exempel på detta. Att de nu har fått dra åt svångremmen är en helt annan femma. Det är väl inte det att LHC har värvat som ska ifrågasättas, utan vilken typ av spelare de har värvat.

Sv: Off
FreddanVF: Domaren ska väl egentligen blåsa av,är de offside så är det;gränsfall eller ej.Tycker att Frölunda va värda segern,man var det bättre laget och Henke var klart bättre än Liv.Tycker Henke ska vara förstakeeper iBaltica cup.
FRÖLUNDA MOT SM-GULD!

Súmmering av första halvan
Tänkte dra en personlig summering om lagen i elitserien och hur jag tycker dom har motsvarat resp förväntningar mm.
Jag börjar eefter resp tabellplacering (hehe) :)

1.Frölunda
Mest publik, flest mål gjorda, minst insläppta, och flest poäng, inget snack om saken.I början av säsongen hade jag iof höga förväntningar på laget, jag visste att dom hade kapaciteten att ligga där dom gör, men det är ändå conny evensson samt våra härliga ungdomar som har höjt sig flera snäpp sen förra året som gör att vi ligger där vi ligger, gött mos!

2.Timrå
Vad ska man säga, vinterns stora succe, personligen had ejag tippat timrå som 8-9'a , dvs jag visste att dom skulle lyfta sig mot föregående säsong, men oj inte trodde jag med såhär mycket. Receptet för kenta och eldebrink har varit att kollektivet ska kämpa 110% hela tiden, sen att dom har en lysande målvakt i kapanen har ju inte gjort saken sämre.

3.Färjestad
Något av en besvikelse för karlstadborna kan jag tro, inte hade väll dom räknat med att ligga 3'a, 10 poäng efter 1'an. Personligen tycker jag det är skitsamma om man har placering 1-3, det är i slutspelet det gäller, och det är där fbk ska vara bra.

4.HV71
Spelar tillsammans med frölunda den roligaste hockeyn i sverige för tillfället. Har kapaciteten att verkligen gå långt i år. Liv utmärkt målis.

5.Djurgården
Inledde ES katastrofalt, har lyft sig en aning men det är väldigt jämnt poängmässigt från placering 5 och neråt, och herregud djurgården, vart är er publik???

6.Leksand
Inledde ES trevande, men har nu skrapat ihop hyffsat många poäng, ett givet slutspelslag tror jag, och där uppe i leksand är det minsann inte lätt att ta poäng, det har många lag fått erfara, stort utropstecken i robert nilsson!

7.Luleå
Stabilt mitten/nedre halvanlag, brukar alltid återfinnas nånnstans mellan placering 6-9 , har kommit igång lite bättre nu på slutet, daniel henriksson i målet har spelat en avgörande roll i många matcher, fixar dock att ta sig till slutspel.

8.Modo
Inte lika slagkraftigt i år som föregående år, då har man dock tappat en del spelare också.
Har enligt AB sveriges mest enögda publik, och (detta kommer jag få skit för) det håller jag med om :)
Brukar vara väldigt svårslagna där uppe i kempis, magnus wernblom har börjar ösa in mål här och där.
Mathias Wennerberg kul att se.

9.Södertälje
Något av en besvikelse, personligen trodde jag dom skulle tillhöra topp 4, men har inte allt fått till det. Spelar för tamt med för dåliga avslut, sen har inte wanhainen vart på topp hela säsongen heller, dåliga publiksiffror.

10.Malmö
Ingen direkt överraskning att dom ligger där dom ligger, brukar nästan alltid va med i förhandssnacket om att ligga högre upp, men när det väl kommer till kritan så blir det en placering typ detta, snart åker bäckman?

11.Brynäs
En stor flopp om jag får säga det själv, detta laget trodde jag skulle ligga betydligt högre, sen att det bara är tränarens fel när det går dåligt stämmer verkligen inte, tyckte nästan synd om nokelainen när han fick gå, tror dock dom tar sig till slutspel.

12.Linköping
Jag tänker inte säga "vad var det jag sa" , men innerst inne visste jag att det skulle skita sig, det går inte att ta några pengabuntar och köpa massa spelare hit och dit, musse håkansson, jan mertzig, andreas pihl mfl, var är ni?

Sm-Guld
Saxxat ur aftonbladet.se , dom har intervjuvat alla lagkaptenerna i dom andra lagen, och dom flesta tror på frölunda i kampen om sm-guldet.
Se länktips.

Sv: Lundqvist - Liv
MoK GG: Ja, Lundqvist ska lära sig mer. Sedan tycker jag att han ska stå. Liv är alldeles för ojämn i sitt spel

Sv: Lundqvist - Liv
Party Hard: Självklart kommer Liv bli förstemålis i Baltica Cup. Lundqvist skall se och lära lite först. Sen tycker jag helt klart att Lundqvist vann målvaktmatchen eftersom Liv var jävligt ostabilo efter 1a perioden.

Lundqvist - Liv
Matchen i matchen... 2 Landslagsmålvakter vaktade målen i Scandinavium igår. Många undrar vem kommer att vara första målvakt i landslaget. Hardy har säkert inte bestämt sig än, han vill nog se mer av Lundqvist i internatonella matcher först.

Innan säsongen var Liv nummer ett men är han det fortfarande? Lundqvist har gjort en grym säsong och är elitserien bästa målvakt, det tycker i alla fall jag...

Men matchen i matchen igår den tycker jag Liv vann inte p.g.a att Lundqvist var dålig utan p.g.a att Frölunda var så jävla bra och skapade så mycket ja hade det inte varit för Liv så hade Frölunda vunnit stort igår.

Sv: Serieledare....
bajenmattias: finns några förluster. kika på aftonbladet.se. där borde det stå

FreddanVF: Tycker inte om att alla hela tiden kastar skit på Tre Kronor och VM. Jag tycker inte att VM ska vara vart 3:e år...det finns faktiskt vi som inte skulle klara oss så länge utan VM.
Som jag har sagt minst hundra gånger så är ju Tre Kronor det absolut största man kan spela i, det är fakta.
visst att du kanske har tröttnat på VM, men strunta i att kolla då, det är vell ingen som tvingar dig att se om du inte vill

Serieledare....
Ville bara grtulera det ödmjukastre från mig och säga grattis till Serieledningen efter 29 matcher...

Ni har ju visat att ni hör hemma i toppen!!

Har ni slagit alla lag eller är det nåt lag ni inte vunnit mot.....

Gone: Jag tror inte touch räknas... Det var i matchen mot MIF i Scandinavium likadant. En malmö spelare slog pucken ifrån egen zon på egen spelares benskydd i mittzonen sen tillbaka in i Mif zonen och det blev avvaktande VF offside. Det kan ifrågasättas eller hur?

Jonas Johnsson får tillbringa hur mycket tid han vill med familjen. VM är överskattat, det har förlorat sin glans. Det är som vilket sweden hockey games som helst. Spela VM vart 3:e år eller nåt så det blir lite prestige i att vinna. Visst är det kul att titta på landslagen i VM men jag skiter ärligt talat i vem som vinner. Det är inte lika kul längre. En turnering jag saknar är World Cup. Någon som vet om det var aktuellt att den skulle komma tillbaka? Det var ju snack om det. Eller blev det så att OS ersatte den totalt?

Sv: intervju
MoK GG: En fuling som Frölunda tjänade på som jag ser det eftersom vi hade ledningen och inte behövde trimma upp tempot...Tack Harald....

OskarB: Jo fasen vet det kan vart en välmaskerad fuling :O

MoK GG:

Det verkade som att det var utrustningen när man såg det på C+, och det var även vad kommentatorerna trodde. Men när man läser tidningarna idag, så var det kanske en fuling man försökte sig på. Nåja, det spelar väl mindre roll.

God jul på dig själv och även till er övriga Frölundaiter.

Frölunda85: Jovisst är han bra men tror inte han gör ett bra jobb i Tre Kronor om han inte är motiverad för det. Sen har det ju gått sådär i dom sista turneringarna så det kanske är dags att byta folket i Tre Kronor,.

MoK GG: Nej, tyvärr. Men det säger jag inte för att vara elak,utan för att jag tycker att han är en sån bra spelare, och behövs i Tre Kronor

OskarB: Misstänkte att det borde vart något sådant men man började ju enna undra om dom gjorde det bara för att vinna lite tid och få lite mer "time out".. men men god jul på dej!

Sv: GöTT E DET!
Grattis Frölunda till serieledningen och även till 100 mål!
Måste säga att ni imponerat väldeliga på mig hittills. Trots att det är ett annat lag som ligger mig närmast om hjärtat så tycker jag ändå att ett positivt och roligt spelande lag förtjänar beröm. Det är dessutom extra kul att det är de unga spelarna som bidragit till lagets suveränitet. Får mig att dra lite paralleller till ett par tvillingar och en (numera) enögd smålänning som också drog fram sitt lag för nåt år sedan. Numera finns dom i NHL. Njut av era "ungdomar" medan ni kan.

Sv: GöTT E DET!
fanatiker: wså har det vart i alla tider tycker jag hehe, kommentatorer och domare etc. alla är emot frölunda känns det som :P

Sv: Tekning
ribba9: Inte behövde vi nån back för att vinna idag inte.

Tekning
Jag tycker att frölunda är fruktansvärt dåliga tekare.Jonas Jonsson vinner typ inga tekning medan när magnus johansson går in som tekning så vinner han två direkt ska det behövs en back för att vinna?

BORÅSINDIAN: Det hade ni säkerligen. En annan offsidesituation jag reagerade på var när en hvkille slog en lång pass upp emot blå. Mottagaren hade antagligen fått den precis på linjen om det skulle ha gått som de ville. Nu hann dock en frölundagrabb i mellan och stoppade upp pucken, varpå hvkillen åkte över blå utan puck. Linjemannens arm åkte (givetvis) upp som en raket och signalerade för avvaktande offside. Pucken for nämligen vidare in i zon efter frölundagrabbens agerande. Här kommer då frågeställningen: Gjorde domaren rätt där? Det var ju en frölundagrabb som förde in pucken i zon, även om han bara gjorde det med en touch.

Frölunda85: kanske berodde på att VM'et var på hemmaplan eller nått jag vet inte, men efter detta VM som vi i göteborg anordnade kanske han kom underfund med att han inte vill missa mer av sina barns uppväxt, det är ju det mest självklara ajg har hört nästan.

OskarB:

Oops, det inlägget hamnade i fel GB. Såg MoK GGs inlägg på liven och bara antog att det var i VFs GB. Klickade på det inlägg i toppen med den signaturen utan att läsa vad jag svarade på...:-)

MoK GG:

Liv behövde få utrustningen justerad och reglerna säger att man då måste byta för att inte fördröja spelet.

Sv: WOW!!!
Frölunda85: jag måste då säga att frölunda spelade faktiskt skjortan av hv första perioden men avsluten MÅSTE BLI BÄTTRE här missade vi alldeles för mkt!

aja! GO VF!!!!

Sv: WOW!!!
Patrik Skene: Bara nu våra gubbar inte går och skadar sig i Moskva.

Frölunda85: Men hallå lägg ner och respektera att Jonas Johnson 33år kanske vill vara hemma med familjen och inte lägga mer tid på landslaget. kan du inte acceptera hans önskan??

Sv: harald
Dragan 2k: japp, dom driver exakt samma kampanj som dom gjorde mot esko nokelainen, sorgligt att se, eju inte weiderståhls fel att dom sk "stjärnorna" i lhc inte gör sitt jobb.

danoj: Håller med. Lite mer analyser hade varit önskvärt. Driver programledaren någon form av "sparka-Weiderstål" kampanj? Hockeykväll är ett skämt, programledaren också.

Dragan 2k: japp det var det, så JÄVLA patetiskt av tv4 att inte nämna vårat publiksnitt eller den publiken vi hade ikväll, över 11.000 som vanligt, istället fokuserar dom på djurgårdens kassa publiksiffror, vem fan bryr sig, ursäkta språket, jag borde lärt mig att "difkväll" bara fokuserar på ett visst lag.

danoj: läste precis samma sak på Gp.se. paus i hockeykväll?

« · 174951 · »