liepins: ok. Men vad är du..22. jag är 17, har varit med ganska länge också. Jag förstår att folk tycker olika. men ska jag ta som ett ex. att om man säger något om några spelare i frölunda, tex målvaktsfrågan eller så. då vill inte de flesta här diskutera det. Då tycker jag att det ska vara lika i båda lägena. förstår du vad jag menar??
Frölunda85: Ja jag såg detta när jag läste tre kronors gbok..., det är väldigt uppenbart att du inte har mognaden inne ibland, för dina inlägg är ibland väldigt signifikativa med din ålder. Om jag tycker att matchen idag var dålig, får du helt enkelt acceptera det utan att skriva en massa kassa grejer.
danoj: Att detta ska komma från dig,tycker jag är konstigt. Det tyder på dubbelmoral. Om det är någon som hoppar på folk så är det du. det har jag upplevt flera gånger
Frölunda85: Jo men samtidigt måste du förstå att det finns en massa som tycker tvärtom och det är bara att acceptera. Så är det bara. Vi har kanske mer att jämföra med eftersom vi vart med lite längre. Landslaget nu och då är två helt olika saker.
Frölunda85: alltså, du får helt enkelt ta till dig det här nu , FOLK KAN TYCKA OLIKA OM SAKER OCH TING, ursäkta versalerna, men det är dagsatt du ibland tar åt dig av vad som sägs till dig, BJ försökte förklara detta även i tre kronors gbok, du får inte hoppa på folk med tillmälen etc bara för att folk tycker annorlunda än dig.
danoj: om hockey, antagligen. Dessutom tycker jag att du ofta säger väldigt dumma saker. Liepins kritik kan man kanske ta. Men du säger ofta väldigt dumma grejer
liepins: tycker du ja. Själv tycker jag att det var något av det mest roligaste jag sätt på länge, även om vi förlorade. Och det är inte ofta jag tycker så efter en förlust. Tänk på att det finns människor (som jag) som tycker att det är kul att se tre kronor, även i baltica cup. Är det då så snällt att trycka ner allting då?
Frölunda85: Ehh..jag kritiserar matchen mest med tanke på att det inte var särskilt upphetsande och för att dessa turneringar inte bjuder på den minsta uppvisning eller spänning.
Frölunda85: Ja det är väl klart som fan att tempot är högre än i elitserien! Menar ju naturligtvis att elitserien är sämre idag än för 5-10 år sedan...
liepins: Såg du ens matchen idag???Det gick fortare än vad det gjort i någon elitserie match hittils. Ryssarna var ju jättebra. Det här visar ju bara att vi har mycket att lära. Ryssarna, Finnarna och tjeckierna är ju mycket snabbare än oss.
Först måste jag säga att jag är lite upprörd över det ni skrivit. tror ni verkligen seriöst att Hardy skulle ta med frölunda spelare bara för att skada dom???Var glada istället att han tar med så många Frölunda spelare till Tre Kronor, så att de får lära sig mer och lära sig att spela i landslaget.
Angående matchen ikväll mot Ryssland så måste jag säga att jag har överskattat den svenska elitserien,den är inte så bra som jag trodde. Bästa kedjan idag var utan tvekan färjestad kedjan. Våran kedja spelade inte alls på landslagsnivå, men de är ju nybörjare i Tre Kronor, så man kan förstå att det inte gick så bra. De kommer att bli mycket bättre bara de får träna in sig mera. Annars var det väldigt kul att se Tre Kronor igen, även om vi förlorade.
Frölunda85: Henke får nog iaf stå minst en match. Hoppas ingen av alla våra Frölundaiter blir skadade för då hoppas jag aldrig Hardy tar med nån Frölundait igen i landslaget. Tror det är en konspiration. Hardy tar med massa FBKare och Frölundaiter som han vill skall bli skadade så DIF kan gå ikapp i tabellen. Konspirationsteorier e sköj!
Halmstad kommun vill höja hyran av Sannarpshallen för Halmstad Hammers med 250%, till 450000:- per år! Det är en helt vansinnig höjning av en hall i undermåligt skick. Detta kan sätta Hammers framtid som allsvensk klubb på spel. Visa ert stöd genom att delta i namninsamlingen som görs på Hammers hemsida:
Frölunda85: mjae hehe de va mest för min lilla broder spelar i frölundas ungdomssektion som jag hängde på, fast de va nåra A trupps spelare där typ norrena, steen o lukkonen
Såna funderingar kan bara komma efter en att man sett en match, och detta var första gången där jag faktiskt hörde VF klacken särskilt mycket (mest beroende på att NBS var nere förra matchen och jag stod på sektion M då också). Jag kan lova dig att jag hade haft exakt samma fråga om HV hade vunnit matchen. Du tolkning att man inte får ställa frågor när man förlorar får du stå för på egen hand.
Dysso: Nja, inställningen är väl snarare den att du efter förlusten funderar på hurvid GG skrikit "hata HV" eller inte. Inget större bevis på att man är god förlorare... Men, men, du behöver inte svara...
Du har din inställning klar så jag tänker inte försöka debatera det här, för det känns rätt meningslöst. Jag lämnar det vid att du får tolka det precis hur du vill. Jag har hursomhelst inte för vana att klaga efter förluster, men det kanske var ett oerhört klagomål att skriva att ljudnivån var bra och att VF var det bättre laget.
Dysso: Jodå, jag har läst hela tråden, och jag blev inte direkt förvånad av inlägget efter vår seger... Sen kan man ju alltid försöka lindra det hela genom att be om ursäkt...
Men SNÄLLA, kan du sluta lägga ord i munnen på mig? I inläggen efter fick jag veta att det inte var Hata HV dom skrek, utan Krossa HV, och så var det bra med det. Vad är det du vill säga egentligen? Jag förstår inte varför du vänder taggarna utåt direkt istället för att läsa hela inlägget/tråden istället...
Dysso: Jahaaa.....????? Men ok, för din skull. Det som vissa enskilda individer gör tycker jag inte att man kan lasta en hel klack för. Men det kanske ni gör...?
Om du nu hade orkat läsa mitt inlägg så hade vi sluppit ta den här diskussionen, men ok. Anledningen till att jag överhuvudtaget tog upp det var att Goa Gubbar kör sin "Bara älska" stil, vilket tycks väldigt viktigt för dom. Jag skrev att JAG personligen har skrikit ramsor med hata i utan att tycka det är fel, och det gör även NBS med jämna mellanrum.
Nu lägger vi ner detta.