Dragan 2k: Nu är ordningen återställd, nu leder vi serien igen pga bättre målskilnad. Måste varit 2 mycket bra målvakter i dag. Detta kan nog vara dom blivande final lagen.
FreddanVF: ok, jag kan hålla med om att hela iden kanske är lite fjantig, och att allt bara handlar om pengar. Men jag tycker matchen igår var bra och rolig. Spelarna i All Star laget har ju svenska folket röstat fram.
Hm, att lule "går med på" var nog inte riktigt sant. Dom VILLE ha allstar matchen, det kan jag lova. Det ger rätt stora intänkter att få lira en extra hemmamatch, som dessutom tvsänds. Sen att HV skulle vara hemmastarka brukar vara sant, men i år är man ett av seriens sämsta hemmalag...
Håller däremot med om att det vore kul att få se en allstarmatch mot finska ligans allstarlag, det kanske kunde bli lite mer prestige över det, så att spelarna åtminstone rör vid varandra.
Det vore verkligen intressant! Allstå att Finska ligans All-star och Sveriges All-star skulle mötas. Iofs. har inte FM-ligan i Finland nån All-star match överhuvudtaget mer, tror inte dom har haft nån på typ 3-4 år. Dom är ju iofs. rätt tråkiga att titta på :D
danoj: Näe, men som en representant för VF "oldboys" så är han ju den främste, fan vad grym han var på sin tid.
Men fick inte han fick krångel med den Svenska landslagsledningen efter det att han åkte hem från VM för att vara med vid förlossningen av sitt barn? Har för mig att det var så. Då var han ju ENORM!!!
FreddanVF: Man måste ju dessutom ta bort "töntspelet", och se till att man spelar 100% fokuserat. Uppvisningar osv kan spelarna pyssla med under tävlingarna, men inte under matchtid. Då skall tuff, rejäl, stimulerande, underhållande hockey spelas, det är då det är kul med hockey. Sedan som du säger, en vettig dag som inte påverkar seriespelat, och dessutom vettiga lag. Ev. Syd/Nord men hellre som du föreslog "Sverige"/"Finland".
Frölunda85: Jag tycker inte den var rolig. Det är i så fall roligare att se Frölunda träna om man ska jämföra. Och det var inte spelet jag angrep i mitt inlägg. Som du vet så var all star matchen igår. Och idag är det full omgång i Elitserien. Jag tycker att VF spelarna har annat att tänka på än sånt trams. Jag menar idag seriefinal. Och chansen att återta serieledningen. Sen kan jag inte fatta hur Luleå går med på att med hela sitt lag spela jippo match dagen innan man ska flyga till Jönköping och spela mot HV som är starka hemma. Det är ju inte precis så att Luleå ligger etta och är klart för slutspel. Men dom kanske inte vill spela slutspel vad vet jag? Och vad är det för ett All Star Lag? Utan Jonas Johnson, Niklas Andersson, Jörgen Jönsson, Wernblom... Jag menar det var verkligen ingen riktig all star match i mina ögon. I NHL är det All Star match. Där finns tradition. Det är ingen idé att ha en i Sverige för det finns inte tillräckligt med bra spelare.
Då är det isf roligare om Svenska Ligans All Star skulle möta Finska Ligans All Star. Det skulle vara mer intressant. Och kul å se vilken liga som verkligen är bäst.
danoj: aha. Jag kan i och för sig förstå att den togs bort. Den var väl en slags magnet gentemot markeringsvilliga spelare och kanske påverkade det poängkungens produktion. Men det var också en kul grej för publiken måste jag säga. Jag skulle dock gärna vilja se fler exempel på färgade hjälmar i elitserien. Exempelvis mest utvisade spelare, ledarlagets samtliga spelare, laget som har bäst form för tillfället etc etc .. d.v.s göra lite gimick över det hela. Kanske skulle man också kunna ha något liknande i domarkåren, alltså olika färger beroende på deras aktuella popularitet. Kanske svårt att genomföra dessa förslag..
oraklet: Den är borttagen så vitt jag vet, den senaste personen som spelade konstant med den på hjässan var en viss kristian huselius som hade lekstuga i elitserien.
danoj: mm.. Det har de nog och visst det är närmare från Luleå, men inte är det mycket närmare. Samtidigt som kan konstatera att spelarna förmodligen inte heller slet ut sig i dagens drabbning. Jag har en fråga. Spelare Niklas Andersson i den s.k Guldhjälmen eller har den tagits bort från elitserien ?
oraklet: nja, blir väll närmare att åka till timrå från luleå än att åka sträckan gbg-timrå, så det e nog lugnt. Sen antar jag att dom ansvariga på röstningen hade nån typ av filter som gjorde att man bara enbart kunde rösta 1 gång på varje spelare, för att undvika spam mm.
danoj: Faktum är att ni förmodligen skulle bil oerhört besvikna på mig om det visar sig att jag faktiskt har skickat 10 000 mail för att rösta upp en massa av era spelare till Luleå dagen före den stora drabbningen. Men samtidigt blir ni nu förmodligen ändock besvikna eftersom jag inte har skickat in 10 000 röster. Eller ?
Jag skulle gärna vilja ha ett tack för de 10 000 mail som jag skickade till Allstars för att rösta fram så många Frölundaspelare som möjligt :=) ( OBS ej sant .. )
tjobba: Jag var impad av Timrå faktiskt. Spelade smart bortahockey. Inte så trist som de flesta andra lag utan med sylvassa kontringar och ett diciplinerat försvarspel. Sen ska man ju inte glömma den där finnen längst bak...hopplös.