Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 184709 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM-FINAL
Frölunda85: Ni från frölunda,hur tyckte ni timrå var då dom var nere hos er,förlust 3-4 efter straffar?

tjobba: Jo,det skulle också bli kul

Frölunda85: så d skulle inte bli kul å se Frölunda-Timrå då?

tjobba: Jag tror på Frölunda-Färjestad..det skulle bli riktigt kul att se

tjobba: mycket möjligt=)

Sv: All Star Trams
FreddanVF: Själv tycker jag att All Star matchen var riktigt rolig, många mål och kul spel, tycker att det är roligt som hockeyälskare att se.
Det var även kul att se när de tävlade i grenar... vem som är snabbast, har bäst teknik osv..konstigt bara att Luleå vann där...

SM-FINAL
jag skrev i en tråd på vi i timrås HS för länge sedan att timrå å frölunda kommer mötas i final-står fast vid det!

indianer overallt?
Har varit i Madrid i 4 dgr och har inte sett en enda indian! Skall det verkligen behova vara sa har? Kommer hem till Uppsala pa tisdag da ar det val likadant fragan ar nu finns det bara ett reservat och ligger det i Goteborg?..........................................

Sv: lang dags fard mot guld
brorsan:
Om det är nån som ska ha guldet nu så är det Timrå.
Det är vi som leder serien nu.

lang dags fard mot guld
det ar dags att kapa antalet matcher under sasongen med sa har manga sa blir ju vantan bara langre tills indianerna tar guld. Mitt forslag ar ge Frolunda guldet nu sa borjar vi om med halva antalet matcher!

Sv: Matchdräkter
MQ: Tråden är visserligen lite dammig, inget skrivet sedan femtonde september.

"VF anno 1981 däremot så kan du prata klack och hockeyintresse. Utsålt i varenda en match en hemmatorsk på hela säsongen, den sk klackebn var hela Scandinavium och motståndarna var livrädda för att åka in i den varma kokande grytan. Ljuva tider det där..."

DU är en subjektiv nostalgiker. Säsongen 80/81 var inte Scandinavium fullsatt en enda gång (bästa noteringen var 12 398 mot Skellefteå den 30:e november 1980) . Dessutom förlorade man två hemmamatcher den säsongen. Säsongen innan (79/80) var det däremot fullsatt tre gånger om man räknar in semifinalen mot Björklöven. Säsongen 81/82 vill du nog helst inte bli påmind om, snittet var då över 1 000 lägre än den är idag. Och innan säsongen 79/80, var det också över 1 000 sämre än vad det är idag.

Själv har jag sett hockey i Scandinavium sedan 1975 och säsongerna efter 80/81 tills man tog sig tillbaka igen är de sämsta någonsin i VF:s publikhistoria. Visst var det ett underbart drag i Scandinavium i slutet på 70 och början på 80. Dock ligger höjdpunkten från slutet av 80 och början på 90. Den mest publiktäta match jag sett i Scandinavium var den mot HV i sista omgången av Höst-ES, 92/93. Vinnaren av matchen var defenitivt garanterade fortsatt spel i ES efter jul. HV vinner för första gången nere i Gbg och jag lovar att det inte var mycket folk från Jkpg där och det hade inte spelat någon roll för då var det larm från början till slut.

Jag har sett mycket hockey i Scandinavium, speciellt i början av 80-talet då HV spelade i Div 1 och VF börjat kräftgången i ES. Bara för att det var kul, kunde man ju åka ner och ta en "kav mä brö" eller en halv special eller så åkte man ner och kollade in Kinell, Sjöö, Åseda-Karlsson och "Mille" när det var ES-omgångar. Det är ju inga avstånd direkt. Har lagt in några små "rariteter" från den tiden på bifoga fil. Den vänstra är från 81/82 och den andra från 82/83.

Det rediga bottennappet var kring 87 någon gång. Då såg jag VF möta HC Dalen inför 1 500 närmast sörjande i en Div 1 match. Runt 4 000 var det några säsongen innan då VF mötte HV i allsvenskan. Bara för att "Loket" jiddra hockey på Radio Gbg så kan det knappast varit högproriterat under denna tid även om det är ädelt av dig att återuppleva ditt hockeyrus från just denna tid.

Dagens höga publiksnitt i Scandinavium får man väl närmast beskriva som en eurofori av faktumet att man lyckats väldigt väl med sina egna produkter. Så göteborgarna "känner" sitt lag. Dessutom tycker jag att "Goa gubbar" också skall ha kredit för att man under ganska många år nu lyckats hålla publiken vid liv under ett ganska svagt slut på 90-talet. Så de är knappast något hatobjekt vilket du förklarar i din profil. Men och andra sidan så tillhör jag inte klack-folk längre.

Vet du ens vilka år som VF haft högst publiksnitt, eller?

11 175, 89/90
10 827, 79/80
10 635, 80/81
10 190, 92/93
10 168, 91/92
9 867, 02/03 (nuvarande)
9 240, 95/96
9 051, 90/91
8 717, 93/94
8 663, 81/82

70% av VF:s 10 bästa publiksnitt är från 89/90 och framåt. Och då har ju du knappt varit på ishockey. Så vilka är bästa klacken ;-)

"Å andra sidan om jag bara tänker fritt så är svaret självklart, visa varenda Frölunda match. De är ju faktiskt de jag helst vill se :-]"

Är det skillnad på att se VF:S "amerikaniseringen" på TV eller "Live" som du föraktar?

danoj: Håller också med. Dessutom ska man ju rösta fram All Star-laget. Vem vill rösta på en spelare i det egna laget? Han kan ju bli skadad. Inte för att det brukar vara något tuffare spel i en sådan här jippomatch, men en skridsko i skallen eller ett skärsår är ju lätt att få.

Hade jag tänkt på det tidigare skulle jag ha röstat på en massa Frölunda-spelare, så kanske ni haft ett desarmerat manskap i matchen mot Timrå på tisdag ;-)

Timrå-Frölunda
Välkommen till norrland och timrå istadion på tisdag alla gbg:are!

Och lycka till!!

Timrå-Frölunda 3-2

FreddanVF: håller med, lägg ner såna här jävla tramsmatcher.

All Star Trams
Detta All star trams... Debatten går het i elitserien om huruvida man ska skicka dom bästa eller dom yngsta i landslagena och om omgångarna är för många eller för få... Jo men visst då slänger svenska ishockeyförbundet in en så kallad All star match mellan Luleå(!) och nån samling "stjärnor". Att detta i sig är ett stort är ett stort jippo och fiasko ser man ju bara av det. Sen att Luleå av alla lag ska spela matchen. Luleå har väl inte spelat något speciellt stjärnspel på senare tid. Och den sista punkten. Nötterna som satt in matchen sätter den dagen före vanlig omgång.

Det är nästan så man tror att det är ett jäkligt sent... eller tidigt april skämt. Förresten vem får pengarna för matchen? Luleå?? Den spelas ju i Luleås nya Coop Arena. Jag tycker Frölunda inte ska skicka en enda spelare om dom blivit uttagna. Jag menar åka som en annan idiot från Göteborg till Luleå sen till Timrå och sen hem eller Malmö direkt? Nä då är det bättre att det var som förr eller inget alls... I NHL finns det grund för en all star match med många stjärnor. Det finns inte i Elitserien.

Kom igen nu på Tisdag VF!

Sv: SERIEFINAL
jampa61: Njae, har väl inga av mina kläder direkt till salu... :) Men jag kommer stå på bortastå med uniform o flagga så kom dit upp och sjung lite med mig :)

Sv: Malmö 11-Januari
tillten: Ok, men jag tycker nog du ska inrikta dig mera på seriefinalen på tisdag borta mot Timrå. Jag hoppas Frölunda bränner sig rejält där=)

anders: nej du där har du fel...
de kan mycket bättre å nu så e ju Jonas Johnsson tillbaka ...
så NU SKA VI HÄMTA 3 POÄNG I MALMÖ...

FORZA FRÖLUNDA

danoj: mmm, jag vet. Men sedan har vi inget bra lag heller. Det har ni=)

anders: *host* , ni i malmö ska väll knappast säga något om dåligt bortaspel, hur många vinster har ni på bortaplan, 1 ? :))

Heda:Hadelöv e oslagbar mot er Indianer

anders: Akta så du inte sätter gröten i halsen.
Onda trender är till för att brytas. På tisdag tar vi tillbaka serieledningen sen plockar vi ner er på kvalplats igen av bara farten....:)

Heda: Hämta tre poäng??? Så uselt bortaspel som ni har nu så lär ni få se i stjärnorna efter de poängen!

Malmö 11-Januari
Tjenare,

Vill ni med och hämta 3 poäng nere i Malmö på Lördag?

Avresa 11:00 från Göteborg. Matchen börjar 15:00, hemresa direkt efter matchen med ankomst GBG runt 21-tiden. PRIS 250:-

Intresserad? Maila [email protected] alt [email protected] för mer info eller bokning! Annars kan ni gå in på hemsidan:

www.bad-boys.nu

Sv: Patetiskt
FreddanVF: Kunde inte sagt det bättre själv!

TheWhale: Jaja... skriv på du om kontringshockey av VF. Men jag vet ett annat lag i elitserien som inte kan spela annat än ryggsäckshockey. Filosofin i MIF är väl så att så fort en gubbe i andra laget har pucken så hoppar du upp på ryggen på honom tar ett fast grepp och åker med. Drar och klänger lite i honom tills en medspelare kommer och fiskar upp pucken och startar ett nytt Malmö anfall. Hade herr Lindh blåst lika flitigt för fasthållning i den omdiskuterade matchen hade MIF Redhawks kunnat få stämpelkort i utvisningsbåset. Och att tillägga kan jag bara beklaga. Med den ishockey ni spelar nere i Malmö så lär ni ju inte bidra till att svensk hockey blir offensivare. ERA juniorer får ju lära sig brottning istället för hockey. Och angående hakningen så var det en liten haking i ung. 2 meter som malmö spelaren inte ramlade efter och helt vanlig sak som förekommer i varje byte i en hockeymatch och som i 0.000001 fall av 100 resulterar i utvisning. Men det var ju så att han redan hade blåst och visat ut två svarta i den tredje så han hade abstinens och åkte omkring med falkögon för att han hade gett sig f*n på att ta en VF utvisning. Och sen gillar jag att karln har mage att blåsa kompensationsutvisning med 2 sekunder kvar. Jag buade ut honom redan i träningsmatchen i somras mot Vålerengen. För förra säsongen var han rent usel. Och tänk hur rätt jag hade...

Börje vart tog du vägen??.... Du kanske var utbuad och utvisslad ibland men med facit i hand är du en gudabenådad domare.

Ang. Canal plus och deras matcher så tror jag inte dom får visa 10 matcher med Djurgården och en för Luleå. Det är ju så att hemmalaget får ett visst antal pengar, är väl 100 000 för att man får visa. Det är väl för att kompensera utebliven publik. Eller så. Jag menar skulle man visa Frölunda-HV71 och Frölunda-Färjestad hela tiden på Canal plus så skulle ju VF få fullt hus + 100 000.

Sen tycker jag att Canal + sänder för få matcher i elitserien. Skulle minst kunna bevaka en match per omgång. Men det kanske är pengar som stoppar eller andra saker vad vet jag. Kommentatorer har dom ju så det räcker och blir över iaf.

Med tanke på att VF är revansch sugna.. och att Jonas Johnson lär vara med så blir det nog inte så jättejobbigt.
4-1 senast och på hemmaplan lär väl Timrå iaf försöka spela hockey. I Scandinavium senast spelade dom ju bara hockey i 3:e. Dom andra två perioderna stod dom ju på egen blå och slog pass på sniken. Men ok det är väl också nån form av hockey.

Tips: 2-4. Detta om VF verkligen vill spela hockey. Det försökte dom ju inte ens med mot Malmö.

Ryck upp er nu och visa lite nyårssmällar. Dom uteblev ju senast. Det är inte en önskan. Utan ett krav till sveriges bästa ishockeylag.

RoW: Ops.... historia är väl inte min starka sida ;-)))

MQ: Problemet är nog att matcherna bestämms redan innan elitserien startar och det krävs nog en hel del för att ändra det.

MathiasE: Har du någon del i uniformen att sälja,har tyvärr inte inskaffat något ännu.
Att stå på borta supp:s plats är bättre än sittplatserna i Isstadion,det är så j..la trångt att det inte går att applådera ens.
Men hur det än går i matchen ligger mitt lag i topp efter 34 omg,hoppas bara att det blir en trevlig match och att ingen spelare blir skadad.

Frågan är väl vem canal + har som sin målgrupp egentligen. De fans till olika lag som spelar i elitserien eller folket som vill se en toppmatch...

I alla ligor som jag känner till har man ett system där man har ett minimimått på hur mycket varje lag skall visas. Säg två gånger per säsong, därefter väljer TV-kanalen ut de matcher de tror intresserar TV-publiken mest. Och naturligtvis är det så att Timrå-Frölunda då är en högprioriterad match i nästa omgång. Och självklart den match man visar. Och att Timrå-Fröunda skulle vara en seriefinal har man ju kunnat se sedan långt innan jul så egentligen finns ingen sportsligt vettig ursäkt för att inte visa denna match.

Men hurpass viktigt detta är för elitseriens (OBS ej klubblagssponsorerna) sponsorer kan man ju bara gissa sig till. De betalar för varumärkesexponering över riket. Självklart räknar därför personer som jag (som jobbar på en av seriens största sponsorer) med så stor exponering som möjligt bland så många tv-tittare som möjligt. Så valet av match är inte så lätt om jag tänker så. De lag som spelar är starka varumärken som drar mycket TV-tittare. Alltså finner jag det svårt att klaga på matchvalet utifrån rationella ekonomiska tankar. Nu vet jag inte när Canal+ valde de matcher de valt, men självklart så har de full koll på vilka matcher som lockar tittare och nästa match är vad jag förstått en säker tittarsuccé.

Å andra sidan om jag bara tänker fritt så är svaret självklart, visa varenda Frölunda match. De är ju faktiskt de jag helst vill se :-]

TheWhale: Att man ska orka älta det här som är passe men visst, utvisningen var en solklar utvisning, men skulle han ta en sån i ett sådant avgörande läge som matchen var i så skulle han tatt likadana utvisningar hela matchen, det är där felet är, och det är inget patetiskt med att man påpekar detta faktum.

Frölunda mot sm-guld!

Patetiskt
Patetiskt

Att ni kan med att skriva på eran hemsida att domaren gör fel som tar den utvisningen i slutet på Mif- frölunda matchen...För det första så är det en klar utvisning ..Och sett till matchen fult rättvist också...försök spela lite hockey nästa gång ni gästar Malmö istället för att bara kontra.Ni får ju så mycket god kritik för ert offensiva spel som förvisso är mycket bra, men våga spela ut nästa gång.Ni har ett bra lag men denna gång var vi det bättre laget, men lycka till i era andra matcher ..Puss ..

TheWhale

Amb-41: Hoppas du inte får rätt vad gäller Little Big Horn, för där vann väl indianerna va? Däremot är ditt tips helt i min smak!

Lulekickan:
det har du riktigt rätt i...
men man tycker att man kan vara lite mer
vaken på hur en serie utvecklas...

varken ni i Luleå,frölunda eller vi i Timrå har haft den
förmånen som ex Djurgårdare att kunna se sitt lag på
burken så många gånger.. men det har faktiskt blivit
lite bättre för oss Timrå fans...men mer vill ha mer..;0)

gud: Iofs är ju deras sändningsschema spikat sedan tidigare, så en ändring hade nog varit föga populär hos alla som enligt det skall få se sina favvolag i TV.

skalpjägaren: Visst är det konstigt att Canal+ inte sänder matchen, man borde väl kunna ändra planerade sändningar under säsongen när man ser hur tabellen utvecklar sig.

Men men hade det varit Djurgården (i Globen) som spelat seriefinal så hade det garanterat varit ändringar.

skalpjägaren:

Öööh..tänkte inte på det...;0)

danoj: Glöm inte fredspipan! Ni lär behöva den

TIK POWER- THE RED MACHINE

Amb-41: mm, känner igen dom här tongångarna, det var precis samma som inför förra matchen mot er borta, och hur det gick där det vet ju alla, lär bli samma sak på tisdag :)))

FORZA FRÖLUNDA!

På tisdag kommer ett fyrverkeri som kommer att få alla indianer att med förskräckelse minnas slaget vid Little Big Horn att utspela sig vid ladan i Timrå. The Red Machine går inte att stoppa i deras framfart...

Timrå - Frölunda Indians 5-3

ÄLSKA TIMRÅ ALLTID!!

TIK POWER - THE RED MACHINE

gud: Men det är ju TIK-VFHC, så vad hade du väntat dig...?

Jag kommer iaf stå på bortaplats i Timrå's stadio i full Frölunda uniform och skrika mig hes!

MoK GG:
kör du över Jönköping så blir det 90 mil...
men då får du åka motorväg nästan hela vägen upp..
kör du via Örebro så är det 72 mil men då är det skitvägar
så det går fortare att åka via Jönköping...om du nu får
för dig att åka..;0)

vi kanske ska mailbomba Comhem eller Canal+
att dom ska sända matchen...det är en mindre
skandal att dom inte sänder en riktig seriefinal..

Sv: Ingen fara!
esaselänne: och för er har det varit konstant regn denna säsongen, så din prognos litar jag inte alls på.
Frölunda mot sm-guld!

tjobba: Nä kommer inga härifrån. Eventuellt nån som åker privat men inget arrangerat. För långt tyvärr. Hade det vart en lördag så=)

gud: Så sant TIK och VF har ju ett egetspel som fungerar det har ju inte dessa ryggsäckshockey spelande lag som MIF faktiskt är. Man hoppas ju alltid och tror på sitt lag men som sagt bjuder inte VF på bättre motstånd än mot MIF så vet jag hur det slutar. Satan att ingen sänder matchen, nästan så man tar bilen upp :)

MoK GG:
det som är roligt är att både TIMRÅ IK och Frölunda
bjuder på rolig hockey när dom möts..ingen bök o stök
hockey...det finns för många lag idag som spelar ryggsäckshockey..

så denna seriefinal kan sluta hur som helst..
men givitvis så hoppas jag på mitt lag...
så denna gång blir det ingen lycka till

På tisdag skiljer det hela 4 poäng mellan Timrå IK och Frölunda........TIK-VF 4-1.......revanschen är ett faktum.....
Lycka till!!!!
Timrå IK bäst på hockey i Sverige.....

« · 184709 · »