danoj: Det bästa med lottningen var nog att leksand fick FBK. Där ryker dom med 4-0 i matcher. Tänk er sista matchen när Leksand är helt frusterade så fragdan sprutar ur käften på dom. Dom kommer vifta med sina klubbor som de värsta väderkvarnar. Tårarna kommer rinna på råttan Karlberg och blodet flöda på Färjestadspelarna. Den där Hannes H i fbk kommer sitta på läkare ed bruten arm. Det kommer bli ett mycket decimerat FBk som kommer till Semi. Det kan gynna oss senare i finalen. Vi ska nog vara glada att LIF och FBK möts.
Vf chefen: Klart vi piskar modo, frölunda är det bättre laget samt fördel av hemmaplan, ska också bli skönt att se dom där förhoppningsfulla (haha) masarna åka ut så det skriker om det.
Klinth: Vi ska inte se negativt på lottningen. Man vet aldrig i förväg vad som blir svårt. Se på Djurgården sist år eller Vitryssland. Jag är helt övertygad om att VF kommer klara Modo. Vistt hade vi lite problem förra året men iår är vi så mycket bättre. Dom 2 förluster som vi haft mot modo är lika mycket värda som dom 4 vinster vi haft över brynäs denna säsong.
Abstinensen har redan börjat...
Nu får dessutom canal + få tummen ur och presentera vilka matcher dom tänker sända.
En rätt ok lottning..MoDo är ju kul att möta...däremot tror jag att de kan bli ganska svår sålda. Är det något lag vi har haft svårt för e det just dom..men det kommer nog ordna sig ändå. Jag tror självklart att vi går vidare, sedan tror jag att Djurgården, Färjestad och Luleå tar de andra platserna. Vore kul att möta Djurgårn i SM-final
Dragan 2k: Han vet nog inte vad han skriver, den fan är ju så dumdryg så det liknar inget annat jag någonsin hört eller sett. Ta bort honom omedelbart!!!
Ja, det får man väl ändå lov att säga. En bättre och mer passande motståndare för Frölunda i kvartsfinalen än just MoDo finns inte att hitta i elitserien. En match som lovar just slutspel -med allt vad det innebär.
Jag skall inte säga att det kommer att bli hatmatcher, för det kommer det inte att bli. Däremot kommer det att bli intensiva matcher mellan två lag som har enormt mycket att ge, och de kommer att ge allt som dom har för att vinna. Det kommer att krigas, det kommer att bli tufft och det kommer att smälla. Ett lag skall ut ur slutspelet......
MoDo har ett enormt bra facit mot Frölunda vad det gäller tidigare slutspel, dessutom är man ett av två lag som lyckats vinna i Scandinavium under säsongen, och man avslutade med starka 5-1 i Kempis. MoDo kommer att gå in i detta med råg i ryggen och gott självförtroende, de kommer inte att lägga sig ner och självdö inför årets giganter i Frölunda. Det tackar vi för.
Frölunda har gjort föreningens bästa säsong i elitserien genom tiderna. Dessutom har man slagit rekordet gällande minst insläppta mål över 50 omgångar. Frölunda är enormt starka, och framförallt jämna. I Scandinavium inför sin underbara och enorma publik har man i princip krossat allt motstånd med 23 vunna och 2 förlorade matcher. Fördel av hemmaplan under hela slutspelet. Fyllda med själförtroende upp över öronen och dessutom serieseger, så siktar Frölunda mot SM-guld, med all rätt....
Allt detta är nu historik! Vad som hänt i tidigare slutspel saknar betydelse. Vad som hänt under säsongen saknar betydelse. Vem som vann serien saknar betydelse, frånsett antalet hemmamatcher.
Det är slutspel!!! Det är hockeyfest!!! Det avgjörs i bäst av sju matcher!!! Det är kamp i 60 minuter varje match, ingen vill vika ner sig!!! Det är dax att bevisa att man är det bästa laget!!! Det är dax att kora det Svenska mästarlaget!!!
danoj: Jo då. Ju närmare match man kommer desto mer snack blir det. Kommer vara här varje dag. Vänta lite. Jag är redan här varje dag och sprider information och åsikter som är mer eller mindre relevant.
Dragan 2k: Kommer nog vara rätt så mycket tuppfäktning i media och här på forumet kan jag tänka mig, så om inte har nått bättre för sig kan man ju alltid delta i "debatten" , lär ju jag göra ;)
Usch! Det är tortyr att behöva vänta ända tills på lördag innan match igen. Torsdagen kommer kännas så tom. Vad ska man göra då? Ska man behöva umgås rent socialt då?
På tal om Canal + är det ganska otroligt att SSK är så uddlöst framåt. Ok några ströchanser men med spelare som Juha Lind, Anti Törmänen, Tony Virta med mera ska man ha en slutspelsplats klar och inte behöva spela om den i sista matchen.
Skillnaden mellan att möta FBK och Frölunda är väl att VF har en bättre målvakt än FBK, medan FBK är ett förbannat bra lag (vilket jag vet att VF också är, men jag håller FBK som svårare att vinna över i ett slutspel ändå...). Det rådde oenighet bland spelare och tränare i MoDo om vilket lag de helst ville möta, men om jag minns rätt var det fler som sa VF.
Dragan 2k: Var rätt roligt med när man såg masken sitta i canal + och säga att han "mycket hellre möter frölunda än färjestad" och får då medhåll av herr djoos som tycker FBK är en svårare motståndare än VF, sen att djoos å masken är som bill & bull är ju en annan sak...
Såg på text tv att både Pirro Alexandersson i Modo och Jarmo Tolvanen i Leksand ville ha Frölunda som sin motståndare i kvarten. Pirro på grund av tidigare slutspelsresultat plus att man vunnit de två senaste matcherna.
Tolvanen förstår jag inte riktigt varför. Han kan väl inte på fullaste allvar tro att Leksand skulle slå Frölunda i en matchserie på 7 matcher.
Det som känns positivt inför slutspelet är framförallt att man har en vinnarinstinkt som saknats tidigare. Vi såg det i slutspelet i fjol men i år verkar det som om motgångar enbart stärker laget. Gör motståndaren 1 eller 2 mål spelar det ingen roll för man vet att man är riktigt bra och kommer att vinna.
remes: Det låter ju bra om man inte hade råkat lyssna på klantarna till kommentatorer som kommenterar Frölundas matcher på Hockey live i fjol. I pausen glömde man bort (Man verkar glömma det jämt iofs.) att knäppa av ljudknappen. Sen började käftarna glappa, och inte var det mycket älska inte. Hata, hata, hata och uttryck som närmade sig kiss och bajs-stadiet haglade ut i etern. - Otur var det.
kommer från gävle nu och sitter här och tänker på brynäs publiken... lr dom som var där! varför stöttar man inte sitt lag? och som "brynäs-klacken" idag då sjöng frölunda frölunda... å i mellan frölunda så vart det ett hata! =) helt meningslöst! =) lr va säger ni Goa gubbar! =) Aldrig hata, Bara älska! Nu tar vi MoDo!
Dragan 2k: En volym som endast uppnås när sittplatspubliken är 100% engagerade, vilket i sin tur aldrig är någon annan gång än när det står extremt mycket på spel. Men om matcherna blir avvaktande så verkar publiken tyst, även o ståplats kämpar på för full hals. Händer det däremot något positivt eller negativt ur Modoögon då får man ståpäls. Kräsen och svårflirtad är publiken. Man vill ha "produkten" först, innan man ger sitt fulla stöd.
danoj: En bra jämförelse. Jag gillar jämförlsen mellan publiken i Kempis och Scandinavium. Otroligt att en sådan liten arena som Kempis kan innehålla sån fruktansvärd hög volym.
Det pratas lite lite om semin. Att VF bräcker Övik är det ju inte mycket att diskutera om, men jag missade lottningen. Vad är det som gäller för de 4 lag som spelar semi. Lottningen igen eller vad?
Cc: jo precis:)men det är bara o slå modo o jag är nästan söket på att vi gör det vi har ett starkare lag..men jag tror det blir 4-3 i matcher så jämnt blir det..
danoj: Ska absolut inte ta händelserna i förväg, men jag säger som den vise sa: Om någon ska slå ut frölunda i en kvartsfinal, så ska det banne mig vara MoDo.
VF-Modo, 4-1 i matcher till vf's favör, vf årgång 02/03 är bättre. Dif-HV, 4-2 i matcher till DIF, dom väger tyngre. Tik-Luleå, 2-4 till luleå, tunga att möta rent allmänt, rutin. FBK-Lif, 4-0 till fbk, masarna har inget att hämta här inte.
Dragan 2k: På lördag så blir det i.a.f. O´learys.Var ute i god tid och beställde bord på övervåningen för 10 pers mitt framför storbildarn. Och sedan så har man ju naturligtvis biljetter till dom 2 första hemmamatcherna.
Dragan 2k: Ja, man är lite väl dryg en sån här kväll. Det är bara det att få förstår att det är en helt ny hockey som kommer att spelas, som ofta passar Modo, men tufft blir det...som vanligt.
Vad härligt att det blev MoDo trots allt. Jag tror dock att vi krossar både MoDo och Leksand, men mot Leksand hade vi väl inte haft några gubbar kvar till semin;).
Jag vill dock i år igen påpeka TV4:as lotterifusk!
Som ni flesta säkert såg och hörde försa sig mannen till vänster i TV-rutan. "Det blir Lul..." hörde man strax innan han ens rörde lappen som skulle utse Timrå:s motståndare! Uppgjort på långa vägar är min starka uppfattning! Vilket fiasko - TV4!
Ska det vara lottning ska det vara fair! Det är väl omöjligt så länge TV4 har hand om det!?!
Jag tycker att ettan ska få välja mellan 7:an och 8:an och så vidare. Typ som i handbollen!