Frölunda HC

SHL · 60897 inlägg · 3408 ämnen
« · 230726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: -HEJA VF-
frölundaindian: 4-0 hade varit rätt kul. Då kan man snacka om revansch för de senaste åren där Modo hafr den fula ovanan att slå ut oss i slutspel.

Sv: -HEJA VF-
FRÖLUNDA ÄR DOM BÄSTA HEJA HEJA HEJA VF...........

Nu så blir det den avgörande matchen i Ö-vik, tänk er att dom skulle vinna i scandinavium med ett 3-0 underläge. och vi, nära en så kallad 4-0:a

FRÖLUNDA ÄR DOM BÄSTA HEJA HEJA HEJA VF...........

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
Frölundas pp måste bli hundra gånger bättre om det ska bli sm-guld...tror dem inte har gjort mål i pp....

Sv: fredrik norrena
HENKEBUS: Du är väl som jag? en galen supporter utan huvé.

Gapa först. tänk sen.

mysmi: Pat Jablonski är en målvakt som spelar med klubban i vänster han. Han spelade i VF från säsongen 1999 till 2001.
En mycket bra målis ändå.

mysmi:
ok!!

du har nog många år framför dig som galen supporter,,,

jag är glad jag har någorlunda koll på frölundas lag :)

HENKEBUS: nä, jag säger ju det, kan inga namn, det är ju det jag håller på att lära mig :), börjar med de svenska.

Jag har ju bara tittat på hockey, det är ju först för några år sedan jag faktiskt började intressera mig mer för sporten.

mysmi:
??????????????????

känner ej til pat???

hmmmm,,,

HENKEBUS: Ja han kan säkert vifta till några motståndare med klubba. Den har han ju faktiskt till allt.

HENKEBUS: tyvärr känner jag inte till denna man, men du har säkert rätt :)

mysmi:

PAT JABLONSKI,,jag säger bara pat "the jabber" Jablonski!!!

Han som back up till henke (bus) nästa säsong så har vi elitseriens bästa par igen!!!

Peter72: ja, och skidor på fötterna :)

woops, nu har jag helt plötsligt blivit erfaren, var nog mitt förslag med Teddy som målvakt ;)

mysmi: Jag hittade en annan. Pål Grotnaes. En norrman. dom brukar ju vinna. Fast det är kanske bara när dom har isen i magen. :)

liepins: mmm, jag tycker det :)

mysmi:

Kan skicka ner han på provträning iaf;)

liepins: min hund kanske kan stå, han gillar iaf att fånga bollar, ja, sånt som flyger i allmänhet ;)

Peter72:

Janne Lundell kanske?=)

HENKEBUS: He He He. det vore nåt dö. han kanske har blivit bättre sen sist. :)))

mysmi:

eller satsa på mario "bicecletan" brunetta igen!!!

;-)

Peter72: nä, det är väl som de(Henke och Norrena) säger, de måste välja en av dem, för båda är ju ändå tillräckligt bra till att vara 1:e målvakt

HENKEBUS: Om jag skall vara ärlig så tror jag inte att Norrena har en framtid i VF. En av anledningarna är att Henke är värd att satsas på. Han har själv sagt att han måste få spela mer i VF annars så lämnar han klubben. Jag har den allra största respekt för Norrena men det vore inte rätt mot honom att låta en såpass bra målvakt bara stå ett par matcher. Jag tror att klubben ser det på det sättet också. I alla fall om dom vill satsa på Henke

HENKEBUS:

Skulle också föredra Norrena i kassen snart. Han lär vara het!

HENKEBUS: oki hörru, får la lita på det då ;)

mysmi:

ingen idé,,

norrena är bra på det vf kommer att spela mot modo imorgon, nämligen kontringar och sätta pucken snabbt i spel är mr norrenas specialite,,,

HENKEBUS: står Norrena kommer jag vara nervig :-/.....

fredrik norrena
Norrena i kassen mot modo imorgon??

Det är dags för hesa fredrik att äntra slutspelet med storm,,

henke ä bra, (bäst!!) men det kan trots allt bli 21 matcher i slutspelet och det är svårt att hålla skärpan i alla fighter,,

låt fredrik vakta buren imorgon,, jag tror han själv kommer vinna matchen då han måste göra en bragd match för att få fortsätta,, han kämpar ju oxå lite för sin framtid i VF,,

/Bus

Sv: MoDo-Frölunda
Peter72: nä, det är ju det jag menar :)

mysmi: vinner vi imorgon så skall väl vi kunna ta en seger på 4 matcher? jag tror knappast att MODO vinner 4 raka. coh framför allt inte 2 i scandinavium.

Peter72:

Dom kan säkert vinna en...men två eller tre? njae.

Peter72: Håller med. En skräll att vinna en gång i Scandinavium - en världssensation om man vinner två som det i dagsläget behövs under förutsättning att man vinner sina matcher i Kempis.

danoj: Ja faktiskt det verkar som det skall till en riktig skräll om MODO skall vinna i scandinavium. Det kan hända men är inte särskilt troligt.

Peter72: Håller med du :))).

Funderade oxå över detta igår. Säg att frölunda vinner imorgon men kanske inte på fredag så ska de väl ändå kunna vinna en match till av tre.

danoj:

Så jag också ser på saken;)

Peter72:

Instämmer. Har dock en oerhörd respekt för Modo men tycker nog dem inte håller lika hög nivå trots allt. Utan att VF vart riktigt bra har de ändå vunnit två matcher.
Vid seger imorrn avgörs det på fredag...

Peter72: vinner vi imorgon så är är semin enligt mig i praktiken klar, vid förlust imorgon får vi en möjlighet att gå på hockey även på söndag :)

MoDo-Frölunda
Är det sista chansen för MODO att vinna på onsdag? Det verkar onekligen så. Frölundas spel har väl inte varit lysande kan man säga, men som sagt det är inte spelet som räknas till 100 procent. Det är ju faktiskt vinster. I modern tid tror jag inget lag har kommit tillbaka från ett 3-0 underläge. Vinner vi på onsdag kan vi nog räkna hem denna Kvartsfinal. Inget illa om MODO dom har kämpat väl och noga men Frölunda har kunnat vinna trots att dom inte har kommit upp i standard. Detta tyder på en bra och framför allt bred trupp som har många matchvinnare.

Vad tycker resten av er?

Sv: Summering
svanru: Jo, Timrå brukar vi ju slå utan större problem.. Skulle vara lättare oxå troligen.. Men jag vill ha det svåraste motståndet.. Dom två bästa lagen ska det ju va i en final..

Och vinner vi mot Frölunda i en final, då kommer det guldet att kännas ännu skönare.. Men det blir inte lätt mot Frölunda, dom är rukigt bra.. Nästan oslagbara... Men detta är slutspel, och då kan mycket hända!!

svanru: Tänkte just säga det ;) Vågar ni verkligen möta oss i finalen?

Vargatjutet: Jag börjar bli lite feg skulle det inte vara bättre att vi mötte Timrå. Hör publikens jubel i Götet av den utvecklingen :-))))

Patrik Skene: Grattis.. Det verkar som ni kommer att klara av MoDo lättare än vad jag väntat mig.. Bra, fortsätt jobba på så ses vi (Frölunda - Färjestad) i en sten hård final!!

danoj: Håller med, Oskar gör en kanonsäsong och underbatr med 2-0 i matcher. Bra stämmning i templet igår,hoppas på liknande på fredagen.Det kan tänkas bli en och annan öl också på fredag.Ha det bra alla frölundaiter.....

Sv: HENKEBUS's tråd
svanru: jasså du, får la kika in där då :)

fast jag jobbar ju oxå.....

mysmi: Desto mer livat på LIF och FBK´s HS

HENKEBUS: *gääääsapar stort* jo döh, det är ju det.....

HENKEBUS's tråd
dåligt med action här idag,,,,

gääääsp

Sv: Biljettsläpp till Semi?!
HENKEBUS: jaja, får skaffa en sån då :))

mysmi:

HEHE,, NEPP,, man får va snabb me plocken istället,,

HENKEBUS: då är det bäst man tar med sig hjälm då, stor risk att få puck i huve´t ju :)

« · 230726 · »