Frölunda HC

SHL · 60898 inlägg · 3408 ämnen
« · 231232 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Niklas?
remes: Sorry, såg inte att du var så långt borta men kanske det finns ngn annan som kan kila till Scandinavium innan bussen åker till landvetter och sedan rapportera eller så du väl spana i skyn när flygplanet passerar...

A-team: Nja, lite små drygt att åka från dalarna ne å kolla efter Niklas.. =)

remes: "Poängmaskinens medverkan avgörs idag på morgonen. Frölunda tränar lätt klockan elva idag och åker sedan chartrat plan till Örnsköldsvik och återvänder till Göteborg senare på kvällen, precis som senast.
I övrigt kör Frölunda på med samma lag som tidigare, vilket alltså innebär Henrik Lundqvist fortsätter mellan stolparna."
Enl GT på nätet - Du får sticka ner till träningshallen och kolla om Niklas är med eller inte...

Niklas?
Hur e det me niklas nu? är de nån som vet något?
magsjuk stod de på gp tror ja..

Sv: STORBILD, ÖLTÄLT O.D
HENKEBUS:

Jaja och här diskuteras det ishockey för fulla muggar :-) *S*

Jaja jag är inte förvånad att ni inte har nåt bättre för er....

Sv: ??
A-team: do är nog säkert hemma och kollar på de övriga matcherna skall du se.

HENKEBUS: Varför blir jag inte förvånad... ;)

Vf chefen:

Modo betyder pung på bosniska

Frölunda85: Idag visar Canal+ matchen HV - Djurgården och på fredag Timrå - Luleå. Vilka matcher som skall visas på söndag och tisdag är inte bestämt ännu men förhoppningsvis är Frölunda spellediga då!

Sv: Frölunda - Modo del 3
Dream Team: Nu kanske nån hann före men det är Shirley Bassey som sjunger Where do I begin? . Hemskans bra låt.

Frölunda85: Inte Frölunda i a f. MoDo-Frölunda och Luleå-TIK sänds på ppv. De andra matcherna sänds på canal+ respektive canal+ Zap.

Sv: fredrik norrena
Vf chefen: Murrayfield Racers finns i Scotland (Edingburgh) och spelar i Brittiska nationella ligan (BNL). Stackarn fick han avsluta sin karriär där...

HENKEBUS: Vilket betyder pung? Modo el Piska?

??
Vilken match kör dom på canal+ ikväll?

HENKEBUS: sicken himla bra ide :), det kunde väl göteborg & c/o göra...eller?

HENKEBUS: det vore gött......men vem skulle arrangera de då....?

STORBILD, ÖLTÄLT O.D
om vi lyckas med konststycket att äntligen piska ut Modo ( vilket för övrigt betyder Pung på bosniska...) vore det inte läge för VF att slå upp en storbildsskärm och lite öltält på heden då och visa matcherna i semin,,

Det LÄR nog bli knôkafult ändå,,,

Vore kul ,, då det är bortamatch att få lite feststämning här i byn,,,,

sannes: John Newberry Enligt hockeydb.com avslutade han sin karriär i Murrayfield Racers i BNL vad nu kan vara. han spelade några år till i sverige innan han stack. 61 poäng på 34 matcher är inte illa.

Sv: Frölunda - Modo del 3
Helt ovidkommande fråga: Fick en undran om en reklamfilm på TV för Falcon som går mycket just nu. Frågan lyder: Vad heter artisten/låten? Får gärna lite mera fakta om filmen...

(Har själv ej sett denna film, nån som kanske har det...)

Frölunda - Modo del 3
Läst på modohockey.se forum:

"Av någon underlig anledning känner jag mig som General Custer eller ngn omkring honom under slaget vid Little Big Horn, Indianer, Indianer!! Överallt Indianer!"

Gillar liknelsen skarpt.

Nu hoppas man, trots att man är frölundait, att man fyller Kempis imorgon. Finns inget bättre när publiktrycket är så stort att man inte ens hör kommentatorerna. Segerns sötma blir så mycket underbarare då. :)

Sv: Tröjnummer?
Kolla in här om ni finer nåt intressant:

OBS! Länktipset

sannes: har redan kollat det. finns ytterst lite om Emil.

hegen: Jag tror också att det var nummer 18. är inte hundra men nästan

hegen: Kan inte det stå på Frölundas hemsida. De har uppgifter om vilka spelare som har spelat i föreningen, kanske tröjnummer står också.

hegen: jag trr också det var 18, ja det va det nog.

Peter72: Tack för infon!

Jag fick för mig att han bodde kvar i Sverige med sin familj för han träffade väl nån tjej från Göteborg......
Oj, känns som jag är helt ute och svävar.....

Nu får Ni prata minnen utan mig, nu är det sängen som gäller.

Tröjnummer?
Tjena, vi satt och snackade i pausen igår om det klassiska 1980. Vi kom ihop oss om vilket Nummer Emil Mezaros hade. Svågern hävdade nr.13 men jag är nästan bombsäker på att det var nr.18.Vem har rätt?

sannes: Newberry har jag för mig att han flyttade tillbaka till USA.

liepins:

Det är nog kärringen (jag alltså) som knallar till kojs först.
Klockan ringer tidigt och är sjuk (men måste jobba ändå) och inget bredband, det blir en dyr säsong för mig men vad gör man inte.

På tal om gamla minnen, någon som vet var John Newbarry tog vägen.
Jag vet att det är en taskig stavning men jag kommer inte på vad karln heter. Pinsamt!
Han avgjorde i sudden mot Björklöven tror jag det var.......för många herrans år sen

frölundaindian: Har redan lovat honom att få komma med till en finalmatch. Han har inte sagt något namn än. men som jag gapar och tjoar när det är bortamatch på en del spelare så kommer han nog ganska snart att lära sig dom.

Peter72: Riktigt bar kan han några namn då?, typ: Cajna eller oscaj ackejstjöm. de e bra. TA med han till Finalen :)

liepins: jajemän det är minnenas afton ikväll.

sannes:

Nej nej..inte läggdags än...:)

Sitter o spanar när ni snackar minnen...

frölundaindian: Han har sett ungefär fem matcher. alla med publik över 10000. det är en bra början

Peter72:

Om jag någon gång kommer att få barn så är det inte snack om vilket lag som gäller då.
Det finns för sjutton inget alternativ. Så det så!

Peter72: de e BRA hur många matcher har han sett :))

liepins: Å jag känner mig som jag ska. 20 ungefär och så några månader+++

liepins:

Läggdags?!

sannes: Jag skall i alla fall lära min son att spela i VF´s tröja. han håller på och skolas in till en frölundait nu. Han är bara 3 men det skall börjas tidigt

Skärpning sannes!

När jag för egen gång skull lämnar mina fotspår på HS så kan jag inte stava ordentligt.
Sorgligt!

Jag hoppas Ni kan läsa och förstå vad jag skriver ändå.

Peter72: och barnen tar efter, ja så är det ju men när ska dom fatta :))

Peter72:

Känner mig plötsligt ruskigt ung;)

frölundaindian: Ja det var ungefär 1977, 78. nångång där. vilket "gäng" det var då.

Peter72: Som jag skrev så såg jag inte grabbarna spela så mycket i slutet av 70-talet och början av 80-talet. Mina föräldrar ville inte köra mig till Göteborg, det var ca 15 mil enkel väg och det tyckte dom var lite för långt. De var inte ens intresserade av sport heller. Kan jag vara deras dotter?! Tveksamt.

Men jag har tagit igen det med råge senare i livet. Men sitter ju till, och med uppspikad i Scandinavium....mitt namn alltså.
Jag och visserligen många många trevliga människor men jag finns där, vackert så.

frölundaindian: Jag tror att det har lite att göra med tradition 50 talister håller oftast på Leksand och brynäs för där var deras storhets tid. typ under 70 talet och 80 talet. sedan kom alla de andra lagen efter. Har nog lite att göra med Spelare också.

Peter72: vilket år? det va vär runt 80

sannes: men var kommer dom i från, LEKSAND fansen, inget onte men herrgud, över allt :)

sannes: Första gången jag såg dom var i gamla frölundaborg. jag tror att det var VF mot brynäs. Gamle slagskämpen Broström och "lädret" Mike ford. Han kunde inte åka skridskor bra men som han kämpade.

frölundaindian: Leksandsfansen finns här i Uddevalla, det kryllar av tokiga masar och resten håller på Brynäs....och så finns jag, nja så illa är det väl inte riktigt men nästan........

Jag började att hålla på Frölunda någon gång i slutet av 70-talet (jag var inte så gammal då så jag såg inte så många matcher)
Jag glömmer aldrig ett fullsatt tempel och möte med Vita Hästen mfl.

Peter72: Så ska det låta, därför har jag serie biljetter.:))

« · 231232 · »