Frölunda HC

SHL · 60899 inlägg · 3408 ämnen
« · 231514 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: uppladdning
HENKEBUS: På bertzeli gatan ta spårvagnen rfån drottnigtorget eller dylikt all som går via kors vägen funkar även 8,5,7.an funkar

frölundaindian:
stage door,, ska lägga det på minnet,, får ta med mig en polare från jönköping dit då (inbiten vf supporter som en annan) så att han får lära sig lite riktigt tjôt då...

HENKEBUS: Stage Door eller jamesons pub har väl lite folk vad jag vet medn Stage door e nog bäst!

Dragan 2k: Frölundaiter = supportrar och inte spelare får man hoppas. Hehe

HENKEBUS: Stage Door är rätt nära arenan. Många frölundaiter är där och många GG.

uppladdning
på fredag,, var är det bäst att "ladda" upp inför matchen,, vart går de flesta fans,,

Sv: -HEJA VF-
mysmi: nu är det slut spel då är jag bänkad här !!

Sv: fredrik norrena
finne85: det låter ju bra:))

frölundaindian:

Nja... beror på hur man ser på ordet hetare..

Lundqvist blir ju så oerhööört uppvaktad i media medan Lassila ännu inte har upptäckts av media.

Han har ju inte riktigt lika bra statistik som Lundqvist.
Men det är ju självklart eftersom Lassila står i ett lag som förlorar nästan varina match, och henke som står i ett lag som vinner nästan varida match...

92,50 % är hans räddnings procent.
Och 5 "nollor" på 18 matcher.

Se länktips (på finska)

finne85: Coolt kan man vara heteare än lundqvist??? Och ka man vara en större talang?? dena målvakt vill jag verkligen se :)))

frölundaindian:

Jo, det kan hända att han drar tillbax till TPS.
I början på säsongen hade ju TPS store målvaktsproblem, men nu efter julen så har 19 åriga Teemu Lassila tagit ansvaret och gjort det utnmärkt!!! Hetare än Lundqvist vill jag nästan påstå...

Och Jokerit har ju Lehtonen så dit far han knappast om han blir kvar, men må ju hända att han drar till NHL efter denna säsong.

Detta är priserna i GRUNDSERIEN:

Biljettpriser Elitserien 2002/2003:

Sittplats 160:-
Ståplats vuxen, 90:-
Ståplats ungdom, 13-18 år, 40:-

0-12 år, Fri Entré i betalande målsmans sällskap

frölundaindian:
såg att den gamla janne lundell har ett snitt på 4,5 insläppta mål per match förra säsongen,,, samt att super mario brunetta spelar i div2 i tyskland..

HENKEBUS: åå herregud vad kostar Stå platserna då ?

frölundaindian: gör ni inget annat på dagarna *flin* har ni inga jobb?? :)

finne85: JA tror att han finns kvar nästa säsong, även henke. men sen drar Norrena till TSP åbo elle kanske Jokerit

HENKEBUS:

180 kr på de billigaste

frölundaindian: Kanske sär stavningen...

Men iaf så ser kempis hyfsat fullt ut med bara 4000 på läktarna, det är mest på stå där det ska packas in folk... Tycker alltid redan vid 4500 att det är knökfullt men men...

Publiksiffror hit o dit... det har alltid sina anledningar. Förväntningar, spelarmaterial, tradition, folks lathet, TV...

HENKEBUS: Kostar vadå? Jag vill veta :)

Dragan 2k:

"Tror dock, till skillnad från dig, att vi kommer att återse Fredrik Norrena i Tampa nästa år."

-Knappast. Han kommer ju för det första inte att få en plats i VM laget iår så dom har nog nästan glömt honom skulle jag tro...

Men han fick ju ett kontrakt i sommar som han inte var nöjd med.
Så om samma kontrakt fortfarande finns kvar så kan det ju hända att han nappar och tar chansen. Det beror ju förståss på hur det blir med Frölunda. Fast knappast finns kontraktet kvar.
Tyvärr.

frölundaindian:

hörde att de billigaste sittplats kostar i kempis

frölundaindian: De måste ju skylla på nåt :)

Logan: Jasså, men det va mycket lite folk där det syntes även på Canla +, varför e det så lite folk där? svårt att hitta någon anledning.
Det har ju varit fullsat inann Slutspel.
är det biljett priserna?

finne85: Målvaktssituationen inför nästa säsong är rätt unik. Aldrig har vi haft så angenäma problem med sådana fantastiska målvakter som vi har. Tror dock, till skillnad från dig, att vi kommer att återse Fredrik Norrena i Tampa nästa år.

frölundaindian: Känns dock som om det kommer att bli väldigt svårt ikväll... Modo lär nog vara heltaggade till tusen...
Men bara VF står på sig som sist så fixar de nog segern...

frölundaindian: Den där bilden är tagen innan match, under uppvärmningen och säger ingenting om hur det såg ut i Kempis

Peter72:

"Om jag skall vara ärlig så tror jag inte att Norrena har en framtid i VF. En av anledningarna är att Henke är värd att satsas på. Han har själv sagt att han måste få spela mer i VF annars så lämnar han klubben. Jag har den allra största respekt för Norrena men det vore inte rätt mot honom att låta en såpass bra målvakt bara stå ett par matcher. Jag tror att klubben ser det på det sättet också. I alla fall om dom vill satsa på Henke"

- Hmm.. tror du har fel. Det vore ju dumt av Frölunda att satsa på Lundqvist före Norrena, då syftar jag inte på vad dom båda kan prestera, utan att det verkar ju som Lundqvist gärna åker över till NHL, och tror inte kontraktet ligger långt bort... iaf. inte om han spelar som han gjort dom senaste månaderna.

Så därför vore det dumt att satsa på Lundqvist för han stannar knappast längre än 2 år i VF.
Möjligtvis bara 1 år.

Och Norrena kommer knappast att få nått NHL kontrakt, iaf inte nåt han är nöjd med. Så han skulle säkert jätte gärna stanna i Göteborg resten av karriären... varför inte en myllys?
Dom är ju rätt lika, syftar på spelstilen =)

Så med detta vore dt ju dumt att satsa på Henke.
Men man vet ju aldrig, visst kan dt hända att han stannar i flera år än så..

Det här är min teori.

Dragan 2k: 0-3 I ryggen För MoDo, då är det tungt i scandinavium.

men det finns dom som säger att Modo skulle ta tag i detta och verkligen kämpa nu när det gäller så mycket.

ÖH.....dom två första matcherna var ju minst lika viktiga specielt den i kempis, dom har haft två chanser att vända och vinna detta är den 3.dje dom är lika motiverade som förut, inte mer.

Däremot tror jag att vf kommer åmga på mer, för dom har ju liksom en större MOROT och vinner dom i kväll så är det nästan klart men om dom skulle förlora så är det match igen.

Så 1-2 är mitt heta tips!

frölundaindian: Oj vad glest det såg ut från Kempehallen senast. Undrar hur det blir ikväll. Hoppas på en fullsatt Kempis.

frölundaindian: Visserligen har vi vunnit både kvartsfinalerna med uddamålet men att påstå att Frölunda är rejält skakade är inte direkt någon sanning. Pirro försöker lägga över pressen på Frölunda inför dagens match men faktum kvarstår förlorar Modo ikväll är det i det närmsta kört för Ö-vikslaget.

SÅ HÄR SKA DET SE UT!!

Så här fullt va det i kempis förra matchen ( fy skäms )

Hoppas på mer folk i dag, i det sk HOCKEYTEMPLET

Men som det ser ut så är det SCANDINAVIUM som är det överlägsnaste HOCKEYTEMPLET i sverige

frölundaindian: Jag håller med. Har man sett båda matcherna så gör man det. It's that simple. ;)

HENKEBUS: ja precis vad får PIRRO allt i från??

Kolla Läktipset:

frölundaindian:

NJAE,,,det finns två saker som är omskakade,,,

det ena är champagnen som är skakad och klar,,,

det andra är Wernblom som fortfarande har huvudvärk efter ronnies pärla i nyllet...

frölundaindian: det jag menar är att

Vi har skakat om Frölunda rejält så här långt, säger Pirro Alexandersson

håller jag inte med om.

men 1-2 (till vf) håller jag med om :))

i KVÄLL BLIR DET 1-2

"Vi har skakat om Frölunda rejält så här långt, säger Pirro Alexandersson"

Någon som håller med???

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
A-team: jaja....han e ju LITE bättre än danielsson...men domarna ska inte behöva avgöra.....Vf mot sm-guld

ribba9: Rydhed skall blåsa ikväll enl swehockey

Någon som vet om det är herr danielsson som dömmer idag oxå....?

Sv: Det går nog bra ändå!!
Vargatjutet: ja den som tror nå annat kan ju gå å lägga sig.. =)

Det går nog bra ändå!!
Hej hej.. Jag tror ni tar ytterligare en vinst mot MoDo ikväll.. Även om Niklas är borta.. Frölunda har en ganska bred trupp, kanske så blir det ungtupparnas kväll ikväll!! VF och FBK är dom lag som blir först klar för semiFinal....

För vi kommer väll att ses i en final?? Längtar redan, i skandinavium är det alltid kul att kolla på hockey.. Hoppas på ett bra krig både på isen och på läktaren..
Ni tar MoDo ikväll med 4-2...

krog
dåligt med info nu,,,, fortfarande ingen som vet om det finns något ställe eller församling som sänder vf-modo ikväll????

Sv: Niklas?
danoj: Ni ska nog se att det löser sig för er ändå. Tvivlar på att vf står och faller med "Poängmaskinen" ;) iaf inte mot modo

danoj: En tunnis? Ballar ur så fort det blir allvar... ;)

A-team: Så förbannat typiskt att det ska komma just nu, dom har ju haft hela säsongen på sig att bli sjuka, trött jag blir..

remes: Du behöver inte spana efter Niklas på planet enl hemsidan är Niklas sjuk och spelar inte idag.

remes: MODO Hockey - Västra Frölunda HC RYHED, Lars Johan enl
Swehockey. Danielsson får vila idag.

Är det Danielsson som dömmer dagens möte oxå?

A-team: ja jag kan ju ställa mig å kika efter planet.. =)

3-1 te frölunda idag! =)

« · 231514 · »