saly: Hehe. Finns det något mer älskvärt en en göteborgare? Jo, det skulle vara 600 000 av oss. Du är mycket välkommen ner hit på sommaren. Varmt och många uteserveringar. Dessutom spelar kungen Bruce Springsteen här i sommar.
frölundaindian: Ja visst e de dubbelmoral från min sida när jag säger så men jag har alltid älskat folket i från Göteborg men blev så besviken när jag hörde detta buande..nästan som att man trodde att matchen spelades i Globen. Nä nu får ni gjöra allt för att jag ska älska er igen,,,,
Dragan 2k: Härligt att höra att du e vettig människa de är inte roligt att MoDo tappar 6-7 spelare varje säsong,om tänkt att ta Guldet någon gång,, men inse att om 50% av detta gäng som jag skrev om nedan kommer hem samtidigt då blir MoDo ett Topplag igen..
Dragan 2k: Antar att du e VF supporter och det glädjer mig att du försvarar Färjestad i detta fallet..vänta bara tills NHL håven kommer till Götet och värvar sönder dett fina lag..något som EX MoDo Fått gjort dom sista 10åren----
frölundaindian: Äntligen en vettig människa ..så klart att det är likadant i Örnsköldsvik eller i Globen..jag ville bara visa hur sår bara Domarna kan vara..stackars den dommare som dömmer i morgon i göteborg ..om ett domslut blit matchavgjörande.... föresten kan ni kalla Alavaara för Finnen det gjorde MoDo folket när han spelade i MoDo....
saly: Jag vet att denna debatten är ganska nerlagd.
men jag vill ändå svara på inlägget och påhoppet mot GOA GUBBAR
SALY SKREV:
"Efter att varit rättså neutral i matchserien i mella Modo & VF så måste jag säga att hur publiken uppträdde i går när Jonas Johnsson gjorde sin mycket fula grej på Hedin.det kanske var 100st som såg vad som´hände men 11900 buade och skämde ut säg när Johnsson åkte ut,sådana saker som han gjorde borde automatiskt bli avstängning rästen av säsongen, och att ha mage och kunna bua ut Modo och Domaren vid detta tillfälle säger väl allt om era Goa Gubbar på läktarn,nä fy fan för sådan enögd publik hoppas att Modo går vidare för ni i publiken är inte värd att ha något lag i slutspelet"
Ja du, du var naturligtivis där och såg att alla dom 11900 personerna Buade åt Domaren.? och sen inte för att försvara GOA GUBBAR men GOA GUBBAR räknar man in en skara vid klacken som består avv högst 300 man och kanske några 100 till. dom övriga 10000 som, du säger, BUADE. är vanligt folk i GBG, som jag tror är exakt samma typ av människor som bor där du bor, liksom om du går på en hockey match mellen ditt lag och t ex: MoDo, och en idol och nyckelspelare blir utvisad och match straffad för en Spearing, så visst fan tror jag att publiken Buar åt Domarn och inte åt spelaren, man buar inte för att det var direkt FEL domslut, utan att man vill visa, att BUUUU det där var inte bra gjort domarn nu kommer vi ha en man mindre på isen, oavsett vad spelaren gjorde.
SÅ sluta gnäll på Publiken i GBG den e lika dan överallt, dom vill att sitt lag ska vinna, eller som du resonerar "ENÖGD".
saly: Vad håller du på med? Alla klubbar värvar eller ska man upphöra med den verksamheten. Modo ligger väl inte på latsidan när det gäller den verksamheten heller?
Dragan 2k: jo det e ju en av fördelarna, stämmer bra... Sådana backar e aldrig fel att ha i pp heller, har de bra skott så...
tycker vi i FBK skulle behöva en spelskicklig back med offensiva kvaliteér istället för er...vi behöver ju en ersättare till Rhodin, o dom växer ju knappast på träd om man säger så =)
Oj då. Så var Alavaara petad i morgondagens match - i alla fall om man får tro vår kära Henrik Leman. Måste kännas riktigt tungt. Bänkad och bänkad - han finns inte ens på bänken.
Tungt för honom. Lider med honom. Men han är troligtvis tillbaks i nästa match. In kommer Leetma i stället med Svensk som extra back...
Det kan nog bli problem om några år på domarfronten antar jag. För det är ju som du skrev vem vill bli domare nu. Dom blir ju dessutom mordhotade....brrrr....så otäckt, då har det gått på tok för långt. De är ju för sjutton människor dom också men det verkar som många glömmer bort det.
Men jag får erkänna att jag har sagt några väl valda ord ibland över dess svartvit randiga gossar.
sannes: Visst är det så, men vem vill vara domare egentligen? Rekryteringen blir ju inte direkt lättare när i stort sett alla domare blir idiotförklarade. Jag hoppas att vi får datordomare i framtiden, en förhoppning som naturligtvis är en dödfödd utopi.
Det är mycket kloka ord som kommer ifrån Norrland tycker jag.
Att få stora darren är inga som helst problem för mina grabbar, de yngre killarna har ingen vana på att spela slutspel. Fast det märktes inte på Alexander Steen.
Oavsett vad som händer på isen så skall en spelare aldrig ge igen, det straffar sig alltid.
Det är inte lätt att vara domare idag, vilken sport det än rör sig om, men de borde väl för sjutton finnas ett par som kan stå pall när det börjar att hetta till. Man ska kunna våga blåsa tycker jag. Domarstandaren har varit dålig i år, jag brukar för det mesta se positivt på domaren men det finns några riktiga bottennapp som har dömt i elitserien tycker jag.
sannes: I ett slutspel är det nog lätt att få stora darren, speciellt inför så stor publik. Det är ju nästan förväntat att man ska höja nivån, men ännu större krav är det att domaren skall vara konsekvent.
Spearingen på Hedin föregicks ju av något som för mig liknade ett riktigt svanhopp, men som kanske var en ojusthet (Har inte orkat kolla videon än.) Hur som helst, domaren friade. Direkt efteråt så hände övergreppet . Publiken var då redan "tokig" över första händelsen. Klart att han tvekade, eller inte vågade blåsa.
Jag är ledsen, att jag förstörde dina förhoppningar. Sorry!
Igår hade vi tur som vann, vi var ju helt under isen (?!) i stora delar av matchen tycker jag. Det var tack vare Johnsons matchstraff som gjorde att vi repade en hel del mod. Men det är för bedrövligt att det skall till ett matchstraff (som var helt riktigt enligt min mening) för att man ska vakna.
Jag vet att detta matchstraff har varit på tapeten hela dagen men jag måste ändå få säga att vad pysslade domaren med som inte såg det i första läget utan var tvungen att ta hjälp av linjedomaren för att lösa det. Karln stod ju precis bredvid.
sannes: Jämrarns. Jag tyckte jag såg en liten liten öppning i matchserien. Nu får man leva på hoppet som dött ett tag till. Dubbeljämrarns. Jag är deprimerad sen igår. Även en ganska kraftig förlust i morgon kommer att glädja mig, så jag hoppas att Indianerna tar det lite lugnt med skalperingarna.
Fråga TIKarna vad de anser i den frågan... ;) För övrigt är jag nöjd med MoDos insats. Alla tippar ju VF som svenska mästare, så att vara så nära i flera matcher mot VF är inte illa.
Nej. Jag har bara lärt mig att skriva, ännu så länge. Jag hoppas att mina inlägg passar in i de debatter jag deltar i, trots att jag inte vet vad jag svarar på.
gud: Jag är inte enögd. Har själv kollat. Jag blundade med ena ögat och såg då att det andra var öppet. Eller såg och såg. Jag använde uteslutningsmetoden. Eftersom jag jag endast såg ögonlocket förmodar jag att det andra ögat var öppet.
Inte för att vara elak, men om man är übermoderator eller moderator för Linköpings (var det väl?) gb så står det garanterat i "raderade inlägg" (om man nu har svårt att tyda stjärnor).
Om du får tjöta med motståndare måste väl vi också få göra det?
Förmodligen syftar NuMo på att du gjorde bort dig.
(För övrigt: kom inte och säg att vi alltid kommer i grupp bara för att vi är fler än en som skriver i VFs gästbok så här i slutspelet där våra lag möts...)