Frölunda HC

SHL · 60905 inlägg · 3408 ämnen
« · 243473 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 1-0 till Frölunda
gud:
Fixat...

Tycker arkiv x är lite läskigt för övrigt;)

gud: Hallå, hallå, det här är X22
anropar
förvirrad astronaut....

Eller hur gick den? ;-)

liepins:
jo...

Sv: In med Norrena?
finne85: Inte värt att kommentera. Henke står tills han gör bort sig, vilket han inte kommer att göra eftersom han håller för hög klass för det. Inse fakta....... Henke är slutspelsmålvakt för Frölunda!!!

Klinth:
men hallå eller...;0)

gud:
Äh va fan...;)

Har han inte ringt??? Ska se till så han gör det direkt annars...

liepins:
men hallå eller....känner inte igen nått du skriver...;0)
det var ju något om Arkiv X här igår..så du måste ha misstaget dig...;0)

FORZA TIMRÅ IK...nu är vi på G..

har du sagt till din polare att ringa mig??

liepins: Visst är det seger i morgon, och på Torsdag, och på Lördag, så vilar vi oss i form inför finalen sedan....

(Måste ge Timrå-pojkarna lite mer att psyka om)

gud:
Är det del 2 i psykkriget nu eller? Senast hade vi ju redan vunnit guld, nu testar farbror gud en ny taktik?;)

Tror stenhårt på en seger. Minns du vad jag sa i tele igår ang matchserien?;)

liepins:
näääääää...jag är vaken..jag lovar...
och om du inte tror mig så har jag bevis för det...;0)

så du tror verkligen att ni har en chans i morgon...;0)

finne85:
Håller med som vanlig. Dunka in Norrena nu!

Vill ingen kommentera?

gud:
Tydligen har du inte vaknat. Uppenbart att du drömmer;)

liepins o Klinth...
klart att jag har vaknat...och en grymt trevlig förmiddag
har jag haft...solen skiner och jag är glad fast MITT Timrå ik förlorade...

ni ska veta att jakten har börjat....och det skall bli coolt att se FORZA hockey på Tisdag...och givitvis en borta seger blir det...;0)

gud: Kom och FORZA bara, det gillar vi i Scandinavium, FORZA utav bara H**vete, så skall vi FORZA ännu mer, det lövar jag daj som vi säger här nerigenom ;-)

gud:
Jaså nu har du vaknat också..;)

Precis det jag skriver ju..ingen jävla dö-vikshockey...

liepins:
Öööh..din lilla räkodlare...
klart att TIMRÅ IK inte ska spela MODOhockey...
näää..det är FORZA hockey som gäller...;0)

"han är bevisligen en bättre målvakt än Norrena men han behöver vila en match för att få tillbaka hungern"

- Fan vad jag blir trött på alla som säger att Henke är bättre, snarare tvärtom! Henke har vart bra i grundserien och nu har han börjat darra så hans "normala nivå" ligger väl därimellan nånstans.
Norrena har vart bra under HELA karriären sin, i typ 10 år, och så finns det folk som säger att Henke är bättre för att han spelet bra en säsong, som irriterar mig oerhört mycket!

MoK GG:

"Lägg märke till att personen som skrev detta såg matchen på TV. Därifrån får man aldrig ett 100% bra bedömmande. Trött på folk som ser matcher på tv och sen går ut och betygsätter spelare och matcher."

- Det spelar nog ingen större roll om man ser matchen på TV eller "live". Det är väl självklart?!

matsby:
Hoppas verkligen inte de grisspelar. Fått nog av Modo nu;)

Kallio och Johnson är billiga när det gäller såna kurser har jag hört...

liepins:
Som AB skrev idag så måste vi nog grisspela som MIF och satsa på kontringar, kan tänka mig att det blir lite mer sådant i morgon, vi kanske också skulle gå en kurs i efiktivitet av johnsson och kallio t.e.x

Stefan85: Angående uttalandena på svenska fans. Lägg märke till att personen som skrev detta såg matchen på TV. Därifrån får man aldrig ett 100% bra bedömmande. Trött på folk som ser matcher på tv och sen går ut och betygsätter spelare och matcher.

matsby:
Tackar.
Jo ingen av de bägge målvakterna hade väl någon av sina bästa dagar. Plus till Henke dock.

Timrås fall blir nog om de tänker fortsätta spela Frölundas hockey. Dvs anfalla lika friskt. Timrå behärskar inte det lika bra då de blottar sig så mycket bakåt. Samma var det senast i Gbg då VF vann med 6-3.

1-0 till Frölunda
Ja man får grattulera till första vinsten..Våra killar var duktiga att missa frilägen och öppna mål idag, något ni behärskade.
En till skillnad var målvakterna,,idag ger jag kapanen en 2:a medans Henke var väll en 3.5:a..eller är jag orättvis där?

TIK såg virriga ut i försvarszonen och ingen riktig fart under skridskorna, jag hoppas den är tillbaka i morgon och att kapanen höjer sig minst två snäpp för då kan vi kanske spela jämt med er i scandinavium.

danoj: Håller med. Henkes 1:a är väl lite i hårdaste laget, eller?

Stefan85: Väldig konstig bedömning på spelarna enligt mig på svenskafans.com :)

Stefan85: Tycker Henke kan stå kvar så länge vi vinner. Han måste bara upp ett par snäpp till.

Sv: Bättre kan ni väl?
Jimmy: Jag var inte speciellt imponerad av Timrå heller. Och målvakterna var väl lite sådär.

Sen att matchen borde slutat 7-3 istället för 6-4 är ju en annan sak. Jag menar Jens Karlsson blev inknuffad i målgården vid det målet Lärking dömde bort. Alltså är det helt regelrätt och borde dömts som mål. Och sen en sak till. Blir Matthiasson målskytt till 2-4 så är det hög klubba. För det var han som stod framför Henke och styrde pucken. Får han målet så är det definitivt hög klubba. Men inga sura miner här, vi vann ju.

Härligt att Johnson kommit igång på allvar också. Och Kallio var suvverän. Men jag förväntar mig mer av Henke.

In med Norrena?
"Henke" har inte alls kommit upp i normal standard.
Läge att slänga in Fredrik Norrena?
(se länktipset)

Sv: Chatta med Carnbäck
Dragan 2k: Hahaha! :-D
En sak är säker. Slutspel är inte bra för studierna...

Wulfgar: Exakt. Men jag vill inte på något sätt bidra till ditt akademiska förfall.:)

Dragan 2k: Jahapp, då var det bara att skippa en föreläsning imorgon då, så man inte missar chatten...

Dragan 2k: Då sover jag, så jag hoppas att någon tar chansen och ställer lite intressanta frågor som man kan läsa imorgon.

Chatta med Carnbäck
Missa inte chansen att chatta med kungen av Frölunda himself imorgon mellan klockan 14 och 15 på Göteborgs Postens webbplats.

Se länktips.

Sv: Trådbyte
Vf chefen: Jadu, ingen aning faktiskt ;)

danoj: Hade inte FBK nån finne som hette nåt Hyvänen som dom värvade. Vad sysslar han med nu för tiden? Har han lagt skriskorna på hyllan? :-)

Sv: Bättre kan ni väl?
Jimmy: Den som väntar på nått gott ;)

Bättre kan ni väl?
Här väntar seriesuveränen och blivande mästarna Frölunda Timrå. Trodde mig få se ett dominant Frölunda av mästarklass men även om ni vinner så såg ni inte sådär oslagbara ut som ni borde göra.

Men Grattis till ännu en seger på vägen fram till SM-Guldet. Men har ni inte mer att ge så kanske Timrå kan sätta stopp för er redan nu med lite flyt. Herregud vilket fiasko det skulle vara för er. Näe men i Kålleseum blir det andra bullar kanske. Vi måste ju trots allt vinna minst 2st därnere nu vi för att gå vidare så nog är ni i final alltid. Grattis!

Peter72: jepps, dom är lite hemliga dom där timråiterna ;)

danoj: Gud har gott och lagt sig för att nana. han skulle tänka på nån sockerdricka och nån ölkorv sa han.

Trådbyte
Var bara tvungen, orka älta en onödig tråd som nedanför ;)
GUD, nu hoppas jag att du bett servitriserna på babar att hålla ölen kall till spå tisdag, för då smäller det!! :)

Sv: RL's tråd
gud: Ja ölkorven han var med mig tidigare. fast efter att surrandet hade börjat. känner honom inte men han var trevlig och bjussade på käk.

Peter72:
nu ska jag strax hoppa i bingen o fundera på vart du har
hittat denna mystiga sockerdricka o försöka lösa gåtan...

jag har nämt Arkiv X tidigare i kväll och det känns nästan som om det kan vara lösningen...problemet är..vart kommer Ölkorven in..

Hmmm...

gud: Har ingen aning faktiskt. jag såg en butik som bar öppen och in i den gick jag. väldigt trevliga människor där . det verkade som dom ville att jag skulle köpa hela affären. Kan ha varit Domus men är inte säker. nä nu vet jag det var Mc Donalds för jag käkade också. Undrar om dom har ölkorv där hmmm.

Peter72:
Ooo...den blev ju seriös sedan du kom tillbaka ifrån resan till TIMRÅ IK gästbok...

det problemet med surret känner jag igen..Hmm..är du
säker på att det var ICA du köpte sockerdrickan?? låter
mer som Domus på Avenyn..eller lite längre ner på gatan..vid skopunkten??

Ursäkt
Har ett meddelande från RL han ber om ursäkt för sitt beteende. och hoppas på förlåtelse.

gud: Den är seriös nu. vi har lyckats att få bort surrandet. det var en riktig plåga. men konstigt nog surrar det lite i alla fall. J..la sockerdricka. Sicken skit system...hrm icabutiken säljer.

eller kanske jag skulle ta timrå istället ;)

gud: vi e helt seriösa ju :0........tror du inte på vår taktik, jag som ahde hoppats på att bli tränare för VF nästa säsong :-/

mysmi: Ja då ser dom inte ett jota. och så får vi enkla mål. precis som om vi inte skulle få det ändå. he he

jaha..och jag trodde denna gästbok var en seriös sida...;0)

« · 243473 · »