Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 249658 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bättre kan ni väl?
FreddanVF: Ja troligtvis blir det väl så. Ni vinner i 2 raka nu. Men vi kommer ändå vara säsongen största vinnare skulle jag vilja påstå. Fantastiskt hur vi som skulle åka ur har kunnat hamna 3:a i grundserien, ledde den faktiskt där runt omgång 30 har jag för mig. Vi slår ut Luleå i 4 raka och pressar VF hårt i semin. Otroligt!

Sedan har vi alddrig förorat mot FBK med 8-0 och 7-3, däremot med 8-1 och 7-2. Kändes viktigt att redogöra ;) men som Frella säger, grundserien har lite betydelse.

FreddanVF: Syftar inte på FBK... Det är VF som gäller i första hand men vi får väl se!

SirPimme: Vi får väl se om ni får chansen att bevisa det. Personligen sätter jag en femma på FBK.

FreddanVF: Att vinna stort i serielunken är en sak, att ens vinna i slutspelet är en annan...

Frella: Vi fixar festen imorgon. Vinst i Borgen och sen sätter vi er på plats ordentligt precis som mot Modo.

FreddanVF: Timrå förlorade oxå mot VF i samtliga matcher. Skulle vilja påstå att resultaten i grundserien i är av mindre betydelse i ett slutspel som går in och ger allt för.

Jimmy: Timrå åkte på pisk med 8-0 och 3-7 mot FBK så ni är absolut inte bättre än dom. Djurgården vet jag inte. Men jag tror i dagsläget att vem som än går vidare från våran serie så kommer Färjestad åter igen ta guldet.

FreddanVF: Aldrig tänkt på att Timrå kanske är bättre än DIF och FBK? Jag säger inte att det är så men det kan mycket väl vara så. Sedan så är det alltid svårare i ett slutspel. Hur som helst så är jag av den tron att bua ut laget inte lär hjälpa dem, snarare tvärtom. Men forsätt bua ni, hjälper bara oss.

FreddanVF: Är inte så insatt i fotbollens olika publiksiffror, men skulle man ta bort de 2 derbyna ÖIS-IFK så skulle ÖIS ligga efter de flesta lag i serien. IFK har väl ca 6-8000 varje match? Sthlm har ett större fotbollsintresse än götet men det ändras juh hela tiden. AIK vann väl publikligan vad jag kan minnas, kan tänka mig med DIF och kanske Bajen som 2a resp 3a?

Dysso: Jag nöjer mig med att vara bättre än Ståkhålm. Där hade dom väl 7 000 i Globen i en kvartsfinal. Patetiskt dåligt. Och sen höra Wikegård säga att man har den bästa publiken när han får stå i TV och be dom komma och se när Djurgårn spelar. Nä! Hockeyn är död i "huvudstaden"...

Alla vet vi ju att Göteborg är hockeyns och fotbollens huvudstad. Iaf publikmässigt.

Jimmy: Man förtjänar sitt stöd. Jag håller på Frölunda för att jag blev uppfostrad till det och det är jag stolt över. Men när man ser Frölunda spela ut Djurgården med 6-0. Spela gladhockey mot FBK och vinna med både 5-2 och 7-4 hemma. Och sen se såna skitmatcher som mot Modo i dom två sista hemma och dom två hemma mot er. Då blir man förbannad. Speciellt när priset höjs med 50 spänn för varje slags ny final det gäller. Och med sådant här spel vinner man inte guld.

Jag fattar inte hur spelarna ska kunna leva och bo i Göteborg och se sina fans i ögonen efter såna här mediokra fiasko insatser.

frölundahjärta: Ja det är det ju!!!Alltså 200 är för dyrt i en Serie match!!!fast i en Slutspels match är det inte det!!!

Sv: Kalle Koskinen....Vicken lirare!
SMÅLAND: Nej... Det är redan glömt!!! Nu ser jag fram emot imorgon och helt andra bilder...=)

Sv: Kalle Koskinen....Vicken lirare!
Det sitter på näthinnan.........Kalle Koskinen.....2-1 6.01 i sudden!

frölundahjärta: tyvärr inte.

liepins: Ne jag har märkt de........

38 år sedan !!!
1965 var det senast som Frölunda tog guld!!

Visa nu mig och de andra där ute som hoppas att VF skall ta guld att ni pallar för trycket...

38 år är en lång tid!!!

Är det nåt lag som skall vinna så är det VF!!!

2003 kanske är ett guldår för er...

ribba9:
Går inte att jämföra ju...

liepins: jämför med scandinaviums priser.....

frölundahjärta: men det är ju för att ni e vuxna...........

ribba9:
Vadå höjer? Finns ju inga satta pris på förhand eftersom de aldrig lirar där annars.

ribba9: Håller med dig om att Canal + kommentatorerna är mycket bättre - men har man inte kanalen så är det ändå bättre med TV 4:s Perlskog än ingenting alls...

Och 200 spänn i en SM-semifinal tycker inte jag är särskilt mycket... Däremot 200 spänn i en vanlig seriematch...

liepins: men ändå...så dem höjer 100 spänn bara för att borgen tar 300 minder än scandinavium??

ribba9:
200 spänn för en biljett är inte särskilt dyrt. Kostar samma för alla denna match.

frölundahjärta: det var ju j*vligt bra att canal + visar...Priserna blev lite väl när cirkusen intog borgen...För jävliga priser rent ut sagt...200 spänn för barn och man har seriebiljett...

Mr Y: Tyvärr så blir det FBK-Dif igen... Åtminstone enligt tidigare uppgifter... Det är ju en avgörande match - så TV 4 har kanske ett sådant avtal att få sända avgörande matcher...?

Men ni kommer väl till Borgen hoppas jag!!!

Mr Y: jag tror att det lutar åt det.....synd för canalplus kommentatorer är lite bättre än pärlskog o c/o...

Är det någon som vet om tv4 sänder Frölundas match i morgon?

Dysso: Mmm... Kan knappt säga det bättre!!!

frölundahjärta:

Får faktiskt säga att jag håller med där. Bra publik, den "vanliga" sittplatspubliken lever med mycket bra, men klacken är väl lite si och så. Det förklarar nog också varför det är lite avslaget när VF spelar dåligt, den "vanliga" (det jag syftar på är sittplatspubliken, fast i scandinavium är ju det alla så.. :)) publiken brukar väl tystna rätt mycket på alla arenor när det går kasst. Det är då klacken för det mesta får sköta trycket på egen hand.

När publiken i Scandinavium vaknar så är det bara att erkänna att den är svårslagen...

Mer hjärta tack!!!
Efterlysning: Mer hjärta och jävlaranamma i Frölunda på måndag... Det är ett måste för att krossa Timrå i Frölundaborg... Måtte revanschlystnaden och ilskan efter förlusten göra undeverk...!!!

In på mål och jobba för tusan... Kapanen släpper många returer så skjut på mål och in och gröta framför mål...!!! Det gick ju bra i den första matchen...

Sedan så hoppas jag att tekningsstatistiken förbättras, den har de senaste matcherna mot Timrå varit katastrofal mot i de första matcherna då Frölunda hör och häpna faktiskt vann merparten... Timrås 1-0 igår kom ju till tack vare en vunnen tekning till exempel...

Mmm... Frågan är ju vad som kännetecknar en trogen publik... Alla har säkert olika uppfattningar - och därför kommer denna fråga att tjatas om i alla evighet... Likadant har alla olika åsikter i frågan om bästa publik... Vad känntecknar en ruskigt bra publik... Ja, alla är väl med på att den skall ge sitt lag stöd, höras och föra liv... Men är det viktigare att ha en stor klack eller en i övrigt hejande publik...???

Tycker att Frölunda har en bra publik som lever med men en dålig klack... Och i Timrå har man en lysande klack men en lite sömningare publik...

Och till Dysso: Så är jag imponerad av HV-publiken som kommer match efter match... Visserligen är stor del säsongsbiljetter - men ändå...

Sv: Bua INTE åt Frölunda!!
gud:
Dysso är inte det minsta god.
Han har en chans till att visa sin storhet.
Seger till VF imorrn och med han på plats..mmm;)

danoj:

Jag säger inget om huruvida ni har en trogen publik eller inte, men är det inte lite starkt att säga att ni har den MEST trogna? Det finns väl exempel på andra ställen som har minst lika trogen publik? Observera att det som nu följer bara är ett exempel på en annan mycket trogen hemmapublik, därmed inte sagt den MEST trogna.. :P

HV har, efter den mest katastrofala säsongen på oerhört länge, ÄNDÅ höjt sitt publiksnitt. Vi har den högsta belägningsgraden av NÅGON arena (~98%).

Jag kanske märker ord nu, men det sticker i ögonen när det sägs att en viss publik är "bäst", eller mest trogna, när det uppenbarligen är väldigt svårt att bedöma en sån sak.

Däremot får man säga att ni har väldigt trevliga supporters även efter förlust, på Babar var det inte många sura miner. Några rötägg finns det alltid, men de flesta gick det att stå och snacka skit med utan några som helst problem med även efter en tung suddenförlust. Det ska ni ha credit för!

Chief:
den onda Dysso är numera den gode Dysso...
hans förtrollning är nu bruten....

mysmi: Han har numera som merit att han aldrig sett Timrå förlora i slutspel om jag inte tar fel. Mycket bättre än tidigare...:)

gud: näää, ni har ju Dysso nu jö ;)

mysmi:
såja såja..ni kommer att vinna erat efterlängtade
SM-Guld...jag är bara glad att TIMRÅ IK jäklas lite
med er...

men då kan jag utropa dig som officiel maskot åt
oss i TIK031...;0)

frölundahjärta: Hoppets stjärna lysser stark igen igen....Hoppas alla som är där tänker likadant....

gud: haha, kan jag tro.......men jag BRYR mig om mitt lag :)

mysmi:
du så är varmt välkommen till Frölundaborg i morgon...
du får gärna vara TIK031 maskot....;0)

frölundahjärta: Ja nu jäklar ska vi heja fram Frölunda till en seger!!! Men jag ska nog hålla mig borta för de förlorar bara när jag är med :-/........

Frölunda85: Ja, då buar jag hellre åt den jättegamla gubben som flög på mig på läktaren för han trodde jag sa nånting jag inte gjorde..... Tur publikvärdarna stod bredvid, annars hade han fått operera in en rullator i ryggen..... Skämmes tamefan!!

Jag förstår er Timrå-fans som förväntar sig bättre tryck i Scandinavium... Det borde det absolut vara!!! Trycet nu är inte bättre än under en seriematch mot Brynäs (med undantag för korta stunder)... Nej, anledningen tror jag är att många, liksom jag själv, är bortskämda med bra hemmaspel och vinster på hemmaplan. När Frölunda spelar sin kanske sämsta hockey under året på hemmaplan nu i semifinalerna är det svårt att heja på... Även om försök görs under stundom... Hade spelet varit bättre är jag övertygade om att trycket hade varit öronbedövande...!!!

Nej!!! Skärpning krävs i Borgen för att Frölunda skall lyfta sig och Timrå-fansen äntligen skall få höra hur frölundapubliken kan låta - om den vill... Välkomna till Borgen!!!

Jimmy:
lite försvar till Frölunda publiken...i dom 2 senaste
matcherna har Frölunda publiken varit helt kassqa..
men i dom tidigare matcher jag har sett dom så har dom
varit grymma...så det är nog inte bara spelarna som har
slutspelsnerver...;0)

Piraterna: Nja jag vart då inte imponerad av vare sig laget eller publiken. Hade trott på mycket bättre ur båda aspekterna. men vi får väl se vad som händer. Mycket kvar att spela!

Piraterna:
du är en kul kille du...och du har sett frölunda spela???

Jimmy: Jimmy,du kan vända och vrida på det hur du vill men Frölundas publik är ljusår före TIK.Så vare sig om Frölunda vinner guld,silver eller blir utslagen nu isemin så är man Sveriges bästa hockeypublik,det kan du aldrig förklara bort.
FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!

Frölunda85: Helt rätt! Att vi i Timrå blev besvikna på er är hekt enkelt att vi under hela säsongen fått höra att trycket i Scandinavium ska vara det bästa i Sverige. Därför hade vi lite höga förhoppningar på en publikfest som sedan aldrig blev av mer än för oss 100 tappra TIKare då.

Frölunda85: tycker inte man behöver bua alls, men det är självklart att man ska heja på sitt lag och inte klanka ner på dem....det mår ingen bra av

« · 249658 · »