Frölunda HC

SHL · 60875 inlägg · 3408 ämnen
« · 152268 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hjärtat på rätta stället?
Klinth: Då ska vi se om jag har förstått saken rätt. Innan 1984 så höll alltså en go gubbe på Föreningen Västra Frölunda. I Hockey såväl som Fotboll. 84 delades klubben upp och de supportrar som mest gillade hockey, de fortsatte heja på VFHC och passade på att byta till IFK i fotboll. De som mest gillade fotbollslaget, de håller fortfarande på VF i fotboll och men passade också de på att byta till ett annat hockeylag.

Har frölunda något guld i hockey?

danoj: Och det var ändå ett understatement ;-)

Klinth: samt att hockey är 10000000 ggr mer intressantare än vad fotboll är. :)

Gone: Rätta mig gärna om jag har fel, men du menar alltså att de som håller på Frölunda Indians kommer att önska att Västra Frölunda IF förlorar mot IFK Göteborg, och således har en kluven lojalitetkänsla mot "klubben"???

Sedan 1984 "skiljdes" hockeysektionen från Västra Frölunda IF och har sedan dess varit en egen förening, VFHC. Senare kom "amerikaniseringen" till elitserieklubbarna och det blev Frölunda Indians.

Det är således väldigt enkelt att hålla på Frölunda Indians utan att hålla på Västra Frölunda IF, det är ju två helt olika föreningar.

Abstinens
Usch! Det är bara den 6:e idag. Hela 6 dagar kvar tills något intressant händer i hockey. Då ska nämligen VF inkassare tre nya poäng i ES.

SKa dock bli kul att se hur Frölundalirarna spelar i Baltica Cup.

Sv: Frölunda85's tråd
Frölunda85: Jo men vaddådå, det var ju inte direkt något märkvärdigt med det.

Frölunda85's tråd
Tjena!Det var ett tag sedan!!!Var det någon som var på matchen för ett tag sedan när Jessica och Mattias från fame factory sjöng i scandinavium??

fan va gött idag. frölunda - ifk.
synd bara att man inte kan komma ner.
Frölunda vinner första matchen me 2-1!
Bäst i VÄst V. Frölunda!

Gone: IFK Göteborg kunde gott åka ur och få känna pressen att tag. Ska man lira boll på högsta nivån så krävs det betydligt mer än gamla meriter. (Jämför gärna med Brynäs i ishockey).

Sen kan man väl ha intresse av flera sporter och tillika olika lag?!?

danoj: Är du verkligen det? Jag bor visserligen ca 50 mil bort men vibbarna som sträckt sig hit är att samma killar som kallar sig hjärtat i Frölunda är minst lika stora supporters till fotbollen. Men då är det det forna storlaget ifk som gäller. Knepig situation?

Hur tror ni att det går?

Sv: Karjala Cup
sannes: När GBK, marcherar in, när GBK marcherar in, Ja det är bara på slätta som GBK marcherar in.
När GBK, tar två poäng, när GBK tar två poäng, Ja det är bara på slätta som GBK tar två poäng.

Forza Gripen!!

Fast det känns ju lite malplacerat att dra den i detta hockeyforum ;-) Måste dock när Sannes börjar med sitt IFK ;-)

Gone: Är rätt så övertygad om att det är alternativ nr 2 som gäller.

Hjärtat på rätta stället?
Och inom kort kommer de så kallade ´goa gubbarna´ som så mangrannt brukar infinna sig i scandinavium för att hålla tummarna sitta på fotbollsläktaren istället och önska samma klubb all världens väg. Intressant medgångsfenomen eller bara en felaktig gissning?

Klinth:

Nu har jag allt under kontroll. Tack för infon!

Och du, snart drar bandyn igång. Heja IFK! Hihihihi....

Klinth: Tack för det!

Ser att Härenstam kommenterar två matcher, gött. En av favoriterna...

sannes:
Torsdag 7 november, SVT Extra
16.55 - 19.15 Ishockey Karjala Cup
Direktsändning från Tre Kronors första match i turneringen mot Tjeckien. Matchen spelas i Prag. Kommentatorer: Chris Härenstam och Curt Lundmark

Lördag 9 november, SVT 1
12.55 - 15.30 Ishockey Karjala Cup
Direktsändning från Tre Kronors andra match i turneringen som spelas mot Ryssland i Helsingfors. Kommentatorer: Åsa Edlund och Curt Lundmark.

Söndag 10 november, SVT Extra
17.25 19.50 Ishockey Karjala Cup
Direktsändning när Tre Kronor i Helsingfors möter Finland i turneringens sista match. Kommentatorer: Chris Härenstam och Curt Lundmark.

sannes: Torsdagsmatchen börjar 16.55, de andra är jag osäker på.

rayar: Karjala Cup sänds i på torsdag och söndag på SVT Extra och lördagens match på SVT. Tiderna har jag lite sämre kioll på, tyvärr.

Tur att Hockesnack kom i gång igen, har varit en aning fundersam kan jag meddela, skönt att ordning är återställd igen.

Sv: globen spöket
Frölunda kommer endå inte få ha Scandinavium under finalslutspel utan de kommer bli som sist då vi fick vara i Frölundaborg.

kommer karjala cup sändas i Tv , någon som vet?

Sv: Kommentatorerna
danoj:
sorry...att vi redan hade tagit bort skriften
om raset på HS på våran första sida...
men mycket riktigt så har serven legat kraftigt nere...

TIK031: hm, jag hittade inget, men servern har bara varit nere, eller?

danoj:
följ länktips så får du se vad som
hände med HS...

danoj: Jag har slitit mitt hår i förtvivlan. Trodde kanske att chefen tyckte att jag surfade för mycket, men det verkade ju onekligen skumt eftersom han inte varit här.
Vad är det som är fel?

vad är det som händer med hockeysnack, har haft väldiga problem att logga in på servern närmsta dagarna, fler än jag som haft problem?

liepins: konstigt...jaja, då är det väl så...men det visar han inte precis å det är väl hans jobb att inte göra det, men han behöver ju inte tala gott om bara djurgården, jag tycker faktiskt att han gjorde det, men skitsamma, jag var väl inte på världens bästa humör kanske=)

gustavoc: Dessutom ville Conny se hur väl Norrena klarade sig mot Djurgården jämfört med Henke...

sofia: Han har sagt det i nån intervju, laget som ligger närmast är VF...

gustavoc:
För sista gången. Lundqvist och Norrena alternerar, alltså står inte den som är bäst för dagen utan de kör efter ett uppgjort schema.
Sen är Norrena en ruskigt bra målvakt så att skylla förlusten på honom är totalt iq-befriat...

fd skuggan: ..och då menar jag naturligtvis både Frölunda och DIF's hockey.

Med all respekt, gustavoc, men DIF är nog lite mer än "ett mediokert mittenlag". Den hockey som spelades igår kan bara spelas av typ 4 eller max 5 lag i Elitserien.

Dragan 2k:
Kan bara hålla med dig det ska bli kul att se hur dagiskedjan klarar sig i Tre Kronner.
Och famför allt att Lunkan får visa vad han går får även i Tre Kronor.

Någon som vet varför Lunkan inte fick stå när det var djurgården vi mötte?????? Visst Norrena var bra men Dif,s 3-2 mål var en jävligt onödig retur som diffarna kunde slå in och för att inte tala om 2-1 målet som en målvakt inte får släppa in!!!!!!!!! henke hade garanterat inte släppt mer än 2 puckar bakom sig. När henke står vet inte Djurgårdarna vart dom skall ta vägen, det var en riktig coach miss att låta norrena stå. henke har lärt sig djurgården, men eftersom djurgården inte kan göra mål på honom har dif inte lyckats lära sig honom. Även om dif är ett gammalt storlag så är dom för tillfället inte mer än ett mediokert mittenlag. Om Frölunda skall hänga kvar i toppen måste man vinna sådana här matcher. med vinst igår hade Vf varit serieledare, nu ligger vi 3.a. visserligen i toppen, men dom jagande mittenlagen kommer allt närmare och det är inte bra. Vinst mot luleå är det enda som räknas, inga jävla straffavgöranden eller förlängningar. sedan är vi faktiskt tvungna att vinna mot HV för att få tillbaka hedern och visa att vi är ett riktigt topplag. den enda glädjepunkten igår var att challe utsåg joel Lundquist till elitseriens bästa spelare. Allt prat om att det var en bra match får mig att kräkas. någon som minns förra säsongen???? Vf spelade ut alla lag och vann skottstatistiken, men man kunde inte göra mål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Till sist, det som räknas i ishockey är namn i målprotokollet, inte skott, långpassar och frilägen. Nästa gång det är dif som motståndare skall jag vara på plats och heja fram mitt VF, jag var på 6-0 segern och henke var underbar. utse henke till förste målvakt och lira sedan hem SM-bucklan. / Gustav Johansson

liepins: men han behöver ju inte hejja på frölunda för att han är göteborgare, jag fick för mig att han hatade frölunda iaf. Eller?

Sv: Dif - Frölunda
danoj: Frölunda spelade stuntals bra hockey,DIF har blivit klart bättre än senast jag såg dom;klart att dagiskedjan skulle satt någon puck-det var de ju värda sett till chanserna.Kan tilläggas att domaren ej var bra,hängde inte alls med ispelet.Norrena måste ha bättre kommunikation med Conny när keepern ska tas ut,såg ni inte vad conny stod och viftade när äntligen Norrena åkte till båset.Nu får Henke stå nästa match.

FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!

skalpjägaren: Ja visst är det Jag var där för två år sen näe det sattes publikrekord. Vet inte om det står sig än, men vi var drygt 13.000 gapande fans. Underbart. Dessutom slog de Brynäs i förlängningen.

Linnea: Ja, det är helt underbart när det sitter över 11 000 på läktarna och skriker sig hesa för sitt Frölunda...

skalpjägaren: Ja vi får hoppas det. Det blir ett j-vla drag när det är fullsatt. Finns inte mycket som slår den känslan.

Linnea: Jepp, det var ett tag sen men nu är det dags igen!

Hela Skandinavium röjer, när Frölunda SM-bucklan höjer!

skalpjägaren: Nä precis, för det gör vi! Det kan vara dags för det. Var det -65 sist?

difzi: Som en tröst, ni vinner ändå inte sm-guld... ;)

globen spöket
jaha, så globenspöket har återvänt?? kul....
men som ett tröst..matche va gämn..

//trogen Djurgårdre.

Sv: Tackar!
Dragan 2k: Ja, icingen dom missade var en höjdare! Hur kunde dom missa den??

fd skuggan: Jag syftade väl mer på att man tar utvisningar som är högst tveksamma för att sedan inte blåsa för solkalra regelöverträdelser. Tyckte att domarna hade svårt att hänga med i spelet.

Du har rätt angående den svenska domarkåren som inte alls varit bra. Kan inte uttala mig om era matcher men våra matcher har domarna missat extremt mycket.

Jag syftade också på icingar som domarna missade, hakningar och fasthållningar från både håll och så vidare.

Att domarna struntade i att blåsa för gruff och sådant var lugnt. Det ska vara rejäla tag i hockey så länge spelet är schysst och det tyckte jag att det var.

Dragan 2k: Jag föredrog ändå dom här domarna framför dom katastrofala insatser (hittills) från dom svenska man sett.

Inte så "petiga" skituvisningar. Var det lite gruff år båda håll så struntade dom i att ta ut nån istället för att ta ut båda.
Jag tycker inte det gör nåt om det är lite gruff. Det ska det vara.
Det är ju inte basket som spelas!?

Jo det var en av de bästa matcherna jag har sett i år. Roligt att titta på!

Den roligaste är nog dock Frölunda- DIF 6 - 0

:D

fd skuggan: jag håller med. Oerhört kul match. Som jag sa på Dif:s forum var detta den mest spännande matchen jag sett i år. Bra spel, otroliga målvakter, närkamper, fart. Kort och gott den här matchen hade allt förutom bra domare.

Tackar!
Tack för en otroligt härlig match i Globen. Visserligen torskade ni, men det spelade faktiskt mindre roll. (Eller hur, ni som såg den)

I dag vann vi, men jag hade gladeligen köpt en förlust när det spelades sån här hockey. Vilken underhållning! Vilka målvakter! Vilka spelvändningar! Alla som snackar om "serielunket" fick sig en rejäl käftsmäll ikväll.
Nu är jag så lycklig efter att ha sett kvällens match!

sofia: Skall bara upplysa er om att Arne är frölundait, kanske är därför han ofta pratar extra om lagen VF möter, just för att dölja detta.

Dragan 2k: Nu kom jag på vad det var för program! Det var ett program med den andra brorsan Timell. Inte Martin alltså utan hans yngre bror. Han och någon annan typ, tror det var en kock, skulle hem till folk och laga mat. På femman...

Då sa han det. Kan minnas fel på lag men vet att det inte var DIF iaf eftersom man som difare lyssnade litet extra då =)

« · 152268 · »