Så har Boork klankat ner på JJ och Otto för att de tackade nej till landslaget. Han anser att det är "egoistiska" beslut att tacka nej till landslaget och att vissa familjer är mindre förstående till Tre Kronor.
Jag blir alltid lika irriterad på folk som kritiserar andra när man inte har anledning att göra det. Jag kan inte uttala mig om K Ottosson men när det gäller JJ vet alla att han prioriterar familjen över allt annat. Hade han inte gjort det hade han antagligen spelat i NHL i år och då hade Boorken ändå inte sett JJ i landslaget under året.
observant: Jag menade inte att vara negativ eller tyken om det va så du upp fattade det... jag frågade en rak fråga o sen skrev ajg att vi slog er med 12 - 1 men tanke på att det finns en kille som håller till på BIF gästbok o e min kompis så när jag skrev det resultatet så var det pga att han skulle läsa det men jag tänkte inte på att det var någon som skulle bli upprörd av det...
Men jag e naturligtvis medveten om att han har många fler SM guld en oss, närmare bestämt 11 fler med tanke på att vi har bara ett o det fick vi 1965...
Sen så respekterar jag alla andra hockeylag precis som du respekterar VF (förutom DIF => )
Men i år kommer vi att ha vårat väl förtjänta SM-guld!!!
Jag vet att dom flästa hockey lag spelar olika bra varje säsong... titta på brynäs mellan 94 och 01 så har vi i regel spelat bättre en er (statistik som visar) förutom 1999 då ni tof erat senaste SM-Guld...
Så min fråga va ju som somg hur har ni kunnat spela så dåligt denna säsongen?!
SupportVF: Jag väljer att svara till dig här det du sa på BIFs forum att ni slog oss med 12-1 1979 om du vill snacka 70-tal har du gett dig på fel lag gubbe lille!!Hur många SM-Guld har ni fått över huvudtaget??? ;-) och när var det???;-) jag skulle kunna hålla på i evigheter men jag föredrar vara lugn o fin det är så kul att möta er i Elitserien om vi bortser denna säsong :-( Men glöm inte att vi slog er så sent som Januari 2001 i gavlerinken med 7-2 då hade ni till och med Huselius!!Det du pöjken!!!Jag var där ;-) !!Jag har många vänner här i Trollhättan som håller på VF o det respekterar jag.Vanliga fall ger vi varandra små pikar när det går illa för Vice versa lag men nu tycker dom mest synd om Brynäs o det är kul när dom stöttar oss!!Hockey ska förbröda inte Förstöra för varann!! Ha det Bra Hockeyvänner jag tror visserligen att ni kan gå långt i år,passa på o ta det där GULDET nu När vi är så dåliga i år för nästa år då jävlar ska ni få se på grejer ;-)
klart som fan att det blir SM guld iår!!!!! jag tror att det blir VF och HV i finalen... vad tror du?!
Jepp dette e ingen jävla fotbolls sida detta e ju hockey o jag fattar inte varför folk inte förstår det ser dopm inte att det står HOCKEY SNACK där uppe :) ?!
SupportVF: Näe, det ser mörkt ut vad det gäller besök i Scandinavium. Har jag riktig otur så blir det bara matchen mot Leksand 2/2 -03 innan slutspelet drar igång.
SupportVF: VF-LHC? Dom möts ju 26/12 -02 och 14/1 -03. Du planerar långt in i tiden du ;-)
Pga arbetet så är jag inte i närheten av Göteborg på vardagar, så dessa matcher missar jag per automatik. Helgmatcherna får man försöka ta sig ner på, åtminstonde de riktigt intressanta. För även på helger kan det krångla. En liten dotter på 1,4 år. och en dama som jobbar helger titt som tätt kan ställa till det ordentligt.
Tacka GUD för Canal + och PPV-Sport.
Blir bara Cassandra några år äldre så ska hon allt få lov att gå med, fostran till Frölunda-fan har redan börjat ;-)
arnetiberg: jag är på klinth sida... det kan bli väldit irretrande det upprepas med tanke på att frölunda är snyggt o så skall deras forum oxå må vara... på allas vägnar ber jag dig att undvika det "roliga"
carina:ligger en del i vad du skriver,har blivit port på ngra for.det rol med att skriva på detta stt=givetv alla goda skratt,all irritat leder till.har dock haft perioder med normalt skrivane ibland oxå.
danoj: klart som fna vi gör det men om vi gör som vi brukar med varannan match så blir det väl lundquist antar jag... för det är ju Norrena väl som står mot luleå...
Klinth: Jag vet inte hur det förhåller sig här inne på HS men på andra GB/forum utanför har han blivit avstängd iaf. Det går ju att spärra IP men han har ju å andra sidan inga svårigheter att gå in hit från en annan dator isf. Det är tyvärr svårt att helt bli av med störande moment.
SupportVF: Det är nog omöjligt att gissa sig till vem Conny ställer i kassen i den matchen, men som danoj skrev, spelar det någon större roll? Möjligen för de som spelar Dream Team då, men annars är de ju duktiga båda två. Jag skulle dock vilja påstå att Henke hittils varit ett strå vassare än Norrena.
Vad det gäller vinst mot FBK, självklart vinner Frölunda. 5-2 känns som ett troligt slutresultat.
carina: Om det är så att denna trevliga prick beter sig på detta sätt, även om han blivit avstängd på en eller flera forum, och inte tagit lärdom av sina misstag, så borde han väl kunna låsas ute helt och hållet?
arnetiberg: I ditt fall så är det nog ganska förenligt med sanningen. Du är ökänd vid det här laget. Du har väl dessutom redan blivit portad på ett par gästböcker/forum, eller?
Det är märkligt hur någon som verkar tycka om att skriva på diverse gästböcker inte är mer mån om att folk faktiskt kan diskutera med honom på en normal nivå eftersom han konsekvent vägrar skriva ordentligt. Jag förstår inte. Snälla förklara vad du får ut av att alla blir irriterade på dig....
danoj: jag håller med dig det kommer bli jämt och klart vi vinner... men jag tror inte att att matchen kommer att bli så vacker om man nu kan uttrycka sig så...
ja dom e väldigt slut nu kan jag ju säga.... för längs sedan.... jag har förmodligen biljet... jag får gratis igenom jobbet.... annars plankar jag in *LER*
Frölunda85: Om du läser längre ner på sidan så hittar du inlägg om Sveriges matcher i Karjala Cup. SVT Extra sänder direkt Torsdag & Söndag, SVT1 på Lördag.
Angående snacket om fotboll så har det mes handlat om att få en DIF:are kallad Gone att förstå skillnaden mellan Frölunda Indians som hockeylag och Västra Frölunda IF som fotbollslag. (Borde vara uppenbart, men så var inte fallet).
Dessutom har ju ES tyvärr gått in i en period där det inte händer något mer än träningar, vilket genererar få saker att prata om.
Hoppas nu bara att "Drag-kedjan" får spela intakt, och att Hardy inte delar upp dom.
Ursäkta...men varför snackar ni fotboll här?? Själv föredrar jag om vi snackar om Frölunda indians,för det här är ju en hockey sida. Är det någon som vet varför de kör matchen mellan tre kronor och Tjeckien så sent ikväll????23.10...då orkar man ju inte sitta uppe
observant: jo förstår inte ett ord av vad han säger, han hört rykten om den här snubben, får väll se vad han skriver, fortsätter det såhär ser jag ingen anledning till att han ska få fortsätta skriva här.
Satt och lyssnade på radion förut, kvalmatchen mellan VF-IFK var det som lockade. När VF gör mål, vad hör man då? Jo måljingeln som liras i Scandinavium! COOLT! Tänk om de hade vart ett publiklag och hela Ullevi hade sjöngt med? Mäktigt värre ju:)
Bara för att man håller på Frölunda Indians i ishockey så betyder inte det per automatik att man håller på Västra Frölunda i fotboll.
Det finns säkert de personer som håller på dessa båda lag i respektive sport, men samtidigt finns det garanterat folk som sympatiserar med Frölunda Indians som håller på andra fotbollslag (till och med lag utanför Göteborg) precis som det garanterat finns folk som sympatiserar med Västra Frölunda IF och håller på andra ishockeylag (till och med lag utanför Göteborg).
SupportVF: Jo tack :-) Visst vet jag att vf plockade guldet 1965. Ville bara verifiera hur det stod till med åsikten om att det var samma förening före 1984 som efter i rådande frågeställning om huruvida det kommer sig att samma killar som sitter på läktaren i kväll och önskar allt helvete åt Frölunda kommer sitta på Scandinaviums läktare på tisdag och jubla när Frölunda gör mål.
Gone: Det är som danoj skrev att uttrycket "go gubbe" är ett allmänt uttryck i Götenorgsregionen. Sedan så finns det en supporterklubb till Frölunda Indians som heter just Goa Gubbar.
Den supporterklubben har inte något med varken IFK Göteborg, Västra Frölunda IF, GAIS, Örgryte IS eller någon annan lokal fotbollsklubb att göra.
Det är en ren supporterklubb för Frölunda Indians!
Jag hoppas att detta är tydligt nog, men har du fler funderingar så svarar jag mer än gärna.
Du frågade om VF någonsin tagit ett SM guld... Det har dom, År 1965 Tog vi vårat första och senaste SM guld.... men sen har vi ju varit nära som vi var för några årsen när vi spelade mot Luleå....
men du kanske inte kommer ihåg det med tanke på att du e DIFare =)
Gone: IFK har alltid vart större än VF i fotboll, uttrycket "goa gubbar" har inget med frölunda att göra, det är ett generellt uttryck som används i göteborg , så en go gubbe kan lika gärna hålla på IFK i fotboll och frölunda i hockey. Sen att Frölunda hockey drar mer publik än både IFK och VF fotboll beror ju helt enkelt på en sak, Hockey är roligare än fotboll.
Jag blir alltid lika irriterad på folk som kritiserar andra när man inte har anledning att göra det. Jag kan inte uttala mig om K Ottosson men när det gäller JJ vet alla att han prioriterar familjen över allt annat. Hade han inte gjort det hade han antagligen spelat i NHL i år och då hade Boorken ändå inte sett JJ i landslaget under året.