Frölunda85: nej vi har inte disskuterat fler saker, inte jag iaf, och ang att kunna disskutera och säga sina åsikter utan att bli sur, det var du som hoppade på liepens inlägg och sa att vi "svek" när vi tyckte att Vm var skit, för det är det. Man ska inte kasta sten i glashus.
danoj: ja,jag har fattat vad du skriver. Men vi har ju diskuterat fler saker. Jag vill inte vara jobbig på något sätt,jag ville ju bara diskutera om det vi började att snacka om. Jag vill kunna diskutera med folk och säga mina åsikter utan att någon blir sur.
Frölunda85: suck, varför försöker jag ens, lyssna här nu, detta säger jag för sista gången, VM är inte lika statusfyllt som det har varit, detta har jag skrivit till dig i ex antal meddelanden, men du har ändå bytt ämne, skrivit en massa dravel som inte hör till saken, tro fasen man blir irriterad när detta inte är särskilt svårt att förstå.
danoj: Vad är det jag inte förstår??Jag vet att hockeyn inte har varit lika populär på senare år som den varit innan,men det jag menar är att det håller på att vända.men det lyssnar inte du på
danoj: OK.Vi har helt enkelt helt olika åsikter om nästan allt,det enda vi har gemensamt är vell att båda hejar på Frölunda. Men du verkar i alla fall ha väldigt svårt att diskutera saker..
gött med 3 nya fräscha poäng, även om jag förstår att det inte var den bästa match som spelats i år. Nu är vi bara 4 poäng bakom kaffesumparna från värmland, snart blir det tronskifte!! :)
VF Rob: Synd om Tolsa, helt klart. Jag har skrivit det förr och skriver det igen, tur i oturen så kunde ju grabben råkat värre ut. Och visst är det ett stort avbräck men jag är helt säker på att den som får chansen i stället kommer att kliva fram.
danoj: Det blir inga sån moderna saker för mig, jag nöjer mig med radiosporten. Jag har dessutom satt på tv:n så jag kikar väl lite på DIF-FBK, har fått för mig att det kan bli en rätt underhållande match.
sannes: sitter å lyssnar på hockeylive nu, låter väll ok, men antingen så är reporten kraftigt förkyld eller så är det lite dålig kvalite på sändningen :)
Jag läste att Vinnerborg dömer matchen ikväll, kan bli en upplevelse antar jag.
Jag har ju tidigare på denna sida skrivit om att ge Vinnerborg en chans, han kan ju inte vara dålig i varenda match, men....har jag chans till och ändra mig...bra, för han är egentligen inget vidare, grabben gör väl så gott han kan men han hänger liksom inte med.
Nog om detta...
Nu hoppas jag på tre friska poäng ikväll så grannfamiljen blir tyst.
Frölunda85: herregud vad massa dynga du skriver, rent ut sagt, vad är det du vill att jag förstå som du skriver?? Du verkar ju inte fatta ett dyft om det jag skriver eftersom du hela tiden byter ämne, det jag skriver är inte svårt att förstå, VM är inte lika åtråvärt nu som det har varit, har försökt få dig att inse det i snart en timme nu, men du fattar tydligen inte det. Är ju som att disskutera med en ladgårdsvägg.
danoj: Det har mycket gemensamt. Men har man en sån negativ inställning som du har,är det klart att det är svårt att förstå. Du vill hela tiden fokusera på vad det varit...lev i nuet i stället!!!Dessutom har intresset inte alls svalnat,det är faktiskt tvärtom nu. De senaste åren kan det ha varit svalt,men det har ändrats nu. Tre Kronor är faktiskt Sveriges folkkäraste lag. Så säg att Tre Kronor vinner VM guld i Finland..då skulle inte du bry dig eller??du skulle inte bli glad eller ..?
Frölunda85: Men vad har ditt intresse för tre kronor gemensamt med STATUSEN på vm-turneringen???? 2 helt skillda saker. Jag förstår dom människorna som tycker som jag, för vm är inte var det en gång har varit, så är det bara. Bättre status leder till mer intresse och fokusering. Och intresset och fokuseringen kring vm ÄR INTE lika stor nu som den har vart. Nu skiter jag i detta och koncentrerar mig på kvällensm match.
Frölunda85: Alla 08 kanske inte sjunker så lågt.... men ni är ett starkt lag, ni slog oss i fjol...nu drar vi inte upp det någon mer...
men ni har väl många fans än då, vi kanske har mer för att djurgården är ett äldre lag, men det spelar nog ingen roll....ni kanske har mer än vad ni tror, ni kollar ju hur många det kommer på matcherna, det kanske finns ett 100 i malmö och kanske i leksand, gävlle, sthlm, vem vet.
danoj: Nej,man går vell inte och kollar på en match bara för att se en spelare. Är man riktigt intresserad så kollar man ju på matchen och laget. Man bryr ju sig om hur det går för Sverige. Det är som att jag tex skulle gå och kolla på Frölunda för att bara se Jonas Johnsson..det hänger ju inte ihop...förstår du?? Jag bryr mig ju om klubben,älskar Frölunda,precis som jag alltid älskat Tre Kronor.
Nä nu skall jag dra mig till Hockeytemplet scandinavium för att förhoppningsvis kunan frossa i 60 minuter skönlir från frölundas sida (dom får försöka klara sig utan tolsa)
Frölunda85: jo men du måste ju inse hur det är, även om du tycker nånting helt annat. Och jo, en turnering tappar status när stjärnorna inte är med, inte bara dom svenska, utan även dom tjeckiska , ryska , kanadensiska etc, klart som korvspad?
danoj: Jag tycker att det är lite taskigt av dig att hela tiden försöka dum förklara mig. Jag fattar faktiskt hur det ligger till. Och turneringen tappar inte status bara för att Foppa,Sudden etc inte är med.
Det beror helt på. Som jag sa förut..har den första kedjan tillräckligt med motivation för att vara med så är det klart att de ska va med. Men har de inte motivationen så ska den andra kedjan vara med. Dessutom är Jonas Johnsson i mina ögon mycket bättre än både Foppa och Sudden, Jonas Johnsson finns över hela isen och kämpar så otroligt mycket.
Frölunda85: jag trackar inte ner, jag försöker bara få dig att fatta hur det ligger till, för uppenbarligen verkar du ha svårt med att förstå vad jag menar. Kan du förklara för mig hur en turnering INTE kan tappa i status när dom bästa lirarna inte är med, till skillnad från förr. Förklara det för mig om det går.Ska jag göra ett exempel till dig vad jag menar??
En kedja med följande: Niklas lidström, calle johansson, peter forsberg, mats sundin och markus näslund.
Eller en kedja med: Ronnie sundin, Björn nord, Jörgen jönsson, jonas johnson, ulf söderström.
Vilken av dom 2 kedjorna ser du hellst i en vm-turnering ?
danoj: Det är ju inte heller så smart av dig att tracka ner så mycket på den turneringen. Bara för att du inte gillar VM eller bryr dig,så finns det faktiskt många andra som gör det. Själv så älskar jag alla turneringar där Tre Kronor är med,OS,VM osv,det har jag gjort hela mitt 17 åriga liv.
Frölunda85: åter igen, nej det är inte självklart att dom får vara med, nhl klubbarna skickar inte över sina spelare och riskerar skador etc om dom inte vill. Sen finns det några som tackar nej, men vad tror du det beror på? Tror du att dom hade tackat nej till att spela tex OS? Nej, det hade dom inte, utan att sperla VM är inte samma grej som det var för många år sen när dom bästa var med, så är det, vare sig du gillar det eller inte.
danoj: Nej,en del vill faktiskt inte vara med i VM. Åker deras lag ut,så är det ju självklart att de får vara med. Se på hockey vm 98, då kom både foppa och sudden
danoj: he he,nej du,det betyder inte att ni har rätt,bara för att ni är fler som tycker så. Läs vad jag skrev nyss så kanske du förstår vad jag menar. Jag skriver enbart vad jag tycker och känner och vad jag tror är rätt,och det står jag för
Frölunda85: herregud, tror du inte dom skulle VILJA vara med i Vm, grejen är ju att det finns ett fenomen på andra sidan atlanten som kallas för NHL, där klubbarna förbjuder sina spelare att spela vm, det är alltså inte spelarna som avgör detta. Just därav det svala intresse för "VM".
MoK GG: Faktum är att jag har en hjärna. Du Missförstår mig,jag säger inte att Foppa,Sundin,Salo,Näslund (som jag växte upp med att se) är dåliga. Men har de inte tillräckligt motivation till att vara med i Tre Kronor och inte tycker att det är viktigt,ska de självklart inte vara med. Då är spelare som VILL vara med självklart mycket bättre
Man ska inte kasta sten i glashus.