Frölunda HC

SHL · 60875 inlägg · 3408 ämnen
« · 155922 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Frölunda
danoj: "plåtskjulet" !!! Jag blir upprörd!!!

Nu pratar vi om den oranga, ovala hinken, hockeytemplet med stort S och litet candinavium!!! Hjärtats borg och Indianernas hem!!Den enda byggnaden som man alltid hittar hem till.... Som man alltid längtar till.. Som man alltid vill till... Som man alltid trivs i... Och som vi ska vinna SM-Guld i.... (Fast det blir väl i Frölundaborg, om och när vi nu kommer så långt)

Jenza: Ja, Modo är det sista laget som vi vill möta i kvarten. eller semin, det är ett riktigt slutspelsspöke...... Men vi plockar er gärna i en final ;-)

Sv: "frölunda är ett djävulskt bra lag
Klinth: jepp, finns bara en kung och det är kung CARNA!

danoj: Det är ju det troligaste, men det är kul att spinna vidare på sådana inlägg, och Carna är ju trots allt KUNG!

danoj: aa.. det antog jag med om du tittar på mitt lilla smile som jag gjorde...

Jenza: "plåtskjulet" dög ju till att spela vm final i iaf...
Sen var jag lite ironisk ang kempehallen, men det framgick nog inte så bra tror jag, glömde att skriva en ;).
Och för att dra en paralell till målvakter så hoppas jag peter hirsh står imorron, honom förnedrade vi sist med 6-1.

Straffavgöranden i Elitserien?
med tanke på att jag e ny här vevt jag ju inte om ni redan diskuterat det... men jag skulle gärna villja veta vad nio tycker om Straffavgöranden i Elitserien.... vad tycker ni?!

danoj: Kempehallen är härlig, du borde komma och besöka denna pärla så får du uppleva riktig hockey-stämning! Däremot har jag aldrig gillat Scandinavium. Det är som ett stort plåtskjul som inte liknar nånting alls. Jag hoppas lunkan står imorgon, minns med glädje när vi förnedrade honom i förra slutspelet (7-2). Men bäst var ändå sista och avgörande matchen (4-3). En av de bästa matcher jag har varit på med lyckligt slut och allt! Jag ska dock erkänna att Modo-laget idag inte är lika bra som förra året men får vi tillbaka Werner och Staal och om Påhlsson hittar hem så blir vi nog att räkna med i slutspelet iallafall. Frölunda ser rätt så starkt ut iår. Ska ni vinna Guld så är det nu ni bör passa på, för så här bra har inte frölunda varit på länge. Men se då till att undvika Modo...

SupportVF: hehe, nu tror jag dock att mok var lite ironisk i sitt inlägg ang carna i OS truppen 2006 :)
Eller?

MoK GG:Carna e en jävligt duktig kille trotts att han har skördat p dåligt nu, trotts att han är en hjälte tror jag t 95% att han inte kommer att vara med i OS 2006...

bli inte lessen han finns ju i våra hjärtan :)

MoK GG: Hur mycket man än skulle unna Carna det, så finns det nog inga rimliga chanser för honom att delta i OS 2006. Frågan är om han över huvud taget spelar ishockey 2006, han börjar ju tyvärr bli lite till åren, den gamle hjälten.

Linnea: Carna är alltid bra att ha! Offrar sej och sliter. Dock har hans poängskörd denna säsongen uteblivit.... ännu.... Kung Carna till OS 2006!

danoj: Ja och det har han ju fullständigt rätt i . Eller hur=)
Fast jag var lite orolig igår. Satt och hoppade hela första perioden. Såg ut som om de inte riktigt kunde bestämma sig för vad de skulle göra.
Men men. Carna visade vägen som vanligt. Känns tryggt att fortfarande ha honom i laget.

"frölunda är ett djävulskt bra lag
jepp, det var luleås tränare ulf taavola som yppade detta excellenta uttryck, följ länktips :)

Dragan 2k: jupp, så är det. blir väll lunkan som står imorrn igen kan jag tänka mig. Sen det här med kempehallen, aldrig gillat den arenan, e typ som en lyxigare variant av tuve ishall, och när plockade vi poäng där senast? Tror det var ett tag sen.
Dags att ändra det imorrn :)

Härligt att man har Lunkan och Norrena. Ena killen landslagsmålakt för Finnarna (och finnarna har en fin målvaktstradition) och den andra har bäst elitseriestatistik och är en blivande supermålvakt av internationell klass.

SupportVF: Det var jag med;-) Har en polare som håller på MoDo, så det var lite extra krydda att ha honom surandes i sätet bredvid;-)

Vardagar börjar väl alla matcher alltid kl.19:00!

Läste på Frölundas hemsida att det var ovisst om Norrena kunde spela, och att målvaktssidan löses som i senaste matchen med Henke i mål och Jönfeldt vaktar dörren.

Klinth: vicken tid e matchen....?! det blev 6-1 t VF sisst o Modo gjorde sitt mål i en straff :) jag va där....

jag tror att modo kommer att ge oss ett hyffsat hårt motstånd men 3-1 (1-3) stämmer nog ganske bra... hur e det med Norrena nu?!

MoDo - Frölunda
I morgon är det dax för returen mot MoDo, Frölundas trevliga slutspelsspöke. Hemma i Scandinavium blev det komfortabla 6-1 till Frölunda, om jag nu inte missminner mig. Fullt så lätt kommer det ju inte att bli den här gången, det kommer att bli en tät match och det kommer att krävas en riktig kämpainsats för att vinna i Kempis. Jag tror trots detta att Frölunda kommer att kamma hem vinsten (3 friska poäng till i jakten på Färjestad), och det med 3-1. (1-3 för den som vill ha det med hemmalagets resultat först)

Sorry
till alla er som reagerade negativt mot det som jag skrev förut ber jag om ursäkt till!

Sv: FFS
SupportVF: Den hade kunnat vara slut för länge sedan om du inte hela tiden skall häva ur dej massa strunt "du har rätt, jag har fel...".

FFS
MoKGG: du ha rätt, jag har fel, du är bäst jag e sämst, du har respekt för andra men det har inte jag osv... kan vi sluta men den här meningslösa diskutionen nu...

Sv: Mot guldet
SupportVF: Släpp det här nu. Det är egentligen inte en trevlig egenskap att vara skadeglad (särskilt inte om folk blir skadade), MoK GG kände att han ville markera, och med tanke på våra tidigare diskussioner om ödmjukhet och respekt, så var det även på sin plats. Inget att hetsa upp sig över, eller hur!?!

SupportVF: Eftersom jag är moderator i denna gästbok så har jag vissa rättigheter och skyldigheter att hålla en någorlunda vettig nivå på snacket som går här. Hur gammal är du egentligen?

MoK GG: ok.. skit samma.. men då vad det inte det jag såg för en persson fick den i bröstet.. och en som kom gående från samma håll dit pucken flög första gången, o han gick med 2 sjukvårdare och höll nått mot pannan... det va han jag tänkte på... jag såg inegen som bars ut på bår.... du har fa ingen rätt säga till mig vad jag tycker o tänker.. jag kan fan inte hjälpa att jag har en stor skadeglädje o det e inget skitnack... jag menar inte att vara tyken eller kaxig... ajg skev bullseye o jag fattar inte hur du orkar gabbla om en sån liten sak?! jag hoppas inte att du bannar mig för att jag skriver vad jag tycker...

Sv: mmm
Portello: Man tackar för detta. matchen var väl kanske inte den bästa som spelats. Hårt , snabbt spel, Henriksson var ruggigt bra dom 2 första perioderna. Men gjorde tyvärr några mindre lyckade ingripanden som bäddade för

Linnea: SKönt att se att man har rätt och dessutom får stöd :) Man tackar.

MoK GG: Som objektiv i den här oerhört fascinerande diskussionen kan jag säga att det VAR en tjej som blev träffad. End of discussion. Så det blir ett rätt till dig. Håller helt med dig i vad du säger.

Sv: mmm
Man får säga grattis till segern.Hur var matchen samt hur var Vinnerborg? Han har ju fått rätt mycket kritik denna säsongen.
Lycka till i fortsättningen.

SupportVF: Skit samma om det var en tjej eller kille det spelar ingen större roll dock tyckte jag att det var en tjej och tyckte att jag hade rätt bra överblick eftersom jag satt 7 rader ovanför. Men hur vet du att hon inte blev svårt skadad då? Hon bars ju ändå ut på bår med massa folk omkring sej. Tycker ditt snack om bullseye och skadeglädje visar att du inte har nån respekt för dina medmänniskor. Så dumpa det skitsnacket annars kan du leta dej efter en annan gästbok att skriva i. Typ DIFs....

mmm
läs artikeln i länken!

MoK GG: det va int en tjej som fick den i huvvet, om hon nu va det så var hon ryggigtlik en man... varför får jag inte skriva bullseye?! inte för att vara oartig men jag har en stor skade glädje så är det bara... jag har respekt för han/henne jag visar respekt för alla men bara för att jag skrev bullseye så behöver jag inte vara respekt lös... hade perssonen i fråga blivigt svårt skadad eller dött så hade det vait en annan....

SupportVF: För det första var det en tjej som fick pucken i huvudet sen tycker jag det är dåligt av dej att skriva BULLSEYE. Tjejen fick åka iväg på bår. Lite respekt kan du väl ändå ha!

Sv: Visa respekt
SupportVF: Det svänger fort i hockey ;-)

jag skrev tidigare at jag stödjer Frölunda85 men jag menar Klinth

Klinth: självklart men gå lite längre ner så kan du bla läsa vad Danoj skrev t Frölunda85... sådan tär väldigt provoserande och det kan bli ett jävla liv på forumet... (bli inte grinig på mig nu Danoj)

SupportVF: Men det gör vi ju ;-)

Påhopp föder påhopp, och till en viss nivå så är det kul att "tjöta" lite på varandra. Sen är det klart att man inte skall dumförklara någon, även om man ibland kanske vill.

Visa respekt
jag vill stödja det som Fröluna85 skrev tidigare.
jag har tatt en titt på vårat foum och jag ser med en gång at folk nedvärderar andra på grund av vad dom tycker och tänker.. det är INTE vad ett forum är tillför, jag vill inte peka t någon men dom som har gjort det vet med sig det nu... vi är här för att disskutera inte bråka eller tracka... det spelar ingen roll om du är under 18 eller över! respekt skall visas!

Det här gäller inte bara på VF´s forum utan oxå på andra forum även DIF :).....

Jag vädjar till alla att visa respekt!

Mot guldet
Det här e fantastikst! vi går mot SM-GULD!
Om jag får säga det själv så är fröluna mkt värda ett guld i år vi har vista att vi värkligen vill vinna! även om går dagens första period va kass, så visade vi det i dom 2 sista specielt i tredje!!
Jag satt ju bland goa gubbar så jag har ingen röst kvar :)

rayar: Det som hände på läktarn va ju att först fick en kille e puck i hövvet (bullseye) sen lite senare fick en kille på c eller d en i bröstet...

Jag är så stolt över vårt kära VF!!!!

!..:VF:..:TILL:..:SM:..:GULD:..!

Sv: va i hela HAAAAANS
Frölunda85: Eftersom jag varit inblandad i denna diskussion typ 100 inlägg tidigare, och nu läst alla dina + danoj´s inlägg i debatten, så kan man ju bara konstatera en sak.

Visa respekt för att andra människor har en annan åsikt!

Bara för att folk har olika åsikter, så betyder det inte alltid att den "andra" har fel. Det betyder inte heller att han är dum!

Det bara är så, precis som baken är delad, så har folk delade medingar, punkt!

Sen vill jag bara än en gång poängtera att man inte måste skita i Tre Kronor bara för att man tycker att VM har tappat i status!
Dessutom så är man ABSOLUT inte en svart fläck och en skam för Frölunda, bara för att man tycker att VM har tappat i status!

Skriver man sådana saker till en annan person, så får man vara beredd att ta emot en respons som inte är odelat positiv! Prova att vara lite mer ödmjuk i din framtoning, det lönar sig i längden, sen är det iofs inte alltid så lätt, men försök.

Se nu inte detta som en dumförklaring av dig som person, eller ett påhopp, för det är det inte.

Avslutningsvis, vad gött att Frölunda vände och vann mot Luleå, en go krigarinsats och tre enormt viktiga poäng, Frölunda mot SM-guld, där är vi alla överrens ;-)))))))))

Sv: Vad hände på läktaren ?
en person fick pucken i skallen *satt bakom på behörigt avstånd*
sen så hände de nått typ 2 mintuer senare nån gubbe ramla ihop... de va mer action på läktaren faktiskt

skrämmande att scandinavium inte kan fixa detta, andra gången samma ställe någon får en puck i huvudet...

carina: hehe, det ante mig :)
Nej nu är det nog.

danoj: Nej, ska du sluta nu? Denna diskussion som roat mig hela dagen :)

Frölunda85: man är inte dummare än man gör sig, det var sista gången jag fastnade i en "disskution" med en person under 18 år, det gav ju som synes inte ett jota.

danoj: Du visar ju att du inte är seriös. Jag är 17 och inte någon liten unge. Men du beter dig som en. Du kan inte diskutera som vanliga folk,utan måste dum förklara mig. Du svarar inte på mina frågor heller.
Vad tycker du om Tre Kronor???Bryr du dig något om Tre Kronor?

Vad hände på läktaren ?
vad hände på läktaren under matchen mot luleå alldeles när frölunda gjorde 2-1 och läkare kallades till läktaren

Frölunda85: haha ta det lugnt nu lillen, pumpar adrenalinet över? :)
Sätter 50:- på att du tror att jorden är platt.

danoj: Ja!,det gör jag. Jag förstår inte varför ni ens säger så. Och som frölunda fan är det ännu mer pinsamt att just ni säger så som också är Frölunda fans. Då tror säkert alla andra klubbars fans att alla Frölundaiter skiter i Tre Kronor,och inte är riktiga hockey fans.

Frölunda85: Du står för det? Och du undrar varför folk blir sura på dina inlägg?
Ja min vän, då har du mycket att lära.

danoj: ok,men det står jag för att jag sa. För jag tycker fortfarande så. Jag tycker att det är pinsamt att ni ens yttrade de orden. Och jag tycker att ni sviker Tre Kronor

« · 155922 · »