Frölunda HC

60402 inlägg · 3400 ämnen

Ruggigt snyggt!!

« · 131841 Till forumet

Ruggigt snyggt!!
Måste säga att 5-1 målet var bland det snyggaste jag sett ett lag prestera i Power Play!!!
Kommentera

Sv: Ruggigt snyggt!!
Dragan 2k: Jag instämmer, vilken mål det var.

Härligt att grabbarna vann trots att de inte spelade så bra, det tyder på en viss styrka tycker jag.
De fick ju verkligen "träna" på powerplay ikväll, MODO drog på sig en hel drös med onödiga utvisningar.
Vad bra att MODOs Öberg klarade sig från en allvarlig skada, det är aldrig roligt att se när spelare ligger kvar på isen. Underbart att höra publiken applådera när grabben kom på benen

Kul att Norrena spelade bra oxå, snacka om att vi har bra målvakter. Synd att han inte fick hålla nollan men straffen var rätt solklar. Domaren hade läget under kontroll, iallafall kändes det så framför tv:n.

Nu laddar vi för nya friska tag på torsdag!
Kommentera

sannes: Vilken uppvisning av FRÖLUNDa, ändå tyckte Conny att spelet inte stämde. Power play spelet var underbart att se, speciellt 5-1 målet :) Nu är det topp match på torsdag, borta mot färjestad. Tur att man har canal+ så att man kan se matchen. Frölunda har på 4 matcher hemma. 19-4 i målskillnad, hoppas att dom kan göra bättre resultat borta denna säsongen jämfört med förra.
FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

BORÅSINDIAN: Visst var det uppvisning av Frölunda, men jag hävdar fortfarande att det inte var någon höjdarmatch och det säger väl det mesta om MODO.
Jag tycker det var en halvslö match. Men kul att se många mål.
Vid VFs 5-1 mål så jämmförde dom med Larinov och Co, var rätt kul.

Jag håller, tur man har canal+ men trots det är det inte säkert jag hinner hem i tid på torsdag för att se matchen. Järnspikar!
Kommentera

kul för joel å göra hatrick! Det var en bra match! Satt spikad framför tv:n hehe=)
Kommentera

hihi vad gött, aldrig fel att piska modo med 6-1, jäklar va gött!
Kommentera

danoj: Ja, det är otroligt vad starka Frölunda har visat sig vara på hemmais hittills på denna säsongen. Det kan bli avgörande om den trenden håller i sig..... (Vågar man andas om finalspel och SM-GULD ;-)))) Alldeles för tidigt, visst är det så, men känslan finns där, den börjar så sakta vakna och mala djupt inne i den SM-guldstörstande Frölundasjälen!!!

FORZA FRÖLUNDA
Kommentera

sannes: Lika bra vi förklarar direkt för dej. Dommare Winnerborg har ALDRIG koll på läget. Han tillhör en av sveriges sämsta dommare. :) Men nu kommer 2 matcher som kanske kaj visa lite mer vart VF står, FBK och HV71. Skall bli intressant.
Kommentera

MoK GG: Ja, det är 2 klara värdemätare. Bortais mot FBK kan vara tufft, men vi får väl hoppas att det går vägen. HV har vi väl hemma, så det är ju en klar fördel för VF.
Kommentera

MoK GG: Jag kan hålla med om att Winnerborg är rätt urusel domare men kanske kan glimta till nån match iallafall...?!

Men det är tidigt på säsongen, så både våra indianer och domare skall bli bättre allt eftersom, men oj vad härligt det kunde vara om vi slog Färjestad....
Kommentera

sannes: Har aldrig sett Winnerborg göra en bra match faktiskt. SKicka han till Division 1 han hör hemma där.

Som sagt nu kommer 2 värdemätare så får vi se om Indianerna håller :)
Kommentera

MoK GG: Det finns många riktigt dåliga domare. Ta den typen som dömde matchen Frölunda-Leksand! Inte många rätt där inte!
Kommentera

Klinth: Han var mycket ostabil han oxå. Var väl en 1års dommatre det med?
Kommentera

MoK GG: Jo, jag tror det. Det är synd och skam att domarna faktiskt får avgöra såpass mycket av hur en match utvecklar sig.
Som tur är verkar Frölunda klara sig bra hittills ändå, mycket tack vare sitt underbara passningsspel. Nu hittar man ju dessutom mål med råge oxå, det såg ju lite oroligt ut i bl.a öppningsmatchen mot MIF. Men 6-0 mot DIF och 6-1 mot MoDo visar ju på ett gott målsinne ;-))))
Kommentera

Klinth: Nu skall dom bara orka med att producera mer än 1 ynka mål per match borta oxå så kanske det kan bli riktigt intressant.
Kommentera

MoK GG: Ja, annars lär det inte bli många bortavinster. Det verkar som om dom inte spelar ut fullt lika mycket på bortais. Kan det vara så att dom saknar trycket som skapas i Scandinavium tro???
Det släpper nog ju fler matcher som spelas, sen har dom ju fått igån powerplay spelet oxå, så det borde ju kunna resultera i fler mål.
Kommentera

Fortsätter VF så här i Scandinavium så har vi iaf 75 säkrade poäng... VF över 100 poäng i år tro??? i vilket fall som helst var det jäkligt gött att vi krossade MoDo. Hoppas det blir fler folk mot HV på söndag bara.
Kommentera

danne147: Jo.. publiksiffran var klen! Men på Söndag kommer släkten från Jönköpin till Scandinaium.. hoppas andra med gör det ;)
Kommentera

Gizaro: Hur många/få var det då?
Kommentera

MoK GG: Jag har tyvärr (?!) inte sett Winnerborg så många gånger, för att vara ärlig så vet jag inte hur länge han har dömt i högsta serien.
Nåja, hur som helst, så måste det ju komma fram nya domare nån gång och det kan inte vara så lätt för dom heller i början.
Jag försöker för det mesta att undvika "gnälla" på domarna, är ett yrke jag definitivt inte vill ha.
Men visst händer det att man vräker ur sig en mindre begåvad sak om de vitsvartrabdiga herrarna.

Nog om detta.

Japp, FBK och HV skall bli kul att se hur vi håller.
Kommentera

Tror bestämt att herr Vinnerborg är inne på sitt andra år som elitseriedomare. Tycker han var ovanligt bra igår ändå..hehe. säger en del om hur det såg ut förra året!
Kommentera

liepins: Jag tycker också han var rätt bra igår. Normalt sett brukar utvisningarna hagla tätt. Han höll matchen bra men å andra sidan var det väl inte direkt några incidenter som föranledde dåliga beslut från hans sida. Modo spelade alldeles för snällt. Undrar hur han hade dömt om ligisterna från Leksand hade varit motståndare.
Kommentera

Dragan 2k: Fast tycker dock inte han var bra igår. Han skötte sig i första men sen tycker jag han tappade greppet...
Kommentera

liepins: Du har nog rätt när jag tänker efter. Han tog i och för sig inte så många utvisningar men det luktade kompensationer åt båda håll. Brukar nästan alltid vara nervös när han ska döma för då vet man att i princip båda lagen abonnerar på platserna i utvisningsbåset.

Tycker dock att den sämsta domarinsatsen i år har Gyllander från Örebro stått för i Leksandsmatchen.
Kommentera

Dragan 2k: Du har så rätt, det var en riktigt rutten insats av Gyllander!!!
Kommentera

Dragan 2k: Gyllaners dåliga insats förvånade mig faktiskt. Har för mig han brukar vara ganska bra annars.
Vem är den bästa domaren i Elitserien då?
Kommentera

liepins: Svårt att säga, man hittar ofta anledningar att tycka att domarens insats var dålig. Vissa beslut går ju alltid emot laget, och en del av dem är tveksamma i varje match. Sitter man på läktaren, eller framför sin TV, så är man ju klart enögd och då får domaren sig en skopa även om han kan ha rätt. Att vara domare är nog inte så lätt.

Rådbjer har ju fått mota beröm och erkännande från spelare och tränare, som eliseriens bästa domare flera år i rad. Visst är han duktig, men visst har jag vrålat på honom under många matcher och bett om en synundersökning ;-). Han är trots detta bra!

Lärking tar sig, men han har jag svårt för, mycket svårt. Detta sen tidigare säsonger.

Gyllander är min nya hackkyckling för i år :-( Hittills har han varit kass, det jag har sett! SYNSAM!!!

Andersson tycker jag brukar hålla för trycket, och vara rättvis. Men visst kan även han ta fel beslut ibland och då jävlar skriker jag...

Lahti har jag bara sett döma en match (tror jag) och det skötta han hyffsat vad jag kommer ihåg.

Jag tror (hoppas) att alla domarna har en god kompetens och hög intregitet, så att de kan döma matcherna enligt regelboken och helt utan att ta parti för något lag. Sedan kommer man som supporter alltid att hitta fel, haka upp sig på dem, och bua ut domaren i fråga.

Om jag måste välja en domare, som elitseriens bästa domare, så blir det Andersson.
Kommentera

« · 131841