Frölunda nästa år
Danne_l:
Avundsjuka. Jag skulle ta emot JJ och Ronnie med öppna armar om de ville spela för MODO. Det skulle Ernie också gära om de valde Timrå, men det kommer han inte erkänna.
Härlig konstruktiv kritik mot två av våra största hjältar. Köp ett seriekort till Scandinavium och kom tillbaka nästa år.
Nr.30 valde bort miljoner extra kronor när han valde Frölunda/sin familj istället för ett guldkantat NHL-lontrakt för ett par år sedan.
I omklädningsrummet, på resan eller under andra förhållanden med laget är han den självklara lagkaptenen. På isen har vi många ledare som gör jobbet som kapten. Nicklas Andersson, Esbjörs, R.Sundin m.fl Men sammantaget är JJ den självklara lagkaptenen i årets lag. Sen om han inte lägger ut orden i jumbotronen eller hos en kass intervjuvare i TV4, så spelar det ingen roll som lagkapten eller människa.
NR.30 är bra för VF, sina lagkamrater och sin familj.
Så........
Nåja, Plüss är ju ingen dålig ersättare. Mer en hårt jobbande forward med fina handleder.
JJ glider bara runt på en räkmacka. Visst killen har en ruggig blick för vart målet är beläget och skall ha cred för det. Men det är nåt över hans personlighet som jag stör mig på. Tycker han verkar dryg. Men det där har vi tagit upp tidigare. Och tydligen skulle det bero på att han var blyg enligt någon skribent härinne.
Nej JJ är ingen personlig favorit fastän han gör mkt mål. Han får minuspoäng för sina medievana alltså. Karln är för fan över 30år. Det är onormalt att vara sådär blyg då, speciellt om man är en elitidrottsman på hög nivå.
Jag menar okej att man är blyg i unga år, det var Zäta också. Men man ser väl för fasen till att göra någonting åt det då när blir vuxen.
Skall gå omkring och vara blyg livet ut heller, springa och gömma sig bakom mamma när tillvaron blir för tuff?
JJ han opereras i axeln om jag inte minns tokfel.
Jag tycker inte om arroganta hockeyspelare med strupcancer som tror de är förmer än någon annan bara för att de spelat i NHL.
Från det ena till andra. Vad är för fel på JJ nu då helt plötsligt? Har han stukat stortån i bastun eller?
Om det är något jag tycker i så fall är mer iögonfallande är att man inte kommer bättre förberedd för dessa kanonmatcher. Kärpät har redan hunnit med 4 matcher och vi kommer matchoträndade och en vecka eller vad det är på is.
Dagens träningsmatch kan inte ha gett några svar på något egentligen. Detta bör vara en bortkastad match.
Måste det till slutspelsmatcher för att han inte skall fastna med skägget i brevlådan?
Bra inlägg förresten och du har helt rätt i resonemanget.
Den säsongen slutade ju ändå helt ok. Hoppas på en upprepning med ännu bättre resultat denna gången.
Ska bli intressant att läsa matchrapportern som kommer ut på wws under kvällen.
Som sagt en jobbig försäsong är att föredra - men inte så här jobbig:-)
Det är fullständig kross på gång här idag. Känns mycket möjligt att det kan bli tvåsiffrigt idag.
Dragan 2k: Äh, det är säkert så gott som klart för underskrift och jag är övertygad om att ni kommer att överbetala honom ;)
En intressant center som väl inte bör ha några problem att hitta arbetsgivare, tycker jag.
Avgå någon. Vem som helst.
Haha. Fast det är nu bara diskussioner det handlar om och ingen förhandling ännu vad vi erfar. Sedan finns det ju en del penningstinna klubbar som även de är intresserade - senast Lugano.
Dragan 2k: Det verkar finnas möjlighet att Kahnberg kanske spelar i elitserien denna säsong trots allt.
" Alla letar efter målskyttar, men det här är ett stort steg för honom. Om han inte tar en plats i laget återvänder han till den svenska elitserien, avslöjar Davidson.
Ska man tolka Blues president ordagrannt innebär det att spel i farmarligan AHL, med Peoria Rivermen, inte är ett alternativ för Magnus Kahnberg."
Han ska över och till campen och försöka ta plats i Devils trupp men kommer antagligen att få inleda i farmarlaget.
Allt annat än ett tvåvägskontrakt för John Oduya som han heter i pressmeddelandet vore en sensation.
Dragan 2k: Äh, han är nog van, han har ju redan hunnit spela för er ;)
Är det ett tvåvägskontrakt som Odågan skrivit på?
Ska bli kul att se hur det går för honom - synd att han spelar i tråklaget New Jersey bara.
Undrar om Fransson hade spelat i Frölunda nästa säsong om inte Johansson varit assisterande tränare. Känns som om han hade en avgörande roll i den värvningen.
Vem minns inte alla lyriska utfall levererade av Johansson i Plussändningarna.
Det som kommer märkas mest nästa säsong är förlusten av Joel. Det är jag säker på. Hoppas vi har någon annan som kliver upp å småller på.
Fortsatt Gla' sommar alla.
Håller med dig. Klarar vi slutspel så skall vi vara nöjda tycker jag.