Linköping - Frölunda
mok:
Men självklart. En som är inne på sin andra säsong efter att han slutade får man definitivt skämta om. Framför allt då han framstår som en sopa. En pensionerad sopa, dessutom. Jag tror nästan att ni skulle klara er bättre med Mario Brunetta i kassen.
mok:
Så klart, det är roligt att retas. Dessutom borde ju veta att jag inte är speciellt allvarlig i mina "påhopp"...
mok:
Jag ser att Salo spelade bra i kväll. Han släppte bara tre mål förbi sig. Två gjorde han själv. :-)
Jag hade 5 - 1 och det blev 5 - 2 så nog är mitt tips fel allt men betydligt närmare än er Frölundaiter =)
mok:
Ok...Jag skrev tidigare som du kan läsa..4 - 1 till Linköping...Tittar du längre ner på inläggen som har skrivits sedan Klinth la upp denna tråd så kan även du se vad som har skrivits...
mattias - 74:
Så enkelt..;) Det är precis som förra säsongen..Du o jag "äter" upp dessa experter...
Så dåligt. Så omotiverat... Så uselt försvar... Kom in i matchen ffs.
Linköping HC - Fröluna Indians
Klinth 3-5
Linnea 2-6
mok 2-3
Danne-l 1-3
FreddanVF 4-1
Alisandali 3-3
mattias-74 5-1
Jihaa 3-1
Paddan 11-1
piff 4-2
Klinth:
Bara för att jag är ett "ont" öga för er sk experter så kan du fortsätta att vara en av de onda sk experter..Men för böveln..Dra inte in mig i eran pakt..;)
Ses vi på det vanliga stället innan match i Oktober??
För att ta ett enkelt exempel: ett brinnande vedträ är till nytta när det ligger i öppna spisen, men inte när det hamnar i gardinerna så att huset brinner ner.
På samma sätt är det med vissa mänskliga ideal. De gamla krigiska korsfararna skulle med rätta betraktas som patologiska mördare om de dök upp i vårt nutida samhälle. Omvänt skulle de pacifistiska idealen var helt malplacerade i forntiden.
Handlingar betraktade av olika personer beskrivs olika. Därmed blir ordet onska och godhet subjektiv. Detta även om man räknar med orsaken till en viss handling. Men det som oftast kallas onska är en handling med grunden i egoistiska behov.
Jag tror inte på ondska - bara på rädsla. Det finns två grundkänslor kärlek och rädsla. Men rädsla i sin tur kan föda ondska. Det finns inga onda människor, utan bara okunniga människor.
Med detta sagt käre gud, så är det du som är av ondo, och vi i expertpanelen som är av godo.
Efter en del påpekande på "mitt" 4 - 1 segertips för Linköping så kan jag berätta att jag inte "tävlar" dom första 5 omgångarna..
Allt för att de sk experterna ska ha en chans att få nån pinne..
Så det är FreddanVF 4 - 1 som gäller i kampen mot de "onda" sk experter..
Som jag har längtat efter att få krossa er i år igen. Matchen slutar 4 - 1 till LHC =)
Enkelt, LHC har inte en seger mot oss på en si så där fyra matcher. Sånt sätter sig i hövvet.
1-3.
Och då tippar jag 3 - 3 .
Men det såg betydligt bättre ut spelmässigt då än ikväll. Problemet med Frölunda idag är att det sett i stort sett likadant ut i alla matcher efter sommaren. I alla matcher utom tre har man släppt in mindre än tre mål. I resterande matcher har man i fem fall släppt in fem eller fler. Det är oroväckande.
39 insläppta mål på 9 matcher och bara 24 gjorda...
Det kan ju bara bli bättre och jag hoppas dom filar ordentligt på defensiven framöver för även om Salo inte var på topp i den här matchen så är försvaret som ett durkslag.