Öviks dags
danoj:
Att man kan vara så bitter att man avslutar sitt medlemsskap. Tragiskt. Förhoppningsvis så kommer du kanske till ett bättre ställe där du tillsammans med dina likasinnade kan springa runt på moln och hålla med varandra.
Anledningen till att publiken buade kan ha varit för att Frölundas spelare uppförde sig som irriterade sillrensare hela bunten.
Vad det gäller nivån och ditt uttalande om bandy så verkar du helt missbedömt allting. Det är tillåtet att tacklas, fysiskt spel och tät hockey är helt okej. Sådant var det också en del av i kväll, från båda håll. Men när man istället trippar, hakar, håller fast och utför spelförstörande saker då ska man ut. Mer sånt från de svenska domarna.
Men varför skriva detta till någon som gett upp och gått vidare?
Om en hemmaspelare får ett felskär så måste det vara utvisning direkt. Helst matchstraff. Om en hemmaspelare (som idag) slashar en kille allt vad han kan och följer upp med att crosschecka samma kille i huvudet två gånger när han försöker ta sig upp är det ju skandal att han blir utvisad alls och 2+2 är ju helt otroligt! Allt enligt publikreaktionerna i Kempis - idag, igår, förra året och förra decenniet. :-)
Publiken i Kempis behöver egentligen bara ha en enda ramsa: - "Hata, hata alla andra lag!"
foobar12:
Här har vi ytterligare en som inte begripit detta. Publiken i Kempis buar trots att man VET att det egentligen var helt rätt av domaren. Varför? Jo, för man sätter på så sätt press på domartrion och man skapar en enorm "vi mot dom"-känsla. MODO vinner på så sätt massor på det och med tanke på att media och övriga supporters i sin tur skriker sig hesa över hur idiotiska vi är så fortsätter vi bara.
Vi vet ju att vi och MODO vinner på det. I kväll var det dock mycket burop av den anledningen som jag tidigare angav.
Du glömde skriva att barnen på ståplats inte ser så bra och därför buar när MoDospelar snubblar på sina egna skridskosnören också. Men det är ju bara en liten del av publiken. Eller...kunde förstås ha varit mindre...
Jag vill inte att mitt lag skall vinna - eller förlora - orättvist p.g.a. en domare som inte klarar trycket. Det förstör kärleken till spelet för mig.
Sen det faktum att ni framstår som lätt ointelligenta kan vi lämna därhän... ;-)
Det skulle ju inte spela någon roll om ingen i Kempis buade åt domaren, alla andra lags supporters skulle ändå uppfatta det som att alla i Kempis gjorde det.
Jämför för övrigt med publiken i Lule, t.ex. De är inte bättre de.
Danoj: Prata med moderatorerna att HS inte är en lydstat åt WWS så skall du se att hjärtligheten kommer tillbaka. ;-)
Bra domare?? Du menar hela Kempehallen..??
Din ordvits är nog bara rolig i Dö-vik...
Din skridsko åkning är nog sämre än dina puttar..
Jag hoppas att han någon gång kanske hittar tillbaka hit.
Några ord om matchen igår, jag såg enbart första perioden på tvn, andra hörde jag på radion och tredje hade jag ingen möjlighet att följa alls.
Jag försöker se positivt på det mesta när det gäller hockey och Frölunda i synnerhet, men nu vete sjutton om det går att vara positiv längre, för nu är det inte roligt att se Frölunda längre, "griniga gubbar" som sitter mer i utvisningsbåset än att de är på isen och åker skridskor.
Jag trodde i min enfald att förlusten de åkte på i Södertälje skulle vara av positiv sort, men icke. Det är samma dåliga inställning fortfarande.
Förra säsongen så var Frölunda i princip ett självspelande piano, vilket det inte är i år, så det skall spännande att se hur firma Lundh/Karlsson hanterar detta.
Sen är det alltid lika kul att efter varje förlust läsa folks grymma analyser om varför spelet inte funkar osv.
Ni som klagar på själen och stämningen på forumet: Gör något åt det då, sitt inte bara hemma och gnäll över vad andra kanske skriver och om vad det inte skrivs om!
Alla är vi öppna för diskussion över vad som kan göras för att få igång bättre diskussioner och över hur vi skall kunna få in mer folk som kan bidra till debatterna. Utan tippningen och alla klagoandar vid förluster vore den här gb:n tom.
Puh, var gött att skriva det. Hoppas någon tog åt sig, det var det som var meningen.
Just ja, Paddan ska ha en eloge. En av tre personer jag pratade med under helgen i Ö-vik som faktiskt var riktigt trevlig.