Inlägg: 1135461
Svarskommentarer
Sv: Frölunda - Djurgården
qslig: Ja enligt tidningarna är vi så gott som bortblåsta från Semi. Omark har kraxat i pressen. :)
Frölunda har en uppåtgående trend och Luleå har en inte alls lika bra trend på gång. Men slutspel är slutspel och allt kan hända. Honken kommer höjja sitt spel betydligt det kan vi nog vara säkra på.
Kommer bli tufft helt klart. men nån gång är det väl Dags för Frölunda att vinna 4 matcher mot Luleå så varför inte nu.
Frölunda har en uppåtgående trend och Luleå har en inte alls lika bra trend på gång. Men slutspel är slutspel och allt kan hända. Honken kommer höjja sitt spel betydligt det kan vi nog vara säkra på.
Kommer bli tufft helt klart. men nån gång är det väl Dags för Frölunda att vinna 4 matcher mot Luleå så varför inte nu.
Tror inte en sekund på att valet hade med Nubbens och Hahls tidigare förehavanden i klubben att göra, man gör givetvis valet ur den aspekt att man tror att man har störst chans att avancera, allt annat vore dumdristigt. Timrå brukar vara svårspelade i ett slutspel, har en högre högstanivå än Luleå, samt ett bättre material sett över alla kedjor.
Modig har varit bra i mål, men är ändå en målvakt som kan sprida puckarna rätt duktigt omkring sig, hans svagheter måste man utnyttja. En annan sak som talar för Frölunda är att Luleå lever för mycket på Harju och Omark, får man stopp på dem så är mycket vunnet. Får Luleå däremot igång Bartecko och Chabada blir det direkt svårare. Inget talar ju dock för det i dagsläget.
I lagdelarna är Frölunda bättre på alla punkter, och fortsätter Hahl - Eller - Pohl i samma stil som de avslutade serien så ser det lovande ut. Så som kedjorna är komponerade nu känns perfekt. Kahnberg har fått ett lyft med Freddan och Mike's checking-line har varit bra på att eliminera motståndarnas bästa kedjor. Honken tungan på vågen.
All respekt för Luleå, men spelar vi som vi kan och bör, då slår inte Luleå oss i en sju matcher lång serie.