Silly Season 09/10
Lite obektivt sett tänker jag att Nordans spelstil kräver mycket istid för att ge ett bra tillskott till laget. Lite som Lundqvist...
Tvåvägscenter med stabilt spel och arbetsinsats som epitet.
Tomas Thelin (utvecklingsansvarig i Brynäs) som har haft Nordan i TV-pucken och 82-landslaget är en nyckelperson. Och så alla gamla "82-leksingar" i Brynäs då förstås... = )
Det finns ju rätt många vägar den här resan kan ta, beroende på hur allt utvecklar sig, med Larsen, Bäckman osv. Denna väntan ;).
qslig:Jepps. Blir riktigt klurigt och det ska bli intressant att se hur Nubben ska göra. Jag ber och hoppas att Bäckman får kontrakt med någon klubb i NHL men han är inte i bästa förhandlingsposition. Han har inte imponerat på ett bra tag därborta och han är inte intresserad av ett låglöneavtal som kan skicka honom mellan farm och NHL. Samtidigt verkar han inte vara intresserad av Ryssland på grund av sina barn. Kanske Schweiz?
Larsen grejen blir jag inte riktigt klok på heller. Enligt Leman ska Dallas redan ha det tätt med envägsbackar så det vore svort att få in Larsen också som har i sitt kontrakt att han inte lirar i AHL utan återvänder till Frölunda. Trots detta kan man läsa en artikel på Dallas officiella sajt där det inte är uteslutet att han kan ta plats där.
Jag tror i och för sig att han lirar här och de signaler jag fått från diverse källor räknar lagledningen kallt med att han lirar här den här säsongen.
Tömmernes tror jag dessutom blir utlånad till Borås större delen av säsongen då han helt saknar egentlig A-lags rutin.
Men Nubben trollar nog på sedvanligt sätt och löser det på något sätt och så sitter man där och tänker: "Givetvis! Så enkelt men genialt":-)
Då är frågan precis som du säger, vem skall det bli? Vid närmare eftertanke kanske det vore några kockar för mycket om även Bäckman skulle komma? Samtidigt kanske det är för klent att ta någon från J-laget, skulle vara fint med en stark, defensiv spelare som har lite rutin. Blir nog Tömmernäs som får sikta in sig på Borås i sådana fall.
Men den stora frågan är ju, vem?
Jag tror vi kommer få se ett skifte i detta den här säsongen med 6 etablerade backar som ska ha mycket istid. Den sista backen som i så fall ska in ska vara en back som inte vill ha för mycket istid för det ska han inte ha med dessa herrar kontrakterade.
Men var hittar man en sådan back? J-laget? En back som kan komma in och avlasta några minuter per match för att sedan lira i Borås och J-lagen?
Just nu tycker jag det känns helt ok med det upplägg vi har. jag hade kanske velat haft en riktig defensiv kille till som Sanny men man kan inte få allt.=)
Gärna Bäckman...men inte i år.
Fn va skönt. :)
http://www.frolundaindians.com/sv/frolunda/nyheter/a-laget/pebben-axelsson-tillbaka-till-frolunda-/
Och där var det bekräftat från Frölundas sida också!
Trevligt trevligt
http://www.frolundaindians.com/sv/frolunda/nyheter/a-laget/joel-lundqvist-atervander-till-frolunda/
Pebben är lyx och inte vad vi behöver egentligen. Vi behöver fortfarande en utpräglad målskytt att sätta in i en av våra toppkedjor.´
Som jag skrev på WWS så har vi redan en riktigt bra målvakt, ett riktigt bra försvarsblock i antågande och centrar av riktigt hög klass. Beträffande målskyttar har vi engentligen bara en utpräglad målskytt i Kallio som tyvärr numera tror att han är en sarggrinder och ska vara ute i sargerna och böka.
Visst. Andra i laget kan göra mål men jag skulle gärna se en spelare som är i grund och botten en målskytt men kan även behärska andra viktiga aspekter i spelet. Det behöver inte vara en Pesonen eller en Alfredsson direkt.
I HV finns Thörnberg - ett ypperligt svenskt exempel på vad som skulle sitta fint.