Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
mattias - 74:
Det ska jag göra när jag sitter på en dator som kan spela sådant.
Hoppas det är ett annat klipp än det jag fann länkat imorse.
Hur kan man tycka att tackligen var regelrätt, det syns tydligt att Niemi blir tacklad i ryggen, dessutom åker han mot ryggen mot tjärnqvist under hela sekvensen och vänder sig inte medvetet som du säger.
Någon överfall var det inte enligt mig men det är solklart att tackligen är regelvidrig och 5 minuter hade varit det enda rätta.
Sören persson missade också en solkar 5 minuters utvisning i går på en VIk spelare. Inför 2 domarsystem nu. Domarna kan inte vara över hela banan samtidigt och se det som händer överallt.
och tacklingar i ryggen händer nästan varje match .
men men bara killen klarar sig, en sak som är säker att han är borta resten av Kvalet
Fast det tar emot att tycka så när läget är som det är så har AJN vinklat sig mot sargen trots att han borde ha tagit för givet att han kommer bli tacklad.
Reprisen kan just nu ses på s24.se huokkos tackling kommer ca efter 24 minuter ini klippet!
Jag hävdar att det är en charging och dessutom tar den i ryggen nån meter från sargen vilket inte är tillåtet enligt reglerna. Kan FBK få spelare avstängda i efterhand som i faller Chister Olsson för många år sedan så skall väl tjärnqvist kunna få en avstägning. Olycka eller inte, man tacklar inte nån i ryggen oavsett var du befinner dig på planen, definitivt inte 1 meter från sargen.
Ja det är trist. Dessutom skulle Huokko också fått en rejäl armbågstackling utan att det hade gett utvisning. Jag har inte sett den situationen så jag kan inte uttala mig om den mer.
Hoppas att Niemi repar sig och kan komma tillbaka till hockeyn.
Hur som helst är det en charging för tjärnqvist tar alldeles för många skär innan tacklingen!
Jag har nu sett tacklingen av Antti-Jussi från flera olika håll, och kan inte se annat än att det är bra mycket med otur än osjyssthet inblandat. Det sista jag hört är att det var hans visir som skar in i ansiktet som gjorde blodvätan på isen, men det största problemet är nog okbenet som förmodligen gick när han slog i isen. Dubbel skada mao.
Schysst tackling vet jag inte.
Har sett reprisbilderna nu och det är charging så det bara skriker om det, dessutom tacklar du inte en spelare när denna är så nära sargen som niemi är. Skaderisken är ganska hög och det fick man ju bevis på igår. Greens pååkning av målvakten är onödig och han skall regelrätt ha spö. Ovanligt klantigt av mårten och inte hålla igen där. Inte likt honom.
24 poäng kvar och spela om, så det är definitivt inte kört med elitserien känns långt borta nu men en sann leksing ger aldrig opp förrän det är riktigt kört.
Frågan är hur länge huokko blir borta !
jag såg det som hände och det var en sjyst tackling. men när han ramlade slog han i ansiktet i sargkanten och antagligen blev han nockad av det för han försökte inte ta emot sig på något vis.
han landade också med ansiktet före i isen. det såg inte vackert ut, men det låg heller ingen osjysthet bakom. killen hade en otrolig otur helt enkelt.
det var en hård och frän match, och pelle prestberg och mikael karlberg imponerade med sitt backspel då dom spelade backar istället för huokko och niemi.
utan dessa skador så kunde slut resyltatet varit tvärtom. men nu blir det tufft för leksand med dessa två backar borta.
petrovicky fick också en kraftig smäll då han olyckligt åkte in i sargen, troligen lommer han att hämmas av ett ont knä. men han kunde i alla fall spela klart matchen.
Definitivt. Jag harde bara på radio vad som hände, och det lät som om det var mer ren otur än osjyssthet - även om man blev uppriktigt förvånade då det inte blev utvisning.
när sådant inträffar är det hur det går för killen det enda som
räknas.
Mindre munter bild på Antti-Jussi.
http://www.hockeykanalen.se/1.894287/2009/03/15/antti_jussi_niemi_till_sjukhus_efter_svar_skada
Projta:
3-2 Cam Abbott.
På en Röglesite sägs så här (vet inte sanningshalten):
Uppdaterings Antti-Jussi Niemis skada från S24.se
På väg till sjukhuset tuppade han av och är nu enligt dom senaste rapporterna medvetslös.
Dom befarar:
Fraktur i ansiktet
Okbenet i ansiktet, sönder.
Uppdaterar om dom säger något nytt.
Hoppas han repar sig.
Det blir nog svårt, lite tunt på backsidan. Janne och Anti-Jussi verkar vara borta. PA Lundström = matchstraff
Hoppas nu att vi kan ta en pinne. de är ett måste !
HEJA LIF
Barbapappa:
"jag trodde innan kvalet började på ssk och aik: och jag får väll stå för det även om första rundan var en stor plump i protokollet för dem."
SSK? Stor plump?
Jag skulle vilja säga att antingen har du inte koll på vad du skriver, eller så betyder 'stor plump' för mig något helt annorlunda för dig.
jag kollade på Växjö-Rögle, och jag tror att ert största hopp ligger i att Rögle floppar, för dom var inte bra mot Växjö.
jag ska inte ta någon ära från Växjö, men rögle höll definitivt inte elitserieklass.
Västerås är en farlig outsider, dock lite dåligt tryck i spelet.
jag trodde innan kvalet började på ssk och aik: och jag får väll stå för det även om första rundan var en stor plump i protokollet för dem.
Verkar som Wikegård kör med gardering.
Jämför tipsen:
www.leksandsif.se/5130.php
och:
nyheter24.se/sport/blogg/niklas-wikegard/article156014.n24
Idag blir det ännu tuffare än i fredags. Jag är hoppfull trots allt. Skit i hur vi vinner bara vi vinner..
In i kaklet..
finns det nå highlights från matchen på nätet?
lägg gärna ut länken.
tack på förhand.
Var det inte du som förespråkade anfallshockey förra säsongen .
Har du ändrat dig ?? :-)
sanna mina ord, dem lagen som har det bästa försvarsspelet och som släpper in minst mål, går upp i elitserien.
hur ser leksands försvar ut?
Kross vet jag inte men Leksand visade ju att de kan mäta sig spelmässigt med ES lagen igår, hoppas bara på stolpe in imorgon också.
Synd på förlust igår. Bara krossa Rögle nästa match det istället!