Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
mattias - 74:
Om du har någon koll på Växjös hockeylag så heter deras målvakt Axel Brage , och eftersom varenda målvakt hittills blir rena väggen mot våra tandlösa forwards , så tyckte jag det var en passande och liten klurig rubrik .
Och du var ju den första som inte fattade den , med jag är inte skärskilt förvånad över det ;0)
vad har brage med den här tråden och göra Thomas ? Dags för moderiering :)
Kommer Leksand att ta chansen att slippa bli sist i kvalserien ?
Blir vi femma för fjärde året på rad , kommer att bli oootroooligt spännande att följa .
Jag har accepterat att han tycker att Jere är en sopa men jag tycker fortfarande han är ljusår bättre än manne fredriksson. Undrar vad Nyz tycker om sin landsman? det får vi nog aldrig veta eftersom inte vart inloggad på bra länge!
mattias - 74:n. "Det som jag reagerar över är att Jere får ta skit i varje match han står trots att han spelat helt okej vissa matcher"
Som du säkert har märkt så räcker det inte med att spela helt okey vissa matcher , Jere är ingen bramålvakt utan mera en halvdålig puckmotare .
Du kanske skulle ha lyssnat på Alisandali från början ang Jere....;)
Det har jag aldrig sagt från början utan jag tyckte läck skulle vart 1:a målis och att Myleniemi är en bättre back up än Manne fredriksson. Det som jag reagerar över är att Jere får ta skit i varje match han står trots att han spelat helt okej vissa matcher.. Läck står nog imorgon, nånting annat är inte och tro efter mylleniemis tavla i onsdags!
Tycker du fortfarande att man ska satsa på Finnen istället för Läck?
Yes - och med fyra segrar i ryggen är det lättare att vinna en femte.
Ert problem nu kan vara att hela laget är så säkra på att Växjö blir en mumsbit att man glömmer bort att det behövs 3x20min's hårt arbete för att bärga en seger även mot lag idiot-tippat-sist i denna serie.
Just den känslan ska mitt Div6-lag om någon timme pröva på en Div4-lag i Uppsala. Vi får se hur långt det bär.
Vi har hemmplan nu och där är vi av tradition starka !
Jäpp, särskilt som ni spelade ut AIK senast, i varje fall om man räknade skotten.
Han hoppar aldrig av Leksands IF. Lundström kan nog dock få se sig om efter nya uppdrag snart... Tyvärr, faktiskt. Jag tycker inte att det är hans fel. Han har gjort allt för att lyckas med värvningarna. Det är nog faktiskt coachningen som varit problemet de två senaste säsongerna. Kempe var nog inte rätt man att leda ett lag med elitserieambitioner.
Huokkos kommentar om återtåget står kvar på perrongen är kul..
" Tåget står på stationen å fyller på kol till på söndag. "
Vi ger aldrig upp! Chansen finns rögle hade 3 poäng efter 4 matcher i fjol. Det som talar för att LIF skall börja samla poäng är att vi har Lakers hemma , VIK borta, VIK hemma , Lakers borta och AIK i de 5 kommande. Det kan mycket väl bli 15 poäng.
Kommer ju inte med ett enda jävla konstruktivt ord... Bara "Det har skötts DÅLIGT" och "Vilket jobb?"
Hörru handskmakarn! VAD har skötts dåligt? HUR skulle man gjort annorlunda?
Gubben är ju bara en patetisk supporter utan hockeykunskaper som lever ut sin frustration över uteblivna resultat. BLÄ!
Farligt när en klubb förlitar sig för mycket på sådana...
Det där med att försöka med ekonomiska hot har väl orginal-Percy kört med länge.
Kan väl vara bra med 2 personer som varit i föreningen ett tag och dessutom representerat den själv som spelare. Bästa lösningen tycker jag faktikst. Boorken hade väl kanske varit bättre men jag tror på detta. Sämre kan det iaf inte bli.
"Vi Brynäsare sågar innan någon ens är påtänkt :-)) "
Nej alvarligt det har jag aldrig hört att ni gör :)
men alla tröga "förlåt" leksingar vill ju ha idioten kvar hela tiden!
Jag tror faktist det. Till och med Kempe/Jonsson hade fått LIF att vinna mot Lakers, och det är vad som kan behövas för att få fart på Återtåget.
Se'n är frågan den om Återtåget hinner få upp så mycket fart att man når en andraplats innan Kvalseriespåret är till ända. Jag har checkat med Frisco, och han hävdar att tåg har svårt att köra om andra tåg, framför allt om det är enkelspår.
Projta: Förstod att det rör sig om KS men det är ju 7 viktiga matcher.
De skall ju få chansen innan man sågar dom... Vi Brynäsare sågar innan någon ens är påtänkt :-))
det är bara för de hära 7 matcherna som e kvar, sen kommer de nån ny tomte in
Tycker du om Kempe fortfarande ?
det räcker ju inte med att vinna våra resterande 4 hemmamatcher utan vi måste nog vinna minst 2 av de 3 borta också. Klart :)
Nej det skall inte hjälpa, då skall dom fan i mig ha bragdguldet.
O Fan är det hockey ikväll. Heja SAIK då !
Du kommer ihåg rätt. Han hade väl hand om ett smärre Dream Team det året, men det gick ju käpprätt åt Leksand. Den enda gången laget spelade riktigt bra var när alla stjärnorna var skadade och laget tog sig samman och kämpade för varandra. Knappast Pirros fötjänst.
Ack ja vilka problem men vill allra ödmjukast informera att det är snart dags för första semin i ES.
SMS från LIF news för 10 sekunder sedan.
" LIf avbryter samarbetet med tränarduon Tomas Kempe och Tomas Jonsson på grund av den magra utdelningen i inledningen av kvalserien. Ersättare ännu ej utsedd"
Pirros sista äventyr i LIF var väl inte så lyckad. Inte heller hans MoDo-session, om jag kommer ihåg rätt.
En som jag skulle gärna vilja se i båset är Pirro Alexandersson.
gillar han grymt mycket som person och som ledare
Äsch släng med hela laget.. Det är bara krigarkedjan, Bellemare och Ekman-Larsson som gör rätt för sig.
Stockholm är ett enormt stort distrikt sett till licenser, sedan kommer Småland som inte ens når upp till hälften.
De andra större distrikten sett ur den här synvinkeln (licenserna) är Norrbotten, Västerbotten, Värmland och...Dalarna.
Här är det ju bara Dalarna som saknar representation i ES. Sett ur ett lite längre perspektiv har ju Västerbotten också uppvisat skraltig kvalite när det gäller stabila ES-lag, även om nu SAIK är på frammarsch.
Det som egentligen skiljer Småland (som inte är speciellt mycket större) från de fyra sistnämnda är att det finns en ganska så hög ambitionsnivå i klubbarna utanför ES.
Nu kan ni säkert ge mig på tafsen, men min känsla är ändå att sett till enskilda spelare i ES, så är Dalarna underrepresenterat även här? Norrbotten, Värmland och Västerbotten skapar fler spelare som håller för ES? Därför har de också representation i ES.
Några masar med funderingar kring detta?