Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Kan ju lägga till Jackman till årets trupp också, ifall Ayers ska stå med i förra årets.
Leksand har ett bra J 20 lag tycker jag ! Utslagna nu i SM slutspelet meot LHC
Mest föredettingar vet jag inte. Dock thar detta årets lag känts som det laget som skulle ha haft störst chans på att nå ES men nu är det lååååång uppförsbacke. När vi gick opp sist hade vi ryder och Bouliion i laget samt Hedberg i mål, kanske skall till nån i den klassen för att det skall bli nytt avancemang!
Den spelare som kostat Leksand mest pengar under dom här åren kan jag tänka mig är Jiri Bicek och Anttin Jussi Niemi, kan ju hya fel där, jag överlåter frågan till ALI :)
"LEKSANDS STJÄRNPARAD Spelare för miljoner men kvalfiasko varje gång Kvalserien 2006 Placering:5 Jiri Bicek Tjeckien, Jaroslav Kalla Tjeckien, Kimmo Lotvonen Finland, Jan Srdinko Tjeckien, Ladislav Benyasek Tjeckien, Pvael Trnka Tjeckien, Jarrod Skalde Kanada, Tomas Duba Tjeckien, Yan Golubovsky Ryssland, Jukka Tillikainen Finland, Mike Watt Kanada, Jan Nemecek Tjeckien
Kvalserien 2007 Placering:5 Niko Mikkola Finland, Roman Vopat Tjeckien, Pasi Saarela Finland, Martin Bartek Slovakien, Ilkka Vaarasuo Finland, Joni Puurula Finland, Mike Siklenka Kanada,
Kvalserien 2008 Placering: 5 Ric Jackman Kanada, Juha Lind Finland, Ed Belfour Kanada, Michal Grosek Tjeckien, Roman Vopat Tjeckien, Libor Prochazka Tjeckien, Tomi Pettinen Finland, Mike Ayers USA, Robert Petrovicky Slovakien
Kvalserien 2009 Placering: 6? Pelle Prestberg Sverige, Eric Johansson Sve/Kan, Jere Myllyniemi Finland, Kevin Doell Kanada, Mathias Johansson Sverige, Antti-Jussi Niemi Finland, Robert Petrovicky Slovakien"
Stjärnparad? Mest föredettingar och en bunt okända utlänningar. Att inte Leksand satsar på en bra målvakt till att börja med är ett skämt. Och varför inte satsa på en bra tränare? Har förresten Leksand någon juniorverksamhet?
Man mår som leksing illa när man läser senaste årens kvalseriefacit samt spelarna Leksand haft. HUA ! Inlägget är taget från ett annat forum men jag måste bara visa dom Leksingar som glömt hur mycket " stjärnspelare " vi haft och vad det kostat oss ekonomiskt.
LEKSANDS STJÄRNPARAD Spelare för miljoner men kvalfiasko varje gång Kvalserien 2006 Placering:5 Jiri Bicek Tjeckien, Jaroslav Kalla Tjeckien, Kimmo Lotvonen Finland, Jan Srdinko Tjeckien, Ladislav Benyasek Tjeckien, Pvael Trnka Tjeckien, Jarrod Skalde Kanada, Tomas Duba Tjeckien, Yan Golubovsky Ryssland, Jukka Tillikainen Finland, Mike Watt Kanada, Jan Nemecek Tjeckien
Kvalserien 2007 Placering:5 Niko Mikkola Finland, Roman Vopat Tjeckien, Pasi Saarela Finland, Martin Bartek Slovakien, Ilkka Vaarasuo Finland, Joni Puurula Finland, Mike Siklenka Kanada,
Kvalserien 2008 Placering: 5 Ric Jackman Kanada, Juha Lind Finland, Ed Belfour Kanada, Michal Grosek Tjeckien, Roman Vopat Tjeckien, Libor Prochazka Tjeckien, Tomi Pettinen Finland, Mike Ayers USA, Robert Petrovicky Slovakien
Kvalserien 2009 Placering: 6? Pelle Prestberg Sverige, Eric Johansson Sve/Kan, Jere Myllyniemi Finland, Kevin Doell Kanada, Mathias Johansson Sverige, Antti-Jussi Niemi Finland, Robert Petrovicky Slovakien
Heja Leksand eller nåt. .!!
mattias - 74:
Kommer inte ihåg, men tre efter fyra matcher i varje fall.
Visst visade TV4 repriser från kameran bakom mål i gårdagens match? Varför visade dom bara det omtalade målet/stolpskottet från bara en vinkel?
Jag reviderar min åsikt att kommentatoreran är de stora bovarna - de är nog bara marionetter i TV4's produktion.
Hade rögle 0 poäng efter 3 matcher förra säsongen ?
Jag har all respekt för konstruktionen av den bästa serien i svensk lagidrott alla kategorier. Jag tror ingenting, förrän det är fysiskt klart. Just nu håller ni - statistiskt sett - på att kopiera Rögles fjolår.
Man får se det från den ljusa sidan; det blir spännande derbyn nästa säsong också!
87bth01:
Gör så.
Det största felet i den här senaste soppan gör i min värld kommentatorerna.
Pucken tog i stolpen, det fick jag övertyga bisset om också igår kväll :)
Jag sa direkt att den tog i stolpen
Ang matchen så är det inte så mycket och säga, Leksands IF = Sämst när det gäller. Tack och lov att inte Mylleniemis tavla blir matchavgörande. 2 - 0 målet år som jag ser det matchavgörande och efter det kommer Leksand aldrig in i matchen. karlberg som Back ? Nja jag hade hellre spelat med nalle puh där , hans fel att det blir 2 - 0 som tappar pucken. 1 - 0 målet hade inte ens Stefan Liv tagit.
Nu bryter vi ihop och kommer igen.
Alisandali: Du som gammal målis måste ju hålla med om att den här typen av tavlor är rätt vanliga, dvs att målvakter går ut för att stoppa pucken. Kunde mylleniemi agerat annorlunda ? Nu hoppas jag Läck står mot Växjö. Bort med Kempe och in med Flemming sista 6 matcherna så kanske :)
För övrigt tycker jag också att mylleniemi inte var bra igår. Alldeles för många returer. 1 år till i Allsvenskan. Heja !
Ja, det kanske vore något! Jag kan ju slänga med Bellemare i anmälan för den där ryggtacklingen i vintras också.
En idé kanske kan vara att kontakta disciplinnämnden, och få honom avstängd?
Det är ju en intressant iaktagelse av skytten. Många skyller på domarna som inte såg att pucken inte var inne, medan ingen funderar på varför inte någon av de bättre placerade leksandsspelarna jublade...
Jag vet, han har fel. Han kanske är en del av konspirationen?
"Pucken var i stolpen, inge snack om saken. Det var därför ingen jublade." säger Hägglund.
Klart pucken var inne, detta är bara det senaste beviset på konspirationen mot Leksand.
Hastigheten när pucken far ut igen beror på att det var en ispuck som träffade metall "längst ner" i målburen.
Jag ids inte se samma bilder om igen. Finns det fler bildvinklar än en?
Bissett19: Solklart mål, sa du?
Och så här säger skytten Johan Hägglund till Sportbladet:
– Pucken tog i stolpen. Inge snack om saken.
Någon som hörde kommentaren på 4a sport med Karlberg ?
Reporten -Hur ska ni vända på detta då?
"Karlberg i underläge 2-1 " - Vadå vända ?
inte bara trög på isen
jag tycker att ni ska ta tillbaka masken och bergkvist ;)
Jag skulle jävligt gärna velat se det där 'målet' från en annan vinkel - helst uppifrån.
Har kollat fram och tillbaka nu på DVD-boxen och det ser ut som stolpen. Problemet är att man inte ser mittstolpen.
1 Södertälje SK ¨9P
2 Rögle BK 8P
3 VIK Västerås HK 5P
4 A I K IF 4P
5 Växjö Lakers HC 1P
6.Tomas Kempe 0P
Gusten: Du har fel på ögonen :-)
Kuben säger att domarna har stridit för kameror men det är för dyrt.
Som Kuben säger så var det nog ingen som såg att det var mål när det hände.
Jag vet inte om jag har något fel på ögonen men jag tycker att den tar i stolpen.
han lyckas ALDRIG i stor matcher.. Sedan FATTAR jag inte vad folk ser hos kempe ? Jonsson ja han tyckte inte spelarna om i FALU IF, iaf en del av dom som jag känner...
Ja lägg till honom också då.