« Föregående · 1966030 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Grattis till er men jag lider samtidigt med Mora. Tyvärr måste ett lag förlora. Men kul att få möta er igen :)
+ 1
Sv: Welcome to Hell.
Jag hoppas att ni slår ut Mora :) All lycka till!
Ett fint klipp såhär 2 timmar innan nedsläpp <3
www.youtube.com/watch?v=SSugzaPXelw
Glad förtidspåsk på er :)
Ett fint klipp såhär 2 timmar innan nedsläpp <3
www.youtube.com/watch?v=SSugzaPXelw
Glad förtidspåsk på er :)
Sv: Welcome to Hell.
Blixt1980:
Blir svårt, AIK bättre i första matchen, tur Brage har hittat formen till rätt tillfälle.
Blir svårt, AIK bättre i första matchen, tur Brage har hittat formen till rätt tillfälle.
Sv: Welcome to Hell.
{8399}:
Jag har fastnat för detta ang Melin, visar också på vilken god kraft idrotten kan vara. Naturligtvis väldigt sorgligt oxå....
Jag har fastnat för detta ang Melin, visar också på vilken god kraft idrotten kan vara. Naturligtvis väldigt sorgligt oxå....
Sv: Welcome to Hell.
mattias - 74: Kung Melin, en legend som alltid kommer att vara en legendarisk sådan.
+ 2
Sv: Welcome to Hell.
Tarasov: Men i vanlig ordning en typisk Leksandsvärvning. Gammal trött gubbe som har sin bästa dagar bakom sig.
Ok att han kom in nu akut, men att köra nästa säsong är big mistake.
Samma gamla Leksand.
Ok att han kom in nu akut, men att köra nästa säsong är big mistake.
Samma gamla Leksand.
+ 1
Sv: Welcome to Hell.
mattias - 74:
Hoppas det går bra för Melin, alltid framstått som väldigt sympatiskt person.
Hoppas det går bra för Melin, alltid framstått som väldigt sympatiskt person.
Sv: Welcome to Hell.
Lång intervju med Melin om hans kärlek till hockeyn.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J19eMb/roger-melin-jag-har-offrat-tva-aktenskap
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J19eMb/roger-melin-jag-har-offrat-tva-aktenskap
+ 1
Sv: Welcome to Hell.
Tackar för en bra finalserie!
Skulle vilja säga att det avgjordes mycket i match 1, skulle ni vunnit en så skulle nog det sett helt annorlunda ut.
MEN, jag tror banne mig ni kan slå MORA, det förtjänar dem, HÄMNDEN är LJUV!
Skulle vilja säga att det avgjordes mycket i match 1, skulle ni vunnit en så skulle nog det sett helt annorlunda ut.
MEN, jag tror banne mig ni kan slå MORA, det förtjänar dem, HÄMNDEN är LJUV!
+ 1
Sv: Welcome to Hell.
{8399}:
Leksand blir nog att räkna med, tkr nog att de jämte TIK är de som spelat bäst hittills. Sen gäller det såklart att få till det i rätt matcher.
Leksand blir nog att räkna med, tkr nog att de jämte TIK är de som spelat bäst hittills. Sen gäller det såklart att få till det i rätt matcher.
Sv: Welcome to Hell.
Blake: Har det etsat sig fast i minnet att vi slog er i 7e avgörande i SD på eran hemmaplan med 14-25 i målskillnad än? ;D
Varför är du ens här om inte?
Varför är du ens här om inte?
Sv: Welcome to Hell.
Lakrits:
Möta Leksand, hemma, i en typ måstematch. Där inte bara fansens tilltro utan där även julfriden står på spel.
"längtat" ... :/
Möta Leksand, hemma, i en typ måstematch. Där inte bara fansens tilltro utan där även julfriden står på spel.
"längtat" ... :/
Sv: Welcome to Hell.
+ 1
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
honken21: Har du nån trovärdig källa på att jag bor i Mora?
+ 1
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Metal Guru: det kanske är så att inte bara SHL har tappat sin själ? Det har hela världen gjort? Jag hade verkligen unnat dig en tidsmaskin.
Men så bor du ju i Mora. Du kanske överlever.
Men så bor du ju i Mora. Du kanske överlever.
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Metal Guru: Du personifierar snart allt som är fel, snedvridet och tragiskt med begreppet "det var bättre förr".
Men så bor du säkert i Mora också.
Låt mig gissa - du hatar storstan? Du tycker det finns för många TV-kanaler att välja på? Du myser lite extra och tar in doften när du går förbi den gamla telefonkiosken i bögda?
Men så bor du säkert i Mora också.
Låt mig gissa - du hatar storstan? Du tycker det finns för många TV-kanaler att välja på? Du myser lite extra och tar in doften när du går förbi den gamla telefonkiosken i bögda?
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
honken21: Här är en krönika som du inte har nån aning om vad den egentligen handlar om...
+ 7
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
honken21: "Förståelsen för att en SHL-match är en produkt är kanske den mest fundamentala som finns."
Tack för dagens frust av kaffe över skärm!
Tack för dagens frust av kaffe över skärm!
+ 4
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
MIK 7-1: Jag kommer aldrig någonsin föredra Brynäs i allsvenskan före SHL. Det vore den värsta mardrömmen. Allsvenskan är en död liga. Helvetet, helt enkelt.
Metal Guru: Du slår rekord i märkliga fraser. Jag hoppas du talar mot bättre vetande. Förståelsen för att en SHL-match är en produkt är kanske den mest fundamentala som finns.
Metal Guru: Du slår rekord i märkliga fraser. Jag hoppas du talar mot bättre vetande. Förståelsen för att en SHL-match är en produkt är kanske den mest fundamentala som finns.
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Metal Guru: Ha är en bra mycket roligare serie att följa. shl vill jag nästan bojkotta med dom regler som är nu. Shl är ju på gränsen till en stängd liga. MORA gjorde det jättebra som lyckades. Men sen ska Mora straffas och betala x antal miljoner till Leksand. Helt sjukt tänkt? Bästa är om Djurgården åker ut några år. Då skulle pamparna i sthlm se till att reglerna ändrades.
+ 2
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
honken21: "Inte det som diskuteras här. Jag argumenterar mot att SHL skulle "tappat sin själ" mer än allsvenskan, inget annat."
SHL tappar själ för varje gång någon representant för ett SHL-lag talar om en 'produkt' när han menar en match.
SHL tappar själ för varje gång någon representant för ett SHL-lag talar om en 'produkt' när han menar en match.
+ 4
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
honken21: Förstår att du inte förstår, det kommer en dag då du kommer göra det. Men nu känns det som vi hamnar off topic...
Lycka till kommande säsong Leksands IF.
Lycka till kommande säsong Leksands IF.
+ 2
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
MIK 7-1: Ännu mer svammel. Förstår inte riktigt vad du argumenterar för.
Att SHL-klubbarna har mer pengar än de allsvenska? Absolut. Det är varken konstigt eller fel. Men är det ett argument till att "SHL bara handlar om pengar"? Allsvenska klubbars ekonomi har ingenting att göra med huruvida SHL bara handlar om pengar eller inte. Pratar du SHL-ekonomi får du ställa SHL-lag mot SHL-lag. Där är det inga jätteskillnader. Klubbarna har ungefär lika mycket pengar i påsen att fördela. Det handlar om hur du gör det.
Brynäs får upp nya, egna juniorer varje år som växer till att få stjärnstatus. De får också förtroendet att göra det. Jag ser verkligen inte Brynäs som ett köpelag. Det finns absolut några som är det. Och ja, de tappar sin själ litegrann. Men så är det inte hos alla.
SJÄLVKLART handlar mycket om pengar. Utan pengar skulle ingen klara sig. Samma i allsvenskan, vill man se det från det hållet så handlar allt om pengar även i allsvenskan. Ingen skulle klara sig genom enbart "ishockey".
Ställer vi sedan SHL-lag mot allsvenska lag i frågan om uppflyttning och etablering så spelar självklart ekonomin in till jättestor del. Det är så verkligheten ser ut. Och det är just DET som gör allsvenskan så ointressant, enligt mig. Det är inte de allsvenska klubbarnas fel. Det är bara så det ser ut.
Att SHL-klubbarna har mer pengar än de allsvenska? Absolut. Det är varken konstigt eller fel. Men är det ett argument till att "SHL bara handlar om pengar"? Allsvenska klubbars ekonomi har ingenting att göra med huruvida SHL bara handlar om pengar eller inte. Pratar du SHL-ekonomi får du ställa SHL-lag mot SHL-lag. Där är det inga jätteskillnader. Klubbarna har ungefär lika mycket pengar i påsen att fördela. Det handlar om hur du gör det.
Brynäs får upp nya, egna juniorer varje år som växer till att få stjärnstatus. De får också förtroendet att göra det. Jag ser verkligen inte Brynäs som ett köpelag. Det finns absolut några som är det. Och ja, de tappar sin själ litegrann. Men så är det inte hos alla.
SJÄLVKLART handlar mycket om pengar. Utan pengar skulle ingen klara sig. Samma i allsvenskan, vill man se det från det hållet så handlar allt om pengar även i allsvenskan. Ingen skulle klara sig genom enbart "ishockey".
Ställer vi sedan SHL-lag mot allsvenska lag i frågan om uppflyttning och etablering så spelar självklart ekonomin in till jättestor del. Det är så verkligheten ser ut. Och det är just DET som gör allsvenskan så ointressant, enligt mig. Det är inte de allsvenska klubbarnas fel. Det är bara så det ser ut.
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
honken21: Förstår om det kommer som en överaskning för dig. Inte lätt att förstå vidden av nått man aldrig har upplevt.
Kanske blir det inte tydligt förän SHL-laget faktiskt har degraderats. Då kommer en lång serie händelser som får en att förstå att SHL handlar bara om pengar. Efter att fenomenet pengar våldsamt har skalats bort genom passagen ner i HAs börjar med tiden något annat växa fram som får maskineriet att fungera.
Trotts SHLs ständiga försök får de mycket motvilligt ibland ändå en glimt de gånger en "ny" klubb tar steget upp.
Att vinna en matchserie på 7 matcher ska vara omöjligt för ett lag med en 3:e del av den andres spelarbudget. Fenomenet som ändå gör det möjligt är HA grundstenar. Det är svårt att beskriva med ett ord, men jag väljer att kalla det för ishockey.
Kanske blir det inte tydligt förän SHL-laget faktiskt har degraderats. Då kommer en lång serie händelser som får en att förstå att SHL handlar bara om pengar. Efter att fenomenet pengar våldsamt har skalats bort genom passagen ner i HAs börjar med tiden något annat växa fram som får maskineriet att fungera.
Trotts SHLs ständiga försök får de mycket motvilligt ibland ändå en glimt de gånger en "ny" klubb tar steget upp.
Att vinna en matchserie på 7 matcher ska vara omöjligt för ett lag med en 3:e del av den andres spelarbudget. Fenomenet som ändå gör det möjligt är HA grundstenar. Det är svårt att beskriva med ett ord, men jag väljer att kalla det för ishockey.
+ 6
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
KomIgenNu:
Plocka sen bort "fallskärmen" för nedflyttat lag!
Varför ska det nedflyttande laget ha en "fallskärm" och ett ekonomiskt försprång nästa säsong kan man fråga sig?
Men hamnar man sist så ska man åka ut, oavsett vad "kulturen" i säger, så var det ju en gång i ishockey!
Sen lite "off topic" så kan man tycka vad man vill om att CMore har den största förespråkaren för en stängd liga som "expert" i sina HA sändningar!
Det oerhört nära samarbetet mellan CMore studion och situations rummet är en annan sak!
Skulle inte förvåna mig om "Bulan" blir bötfälld för det han sa i intervjun efter matchen angående Sören Ps civila yrke!
Wikegård antydde något åt det hållet och han lär väll ta upp det i sin egenskap som expert i CMore..
Inget förvånar en längre!!
Plocka sen bort "fallskärmen" för nedflyttat lag!
Varför ska det nedflyttande laget ha en "fallskärm" och ett ekonomiskt försprång nästa säsong kan man fråga sig?
Men hamnar man sist så ska man åka ut, oavsett vad "kulturen" i säger, så var det ju en gång i ishockey!
Sen lite "off topic" så kan man tycka vad man vill om att CMore har den största förespråkaren för en stängd liga som "expert" i sina HA sändningar!
Det oerhört nära samarbetet mellan CMore studion och situations rummet är en annan sak!
Skulle inte förvåna mig om "Bulan" blir bötfälld för det han sa i intervjun efter matchen angående Sören Ps civila yrke!
Wikegård antydde något åt det hållet och han lär väll ta upp det i sin egenskap som expert i CMore..
Inget förvånar en längre!!
+ 1
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
KomIgenNu: Inte det som diskuteras här. Jag argumenterar mot att SHL skulle "tappat sin själ" mer än allsvenskan, inget annat.
Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
KomIgenNu:
Sry missförstod isf:) var det där med serieseger=vinst av pokal jag tänkte på.
Föredrog att 8 lag gick till slutspel, men bryr mig egentligen inte så mkt om hur SHL lägger upp det hela. Strecken neråt skapar spänning, det har jag blivit bekant med:)
Sry missförstod isf:) var det där med serieseger=vinst av pokal jag tänkte på.
Föredrog att 8 lag gick till slutspel, men bryr mig egentligen inte så mkt om hur SHL lägger upp det hela. Strecken neråt skapar spänning, det har jag blivit bekant med:)
+ 1
« Föregående · 1966030 · Nästa »

