« Föregående · 899508 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hur skulle ni fomera laget?
Db_04/Venne:
Målvakt: Ayers [Läck]
Backar:
Houkko - Prochazka
Pettinen - Nielsen
Elofsson - Besch
Rådde - Granath
Res: Hultgren
Forwards:
Petrovicky - Karlberg - Lind
Bergenström - Green - Bellemare
Vopat - Ollas - Hägglund
Mikkola - Karlsson - Eneqvist
Reserv: Hedlund
Målvakt: Ayers [Läck]
Backar:
Houkko - Prochazka
Pettinen - Nielsen
Elofsson - Besch
Rådde - Granath
Res: Hultgren
Forwards:
Petrovicky - Karlberg - Lind
Bergenström - Green - Bellemare
Vopat - Ollas - Hägglund
Mikkola - Karlsson - Eneqvist
Reserv: Hedlund
Sv: Omröstningar i Leksands Gästbok
Omröstning
Blir det fler nyförvärv innan serien drar i gång?
Ja det blir 1 till
8 röster (33.3%)
Ja det blir flera till
2 röster (8.3%)
Nej , men det kommer säkerligen nån under säsongen
7 röster (29.2%)
Nej...
7 röster (29.2%)
Blir det fler nyförvärv innan serien drar i gång?
Ja det blir 1 till
8 röster (33.3%)
Ja det blir flera till
2 röster (8.3%)
Nej , men det kommer säkerligen nån under säsongen
7 röster (29.2%)
Nej...
7 röster (29.2%)
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
GävleLasse:
Belfour skulle garanterat halla i As, Lack ar ingen malis som skall ta Leksand till Elitserien, han far garanterat sta en del matcher men i en ev kvalserie behovs rutin i massor och det har inte lack.
Belfour skulle garanterat halla i As, Lack ar ingen malis som skall ta Leksand till Elitserien, han far garanterat sta en del matcher men i en ev kvalserie behovs rutin i massor och det har inte lack.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Ed Belfour till leksand ??
Min första tanke var att det måste vara ett skämt , det är någon som driver riktigt rejält med Expressen .
Men sen så har jag ju klagat både här och där på att vi har aldeles för orutinerade målvakter i laget .
Men vad är då Ed ?? Överrutinerad ??
Killen är ju fortfarande en ruskit bra målvakt med över 90% räddningar i Florida förra säsongen , så varför inte ta hit honom som back-up till våra orutinerade killar .
Ge honom en tjänst som målvaktstränare och tredjemålvakt .
Han kan nog ge dom både bra tips och självförtroende och kanske själv vara redo för inhopp då och då .
Sen så dricker jag gärna en öl eller två ihop med Ed och pratar lite målvaktsminnen , för Ed är väl inte med i någon nykterhetsförening , vad jag vet )).
Min första tanke var att det måste vara ett skämt , det är någon som driver riktigt rejält med Expressen .
Men sen så har jag ju klagat både här och där på att vi har aldeles för orutinerade målvakter i laget .
Men vad är då Ed ?? Överrutinerad ??
Killen är ju fortfarande en ruskit bra målvakt med över 90% räddningar i Florida förra säsongen , så varför inte ta hit honom som back-up till våra orutinerade killar .
Ge honom en tjänst som målvaktstränare och tredjemålvakt .
Han kan nog ge dom både bra tips och självförtroende och kanske själv vara redo för inhopp då och då .
Sen så dricker jag gärna en öl eller två ihop med Ed och pratar lite målvaktsminnen , för Ed är väl inte med i någon nykterhetsförening , vad jag vet )).
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
immelmann: Spektakulära vet jag inte, men en av de mest osannolika.
Frågan är om det är ännu en "Cechmanek" Massor av meriter men långt efter bäst-föredatum....
Han skull säkert hålla i AS men sen då?
Hur som helst.. Leksand gick i samband med sparkningen av Masken ut med att man skulle satsa på unga svenska spelare och satsar på en massa importer, 12 om Eddie skriver på...
Frågan är om det är ännu en "Cechmanek" Massor av meriter men långt efter bäst-föredatum....
Han skull säkert hålla i AS men sen då?
Hur som helst.. Leksand gick i samband med sparkningen av Masken ut med att man skulle satsa på unga svenska spelare och satsar på en massa importer, 12 om Eddie skriver på...
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
svennis:
skulle onekligen vara den mest spektakulära värvningen i svensk hockeys historia.. kanske europeisk tom. värvningarna under lock out-säsongen var ju trots allt rätt väntade.
skulle onekligen vara den mest spektakulära värvningen i svensk hockeys historia.. kanske europeisk tom. värvningarna under lock out-säsongen var ju trots allt rätt väntade.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
250kg kärlek: Lyckas ni att värva honomn så är frågan om Läck kommer att få en ärlig chans.
LEKSAND - HERNING BLUE FOX 17/8
Ny match för Leksand ikväll mot Danska mästarna Herning blue fox .
Kan nog bli en tuff match för Leksand , för Herning kommer stärkta med en seger mot Västerås med 4-0 i går kväll . Se länk .
Kan nog bli en tuff match för Leksand , för Herning kommer stärkta med en seger mot Västerås med 4-0 i går kväll . Se länk .
Sv: Hur skulle ni fomera laget?
Venne: Tycker Herman får oförtjänt mycket skit....ge han en chans till
Jag skulle nog ställa upp med
Ayers / Läck
Pettinen - Huokko
Libor - Nielsen
Granath - Elofsson
Besch/Rådde - Hultgren
Petrovicky - Karlberg - Lind
Bergenström - Green - Vopat
Hägglund - Gabbe - Mikkola
Ollas - Hedlund/Eneqvist - Bellemare
Jag skulle nog ställa upp med
Ayers / Läck
Pettinen - Huokko
Libor - Nielsen
Granath - Elofsson
Besch/Rådde - Hultgren
Petrovicky - Karlberg - Lind
Bergenström - Green - Vopat
Hägglund - Gabbe - Mikkola
Ollas - Hedlund/Eneqvist - Bellemare
Hur skulle ni fomera laget?
Målis Ayers / Läck beroende på vem som är bäst för dagen
Backpar: Pettinen Houkko
Nielsen Granath
Libor Rådde
Besch Elof
1:a Petro Challe Bergenström
2:a Lind Morten Bellmare
3:e Vopat Häggen Ollas
4:e Ene Gabbe Mikkola
Backpar: Pettinen Houkko
Nielsen Granath
Libor Rådde
Besch Elof
1:a Petro Challe Bergenström
2:a Lind Morten Bellmare
3:e Vopat Häggen Ollas
4:e Ene Gabbe Mikkola
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04: Paret i Brynäs tröjorna for enkom för att kolla på Wallenberg när han var i Nyköping, Timrå, Leksand.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Alisandali: då kommer han till ett ställe där han är riktigt populär redan då
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Patrik Wallenberg har skrivit på för Nottingham Panthers , se länk .
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Db_04: Det blir nog bra de, han är ju inte köttig back precis, en lite vessla som ska göra motståndarnas målvakt snurrig.
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
immelmann: Det där med domaren hörde jag en Hedemorabo säga, han kanske menade att dom delade på 16 lakan, domarn som dömde Leksandsmatchen va i allafall mindre bra.
Håller med dej där om ifjol, men i år, den som lever få se.
Håller med dej där om ifjol, men i år, den som lever få se.
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Kung Kenta:
konstigt med tanke på att lärking var domare mot mora och någon annan, vad han nu hette var det mot leksand. skulle gärna vilja veta vad du fått det där ifrån? ..vet inte vem som var domare mot brynäs, men skulle inte förvåna mig om det var en tredje kille.
Det jag såg av Läck ifjol var inte så upphetsande, men ledningen i leksand verkar ju tro på honom om inte annat, får hoppas han blommar ut som modig, larsson, gistedt och enroth mer eller mindre gjort, antagligen dom leksand "inspireras" av när de väljer att satsa på honom.
konstigt med tanke på att lärking var domare mot mora och någon annan, vad han nu hette var det mot leksand. skulle gärna vilja veta vad du fått det där ifrån? ..vet inte vem som var domare mot brynäs, men skulle inte förvåna mig om det var en tredje kille.
Det jag såg av Läck ifjol var inte så upphetsande, men ledningen i leksand verkar ju tro på honom om inte annat, får hoppas han blommar ut som modig, larsson, gistedt och enroth mer eller mindre gjort, antagligen dom leksand "inspireras" av när de väljer att satsa på honom.
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Kung Kenta: Känns ändå som konkurensen om JVM platserna är för tuff
Jhonas Enroth (SSK) given 1a och han inte råfloppar /blir skadad
Stefan Ridderwall (DIF) Bör komma med, tycker dock han är lite uppskriven
Christian Engstrand (LHC) ska få matchträning i Oskarshamn.... stor talang
Anders Lindbäck (BIF) är utlånad till Almtuna lär få stå en hel del.
Men Eddie har chans mot alla utom Enroth
Jhonas Enroth (SSK) given 1a och han inte råfloppar /blir skadad
Stefan Ridderwall (DIF) Bör komma med, tycker dock han är lite uppskriven
Christian Engstrand (LHC) ska få matchträning i Oskarshamn.... stor talang
Anders Lindbäck (BIF) är utlånad till Almtuna lär få stå en hel del.
Men Eddie har chans mot alla utom Enroth
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Db_04: "Stundtals storspelande Eddie Läck stoppade hela 38 skott, men fick trots det ingen rolig afton."
Har man inga Leksandsbackar & tillgå i junior VM så...
"med den förre Leksandstränaren Jukka Rautakorpi i båset, fick lämna turneringen utan en enda poäng."
Så kan de gå...
Jag ska väl gå in i glashuset & & kasta lite...
Å inte vet jag vad jag skriver heller, skål, upp å jobba måndagmorgon, gonatt.
Har man inga Leksandsbackar & tillgå i junior VM så...
"med den förre Leksandstränaren Jukka Rautakorpi i båset, fick lämna turneringen utan en enda poäng."
Så kan de gå...
Jag ska väl gå in i glashuset & & kasta lite...
Å inte vet jag vad jag skriver heller, skål, upp å jobba måndagmorgon, gonatt.
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Alisandali:
3 mal av challe, bra dar, hoppas han fortsatter leverera i AS
3 mal av challe, bra dar, hoppas han fortsatter leverera i AS
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Kung Kenta: Mr Läck har dock läckt ganska bra i Juniorlandslaget....
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
immelmann: Håller med dej där om att Ayers inte höll måttet denna match, de är därför Mr Läck kommer att göra oss glada.
Beröm till laget i sig, men lite mer kredit till Karlberg, Ollas, Bellemare "rysk björn?! då har du inte sett den franska björnfällan".
Synd att Bergenström missade friläget.
16 000:- fick domaren för tre dagar & han va inte ens bra i går.
Hörde att CSKA Moskva kommer tillbaka till Hedemora nästa år.
Nu åker vi!
Beröm till laget i sig, men lite mer kredit till Karlberg, Ollas, Bellemare "rysk björn?! då har du inte sett den franska björnfällan".
Synd att Bergenström missade friläget.
16 000:- fick domaren för tre dagar & han va inte ens bra i går.
Hörde att CSKA Moskva kommer tillbaka till Hedemora nästa år.
Nu åker vi!
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
måste säga att leksand var riktigt imponerande. deras offensiva spel ser riktigt lovande ut, tom i power play fanns tendenser till finess istället för fjolårets "passa till huokko så skjuter han". att sedan tänka på att petrovichy, lind, vopat och libor p ska förstärka får en att tro på en lyckad kvalserie för leksand, om de nu lyckas vara bäst när det gäller.
de enda negativa var pettinen som gjorde en riktigt dålig match, och ayers såg inte ut som någon elitseriekeeper om man säger så. aningen bättre än hirsch/puurula, men verkligen inte så imponerande som man förväntat sig efter allt beröm efter icebreakersmatchen.
de enda negativa var pettinen som gjorde en riktigt dålig match, och ayers såg inte ut som någon elitseriekeeper om man säger så. aningen bättre än hirsch/puurula, men verkligen inte så imponerande som man förväntat sig efter allt beröm efter icebreakersmatchen.
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Alisandali: hoppas segrar på försäsongen får nått bra med sig denna gång
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Leksand - CSKA Moskva 5 - 4
Målskyttar Leksand: Mikael Karlberg 3, Jesper Ollas, Daniel Nielsen , se länk för mera info .
Målskyttar Leksand: Mikael Karlberg 3, Jesper Ollas, Daniel Nielsen , se länk för mera info .
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Leksand lyckades visst vinna matchen med 5-4 , enligt t0rre på Superstars forum .
Sv: Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Ställningen efter två spelade perioder ska vara 4-3 till Leksand , enligt Superstars forum och Svenska fans dito .
Leksands IF - CSKA Moskva 11/8
Startar upp matchtråd för oss som av olika anledningar inte kan vara i Hedemora i Eftermiddag .
Vad tror ni om matchen ??
Brynäs klarade 3-3 i Onsdags och i går kväll förlorade Mora med 1-5 i en mycket stökig match med 199 utvisningsminuter .
Vad tror ni om matchen ??
Brynäs klarade 3-3 i Onsdags och i går kväll förlorade Mora med 1-5 i en mycket stökig match med 199 utvisningsminuter .
Sv: Nu måste det hända något!!
Db_04: Fattar dock INTE varför Jukka använde Vaarsuo i PP, där var han totalt lost!
Sv: Nu måste det hända något!!
Db_04: ja helt klart, han har inte kvaliteer nog för KS, ES, SM-liga osv...ÄN. tror dock inte han nånsin kommer få det, men det återstår o se :)
Sv: Nu måste det hända något!!
Diaz: tycker han var bra dom flesta gånger jag såg LIF men men nu får han chansen å starta om i ett lag där han får mycket istid
Sv: Nu måste det hända något!!
Ilkka Vaarasuo gick idag till Finska andraligan, Jukurit blir hans nya lag.
www.eliteprospects.com/player.php?player=7482
www.eliteprospects.com/player.php?player=7482
Sv: Nu måste det hända något!!
Db_04:
Sitter pa flygpltsen i Denver och ser att Lind skrivit pa. ser bra ut nu tycker jag, nu snart bar det av mot LA.. Hasta La Vista :)
Sitter pa flygpltsen i Denver och ser att Lind skrivit pa. ser bra ut nu tycker jag, nu snart bar det av mot LA.. Hasta La Vista :)
Sv: Nu måste det hända något!!
Diaz: Ja men varför skriva ett längre ?han kommer 1a september alltså 16 dagar före seriestart..... och kontraktet går ut i April... sen hänger det väll på hur Leksand klarar sig denna säsong och hur Juha spelar också
« Föregående · 899508 · Nästa »
www.eliteprospects.com/player.php?player=10375
Innan han kom till Örebro hade han 105 NHL matcher o mäktat med 5 assist!! samt 34 poäng (12mål, 22 assist) i AHL!
www.hpa-int.com/