saxat från leksandsif.com Joni Puurula har problem med en smärtande rygg och kommer vad det verkar inte att finnas med i laget under de inledande matcherna i serien. Enligt lagläkaren Lars Johansson (bilden) så är det längst nere i ländryggen som skadan uppstått. I Puurulas frånvaro så kommer Eddie Läck från Leksands J20 att kliva in i båset bredvid Peter Hirsch.
Backsidan drabbas även den av ett avbräck då det står klart att Petter Ullman har en muskelbristning i låret och blir borta ett par veckor. I nuläget finns det ingen uppgift om tränarna Rautakorpi och Olsson kommer att sätta in någon annan på backsidan istället för Ullman. För närvarande är åtta backar med i A-lagstruppen
immelmann: jag kallade inte henne skitunge men jag sa vad vet vi ...hon kanske är en sån! men ja tror nog att det var så enkelt att pajjen själv ville komma till en stabil elitserieklubb....sen kunde han skylla på detta och få några som tycker ´´å nej vilken stackare´´ så kanske han är nöjd.
fast leksand är ju (ö)känt för att ha en nästan obehagligt hockeytokig befolkning, kommer inte ihåg vem det var, men det var någon tränare, som sa att man knappt vågade gå och handla dagen efter en förlust.
och även om jag väl får erkänna att jag inte känner till izabelles karaktär måste jag säga att det är rätt omoget att kalla henne skitunge.
huruvida persson var en bra hockeyspelare eller inte ifjol var inte en del av min tes så det är rätt ointressant, inte ens golubovskys barn förtjänar att bli mobbade för deras fars agerande ;)
mattias - 74: Ja färjestad är väll inte något populärt lag bland andra fans. Men själv har jag väll inte direkt något hat lag. Jag blir lika sur om modo förlorar mot färjestad som timrå tex :).
mattias - 74: Jo man trodde ju verkligen att Skellefteå publiken skulle fylla deras hall varje match och att det skulle vara ett rejält drag runt hockeyn. Det är lite av det som man saknar runt just dom 2 nya lagen. Men jag ser Leksand alla dagar i veckan före Malmö i elitserien.
mattias - 74: HEHE näe annars vore det bra konstigt, men Leksand ska spela elitserien det är där dom hör hemma. Sedan är det ju alltid bra drag kring Leksand. Titta på lag som malmö/skellefteå nu inge drag alls kring hockeyn endå kommer dom från allsvenskan till finrummet. Skellefteå som väntat på detta i 16 års tid borde ju fylla sin hall varje match tycker man.
Att malmö inte fyller sin hall är väll egentligen inte så konstigt fotbollen går före i malmö.
mattias - 74: Måste bara passa på att fråga hur det har gått för Morten Green under försäsongen i Leksand. Tyckte det var himmla tråkigt han fick lämmna modo speciellt eftersom förra säsongen var hans poängmässigt bästa.
haha ja det kan man kanske säga men faktum är att det ser betydligt bättre ut nu! Både lagmässigt och spelmässigt. Tror den nya tränaren är bra för Leksand. Har en helt anann syn på hockey än T ex Masken och Pirro
immelmann: sen hur allvarligt det nu var är väll en annan sak...blir lätt uppförstorat en sån här grej.
menar hur vanligt är det inte att ungar kör med ´´min pappa är bättre än din´´ det händer nog både i hålor som leksand och storstäder som stockholm och gbg. va vet du ....kanske pajjens lilla ängel izabelle är en riktig skitunge själv.. sen var det väll knappast nån lögn att pajjen inte var nå vidare varken som lagkapten lr spelare ifjol.
Känns rätt typiskt för ett samhälle som leksand, var säkert underbart att spela och ha sina barn där i mitten av 90-talet, men som det ser ut nu så är det nog ett helvete.
mattias - 74: som kapten .....han satt på läktaren å gnällde på sina lagkamrater som hade ett helvete på isen.... han var bra men ....dom sista 2 åren i Leksand var han inte det....
Hockeyallsvenskan - direkt i SPORT-Expressen och TV4 Plus 70 matcher direkt. Om en vecka drar hockeyallsvenskan i gång - i SPORT-Expressen och TV4 Plus. Först ut: Leksand-Västerås.
Var i Huddinge igår och såg matchen och måste säga att det ändå ser ganska lovande ut.
Huddinge är med i första men då känns det inte som att LIF trampat igång riktigt utan det är först i andra som de sätter upp tempot och då har Huddinge inte en chans. LIF ligger i anfallszon nästan hela tiden och rullar runt och de enda chanser Huddinge får är när Leksingarna blir lite nonchalanta och försöker sig på lite för svåra saker.
Så där tror jag LIF:s största fiende ligger: Att orka ge 100% och orka vara 100% fokuserade i varje byte i varje match.
För när de trampade igång igår i andra och tredje så tvingades Huddinge ta utvisning efter utvisning och med paret Karlberg och Saarela i PP så kommer det bli mycket mål.
Och det är väl egentligen det som är den andra farhågan: Om Karlberg (som igår var en klass bättre än alla medspelare och flera klasser bättre än alla motspelare) blir skadad finns det ingen riktig ersättare även om kanske Green är den som ligger närmast?
Hursomhelst så är jag övertygad om att detta lag räcker för att nå kvalserien men jag misstänker att förstärkningar lär komma under säsongen ändå.
nyz: jo vi får hoppas det blir nått bra av det. finns dock några saker man skulle vilja ha in.....en duktig tvåvägsback ......rightare som kan göra en hel del pp poäng.......
Db_04: Gamla gubbar går på rutin... bara att gå till sig själv :) Dom tar nog i ordentligt först när det drar ihop sig på allvar. Det kan man tycka vad man vill om, men tyvärr är det väl mer eller mindre ett faktum.
Samtidigt kanske dom (Saarela, Karlberg m.fl.) inte riktigt vill ta för mycket plats under försäsongen, utan lämnar större utrymme åt dom som jobbar för att komma in i laget. Saarela och Karlberg kommer garanterat ändå få mycket istid, många andra måste verkligen tjäna ihop till istiden.
Det är inte nu vi ska vara som bäst - det är först i vår!