Leksands IF

SHL · 27377 inlägg · 1368 ämnen
« · 575781 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Utlänningar...
Metal Guru:
Så här gör vi:
Ingen spelare över 18 år får byta klubb. Man får spela för sin moderklubb resten av karriären. Ett NHL-kontrakt innebär dock undantag. Värvningar av utländska spelare blir givetvis förbjudet. Låter det inte bra? Eller kanske inte...

El Capitano
Kapten: Niklas Persson
Ass Kimmo Lotvonen
Ass Patrik Wallenberg

Sv: Michael Ryder
Dino: ja han ville de ....och ja tycker han valde rätt även om ja gärna hade sett han i Leksand

Metal Guru: Det är just detta som är grundproblemet. Alla slags begränsningar skulle drabba de ekonomiskt svagare lagen negativt och endast ett fåtal klubbar skulle signa upp de lovande spelarna. Det är sedan länge sedan bevisat att klubbkänslan inte längre finns hos de flesta spelarna. Skulle det kännas bra om tex Leksand bekostar hela uppträningen för att sedan bli av med honom så fort det blir en bra spelare av honom? Jag antar att det svaret är uppenbart, och samma gäller nog samtliga klubbar.

Jag tror att det är svårt att sätta bestämmelser för att stimulera klubbar att satsa på egna produkter. Det måste komma genom andra intressen. Ett sätt att stävja att allt för många utlänningar spelar i elitserien vore att göra det dyrare, ta bort artistkontrakten eller nåt i den stilen.

Piggyhill: Dom 4 första är helt ockey , men Jiri Bicek är inget vidare .
I Cupen uppe i Mora såg jag alla tre Leksands matcher , och slöare , likgiltig forward än Bicek fanns inte.
Jag började reta mig på han i Moramatchen och sen följde jag han extra noga dom anndra två matcherna , och döm av min förvåning .
Killen lyckades vara ÄNNU sämre , men det är ju bara försäsong så han kanske blir bättre när det gäller nåt .
För sämre kan då inte bli.

Ni pratar 'stängd elitserie' och 'tak för utlänningar', men är det inte så att de svenska spelarna inte räcker till för att fylla upp 12 elitserielag?

Vilka skulle man fylla på med?
Det håller inte att fylla på med junisar på alla positioner det nu finns en utlänning - inte ens hälften av platserna skulle de kunna fylla upp. Eller?

GävleLasse: En stängd elitserie känns så...tråkig;(

Men alltså, om ett antal juniorer måste var med...Och om tränarna väljer att inte spela med dom. Rent hypotetiskt nu. Match mellan Luleå och Frölunda. Juniorerna hänger med, de byter om men får inte spela ett byte. DE komer hem...Man kan säga att ca 1,5 dagar försvinner för dem, dagar de kan utnyttja till träna istället. Visst, det är erfarenhet, men tror ändå inte på att ha många spelare som inte får spela...

mattias - 74: Angående juniorerna kommer ju klubbarna bli tvingade att satsa på dom, ifall man inför en gräns...Hoppas verkligen den kommer snart, ibland känns det fel att säga "svensk klubblagshockey"....

Och det borde dom fatta..att det inte håller med 10 utlänningar i varje lag

Helt klart borde det bli en begränsning av utlänningar i framtiden för att förbättra svensk hockey och ge mer tid åt de yngre svenska spelarna.

Vi leker med tanken.... LIF får bara ha 5 st utlänningar i truppen.... Vilka 5 i dagens trupp vill ni helst ha kvar?

Mina 5:
- Tomas Duba
- Ladislav Benysek
- Kimmo Lotvonen
- Mike Watt
- Jiri Bicek

mattias - 74: Tanken är god men jag tror att Elitserien skulle bli alltför ojämn om man satte såna begränsningar. Hur lätt skulle det bli för ett lag som lyckas ta sig upp i ES att bygga upp ett lag som skulle ha en chans att hänga kvar?

Nej det behövs nog en stängd Elitserie om man verkligen skulle vilja bygga upp en slagkraftig juniorverksamhet. Se finland.

Men nu har vi en öppen högsta serie och får jobba utifrån det. Så istället för att begränsa antalet utlänningar så kunde man införa en regel att man måste anmäla ex antal juniorer till varje match. Sedan är det upp till tränaren om han vill köra på kort om folk en hel säsong.

maki:

Leksand har väl aldrig varit bra att ta hand om sina juniorer oavsett om de kunnat eller inte.

Vad beträffar utlänningar så är väl Leksand och Mora de lagen med de flesta utlänningarna i laget. Tror ändå det blir svårt att införa nån slags regel om ett ex antal utlänningar i es, men ingen skulle bli gladare än jag om vi fick kanske 3 -4 per lag.

Utlänningar...
Aftonbladets Tomas Ros skriver i sin blogg om uppflyttningar till Elitserien...
"Leksand köpte utlänningar och gick upp 02 och 05"...

Och Leksand är ju bland lagen med flest utlänningar...Det vet vi men det känns ju inte bra om vi blir utmålade som det laget...
Och det går ju hand i hand med våran krassliga juniorsida...Kanske svensk hockey och svenska juniorer skulle må bra mycket bättre av en begränsning...? 5 per lag?

Sv: Överflöd på backar
Db_04: det jag menar är att om Bema får förtroendet så kommer han att ta vara på det...Hoppas Pirro vill satsa på honom, han kan så mycket bättre än förra säsongen. Vet många SSK:are som saknade honom oerhört mycket...Så han kan, bara han får chansen..

Dino: ja hoppades ju att vi skulle få Eric Lindros men masken sa ju att han var för skadebenägen (skämt o sido!) nej men ja var iaf en av dom som hoppades på Ryder, jonsson spelar ingen roll för mej för han kommer ändå aldrig blomma ut!

Db_04: Och så hoppades ni ju på Lars Jonsson. Men han ville visst spela i ett topplag.... :)

mattias - 74: Dom hade förhoppningar om Lillhossa & Horcoff....vi hade förhoppningar om Ryder ....Brynäsarna hoppades på Josef Boumidienne med fler

mora1:

Jo det är väl så??

mattias - 74: Naturligtvis hade vi förhoppningar.
Det sista som överger en är hoppet vet du väl. :-)))

maki: om han nu som du säger skulle bli den viktigaste backen så varför skulle han då bli utlånad?

JanT:

Jo men så är det med alla lags supportrar. Tror moringarna hade förhoppningar på Lillebror hossa också ;)

mattias - 74: Nej, det vet jag! Men nog fanns det en och annan drömmare?

JanT:

Jag hade inte ens tanken i huvudet att han skulle skriva på!

Sv: ska det in nån ny forward?
Falahk: Är det inte bättre att satsa på en back istället? Utifallatt! ;)

fogden: Nu kan ni sluta att drömma pojkar.....

Sv: ska det in nån ny forward?
Diaz: efter vad jag har hört är masken och co nöjd med truppen för tillfälet, så om fler forwards tillkomer blir det antagligen under sesongen

eltifoso: Och här kommer länken....

Diaz: Montreal, ettårskontrakt

eltifoso: vart signa han?? =O

Db_04: Ryder har signat nu!

ska det in nån ny forward?
ska det in nån ny forward? är dt nån plats ledig för det?

maki: tror du det? =)

Db_04: Kasta inte skit på Bema....han kommer bli LIF:s viktigaste back i vinter, om han inte blir utlånad ;(

Db_04: LOl så sant!

maki: Spelar han med Yan (Golubovsky) eller Jan (Srdinko) så är de nog ganska lungt men spelar han me Bema då äre kört :)

mattias - 74: de är nog inte skridskoåkningen som är felet.......han är för offensiv och hinner inte hem.....

nr19 Brus: Jag har inte sett någon match därifrån...Men från det jag har sett denna säsong (Mästarcupen) och förra säsongen när Leksand mötte Nyköping så hade Hucko problem i försvarszon. Han känns inte pålitlig, men visst kan det hända att spelar smartare. Men man måste tänka på att det är elitserien nu, högre tempo.

Sv: Någon som hört något?
Leksing28: Ett lite snack med Pirro i AB , se länk.

mattias - 74:
Tyckte Hucko klarade jättebra i Åland som jag sa.
Men har inte sett de andra matcherna Leksand har spelat i år.
Var kanske dålig i dessa matcher.

nr19 Brus:

Hucko måste bli bättre på att åka skridskor samt att inte spela ¨så nonchalant i egen zon!

Diaz:
Håller med dig där.
Var till Åland han och Ryssen spelade mycket bra ihop som backpar.

maki: det är väl inge fel på hucko..tror han kommer bli bra =)

maki: det är väl inge fel på hucko..tror han kommer bli bra =)

superovve: jag håller med...undantaget Hucko då...

superovve: då är du den enda :)

Jag tycker att alla Backar i leksand e bra !! :D.

Diaz: dom har säkert bättre pröjs i sina nuvarande lag :)

Diaz: hittade även några lirare i London Knights!
Corey Perry: 60 matcher, 47 mål, 83 assist och 130 poäng...
Dylan Hunter: 67 matcher, 31 mål, 73 assist och 104 poäng...
Rob Schremp: 62 matcher, 41 mål, 49 assist och 90 poäng...

Eller Patrick O'Sullivan i mississauga IceDogs som gjorde 90 poäng på 57 matcher o var totalt överlägsen! 31 mål & 59 assist!

Eller kedjan med Brad Richardsson, Bobby Ryan & Patrick Jarrett som tillsammans på ca.65 matcher gjorde 262 poäng för deras lag Owen sound attack :) kaxigt =) Stefan Ruzika skulle oxå vara nått =)

Glempen: man borde ta med hela kedjan med Daniel Ryder, Liam Reddox, Jamie Tardif/Jordan Morrisson..tillsammans gjorde dom 228 poäng på 67 matcher :O...skulle kanske va nått :P unga hungriga spelare som bara väntar på att gå över linjen o bli proffs!

« · 575781 · »