Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Bifogar en scoutingreport på maskens nya "målkung"
Dry Martini utsmyckad med oliver lär ju säkert vara en humörhöjare i omklädningsrummet :-)
Mycket matprat nu. Själv njuter jag fortfarande av #77 Janssons frestelse, när han stänkte in 2-0 på Timrå förra veckan.
Sen kommer plötsligt oliver med i bilden också. Men det skär sig nog lite att ha oliver med i en Jansson. Oliver passar bäst i en Dry Martin(i) :-P
Ok, jag såg kopplingen, men kunde inte komma på nåt bättre än det här :-P
Stigsson:
Han är också i rakt nedstigande led ättling till Oliver Hardy (eg. Hårdy Oliver), mer känd som Helan i komikerparet 'Helan och Halvan'.
'Masken' Carlsson säger i en intervju i den brittiska hockey-nättidningen Hockey Int'l att han blir värvad mest för att höja stämningen i omklädningsrummet. 'Ett bra val' är samstämmiga kommentarer från de Brittiska öarna.
Ett vinnande koncept tycker jag väll det inte är...även om dom har tagit några poäng dom sista omgångarna.
ja kanske det... men jag tror precis som du. DVS att man inte skall ändra på ett vinnande koncept :-)
Jag tror som dig Mattias - 74...
Det blir nog inget spektakulärt nu under uppehållet.
Kanske Masken tar hem någon trött spelare som har sett sina bästa dagar.
Och tyvärr så är väll det nu sista chansen innan tåget går.
Det skulle väll behövas 2 starks forwards om leksand ska komma upp över strecket, och slippa kvala.
Han kommer inte värva,,, tro mig.. kanske lika bra också med tanke på att vi faktikst börjat plocka lite p nu sista matcherna innan jul och grabbarna verkar ha roligt och kanske inse att de kan fixa ett mirakel .-)
Lugn, suget kommer att komma tillbaka innan den 27:e i takt med att masken presenterar några riktigt heta nyförvärv ;-)
Själv tror jag inte det händer ett förbannade skit mer än att jag kommer att äta en hel form Janssons Frestelse på julafton :-)
Är så less på hockey nu :-)
ja, det kliar onekligen i fingrarna att rådda över den här framtidsvisionen.
Året efter hamnar naturligtvis våra pensionspengar i chefernas fickor igen, samtidigt som Södertälje flyttas till Göteborg, och arenan döps om igen - denna gång till SSKandiavium.
Hemska tanke.
Nuvarande Leksand Stars kan flytta till Häradsbygden, och som det lantliga livet där bjuder bli farmarlag till Leksand Indians.
På så sätt slår vi två flugor på smällen, och Hästhoppningssverige får samtidigt en nationalarena i Scandinavium - som byter namn till SKandiavium efter den nya storsponsorn, som i ett anfall av rättsväsen gräver ner våra pensionspengar där, istället får i chefernas fickor.
Då återstår väl alternativet, som håller på att hända i Pittsburgh. Ett lag i elitserien får flytta till Leksand. Frölunda flyttar till Leksand, och byter namn till Leksand Indians. Några nya tröjor behövs inte, eftersom Frölunda bara har Indianen som emblem. Båda dalalagen kommer då spela i röd-vit-gröna dräkter.
Det som menas är väl att Ejendals Arena jämfört med de arenor som allsvenska lag spelar sina matcher i är för fin för att spela just i allsvenskan. Man tycker att arenan är värd att spela elitseriehockey i, även fast laget som spelar i den kanske inte håller ES-kvalitet (därom råder ju meningsskiljaktligheter).
Om det är att vara iq-befriad, om man värnar om det sportsliga i idrotten hockey, så är jag gärna det.
vad är du i så fall?
Mensa-mannen med den stora ishallen?
hörru, mattias - 74:
har du inte alltid fått höra att "storleken inte har nån betydelse"?
;0P
Aj fan! Är det storleken på ishallen som avgör om man ska vara ett elitserielag? Då ligger vi nog lite skrynkligt till.
Men vad gör då MIF där nere?
Jag tror inte att dem beslutade att bygga den om de inte skall spelas Elitseriehockey i den eller ??
Jag tror inte på statistik :)
Vi får se efter 50 omg vem som får rätt....
mattias - 74:
efter tjugo omgångar hade ni 11 pinnar upp.
nu har ni 10 upp.
statistiskt sett är ni ikapp efter 130:e omgången.
se till att ni då har bättre målskillnad ;0)
Inte är vi så långt efter..?? 1 poäng efter SSK och 10 efter DIF! ingen omöjlighet att a in på 20 matcher....